mboost-dp1

Sider der skal ændres password på.


Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
2. jan. 2008 01:28
Jeg vil gerne lige prøve at få samlet en liste over alle de steder som man skal have ændret password på. Håber I vil hjælpe med at få lavet en komplet liste, så vi ikke glemmer nogen, for det kan sku være svært lige at huske alle de steder man har en konto :)

newz.dk
filmz.dk
e-mail
google
facebook
imdb
digital signatur
netbank
telefon udbyder (telmore, sonofon, etc...)
youtube
irc netværk (L og Q på Quakenet, etc...)
foxmarks (bookmark sync toy til firefox)

Det er dem jeg lige kunne komme på. Håber på mange flere...
Gravatar #2 - arne_v
2. jan. 2008 01:47
En sådan liste er jo meget person specifik.

Og fællesmængden af alle lister vil være meget lang.
Gravatar #3 - Jace
2. jan. 2008 01:52
#2 - Selvom den er meget specifik for hver person, kunne det jo godt være at du kunne give mig en idé til et sted hvor jeg havde glemt at ændre password, ik?

Og dem der hellere vil være "better safe, than sorry" vil nok gerne bruge tiden på at sidde og læse en lang liste igennem bare for at være sikker.

Fællesmængden er jo ligegyldig, da det selvfølgelig er meningen at man kun tilføjer de steder som ikke allerede er tilføjet. Altså ingen dupletter.
Gravatar #4 - trylleklovn
2. jan. 2008 02:31
Listen er:



Ja det var den. Man bruger vel ikke det samme password mere end et sted?
Gravatar #5 - Jace
2. jan. 2008 02:35
#4 - Vær nu lidt konstruktiv :)

Som det tydeligt fremgår af diskussionen til nyheden som hacket, så er der rigtig mange der har brugt newz.dk passwordet på alle deres sites.
Gravatar #6 - arne_v
2. jan. 2008 03:01
#3

Der er ikke lige nogen manglende kategorier som springer i øjet.

Men indenfor kategorierne er der jo masser af andre sites end dem du har listet op.
Gravatar #7 - Spiderboy
2. jan. 2008 10:06
Dating-websites
Online spil
Wikipedia
Gravatar #8 - Jace
2. jan. 2008 13:02
#7 - Online spil havde jeg faktisk helt glemt, for bruger dem ikke så tit :)
Gravatar #9 - myplacedk
2. jan. 2008 13:14
#1
digital signatur
netbank
telefon udbyder (telmore, sonofon, etc...)

Folk med den slags på listen trænger til et wake-up-call som dette. Jeg håber dog i slipper med skrækken.
Gravatar #10 - Jace
2. jan. 2008 13:37
#9: Lige præcis :)
Gravatar #11 - Norrah
2. jan. 2008 13:44
9-10# Tja... jeg har ikke lært noget, og ville allerhelst bare havde beholdt min kode. Min ganske glimrende kode.

Men jeg har da lavet en ny kode, som varierer fra side til side, med et system kun jeg er obskur nok til at udtænke.

Så det går nok
Gravatar #12 - Spiderboy
2. jan. 2008 14:03
For mig er skaden heldigvis meget begrænset. Jeg har 3-4 forskellige koder, alle bestående af tilfældige karakterkombinationer, som jeg bruger rundt omkring, så jeg er ikke sårbar overfor rainbow tables. Min kode var da heller ikke at finde på deres 5K liste.

Men jeg har dog skrottet den af dem, som jeg brugte på Newz og skiftet til en af mine andre koder alle steder, hvor jeg brugte den. Just in case. :-)
Gravatar #13 - ZykoPeTTer
2. jan. 2008 14:30
hwt.dk
hol.dk
Diverse sites fra firma/uddandelses institution
jacobworsoe.dk
Windows logon pass
Bios Pass
Mobiltelefon pinkode :P (ved godt at TGG ikke frigav koder med tal)
MySpace
Mozy
MSN
VNC
email
evt. pass til webhotel
Diverse krypterede filer, (Hvis man står på listen, og en ven eler lign får fat i en af dine .tc filer, og ved hvilket password der blev lækket for dig, vil vedkommende jo nok prøve det først)
Router Admin page
SSH
RDP
Egenhostet FTP
Gravatar #14 - bjerh
2. jan. 2008 14:42
Sin filmz.dk konto.. Nu må vi håbe at denne side ikke også er sårbar. :)
Gravatar #15 - ZykoPeTTer
2. jan. 2008 14:59
#14
Den står allerede i #1 som nummer 2 på listen endda
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login