mboost-dp1

Bøvl med Ubuntu-boot på bærbar


Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. dec. 2011 11:31
ARGH!

Har lige installeret Ubuntu anden gang på en kollegas bærbar (en ældre Acer Travelmate 2410) - og den nægter åbenbart at boote helt op...

Er der nogen der har et fif i ærmet, eller kender til kompatibilitetsproblemer mellem Ubuntu og Acer - evt kan anbefale en anden distribution?
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. dec. 2011 11:35
Som jeg lige skrev i en anden tråd så bootede den ...

Aner ikke hvad fanden problemet var, men 4 gang jeg startede den op (og installeret den anden gang) så ser det ud til at virke?...

Det ENESTE jeg lige kunne se som et problem, var at CD-skuffen ikke var lukket helt - det kan vel ikke være nok?
Gravatar #3 - arntc
2. dec. 2011 12:09
Thoroughbreed (2) skrev:
Det ENESTE jeg lige kunne se som et problem, var at CD-skuffen ikke var lukket helt - det kan vel ikke være nok?


Det kan være cd-drevet ikke kan mountes og det skaber et problem?
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. dec. 2011 13:04
arntc (3) skrev:
Thoroughbreed (2) skrev:
Det ENESTE jeg lige kunne se som et problem, var at CD-skuffen ikke var lukket helt - det kan vel ikke være nok?


Det kan være cd-drevet ikke kan mountes og det skaber et problem?


True - men forstår bare ikke forskellen på om skuffen er åben eller lukket? Især på en bærbar, hvor skuffen faktisk kun er fjederpåvirket ...

Har prøvet at boote min server med cd-skufferne åbne (satte noget i klemme) og der var ingen fejl - godtnok ikke samme udgave af *nix, men alligevel?
Gravatar #5 - Alrekr
3. dec. 2011 20:37
Thoroughbreed (4) skrev:
Især på en bærbar, hvor skuffen faktisk kun er fjederpåvirket ...


Der sidder jo en sensor af en art som detekterer om cd-skuffen er åben eller ej.
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. dec. 2011 08:16
Alrekr (5) skrev:
Der sidder jo en sensor af en art som detekterer om cd-skuffen er åben eller ej.


Nåja o_O

But still - er det virkeligt nok til at Linux fejler under boot?
Gravatar #7 - arntc
4. dec. 2011 23:17
Thoroughbreed (6) skrev:
Nåja o_O

But still - er det virkeligt nok til at Linux fejler under boot?


Muligvis for den kombi af harware distro, hvem ved. Kan du reproducere fejlen?
Gravatar #8 - kush111
13. dec. 2011 15:27
Spam - slettet, red.>
Gravatar #9 - XorpiZ
13. dec. 2011 16:45
#8

Seriøst? :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login