mboost-dp1
Teknisk fejl: Firefox og Newz.dk fungerer ikke sammen for mig
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Hej alle.
Jeg har i længere tid måttet leve med det irritationsmoment at jeg ikke kan skrive kommentarer, ikke kan rate folk og ikke kan trykke på knapper der indeholder andet end links. Jeg har forsøgt at rydde cache og så videre, men det virker simpelthen ikke.
Er der nogen der har løsningen?
Jeg har i længere tid måttet leve med det irritationsmoment at jeg ikke kan skrive kommentarer, ikke kan rate folk og ikke kan trykke på knapper der indeholder andet end links. Jeg har forsøgt at rydde cache og så videre, men det virker simpelthen ikke.
Er der nogen der har løsningen?
#7 spøg til side, men den var lissom oplagt :P
Når man har prøvet alt andet, så er der altid de to (næsten) sikre forsøg tilbage:
* Installer en Firefox (samme version, samme addons, samme alt) på en anden computer og se, om det gør en forskel
* Afinstaller Firefox og installer igen
Hvis et af ovenstående forsøg gør en positiv forskel, så er der en chance for at det var en Fejl 40 af en afart. Så er det bare med at forsøge at ændre variablene og fjerne addons, ændre Firefox-version, eller andet, indtil det virker på din computer.
Jeg skal ikke kunne sige, om der er en direkte identificerbar årsag til dit problem, men det er ofte hurtigere at geninstallere end det er at lede efter fejlen.
God vind.
Når man har prøvet alt andet, så er der altid de to (næsten) sikre forsøg tilbage:
* Installer en Firefox (samme version, samme addons, samme alt) på en anden computer og se, om det gør en forskel
* Afinstaller Firefox og installer igen
Hvis et af ovenstående forsøg gør en positiv forskel, så er der en chance for at det var en Fejl 40 af en afart. Så er det bare med at forsøge at ændre variablene og fjerne addons, ændre Firefox-version, eller andet, indtil det virker på din computer.
Jeg skal ikke kunne sige, om der er en direkte identificerbar årsag til dit problem, men det er ofte hurtigere at geninstallere end det er at lede efter fejlen.
God vind.
12 skrev:#11 - Prøvede lige at geninstallere igen, igen, igen. Nu virker det vist.
Ja, det er ligesom når fjernsynet eller bilen ikke virker.. Bare spark hårdt og længe, indtil det virker igen :P
Årsagen finder du måske - men hvis det ikke gør nogen forskel, når du om lidt installerer NoScript igen, så må du nok leve med, at årsagen ligger i et skjul et sted...
Der er en grund til det ikke virker når man blocker adcontent på newz
Hvis du har samme "glitch" som markingen på dette billede
Så er det fordi du/noget blocker for iframe class=ad_300x250.
Grunden kan du se her, hvilket newz har indført i deres javascript
Bemærk linje 8
Du kan så lade vær med at blockere "adserver.adtech.de" for at komme udenom dette, eller whiteliste newz.
Med mindre hvis du kan trickse. ;)
Hvis du har samme "glitch" som markingen på dette billede
Så er det fordi du/noget blocker for iframe class=ad_300x250.
Grunden kan du se her, hvilket newz har indført i deres javascript
/**
* Check for AdBlockPlus for Firefox
**/
if ($(".ad_300x250 iframe").css('display') == 'none'){
if (!$.cookie('newz_adblock')){
pageTracker._setVar('adblockEnabled');
$.post("/z4/action.php", { "class":"Z4_Banner", "action":"adblock", "program":"abp"});
// Flot newz, hvor mange blocker så ;)
var date = new Date();
date.setTime(date.getTime() + (1000 * 60 * 60));
$.cookie('newz_adblock', '1', { path: '/', expires: date });
}
}
Bemærk linje 8
Du kan så lade vær med at blockere "adserver.adtech.de" for at komme udenom dette, eller whiteliste newz.
Med mindre hvis du kan trickse. ;)
Wuhu!!!
Nu kan jeg skrive indlæg igen :-)
Det har ellers ikke fungeret for mig, hverken i Opera 9.27 eller FX 3 B5 i Win XP. Eller i Opera 9.27, FX 3 RC1 eller Epiphany (kan ikke huske versionen) i Ubuntu 8.04...
Skal vist til at teste i de andre versioner om det også virker der.. :-)
Nu kan jeg skrive indlæg igen :-)
Det har ellers ikke fungeret for mig, hverken i Opera 9.27 eller FX 3 B5 i Win XP. Eller i Opera 9.27, FX 3 RC1 eller Epiphany (kan ikke huske versionen) i Ubuntu 8.04...
Skal vist til at teste i de andre versioner om det også virker der.. :-)
25 skrev:Jeg troede det var blevet påpeget før, Hvis du kører adblock på newz.dk så virker siden ikke da det skaber javascript fejl.
http://www.bxd.dk/workingadblockednewz.png wut?
#25, #30 Adblock virker fint eller hvilken som helst anden blok extention om du vil. Det er et js checket på iframe class=ad_300x250, der afgør om du blokker eller ej.
Og uden nødvendighed for at stikke en finger i jorden er det nok med alt sandsynlighed en ting man har valgt at gøre fra newz side af.
At jeg så synes det er noget hykleri er så hvad det er.
Og uden nødvendighed for at stikke en finger i jorden er det nok med alt sandsynlighed en ting man har valgt at gøre fra newz side af.
At jeg så synes det er noget hykleri er så hvad det er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.