mboost-dp1
Problem med at poste og stemme.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Hej :)
Jeg har et problem der startede efter Newz.dk fik nyt design..
Jeg kan simpelthen ikke poste mine indlæg herinde.
Hver gang jeg har skrevet noget og vil poste det, forsvinder det bare.
Ydermere kan jeg heller ikke stemme i afstemningen.
Den forsvinder også bare når jeg trykker.
Jeg kører med fuldt opdateret Vista og Opera 9.5.
Det skal lige siges at problemet også var der med den gamle version af Opera.
Er der andre der har erfaret dette?
Mvh. Christian
Jeg har et problem der startede efter Newz.dk fik nyt design..
Jeg kan simpelthen ikke poste mine indlæg herinde.
Hver gang jeg har skrevet noget og vil poste det, forsvinder det bare.
Ydermere kan jeg heller ikke stemme i afstemningen.
Den forsvinder også bare når jeg trykker.
Jeg kører med fuldt opdateret Vista og Opera 9.5.
Det skal lige siges at problemet også var der med den gamle version af Opera.
Er der andre der har erfaret dette?
Mvh. Christian
Der er stadig problemer med Opera.
Desværre også den nye version.
Problemet opstår fordi vi benytter Varnish cache og Ajax. Af en eller anden grund kan Opera ikke håndtere dette. Vi har prøvet at tage fat i Opera for at få dem til at se på problemet, men de er tilsyneladende lidt svære at få i tale, så vi har desværre ikke hørt noget endnu :(
Til gengæld vil jeg godt love at det ikke er glemt, vi er bare lidt i vildrede, for at skifte cache metode er måske lidt vildt at gøre, og der må absolut være andre websites der har det samme problem, så efter min mening burde det være Opera's bug.
Men endnu en gang, må jeg desværre bare bede Jer væbne Jer med tålmodighed :/
Desværre også den nye version.
Problemet opstår fordi vi benytter Varnish cache og Ajax. Af en eller anden grund kan Opera ikke håndtere dette. Vi har prøvet at tage fat i Opera for at få dem til at se på problemet, men de er tilsyneladende lidt svære at få i tale, så vi har desværre ikke hørt noget endnu :(
Til gengæld vil jeg godt love at det ikke er glemt, vi er bare lidt i vildrede, for at skifte cache metode er måske lidt vildt at gøre, og der må absolut være andre websites der har det samme problem, så efter min mening burde det være Opera's bug.
Hvad så med problemet omkring slet ikke at kunne trykke på knapperne? Også omtalt her: http://newz.dk/forum/newz-dk/teknisk-fejl-firefox-...
Jeg er nødt til at poste manuelt vha et lille stykke javascript i urlen. Men hvor længe jeg gider det, ved jeg ikke. Og jeg fjerner ingen adresser i min hosts fil.
Jeg er nødt til at poste manuelt vha et lille stykke javascript i urlen. Men hvor længe jeg gider det, ved jeg ikke. Og jeg fjerner ingen adresser i min hosts fil.
Som jeg har forklaret tidligere, har vi ikke gjort noget specielt for at siden ikke skal virke med AdBlock eller NoScript.
Vi har simpelthen ignoreret "problemet", men jeg ser ingen grund til at vi skal gøre noget specielt for at hjælpe de folk der har problemer med at blokere vores reklamer.
Vi har simpelthen ignoreret "problemet", men jeg ser ingen grund til at vi skal gøre noget specielt for at hjælpe de folk der har problemer med at blokere vores reklamer.
Hvis vi andre nu også fulgte den tankegang, så har vi ingen grund til at slå adblock, samt diverse andre ting, fra for at støtte jer.
Desværre er fakta sådan her på newz, at i hælder flere og flere reklamer ind, som fylder mere og mere af siden. Ingen forventer at det er 100% gratis at drive et site som newz, men der er jo en grund til at folk siger, Nu er det nok! og installere adblock eller noscript.
Hvis vi andre nu også fulgte den tankegang, så har vi ingen grund til at slå adblock, samt diverse andre ting, fra for at støtte jer.
Desværre er fakta sådan her på newz, at i hælder flere og flere reklamer ind, som fylder mere og mere af siden. Ingen forventer at det er 100% gratis at drive et site som newz, men der er jo en grund til at folk siger, Nu er det nok! og installere adblock eller noscript.
Jeg har teknisk set heller ikke installere nogle "addons", jeg blokerer blot for uønskede sites via hosts-filen i mit OS. Skal newz.dk gå i stykker pga det, når det skyldes et site som ikke er tilknyttet newz, men blot leverer reklamer?
Det svarer lidt til de sites, som er helt umuligt at komme ind på, fordi deres reklame-host ikke svarer. Det er skønt, ikke at have det problem - men de plejer nu ikke at gå i stykker, ligesom newz.dk åbenbart gør.
Okay. For at sige det helt genrelt: hvorvidt newz.dk fungerer eller ej, afhænger af et eksternt site, som ikke har noget med newz at gøre. Går det site ned, eller må anden vis ikke svarer, så virker newz.dk heller ikke. Jeg havde nok valgt at kode det anderledes.
De bruger én eller anden ekstern host, som jeg tilsyneladende har i min hosts-fil. Jeg benytter som sagt ikke nogle addons, som muligvis går ind og påvirker kildekoden.
#17 Ja det ville jeg også gerne tro, men i mit lille kontrolleret "miljø" har den linje en sjov hage, at den alene stopper ajax (eller jQuery om man vil) i min FF3.
Nu har jeg ikke ligefrem kulegravet pageTracker funktionen eller google stats system og derfor kan ikke sige hvorfor det er som jeg kan se det er.
Men gerne hvis du kan, måtte du da gerne prøve at testet det.
Nu har jeg ikke ligefrem kulegravet pageTracker funktionen eller google stats system og derfor kan ikke sige hvorfor det er som jeg kan se det er.
Men gerne hvis du kan, måtte du da gerne prøve at testet det.
Jeg har principielle grunde til at blokke alt hvad jeg synes er irrelevant for et site og det kan der være/er der flere grunde til, hurtigere suft, mindre spam man ikke har interesse i anyways, mindre risiko, osv.
Jeg quoter lige mig selv fra Tråd: kan ikke poste #16
Men det er en naturlig problemstillingen vi er ude i. Den linje tidligere beskrevet vil breake javascript afviklingen hvis google-analytics er blokket, det kunne man lave et tjek for før man skyder den af. Hint "newz selv er i fuld stand til at rette/fixe den "uhensigtmæssighed" der nu er"
Jeg quoter lige mig selv fra Tråd: kan ikke poste #16
Det har egentligt ikke så meget med Google Analytics eller andre adsites at gøre, nu mere "uheldig" eller måske tilsigtet? design af newz, der fører til "uhensigtmæssigheden", hvor newz selv er i fuld stand til at rette/fixe den "uhensigtmæssighed" der nu er.
Men du har da også ret i at når man skal besøge et site der lige skal "cross linke" til 16* andre sites, for egen (dvs newz's) "fornøjelse" så giver det at også noget mere
loadtid,
øget download (heavy flash?),
nom nom more cookies,
and what not(hijacked banner?),
samt brugere (måske i deres uvidenhed) bliver automatisk registeret med deres ip,land,måske by, ja måske enda "køn" og alder i 14* forskellige baser verden over.
Det er der så nogen der er ligeglad med, fred med dem, men det er måske et spørgsmål om det er morals rigtigt at tvinge noget over nogen de ikke har kontrol over.
* fiktivt tal
Men det er en naturlig problemstillingen vi er ude i. Den linje tidligere beskrevet vil breake javascript afviklingen hvis google-analytics er blokket, det kunne man lave et tjek for før man skyder den af. Hint "newz selv er i fuld stand til at rette/fixe den "uhensigtmæssighed" der nu er"
Det lyder ikke til at du kan laese.
Din video virker ikke.
Jeg har ikke proevet i andet end VLC, virker den ikke i VLC har du gjort noget forkert.
Om det saa er dig eller Pecee.dk der fejler, skal jeg ikke sige noget om.
Derudover viser det jo bare fint at det er din blokering af google-analytics der er skyld i at sitet breaker, ikke det stykke kode.
JEg kan ikke se grund til at blokere google-analytics, men omvendt heller ikke nogen grund til at det skulle vaere kraevet.
#Crew
Hvad er grunden til at det kraeves at man linker til google analytics?
Lyder ikke til du har brugt mange ms på at få den til at spille.. Men prøv vlc.
Din video virker ikke.
Jeg har ikke proevet i andet end VLC, virker den ikke i VLC har du gjort noget forkert.
Om det saa er dig eller Pecee.dk der fejler, skal jeg ikke sige noget om.
Derudover viser det jo bare fint at det er din blokering af google-analytics der er skyld i at sitet breaker, ikke det stykke kode.
JEg kan ikke se grund til at blokere google-analytics, men omvendt heller ikke nogen grund til at det skulle vaere kraevet.
#Crew
Hvad er grunden til at det kraeves at man linker til google analytics?
Jo da, jeg kan skam fint læse ellers ville jeg jo ikke vide du havde problemer med den og det ville være noget nytteløst at skrive til mig igen. Men jeg har til ære for dig uploadet en i xvid. Me prey du har det codec ;) Se den her
Jeg kan ikke se grund til at blokere google-analytics, men omvendt heller ikke nogen grund til at det skulle vaere kraevet.
No matter, jeg har en grund.
Det må man kalde en lallen holdning, specielt når der også er flere der har deres grunde til at holde google ud, eller hvem det måtte være. Samt der er en meget meget nemt løsning på problemet men som sadly ligger på newz's side.
NoScript er nok synderen her, tbh :)
Men du har jo valgt side. Så jeg ved da hvem dine beskeder ligge op af.
Okay, saa derfor forhindrer i folk i at bruge sitet hvis google-analytics er nede?
Det er da meget profesionelt *host* :)
Hvilket Codec brugte du da foer?
Jeg har ikke haft codec problemer i VLC foer, og du bad mig selv om at bruge VLC.
Okay, saa er du jo ogsaa selv ude om at sitet ikke virker :)
Det goer det ikke til en lallen holdning.
Det er fakta.
Din blokering af google-analytics goer at newz.dk ikke virker.
Fjerner du blokeringen, saa virker sitet.
At det saa er latterligt fra newz.dks side af, kan vi fint blive enige om - men kort sagt: lugter bageriet daarligt, saa skrid :)
Det er jo newz.dk's officielle holdning efterhaanden.
Krydret med lidt personlig tilsvining hvis man tillader sig at have adblock paa :P
Side?
Der er ikke nogen "sider" her.
Jeg bruger skam ogsaa adblocking, det var jer der paastod at adblock var synderen, men det passer jo saa bare ikke.
google-analytics har intet med reklameblokering at goere.
Det er meget simpelt..
Det er vores statistik, så naturligvis er vi ikke interesserede i at folk blokerer det.
Okay, saa derfor forhindrer i folk i at bruge sitet hvis google-analytics er nede?
Det er da meget profesionelt *host* :)
32 skrev:Jo da, jeg kan skam fint læse ellers ville jeg jo ikke vide du havde problemer med den og det ville være noget nytteløst at skrive til mig igen. Men jeg har til ære for dig uploadet en i xvid. Me prey du har det codec ;) Se den her
Hvilket Codec brugte du da foer?
Jeg har ikke haft codec problemer i VLC foer, og du bad mig selv om at bruge VLC.
No matter, jeg har en grund.
Okay, saa er du jo ogsaa selv ude om at sitet ikke virker :)
Det må man kalde en lallen holdning, specielt når der også er flere der har deres grunde til at holde google ud, eller hvem det måtte være. Samt der er en meget meget nemt løsning på problemet men som sadly ligger på newz's side.
Det goer det ikke til en lallen holdning.
Det er fakta.
Din blokering af google-analytics goer at newz.dk ikke virker.
Fjerner du blokeringen, saa virker sitet.
At det saa er latterligt fra newz.dks side af, kan vi fint blive enige om - men kort sagt: lugter bageriet daarligt, saa skrid :)
Det er jo newz.dk's officielle holdning efterhaanden.
Krydret med lidt personlig tilsvining hvis man tillader sig at have adblock paa :P
Men du har jo valgt side. Så jeg ved da hvem dine beskeder ligge op af.
Side?
Der er ikke nogen "sider" her.
Jeg bruger skam ogsaa adblocking, det var jer der paastod at adblock var synderen, men det passer jo saa bare ikke.
google-analytics har intet med reklameblokering at goere.
#36 skrev:Hvilket Codec brugte du da foer?
Siden jeg sagde vlc er fordi den virker i min vlc, no matter, lad os komme over dette bump, hvis det virker??
#36 skrev:Okay, saa er du jo ogsaa selv ude om at sitet ikke virker :)
Ja og nej, jeg kan fint få newz til at virke som jeg vil have det til, men jeg gør det ikke så meget for min egen skyld men måske for andre og mest for det jeg tidligere har skrevet.:
#28 skrev:det er måske et spørgsmål om det er morals rigtigt at tvinge noget over nogen de ikke har kontrol over
Og det er det, den her diskution handler om for mig.
Med valget af google-analytics, fører det til at personer vil blive dataminet, like it or not, dont care or not.
Det kunne lige så vel have været et andet mere nasty data-mining corp? Øhh *site* selvfølgelig. :)
Men du har jo valgt side. Så jeg ved da hvem dine beskeder *vil* ligge op af.
Jeg beklager og undskylder, den skulle ikke have været skrevet. Men et pludseligt time collaps gjorde at jeg ikke kun nå at fjerne det inden der var gået 10mins
Må jeg spørge: Faldt du i æøå krukken som lille og blev forbudt at bruge dem nogensinde? :)
#38 Det glæder mig vi har samme syn på det emne. :)
Hah nice. Respekt for det. Synd jeg kom 4 år for sent eller noget så programmering nåede jeg aldrig på Amiga, selvom jeg ellers har brugt mange timer på den men Pc var på trapperne og det var der jeg startede programmering.
Hah nice. Respekt for det. Synd jeg kom 4 år for sent eller noget så programmering nåede jeg aldrig på Amiga, selvom jeg ellers har brugt mange timer på den men Pc var på trapperne og det var der jeg startede programmering.
(Temmeligt off-topic, men jeg blev lige grebet:) Hvad er egentlig forskellen på programmering og scripting herinde? Jeg plejer at kalde det programmering, når det 1) Er et sprog som har branching (som f.eks. GOTO) og betingelser (som f.eks. IF - THEN) - og 2) Man skriver "ret store" ting i det. Så jeg synes derfor godt man delvist kan kalde Rexx for rigtig programmering, hvis man folder sig tilstrækkeligt meget ud og laver store ting i det. HTML og mindre stykker javascript plejer jeg til gengæld at kalde for script...
#42 Jeg kan fint følge dig, men hvis man tager autoit så ville det være programmering? og det er ikke et officielt sprog. Faktisk er jeg selv ikke sikker på hvor jeg ville sige det er det ene frem for det andet. Jo mere jeg tænker over det med asp,php,perl mod c++,c#,delpi,.net osv. så vil jeg sku snart kalde det hver sin side af samme skål.
Samt feks database programmør skulle have kiks i massevis for at tage gråden når nu de er degraderet til script kiddies :D
Samt feks database programmør skulle have kiks i massevis for at tage gråden når nu de er degraderet til script kiddies :D
ROTFL :)
Men no offence til de hersens "database programmoerer", men vi snakker om scripting - ikke programmering.
( I software maessig forstand )
Men tager vi fx maskinprogrammoerer, saa betyder det jo straks at man indstiller maskineri..
Saa programmoer er en meget loes betegnelse, "codemonkey" passer bedre, men den er bare ikke saa "formel" :D
Det er en flydende formulering :)
ROTFL :)
Men no offence til de hersens "database programmoerer", men vi snakker om scripting - ikke programmering.
( I software maessig forstand )
Men tager vi fx maskinprogrammoerer, saa betyder det jo straks at man indstiller maskineri..
Saa programmoer er en meget loes betegnelse, "codemonkey" passer bedre, men den er bare ikke saa "formel" :D
Det er en flydende formulering :)
Haha helt enig, det kunne være jeg skulle prøve med codemonkey til morgenbordet med vores db folk og se hvor hurtig jeg skal ud af stolen. :D
"flydende formulering" der fejler systemet ved mig, man kan sku da ikke lave et ord der ikke har faste rammer for dens betydning. :)
"flydende formulering" der fejler systemet ved mig, man kan sku da ikke lave et ord der ikke har faste rammer for dens betydning. :)
Ontopic
(Tænkte at det ku være sjovt at prøve (svare til topic :D))
#1: CrallinZki
Ja.
Og jeg oplevede det også med..... 9.26? Eller hvad den tidligere stable nu hed.
(Tænkte at det ku være sjovt at prøve (svare til topic :D))
#1: CrallinZki
Ja.
Og jeg oplevede det også med..... 9.26? Eller hvad den tidligere stable nu hed.
Hrmf. :(2 skrev:Problemet opstår fordi vi benytter Varnish cache og Ajax. Af en eller anden grund kan Opera ikke håndtere dette.
...så efter min mening burde det være Opera's bug.
Jeg vil gerne melde mig til Opera (9.50) hylekoret.
Gør noget ved problemet, ét eller andet. Afstemninger virker ikke og det bliver kun værre når jeg prøver at skrive indlæg: Jeg kan sagtens skrive i boksen osv. og der sker da også noget når jeg trykker Indsend. Det er bare det forkerte der sker: Min tekst bliver fjernet og bare ikke postet. Dvs. at et indlæg jeg måske lige har brugt 5-10 minutter på at skrive bare er tabt.
Jeg er faldet i den fælde 2-3 gange og må konstant minde mig selv om bare ikke at skrive indlæg med Opera.
Hvis I (newz.dk holdet) ikke kan rette fejlen så vil jeg mene det vil være fornuftigt at i hvert fald forsøge at tage en form for ansvar, f.eks. forhindre en i at skrive indlæg i Opera når det alligevel ikke virker.
Min holdning er at et website altid skal kunne fungere (selv hvis sub-optimalt) når JavaScript, Flash osv. ikke er tilgængeligt, naturligvis med mindre det er det primært indhold på siden. Det kan newz.dk ikke klare, jeg kiggede lige på den genererede HTML for skriv-indlæg formen, knapperne er "button" type i stedet for "submit" type. Med andre ord er de ufunktionelle uden noget supporterende klient-side script. Og det script virker ikke i Opera. (Sjovt nok er Indsend knappen i previewet dog af "submit" typen... jeg tænker på om man bare kunne ændre Indsend knappen før preview er vist til at være en "submit" og det så ville virke.)
Gør noget ved problemet, ét eller andet. Afstemninger virker ikke og det bliver kun værre når jeg prøver at skrive indlæg: Jeg kan sagtens skrive i boksen osv. og der sker da også noget når jeg trykker Indsend. Det er bare det forkerte der sker: Min tekst bliver fjernet og bare ikke postet. Dvs. at et indlæg jeg måske lige har brugt 5-10 minutter på at skrive bare er tabt.
Jeg er faldet i den fælde 2-3 gange og må konstant minde mig selv om bare ikke at skrive indlæg med Opera.
Hvis I (newz.dk holdet) ikke kan rette fejlen så vil jeg mene det vil være fornuftigt at i hvert fald forsøge at tage en form for ansvar, f.eks. forhindre en i at skrive indlæg i Opera når det alligevel ikke virker.
Min holdning er at et website altid skal kunne fungere (selv hvis sub-optimalt) når JavaScript, Flash osv. ikke er tilgængeligt, naturligvis med mindre det er det primært indhold på siden. Det kan newz.dk ikke klare, jeg kiggede lige på den genererede HTML for skriv-indlæg formen, knapperne er "button" type i stedet for "submit" type. Med andre ord er de ufunktionelle uden noget supporterende klient-side script. Og det script virker ikke i Opera. (Sjovt nok er Indsend knappen i previewet dog af "submit" typen... jeg tænker på om man bare kunne ændre Indsend knappen før preview er vist til at være en "submit" og det så ville virke.)
#48 Lad mig gætte - du følger ikke med i tråden? Som det er blevet nævnt - endda quotet i indlægget før dit - så er det et problem der opstår mellem Varnish og AJAX som kun opstår i Opera. Det er ikke noget de selv kan løse (uden at ændre hele måden hvordan indlæg bliver skrevet), så de har kontaktet Opera holdet for at gøre dem opmærksomme på det, men det er vist intet svar kommet endnu.
Jo jeg har skal læst den del og det er derfor jeg også foreslår at direkte blokere for muligheden for at poste med Opera indtil problemet er løst. Hvis man ikke umiddelbart kan løse problemet kan man i det mindste være ærlig omkring det i stedet for at ærgre sine brugere.
Jo jeg har skal læst den del og det er derfor jeg også foreslår at direkte blokere for muligheden for at poste med Opera indtil problemet er løst. Hvis man ikke umiddelbart kan løse problemet kan man i det mindste være ærlig omkring det i stedet for at ærgre sine brugere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.