mboost-dp1

Teknisk fejl: Firefox og Newz.dk fungerer ikke sammen for mig

Gå til bund
Gravatar #1 - Nurú
22. maj 2008 18:17
Hej alle.

Jeg har i længere tid måttet leve med det irritationsmoment at jeg ikke kan skrive kommentarer, ikke kan rate folk og ikke kan trykke på knapper der indeholder andet end links. Jeg har forsøgt at rydde cache og så videre, men det virker simpelthen ikke.

Er der nogen der har løsningen?
Gravatar #2 - arne_v
22. maj 2008 18:19
Sidder du bag en proxy server ?
Gravatar #3 - Nurú
22. maj 2008 18:20
Det skal jeg ikke kunne sige. Det er kun i Firefox at jeg har problemet, ikke i Internet Explorer (selvom designet dog er lidt underligt i denne browser).
Gravatar #4 - rackbox
22. maj 2008 19:06
Det kan være, at hvis du fjerner håret fra øjnene, så opdager du, at det slet ikke er Firefox, du har startet, men Microsoft Word :P
Gravatar #5 - Nurú
22. maj 2008 19:09
#4 - Sjovt. Kender du en løsning, eller har du andre jokes i ærmet?
Gravatar #6 - ajust
22. maj 2008 19:17
Præcis det problem havde jeg også, så disablede jeg Adblock Plus. Så virkede det. Havde et eller andet fancypancy filter der blokerede for noget javascript
Gravatar #7 - Nurú
22. maj 2008 19:19
#6 - Jeg har forsøgt at disable Adblock og Noscript. Det udgjorde ingen forskel, også selvom jeg clearede alt cache jeg kunne finde.
Gravatar #8 - rackbox
22. maj 2008 19:57
#7 spøg til side, men den var lissom oplagt :P

Når man har prøvet alt andet, så er der altid de to (næsten) sikre forsøg tilbage:

* Installer en Firefox (samme version, samme addons, samme alt) på en anden computer og se, om det gør en forskel
* Afinstaller Firefox og installer igen

Hvis et af ovenstående forsøg gør en positiv forskel, så er der en chance for at det var en Fejl 40 af en afart. Så er det bare med at forsøge at ændre variablene og fjerne addons, ændre Firefox-version, eller andet, indtil det virker på din computer.

Jeg skal ikke kunne sige, om der er en direkte identificerbar årsag til dit problem, men det er ofte hurtigere at geninstallere end det er at lede efter fejlen.

God vind.
Gravatar #9 - Nurú
22. maj 2008 20:02
#8 - Jeg er tit offer i jokes, så jeg er meget vant til det. Jeg synes nu også det var meget sjovt, selvom det om muligt ikke rigtigt bragte nogen hjælp. ;)

Jeg vil lige forsøge. Jeg havde dog intet problem før newz skiftede design.
Gravatar #10 - Nurú
22. maj 2008 20:07
Jeg forsøgte lige at slå NoScript af.

Det hele virker ... når jeg ikke er logget ind. Når jeg så logger ind kan jeg ikke gøre noget.
Gravatar #11 - rackbox
22. maj 2008 20:09
#10 prøv at slette session cookies... Just for the heck of it...
Gravatar #12 - Nurú
22. maj 2008 20:09
#11 - Prøvede lige at geninstallere igen, igen, igen. Nu virker det vist.

Så er det bare om jeg kan få det til at virke med NoScript. Jeg vil gerne have NoScript, det giver mig en følelse af sikkerhed. :)
Gravatar #13 - rackbox
22. maj 2008 20:12
12 skrev:
#11 - Prøvede lige at geninstallere igen, igen, igen. Nu virker det vist.

Ja, det er ligesom når fjernsynet eller bilen ikke virker.. Bare spark hårdt og længe, indtil det virker igen :P

Årsagen finder du måske - men hvis det ikke gør nogen forskel, når du om lidt installerer NoScript igen, så må du nok leve med, at årsagen ligger i et skjul et sted...
Gravatar #14 - Nurú
22. maj 2008 20:15
Jeg har lige installeret NoScript igen, og alt synes at virke som det skal. Jeg følger lige op på det hvis det igen går galt. Tak for hjælpen i al fald.

(Første post fra Firefox siden det nye design kom!)
Gravatar #15 - Nurú
22. maj 2008 20:24
Allerede efter få minutter begyndte det at gøre gå i stykker igen.

Er der NOGEN der kan få NoScript til at virke med newz.dk?
Gravatar #16 - Wassini
23. maj 2008 07:52
Jeg har ikke noScript, men Newz.dk virker ikke når min adBlock Plus kører!
Den fjerne vist også nogle scripts...
Gravatar #17 - stargate
23. maj 2008 08:17
Jeg har Firefox og adblock og jeg kan poste/rate ja alt med den, of jeg køre vista 64 bit men det burde da ikke sige noget
Gravatar #18 - madeinrussia
23. maj 2008 08:27
jeg kører noscript med newz har bare gjort newz og alle sider den ellers nævner til trustwortly..
Gravatar #19 - Niklas H
23. maj 2008 08:35
Du skal huske at lade Newz køre scripts - ret meget herinde har en eller anden form for Javascript i sig.
Gravatar #20 - rackbox
23. maj 2008 10:34
Kan man ikke whiteliste sitet i NoScript?
Gravatar #21 - Jonasee
23. maj 2008 10:45

jo, uden problemer

når i skriver at I har Noscript har I det så ogå slået til, det gøre ligsom en forskel
Gravatar #22 - Nextnx
23. maj 2008 12:23
Der er en grund til det ikke virker når man blocker adcontent på newz

Hvis du har samme "glitch" som markingen på dette billede
Så er det fordi du/noget blocker for iframe class=ad_300x250.

Grunden kan du se her, hvilket newz har indført i deres javascript

/**
* Check for AdBlockPlus for Firefox
**/
if ($(".ad_300x250 iframe").css('display') == 'none'){
if (!$.cookie('newz_adblock')){
pageTracker._setVar('adblockEnabled');
$.post("/z4/action.php", { "class":"Z4_Banner", "action":"adblock", "program":"abp"});
// Flot newz, hvor mange blocker så ;)
var date = new Date();
date.setTime(date.getTime() + (1000 * 60 * 60));
$.cookie('newz_adblock', '1', { path: '/', expires: date });
}
}

Bemærk linje 8

Du kan så lade vær med at blockere "adserver.adtech.de" for at komme udenom dette, eller whiteliste newz.
Med mindre hvis du kan trickse. ;)
Gravatar #23 - Wassini
23. maj 2008 12:30
Tja - det er lige som DRM i musik: Der findes altid en vej uden om "problemet" :-)

Træk fører til modtræk...
Gravatar #24 - rackbox
23. maj 2008 14:09
Har lige sat AdBlock på for at se, om det skulle have den (tilsigtede?) konsekvens... Waiting to see :P
Gravatar #25 - Windcape
23. maj 2008 14:46
Jeg troede det var blevet påpeget før, Hvis du kører adblock på newz.dk så virker siden ikke da det skaber javascript fejl.

Og resten af siden er baseret på javascript.

Brug greasemonkey istedet, så får newz.dk besøg-count, og siden ser bedre ud!
Gravatar #26 - Nurú
23. maj 2008 15:23
Jeg er blot stoppet med at bruge AdBlock, og har ikke haft problemer siden. Det var også kun NoScript der var vigtig for mig, AdBlock er bare en vane.
Gravatar #27 - Niklas H
23. maj 2008 16:16
Hvis jeg husker rigtigt, så kan man vist nok i NoScript sætte den til at blokere iframes. Så vil reklamerne heller ikke blive vist, og jeg vil umiddelbart gætte på at Newz stadig vil få pengene for dem.
Gravatar #28 - Chewy
23. maj 2008 21:06
Test........................
Gravatar #29 - Chewy
23. maj 2008 21:09
Wuhu!!!
Nu kan jeg skrive indlæg igen :-)

Det har ellers ikke fungeret for mig, hverken i Opera 9.27 eller FX 3 B5 i Win XP. Eller i Opera 9.27, FX 3 RC1 eller Epiphany (kan ikke huske versionen) i Ubuntu 8.04...
Skal vist til at teste i de andre versioner om det også virker der.. :-)
Gravatar #30 - .dot
25. maj 2008 16:48
25 skrev:
Jeg troede det var blevet påpeget før, Hvis du kører adblock på newz.dk så virker siden ikke da det skaber javascript fejl.

http://www.bxd.dk/workingadblockednewz.png wut?
Gravatar #31 - Nextnx
25. maj 2008 20:00
#25, #30 Adblock virker fint eller hvilken som helst anden blok extention om du vil. Det er et js checket på iframe class=ad_300x250, der afgør om du blokker eller ej.
Og uden nødvendighed for at stikke en finger i jorden er det nok med alt sandsynlighed en ting man har valgt at gøre fra newz side af.
At jeg så synes det er noget hykleri er så hvad det er.
Gravatar #32 - Tumleren
25. maj 2008 20:32
Har haft samme problem i et stykke tid.. Og hvis det virker efter jeg nu har whitelistet adtech.de med NoScript så kan det jo vist næsten kun være det?

Edit: Og der kan man bare se - Det virkede sgu

Edit2: Men nej, det virker ikke hvis AdBlock Plus er enabled. Æv :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login