mboost-dp1

Sortering af poll resultater


Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
10. aug. 2007 18:28
Heay...

Jeg forsøgte at sende denne mail fra Gmail, og de kommer som bekendt ikke altid igennem, så da jeg ikke har fået noget svar på den får I den lige her...

På det gamle site blev resultaterne af polls sorteret så den valgmulighed der havde fået flest stemmer var øverst på listen og så videre nedaf...

På det nye site står resultaterne bare i tilfældig rækkefølge.
Gravatar #2 - Saxov
10. aug. 2007 19:23
Resultaterne er ikke sorteret, og står ikke i tilfældig rækkefølge, men derimod i samme rækkefølge som da man stemte.
Gravatar #3 - Jace
10. aug. 2007 19:33
#2 - Okay, Mr. Perfect :)
Gravatar #4 - Acro
10. aug. 2007 22:02
Jeg kan egentlig bedst lide, at de står i samme rækkefølge hver gang. Det er på den måde langt lettere og mere intuitivt at følge med i udviklingen i stemmerne. Ændrer man derimod placeringerne, så skal man hele tiden læse hvad, der nu ligger øverst i stedet for blot grafisk at kunne konstatere det.

Hvad synes I andre?
Gravatar #5 - Jace
10. aug. 2007 22:27
#4 - Det er rigtigt nok, men jeg synes dog ikke problemet med at overskue hvem der har flest stemmer var så stort i den gamle version.

Desuden synes jeg det ser noget pænere ud hvis de er sorteret :)
Gravatar #6 - Jace
10. aug. 2007 22:28
Men det kan da være en poll kan afgøre det definitivt? :)
Gravatar #7 - Acro
10. aug. 2007 22:31
#5 Jace:
Jeg tror, du misforstår mig. Jeg synes, at det er let at aflæse nu, fordi valgmulighederne optræder ens hver gang. Det var ikke svært i den gamle, men det var omstændigt, fordi du er tvunget til at læse hver valgmulighed hver gang. Som det er nu, så skifter valgmulighederne ikke plads, og så kan man i stedet orientere sig grafisk, og det er allerlettest for de fleste mennesker. Det vil i mine øjne ødelægge statistik helt, hvis man skulle sortere alle grafer efter, at deres barer skulle arrangeres efter højde ;-)
Gravatar #8 - Jace
10. aug. 2007 22:44
#7 - Hehe, ja det har du nok ret i.

Men når vi nu snakker statistik, så er det faktisk meget sjældent at resultatet ændrer sig betydeligt fra de første 100 personer har stemt til der er 5000+ der har stemt.

Så valgmulighederne vil ikke komme til at bytte plads hele tiden efterhånden som flere og flere stemmer.

Men jeg må indrømme at da jeg lavede tråden (eller mailen som det hele startede med) tænkte jeg slet ikke på læsevenlighed, men kun på hvor flot det så ud :)

Og en lille smule fordi det var sådan en den gamle version, så jeg tænkte det måske var en forglemmelse i den nye version :)
Gravatar #9 - Jace
10. aug. 2007 22:45
Fik forresten lige den berømte dobbelt-posting-bug igen... Så hvis du har været igang med at fixe det, så er den der altså stadig :)
Gravatar #10 - Jensen
11. aug. 2007 09:24
Jeg vil klart foretrække at de var listet efter fleste stemmer. Sådan kan jeg bedst overskue det, for som det er nu gider jeg ikke bruge tid på at følge med i afstemningerne.

Men synes da det er en god ide, at lade en afstemning afgøre det :).
Gravatar #11 - svappe
11. aug. 2007 09:55
#4 Acro
Du er jo netop tvunget til at læse hel afstemningen nu, fordi at du ikke ved hvilket resultat der har hvilke stemmer. Jeg må ærligt indrømme at jeg på ingen måde kan huske hvilken poll værdi der ligger hvor fra sidste gang jeg kiggede..

For mig er det kun relevant at kunne se top og bund, og eventuelt hvis der er en jeg bevist søger en værdi for, og derfor synes jeg klart det forrige var lettere at overskue og aflæse..
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
11. aug. 2007 10:24
Jeg har hele tiden sagt jeg bedst kunne lide det på den gamle måde.
Gravatar #13 - Jace
11. aug. 2007 11:59
#10 - Ja, helt sikkert. Lad os få en afstemning til at afgøre det - Det er vel også ved at være tid til en ny?

#11 - Enig. Jeg tror ikke der er mange herinde der kan huske hvor de enkelte valgmuligheder var placeret, så man skal alligevel til at læse dem igennem.
Gravatar #14 - Saxov
11. aug. 2007 13:10
Man kunne jo også bare lave det til en profil setting.. ?
Jeg mener, sorteringen sker vel bare ved det SQL kald som der sker for at hente afstemningsresultaterne ud.

Så bliver alle glade (undtagen udviklerne.. ;))
Gravatar #15 - Jace
11. aug. 2007 13:24
#14 - Ja, generelt ville det være lækkert hvis der var mange flere ting man kunne customize i sin profil.

Det må så blive v5 :)
Gravatar #16 - Acro
11. aug. 2007 14:30
#14 Saxov:
Der vil ikke blive lavet forskellige muligheder; der bliver taget et valg, og det bliver det officielle. Vi vil hellere fokusere på, at alting virker godt i stedet for, at intet virker perfekt. Det er ganske let at integrere et enkelt kriterie i en SQL-forespørgsel, men hvis alle ønsker forskellige parametre, så bliver det ret omstændigt. Dertil kommer, at vi ikke kan foretage ordentlig caching, hvis de forskellige udtræk er unikke.
Gravatar #17 - Xill
14. aug. 2007 02:54
#Acro
.. jeg mener klart at det er smartest at sortere det da man så kan læse vinderne oppefra og ned. Som det er nu skal man både læse dem alle igennem og se på hvad de har modtaget i procenter. Da jeg naturligvis går ud fra at størstedelen af brugerne ikke er i stand til at kunne huske poll resultaterne fra sidste gang de besøgte siden.

personligt har jeg da andre ting og huske på og ønsker derfor resultaterne sorteret, så man har et mere naturligt overblik
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login