mboost-dp1

[newz.dk 4.0] Problemer med symbian


Gå til bund
Gravatar #1 - dkbooster
15. aug. 2007 15:00
Hej

Jeg har lidt problemer med at gå ind på den nye version af newz med min telefon.

Telefonen er en e60 der kører symbian 9.1 - altså series60 v3.
Når jeg går ind på siden i den "normale" browser lukker den spontant ned efter at siden ca. er 1/3 hentet. ER der andre der har oplevet det problem?

Mvh.
dkbooster
Gravatar #2 - Djaa9
15. aug. 2007 15:13
Jeg bruger en Nokia N95 med symbian series60 v3, og har ingen problemer med at komme ind på newz..
Jeg har forresten telmore (tdc net)
Gravatar #3 - TullejR
15. aug. 2007 15:13
Min (n73) kommer knap halvvejs, og crasher. Men det er ikke noget redaktionen ser ud til at ville gøre noget ved - der har været ønske om at lave en mere mobil-venlig udgave af siden, men svaret var, at næsten alle mobiler kan installere opera mobile, og at siden skulle virke på den måde, og at arbejdet med at vedligeholde to templates var for stort.... Ja, flot, tumber, siger jeg bare.
Gravatar #4 - TullejR
15. aug. 2007 15:15
Aha, at N95 virker er garanteret tegn på, at de mindre s60-telefoner ikke har ram nok, eller lignende. Jubii! Selv min SE T630i kunne vise den gamle avantgo-side.. Men med en N73 er det åbenbart ikke muligt længere at browse newz.dk på farten.
Gravatar #5 - Djaa9
15. aug. 2007 15:18
#4
Jeg prøvede lige at hente siden et par gange i træk, og fik besked om at hukommelsen var fuld og at jeg skulle lukke nogle programmer.. Meget muligt at det er et ram problem...
Gravatar #6 - trylleklovn
15. aug. 2007 15:29
Brug opera mini? Den loader siden helt fint (ja også i symbian s60 3rd) og man kan sågar poste comments osv... Det eneste der ikke virker er indboks.
Gravatar #7 - dkbooster
15. aug. 2007 15:37
#6 Det kan man selvfølgelig også - men det løser jo ikke det basale problem....

Det er ligesom hvis siden ikke virker i IE så bare foreslå at man skal downloade firefox ;)

Men bortset fra det, så synes jeg at den indbyggede browser i s60 er lang bedre en opera mini...
Gravatar #8 - TullejR
15. aug. 2007 15:48
Ja, og skal man gå et skridt op fra Opera Mini til Opera Mobile, så håber jeg newz.dk-redaktionen er klar på at betale. Alternativt kunne de også bare have ladet være med at lave siden så gumpe-tung.
Gravatar #9 - trylleklovn
15. aug. 2007 16:15
#7 Nej, det er som at sige at hvis det ikke virker på en random telefons indbyggede browser, med variabel mængde ram til rådighed, så installer en standartiseret browser, som kan afvikle siden OG som opfører sig ens på alle telefoner.

#8 Opera Mobile er IKKE et skridt op. Opera Mini er langt bedre og Opera Mobile virker komplet forældet.
Gravatar #10 - trylleklovn
15. aug. 2007 16:19
Yderligere er den indbyggede browser i s60 langsom og buggy, og den crasher random hvis systemet pludselig løber tør for ram. Jeg finder Opera Mini langt mere stabil.

Og så forstår jeg ikke hvordan man overhovedet kan forvente at newz.dk skal optimeres til samtlige mobile enheder derude. Har du problemer med at loade siden, så benyt rss feed.
Gravatar #11 - Azuria
15. aug. 2007 16:50
Ingen problemer på P990i...
Heller ikke med min P900, og P800'eren gider jeg ikke fyre op under for lige at konstatere den virker. :)
Nokia.... :p
Gravatar #12 - TullejR
15. aug. 2007 17:58
#trylleklovn:

"Og så forstår jeg ikke hvordan man overhovedet kan forvente at newz.dk skal optimeres til samtlige mobile enheder derude. Har du problemer med at loade siden, så benyt rss feed."

hvis /avantgo-siden kom tilbage, ville det være nok til at lukke min kæft. Det er nok til at stille en del brugere tilfredse som allerede har brokket sig.
Gravatar #13 - plazm
15. aug. 2007 18:19
#10
s60v3's browser virker fint for mig på min N73ME.
men jeg mener dog også at newz's side er alt for omfattende iforhold til de funktioner der er... på en 2mbit linie tager det stadig 5-10 sekunder at hente siden, hvilket er meget, for så simpel en side.
men jeg har lokaliseret problemet til at ligge i deres javascript, da siden fint vises hvis jeg disabler javascript.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login