mboost-dp1

[newz.dk 4.0] Preview funktion


Gå til bund
Gravatar #1 - Cloud02
13. aug. 2007 15:27
Er det muligt at Indsend og Ret, kan være 2 knapper i hver sin ende af kollonnen?
Jeg finder det ret 'træls' at skulle bekymre om mig om jeg rammer ret eller indsend.
Gravatar #2 - Jace
13. aug. 2007 15:34
Kunne man ikke lave så man kan vælge "Indsend" eller "Preview" ligesom i phpBB?

Preview-funktionen er jo mest for at se om ens tags virker, så hvis man ikke bruger tags og bare vil læse igennem for stavefejl, så kan man jo ligeså godt gøre det med det samme og spare et klik...
Gravatar #3 - Cloud02
13. aug. 2007 16:01
#2
Mængden af folk der er irriteret over at de har stavet forkert og ikke kan edit'e er mange. Stavefejl er endda typisk noget man først ser når man læser sin egen post igennem NÅR man har postet.
Gravatar #4 - Jace
13. aug. 2007 16:10
#3 - Ja, og hvor meget hjælper en preview funktion så?

Med mindre den kan få folk til at læse indlægget ordentlig igennem inden det postes, så ændrer det jo ikke på problemet...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
13. aug. 2007 16:12
Hvis folk ikke har opdaget det, så er #1's ønske blevet opfyldt, således at der står PREVIEW med en stærk rød farve foran brugernavn, og to knapper fornede, som er nemmere at ramme :)
Gravatar #6 - Jace
13. aug. 2007 16:14
Hvad så med #2's ønske? :)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
13. aug. 2007 16:16
#6 Det er jo ikke en gavebod vel? :P
(regn ikke med det kommer, når det ikke er kommet endnu...)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
13. aug. 2007 16:17
... dog, kan man bare trykke enter to gange, så bliver det postet... (opdaget jeg lige :)
Gravatar #9 - Cloud02
13. aug. 2007 16:27
#4
En preview funktion hjælper i den forstand at du kan se dit indlæg i dets "rette miljø", og er mere tilbøjelig til at se helheden i indlægget.
Gravatar #10 - ZOPTIKEREN
13. aug. 2007 17:36
preview virker ikke i både safari og firefox
Gravatar #11 - ZOPTIKEREN
13. aug. 2007 17:36
Preview virker ikke i både safari og i firefox.
Gravatar #12 - ZOPTIKEREN
13. aug. 2007 17:52
Men tæver man alligevel løs på knappen i firefox tillades dobbelt post så...

hejho nu virker det vist i firefox, men ikke i safariland
Gravatar #13 - Jace
13. aug. 2007 18:51
#9 Cloud02 - Det er rigtigt nok. Men tror du det er nok til at få alle folk til at læse deres indlæg grundigt igennem?

Der er selvfølgelig nogen der vil bruge muligheden til lige at løbe det igennem, men jeg tror stadig der vil slippe stavefejl igennem.

Jeg tror nu stadig på at problemet stille og roligt vil forsvinde, i takt med at vi bliver vant til ikke at have den luksus som edit-funktionen gav :)

Jeg synes ikke at forum som f.eks. hol.dk (Der ikke havde en edit-funktion i den tidligere version) var så overspammet med indlæg der rettede stave/tastefejl. Så jeg tror bare det handler om at man er vant til at kunne rette, og derfor er mindre tilbøjelig til at læse det grundigt igennem, når man har en edit-knap...
Gravatar #14 - Acro
13. aug. 2007 19:13
#13 Jace:
Egentlig mener jeg, du fremhæver en ret væsentlig styrke ved den nuværende metode frem for redigering. Hvis folk vænner sig til at læse indlægget igennem inden og ikke efter, så vil det klart forbedre seriøsiteten omkring deltagelsen i forummet.
Gravatar #15 - TullejR
13. aug. 2007 19:14
Testing.. 1 - 2 - 3..
Gravatar #16 - TullejR
13. aug. 2007 19:14
Nej, det virker ikke, det bliver postet direkte i konqueror 3.5.7
Gravatar #17 - Acro
13. aug. 2007 19:27
#15 TullejR:
Har du prøvet at tømme din cache? Hvis det ikke virker, så må du meget gerne sende noget JavaScript-log, da der formentlig sker en fejl et sted.
Gravatar #18 - Jace
13. aug. 2007 20:02
#17 - Når du siger tømme cache, er det så bare at trykke ctrl + F5 istedet for bare F5?

Eller skal der lidt mere til?
Gravatar #19 - Jace
13. aug. 2007 20:18
Hvis folk vænner sig til at læse indlægget igennem inden og ikke efter, så vil det klart forbedre seriøsiteten omkring deltagelsen i forummet.

Jeg tror lige præcis det er et spørgsmål om tilvænning. Der er kun gået lige omkring 2 uger fra det nye newz blev lanceret, så jeg synes godt man kunne give det lidt mere tid og se om problemet ikke bare løste sig selv.

Hvis det så efter lidt længere tid stadig var et stort problem kunne man så indføre en preview-funktionen. Men hvis man via tilvænning kunne undgå den, ville det da klart være at foretrække. For det giver da klart en mere besværlig brug af forummet. Det synes jeg i hvert fald...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login