mboost-dp1

TGG cracker newz.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - Disky
24. dec. 2007 13:17
TGG har igen nakket newz.dk, denne gang har vi en kopi af user databasen... de første 5K knækkede passwords er på http://linuxholocaust.blogspot.com/ LOLDONGS!!!!

TGG
Gravatar #2 - MaDSeN
24. dec. 2007 13:20
Hva sker der folk? Afmelder sku snart det lort her.


God damn... Intet er bare sikkert her
Gravatar #3 - fidomuh
24. dec. 2007 13:29
Jeg gaar ud fra at newz.dk admins allerede har kig paa dette hul, eller skynder sig lidt at advare brugere om at skifte password? :)
Gravatar #4 - starfish
24. dec. 2007 13:33
Ja, der må skulle en politianmeldelse til her og det kan kun gå for langsomt.
Gravatar #5 - BurningShadow
24. dec. 2007 13:36
Måske i skulle have arbejdet med sikkerheden, istedet for jeres v-fucking-4 fluff, båtnakker!
Gravatar #6 - skovtrolden
24. dec. 2007 13:39
[ironi]
Cool, så glemmer jeg ikke mit kodeord så tit længere, nu ved jeg hvor jeg kan finde det igen. Tak TGG.
[/ironi]

#4 jeg kunne ikke være mere enig...
Gravatar #7 - bjerh
24. dec. 2007 13:55
Idioter... Og så lige i julen... er normalt fredelig i sinden, men for fanden hvor jeg da hader de idioter!
Gravatar #8 - Bornslippy
24. dec. 2007 14:03
Er det passwords til at logge ind på newz.dk?
Eller til at logge ind på vores mail accounts (hotmail, gmail, etc.)?
Gravatar #9 - rpey60
24. dec. 2007 14:09
#8 det er til newz.dk
Latterlig ting at gøre - Man er jo ikke sej når man cracker for at skade!
Har al respekt for folk der kan finde sikkerhedshuller og den stil, så længe de bruger det til et godt formål og ikke har en direkte skadelig intention som TGG har!
Gravatar #10 - claushingebjerg
24. dec. 2007 14:28
Farvel og tak for de gode år Newz.dk
Dette var dråben. Out...
Gravatar #11 - cyandk
24. dec. 2007 14:37
en officiel statement fra newz.dk må da forventes inden for relativt kort tid, måske imorgen? :o
Gravatar #12 - Vandborg
24. dec. 2007 14:45
Godt man bruger forskellige passwords til alle sider, når det gang på gang viser sig at internet sites ikke forstår sig på sikkerhed. Man skulle tro newz.dk var i stand til det, især når nyhederne om brudt sikkerhed ofte nedgøres på sitet.
Gravatar #13 - TullejR
24. dec. 2007 16:43
Gravatar #14 - Cutepuppy
25. dec. 2007 12:56
Og ingen mails sendt ud til de ramte mennesker, det er fandme for tamt newz.dk
Gravatar #15 - madeinrussia
25. dec. 2007 15:31
#10 NEJ DU MÅ IKKE GÅ, HVEM SKAL SÅ LÆSE DE GRATIS NYHEDER OG ARTIKLER NEWZ CREWET BRUGER TID PÅ AT LAVE? NEEEJ ALT ANDET END DET BLIV!!!!!111
Gravatar #16 - silencio
25. dec. 2007 23:21
@#15
Og hvem skal nu klikke på reklamerne?

En hjemmeside er intet uden besøgende, ligesom whackers intet er uden opmærksomhed.
Gravatar #17 - HardcoreWizard
26. dec. 2007 02:08
Okay, det her det er simplelthen så skidt håndteret at man krummer tæer.
Først og fremmest er det uforståeligt at man overhovedet har en backup af en passwordliste liggende i en public WWW-folder. Helt ærligt?!
Newz.dk mangler efter min mening stadig at:

1. Ridse op hvad der helt præcist er blevet stjålet. Var de her passwords hashet, eller var det klartekst-passwords? Var de saltede? Folk med "stærke" passwords kan i så fald slappe af, da de ikke er i risiko for et rainbow-attack.
2. I det mindste sende en mail og en PM ud til alle de personer der forekommer på listen. Der er mange der skrider fra newz.dk, og hvis de ikke ser denne nyhed kan de måske få sig en ubehagelig overraskelse når deres gmail pludselig har fået skiftet password.
Gravatar #18 - freesoft
26. dec. 2007 08:09
#17
Følger du ikke med i den anden tråd, der er da svaret på nr. 1.....
Gravatar #19 - forkz
26. dec. 2007 13:37
#17: TGG har udtalt at de var hashet med noget SH254 (ikke at jeg har forstand på det).

Jeg undrer mig over hvordan man lod det her ske, hvorfor der ikke er blevet skrevet ud til alle, eller, de berørte brugere

En anden ting jeg undrer mig over er, at TGG og Newz.dk kommer med modstridende oplysninger...

Og sidst men ikke mindst, kan jeg ikke se hvad de har ødelagt? De har handlet dybt umoralsk, men det er en hel anden side af sagen. Men hvis der ikke var folk som TGG til at "holde øje" med nettet, kunne det ret hurtigt blive nedern at værenetbruger, hvis nogle som TGG dukkede op ud af ingenting.
Det er ikke sympati. MAn burde have handlet helt anderledes, hvis man skulle have heft min sympati, men jeg kan egenlig alligevel se noget positivt i det.

Derudover, sletter jeg nu min bruger, da jeg alligevel ikke benytter mig af den... og newz.dk kan jo åbenbart ikke varetage det et stykke tid fra nu af
Gravatar #20 - HardcoreWizard
26. dec. 2007 16:46
#19: SHA-256. Det er en såkaldt hashing-algoritme. Det er en sikrere måde at gemme passwords på end at gemme dem i klartekst, da man ikke gemmer selve passwordet, men en checksum (altså et tal der er afledt af passwordet). Når man checker om brugeren har skrevet det rigtige password hasher man det med den samme algoritme, og ser om checksummen er den samme som den man har gemt.
Det betyder at TGG er nødt til at cracke alle brugernes passwords ved at prøve sig frem (der findes endnu ikke nogen metode til at finde alle mulige passwords ud fra et SHA-256 hash). Dem der har "stærke" passwords, som ikke er sårbare overfor ordbogs-angreb kan derfor ånde lettet op (det vil tage flere tusinde år at knække dem alligevel).

Men TGG kunne jo ligeså godt lyve, og rent faktisk være i besiddelse af alle passwords i klartekst. Det er derfor ret så vigtigt at newz.dk sender mails ud til alle brugerne om hvad der egentlig er blevet stjålet!

Derudover virker de lidt fjollede og forstyrrede. Jeg kan godt se at der er mange mindre intelligente indslag på newz.dk, men det virker som om TGG har et fuldstændigt irrationelt had til alle newz.dk-brugere.
Det er så heller ikke fordi de selv virker specielt intelligente. Deres stave- og grammatikegenskaber er mildest talt elendige, og her på det seneste har de udvist nogle lidt højreekstremistiske tendenser. Spørgsmålet er om de rent faktisk kan finde ud af at finde sårbarheder i systemer, eller om de bare prøver sig frem med en bunke scripts de downloader fra nettet.
Gravatar #21 - hgul
26. dec. 2007 17:11
#18 Og hvad så med alle de brugere der kun læser nyhederne på newz.dk og ikke de kommentarer der kommer? Så #17 har i den grad ret i sin holdning omkring hvad Newz.dk mangler.

Et er, at de ikke vil sende mails ud til brugerne, men så kunne de i det mindste samle de svar de har givet på de spørgsmål der er kommet i en nyhed for at tilgodese den mængde brugere de har fremhævet som værende den største gruppe gentagne gange i de forskellige diskussioner der nu har været i de sidste par måneder.

Selvfølgelig er det jul og alt det der, men så lang tid kan det umuligt tage at skrive en nyhed med svaret på de mest relevante spørgsmål.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login