mboost-dp1

Nogen som har andmelt team gilmore girls?


Gå til bund
Gravatar #1 - posen
27. dec. 2007 19:52
Hejsa

Det er først nu gået op for mig hvor alvorligt denne sag er. Mit password, email ip adresse og lign. er blevet stjålet.

Dvs. der sidder en gruppe folk et eller andet sted med hardcore oplysninger om mig. Med simple søgninger på google kan de finde frem til hvor jeg har brugere på nettet og skaffe adgang til dem. Og nogle steder er der altså penge involveret. Steder jeg har betalt med dankort o.l.

De kan sågår sælge nøjes med at sælge disse informationer til 3. part. Folk som måske er lidt bedre til at udnytte disse.
Så jeg agter at ringe til politiet imorgen. Mange skulle gøre det samme, for jeg tror ikke politet er klar over hvor særiøst det her er. Team Gilmore girls skal findes, og straffes.

Jo flere der ringer og anmelder det jo bedre. Jeg ringer til Nordjyllands politi. Det er bedst vi ringer til samme kreds så de kan få totalt overblik over hvor mange som er berørt.

Nordjyllands Politi kan kontaktes på 9630 1448

Jeg håber sagen bliver taget op. Tak.
Gravatar #2 - t.vang
28. dec. 2007 11:04
Nøjagtig derfor jeg har forskellige typer passwords. Det til "ligegyldige" konti, som her på newz.dk, mere personlige siden, og så til kritiske og personfølsomme sites, så som skat.dk, min netbank osv..
Du skal ALDRIG bruge samme password over alt. Men det lærer du jo så nu, på den, desværre, lidt hårde måde.
Gravatar #3 - Jace
28. dec. 2007 11:10
#1 - Ja, det skal helt sikkert anmeldes.

Nogen der ved om newz.dk har anmeldt det?
Gravatar #4 - madeinrussia
28. dec. 2007 11:20
Jeg har ringet og snakket med en i glostrup nærpoliti, og de sagde at de var anmeldt, og at det ikke var nærpoliti ting der havde ansvar der..

men ja så en eller anden har anmeldt dem..
posen, du burde skynde dig at ændrer koder, og nu hvor du alligevel gør det, så lav nogen koder der er sværere at knække..

danm en eller anden burde lave en password guide..
Gravatar #5 - MiniatureZeus
28. dec. 2007 11:22
Der er blevet taget hånd om sagen, ligesom både Henrik (hmn), Troels (Acro) og Peter (Pernicius) har forklaret mange gange.
Lad være med at blæse det hele så stort op...
Gravatar #6 - Norrah
28. dec. 2007 11:32
Blæse det stort op... Tjaa..
Siger ikke det er stort..

Men har lige måtte ændre kode på:

newz.dk
filmz.dk
gmail.com
amazon.co.uk
axelmusic.dk
laserdisken.dk
netbank
digitalsignatur
*Steam
Messenger
...
..
.
Har jeg glemt noget vigtigt?

Og jeg var rigtig glad for den kode.

Desuden har jeg også skiftet mail adresse.
Som har måtte finde sted på de samme steder.

I det mindste så har jeg ikke længere en mail account som er på spam lister.

Og det er da rart at starte på en frisk.
Gravatar #7 - madeinrussia
28. dec. 2007 11:40
#5 Hvad mener du med at blæse op? Det er altså stort, det er ikke småting, der er mange som har lavet en bruger og mistet deres kode, at miste sin kode ER en stor ting.. Ved ikke med dig men vi andre kan godt lide at have vores koder for os selv.
Gravatar #8 - rackbox
28. dec. 2007 11:47
#6 skrev:
Men har lige måtte ændre kode på:

newz.dk
filmz.dk
gmail.com
amazon.co.uk
axelmusic.dk
laserdisken.dk
netbank
digitalsignatur
*Steam
Messenger


Jeg falder lige over netbank... Havde du samme kode til netbank, som til alle de andre...? Wow! Så er det da et held, at du ikke er blevet kompromitteret før!

At overlade tillid til at 9 hjemmesider passer så godt på dine oplysninger, at din netbank er sikker, er da ikke så hensigtsmæssig. Egentlig heller ikke at have samme kode til digital signatur.

(Taler på egne vegne og ikke på vegne af newz.dk!)
Gravatar #9 - MiniatureZeus
28. dec. 2007 12:05
#7 Mener at der har været 4-5 officielle udmeldinger på sagen, og vi (newz.dk) har løst problemet, lukket holdet og lavet nogle andre foranstaltninger. Når der kommer sådanne indlæg som i laver, så blæser i det op til noget, hvor man tænker at newz.dk bare har sovet og ikke gjort noget aktivt for at stoppe det.
Der er blevet taget kontakt til politi, blogspot og de berørte brugere, samt alle andre brugere.

Selvfølgelig er det stort, ingen tvivl... Der er bare ingen grund til at gøre det større lige nu..
Gravatar #10 - madeinrussia
28. dec. 2007 12:11
#9 Officielle ja, jeg har ikke på noget tidpunkt brokket mig over hvordan i har reageret, men brugere som har mistet deres koder har vel også lov til en reaktion.. syntes ikke denne tråd er opblæst, den er relavant og man kan ikke "bare" mane noget til jorden, det er trodsalt kun næsten lige sket..

Ved godt det er ret trist for jer, at i har mistet troværdighed og helst ville se denne sag ude af verden, men i er jo ikke USA's regering/CIA/FBI/Saddam eller Hitler så i må bære over med at problemet ikke bare forsvinder..

.oO(Jeg har forresten glemt at ændre min kode i steam :( havde ellers en god crack der åbnede for alle games :( )
Gravatar #11 - fidomuh
28. dec. 2007 12:23
#10

Traaden er ikke relevant naar der iforvejen koerer 3 traade om praecis samme emne.
Hold det dog i den officielle traad, hvis det endelig er?

Der er ogsaa svar paa de spoergsmaal der stilles heri traaden allerede, saa flere fluer med et smaek ... ? :)
Gravatar #12 - madeinrussia
28. dec. 2007 12:28
#11 nemlig, alle har nemlig tid til at kigge 300 beskeder +moms igennem, den her tråd opfordrer folk til at anmelde tgg, det er en god sag tjeneste..
Gravatar #13 - fidomuh
28. dec. 2007 12:32
#12

SAa tag en af de 2 andre lidt mindre officielle traade, med faerre indlaeg?

Hvad faar du ud af at opfordre til at anmelde nogen der allerede er anmeldt?

Det goer ingen forskel at 5000 brugere tuder over det..
Politiet kan hverken loebe hurtigere eller afsaette mere tid til det fordi flere tuder.

Newz.dk har formentligt gjort det helt klar for politiet hvor mange brugere vi snakker om og hvor serioest det potentielt kan vaere.

Saa igen, du spammer bare forummet med unoedig info.
Info som du snildt kunne have fundet ud af hvis du bare gad at laese de eksisterende traade.
Gravatar #14 - fidomuh
28. dec. 2007 12:33
#12

Sorry, fik lige den opfattelse at det var dig der havde oprettet traaden, hvilket det ikke er ;)

Men min pointe er den samme :)
Gravatar #16 - madeinrussia
28. dec. 2007 12:41
#13 Måske er der folk der har mistet penge pga. ja som nævnt før nogen er jo ikke computer tamtam, de får bare 1 kode som de kan huske fx dattersnavn+datofødsel, som de bruger overalt, så er der adgang til deres netbank som måske er blevet solgt til lad os se, en skummel russisk hacker ved navn Igor, som så overfører pengene til et muldyr og får dem sendt, helt ærligt jeg ville være ligeglad om pattebørnene var anmeldt 1000000 gange så havde jeg stadig gjort det.

Plus de har adgang til mails.. er også ligeglad om de er anmeldt 100000000 gange de skal fandeme ikke have adgang til private billeder, filer og koder til sådan set ALT hvis de har ens mail+kode..

Jeg syntes ikke 4 tråde er for meget, hvis nu der kommer flere så ville vi dele mening om at det var spam..

Det er altså en større ting for en der har brugt samme kode overalt og har billeder af sine børn/familie på sin mail.. eller frække sexpicks med mærkeligt sexlejetøj, hvem i alverden vil have den slags ud på nettet? (offentlige)

Tror det er først DER at newz.dk er in troubble..
Gravatar #17 - hgul
28. dec. 2007 12:48
#16 Men hvis det skete, ville det jo stadig være folks egen skyld fordi de har anvendt den samme kode flere steder. Det er jo ikke just noget Newz.dk har tvunget nogen som helst til.

Selvfølgelig er det ikke i orden, at TGG har fået fat på de oplysninger de har, men vi har som brugere også selv et ansvar for at beskytte os selv.
Gravatar #18 - fidomuh
28. dec. 2007 13:08
#16

Sigh...

Måske er der folk der har mistet penge pga. ja som nævnt før nogen er jo ikke computer tamtam, de får bare 1 kode som de kan huske fx dattersnavn+datofødsel, som de bruger overalt, så er der adgang til deres netbank som måske er blevet solgt til lad os se, en skummel russisk hacker ved navn Igor, som så overfører pengene til et muldyr og får dem sendt, helt ærligt jeg ville være ligeglad om pattebørnene var anmeldt 1000000 gange så havde jeg stadig gjort det.


Grats, hvis du har mistet penge, saa har sagen ikke noget med Newz.dk at goere.
Saa ringer du ind til politiet og anmelder et tyveri / bedrageri / random, og giver henvisning til at TGG muligvis har faaet passwords fra at hacke newz.dk.

Men saa ryger du ind under en "du burde have vidst bedre"-regel og banken naegter nok at daekke dit tab :)

Plus de har adgang til mails.. er også ligeglad om de er anmeldt 100000000 gange de skal fandeme ikke have adgang til private billeder, filer og koder til sådan set ALT hvis de har ens mail+kode..


Saa maa du jo laere at adskille koder du bruger til private ting, fra koder du bruger til "offentlige" ting.

Jeg syntes ikke 4 tråde er for meget, hvis nu der kommer flere så ville vi dele mening om at det var spam..


Saa 4 traade OM DET SAMME er ikke for meget?
wtf.

Det er altså en større ting for en der har brugt samme kode overalt og har billeder af sine børn/familie på sin mail.. eller frække sexpicks med mærkeligt sexlejetøj, hvem i alverden vil have den slags ud på nettet? (offentlige)


Tud? Saa lad vaere med at bruge koden til det samme?

Tror det er først DER at newz.dk er in troubble..


Newz.dk er ikke "in trouble" uanset hvad.
Du opretter din kode her med henblik paa at den kun kan bruges her.

Det er ikke newz.dk's problem at du vaelger at bruge den til netbank og andet spas.

Igen, ting der allerede ER debatteret i de andre traade... FFS
Gravatar #19 - Norrah
28. dec. 2007 15:28
#8 har haft den samme kode i snart 6 år.
Grunden til jeg ikke er blevet kompromitteret er at jeg ikke bruger den samme mail alle steder, samt at jeg ikke er et boglam bollefår som min gamle dansk lære ville havde sagt.

Men jeg har nu ændret det hele. Med variationer.
Der burde ikke være nogen som kan knække den nu.

Brokker mig ikke, sådan noget kan ske. Men man skal ikke forsøge at forklare alvoren væk.
Gravatar #20 - rwzxy
3. jan. 2008 21:39
til fidomuh

Men saa ryger du ind under en "du burde have vidst bedre"-regel og banken naegter nok at daekke dit tab :)


den tror jeg ikke du har ret i.. er ret så sikker på banken udbetaler det tabte beløb hvis de kan se bevis på fremmed aktivitet på hans bankkonto. Husk på det er jo ikke tale om at han har udleveret sit kodeord frivilligt over msn, han er faktisk blevet bestjålet selvom hans handling nok ik har været 100% efter bogen.. Der er mange alm. mennesker i Danmark som bruger det samme kodeord om og om igen.. dumt? ja.. uansvarligt? nej
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login