mboost-dp1

Korrektur-knap på nyheder


Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
3. jan. 2008 22:05
Heay,

Det kunne være fedt hvis der ved hver nyhed var et lille link hvor man hurtigt kunne skrive til staff om en taste eller stavefejl i en nyhed.

Som det er nu er brugerne nødt til at skrive det i den tilhørende nyhed, men ville det ikke være nemmere og hurtigere at få rettet fejlen og derved få siden til at fremstå mere professionel hvis det kørte i et seperat system?

Når man trykkede på linket, kunne man så komme til en side med et form-felt hvor nyheden var i, og man kunne så nemt lige udpege det sted i nyheden som skulle rettes og slette resten af nyheden.

Så kunne staff lige have et lille seperat system som kunne nøjes med at holde øje med, så fejl ikke kun blev rettet hvis en fra staff læste diskutionen til alle nyheder.

Bare et forslag til at forenkle systemet lidt...
Gravatar #2 - MiniatureZeus
4. jan. 2008 00:15
Det er på todo-listen :)
Gravatar #3 - Jace
4. jan. 2008 00:21
Er det allerede på listen eller er det kommet det nu?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
4. jan. 2008 00:46
Det har været på listen i laaang tid... :)
Dog ikke en ting som har 1. prioritet, nok nærmere 4.-5. :)
Gravatar #5 - fidomuh
4. jan. 2008 00:52
Naar nu i elsker AJAX saa meget ( Ja, Acro, den var til dig..! :D ), hvorfor saa ikke bare lave et korrektur system med automatisk highlighting ? :)

Har jeg set et par steder efterhaanden ( mest som gimmicks ), men med tiden kan det da bruges.

Dog er en "hint hint" knap til redaktoerer stadig brugbar da man saa kan pointere forskellige fejl i formulering ogsaa :)
Gravatar #6 - Acro
4. jan. 2008 01:26
#5 fidomuh:
Har du et par links, hvor du har set det lavet? Jeg er ikke umiddelbart sikker på, hvad du mener. Du kunne også logge på IRC og lade os tage den hurtigt der...
Gravatar #7 - fidomuh
4. jan. 2008 08:53
#6

Jeg var desvaerre igang med at samle min nye server i nat, saa fik ikke lige tjekket newz.dk inden jeg faldt omkuld ;)

Men som sagt har det vaere gimmicks, men ren teoretisk er det jo bare at have en simpel word-matching database..
Ikke noget der er synderligt svaert at tjekke, slet ikke naar i nu har preview :)

Tilgengaeld vil jeg tro det bliver lidt tungt at arbejde med, hvis hele "ord-databasen" skal hives ud til klienten hver gang der skal postes.. Men der kan jo nok laves lidt fix-faxerier..

Alternativt saa kan i jo bruge Preview som en highlighter, hvor den saa markerer det den tror er stavet forkert, med roed, saa er det nemt for en skribent lige at kigge 2 gange paa det der er skriblet ned med lysets hast :)

Hvis i saa ydermere skal det lave det helt utroligt brugbart, saa kan man vist koebe adgang til en ord-database hos ordbogen.dk, de har vist en stoerre database hvor det er muligt at matche saetninger og lignende, men saa tror jeg at HMN og Pernicious vil faa stress og doe, hvis det er dette forslag de stiler efter :P
Gravatar #8 - MiniatureZeus
4. jan. 2008 09:55
#7 Den er vel ikke bedre end den indbyggede stavekontrol i ff?
Gravatar #9 - fidomuh
4. jan. 2008 09:59
#8

Den indbyggede i firefox er bare en word-matcher, men det er ikke alle der bruger firefox... Det fremgaar tydeligt af de stavefejl der tit sniger sig ind i nyhederne ;)
Gravatar #10 - freesoft
4. jan. 2008 12:25
Er det noget stavekontrol som i Gmail du tænker på?
Gravatar #11 - horsepower
4. jan. 2008 13:32
#2 & #4

Var det ikke en idé at offentligøre den liste, så vi brugere ved hvad I rent faktisk ved og ikke ved mht. til fejl og mangler, samt beskrive hvad vi muligvis kan forvente i fremtiden mht. opdateringer og features?

F.eks. newz.dk/todo.
Gravatar #12 - fidomuh
4. jan. 2008 14:45
#11

Det er paa todo-listen.

( I kid you not )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login