mboost-dp1

Fejl vedr. edit-funktionen?


Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
20. maj 2008 15:52
Jeg læste netop Rackbox' tråd, hvori han redegør for et teoretisk problem i forbindelse med relanceringen af edit-funktionen.
Han nævner bl.a., at han har oplevet, at funktionen kun er blevet "misbrugt" i en enkelt tråd, og at det var den, hvor nyheden om funktionens tilbagekomst blev offfentliggjort. Det er i og for sig meget naturligt og overhovedet ikke beklageligt, da brugerne blot prøvede funktionaliteten til grænsen med et glimt i øjet.

Så langt så godt.

Det ville jeg dog lige se med egne øjne, og her opdager en kæmpe fejl. Jeg både ved og kan se, at brugerne bag de første indlæg har rettet i deres indlæg, men det kan man ikke længere se. Funktionen "Se rettelser" optræder simpelthen ikke på listen til højre med de andre funktioner.
Jeg ved godt, at det sikkert er en mindre fejl i kildekoden, og at det er sket fuldstændigt utilsigtet, men det er stadig interessant, at mange (Ingen nævnt, ingen glemt) kunne foregribe begivenhedernes gang. Det må unægteligt være et væsentligt problem for validiteten og flowet i debatten, at man ikke kan se rettelserne.

Når jeg nu har alles opmærksomhed, vil jeg ligeledes gerne rette opmærksomhed til de små tal mellem en nyhed og selve forummet. Den nederste række virker (under sidste indlæg i nyheden, dvs. #50, #100, #150 osv.), men det gør den øverste række ikke. Det ville være lidt nemmere, hvis man ikke skulle scrolle hele vejen ned for at komme enten til næste eller forrige side.

Begge problemer kan ses her, hvor jeg har taget et screen dump af begge.
Gravatar #2 - NioBe
20. maj 2008 16:04
1#

Når jeg nu har alles opmærksomhed, vil jeg ligeledes gerne rette opmærksomhed til de små tal mellem en nyhed og selve forummet. Den nederste række virker (under sidste indlæg i nyheden, dvs. #50, #100, #150 osv.), men det gør den øverste række ikke.

Uh det var godt du havde set det... Skulle ellers lige til at nævne det.
Gravatar #3 - hmn
20. maj 2008 16:55
Jeg har ikke lige tid til at kigge på det nu, så det er smidt i trac, så får vi kigget på det senere på ugen.
Gravatar #4 - vandfarve
20. maj 2008 17:54
#2 Det har irriteret mig længe, men nu fik jeg altså en grund til at anmelde det. Den var bare en for lille fejl til at lave et indlæg om i sig selv. Der må da mindst også være en million andre brugere, som har opdaget det.

[selvfedme]
Og nu jeg har opdateret sådan en vigtig fejl, så må i gerne give mig en "Informativ"-rating, tak!
[/selvfedme]
Gravatar #5 - Emil Melgaard
20. maj 2008 22:20
Når jeg nu har alles opmærksomhed, vil jeg ligeledes gerne rette opmærksomhed til de små tal mellem en nyhed og selve forummet. Den nederste række virker (under sidste indlæg i nyheden, dvs. #50, #100, #150 osv.), men det gør den øverste række ikke. Det ville være lidt nemmere, hvis man ikke skulle scrolle hele vejen ned for at komme enten til næste eller forrige side.


Først kunne jeg ikke forstå hvad problemet var da det fint virkede hos mig (især fordi man overhovedet ikke kan se at der er noget galt på dit screen shot :P), men så prøvede jeg at åbne siden i Internet Explorer 7, og så kunne jeg også se hvad der var galt.

Men det virker altså fint i Firefox 3 RC 1.
Gravatar #6 - Mandalae
3. jun. 2008 09:46
Det er så vidt jeg kan se kun et problem i IE6 og IE7, fordi der er et eller andet element der har lagt sig hen over knapperne så man ikke kan bruge dem.

Jeg kigger på det en af dagene, men det har rimelig lav prioritet lige nu, fordi der jo er knapper i bunden der virker, og fordi det er råddent at lave css til IE..
Gravatar #7 - buch
3. jun. 2008 11:29
#6
Vi er ligeglade med om du synes det er træls at lave css til IE, bare lav det ;)
Gravatar #8 - zin
4. jun. 2008 10:01
Altså.. Det her er newz.dk - for nørder, right? Hvad slags nørd bruger IE7?! Den er grim! :-O
Gravatar #9 - vandfarve
4. jun. 2008 10:12
#8 Et ord: Dovne nørder...
Gravatar #10 - zin
4. jun. 2008 12:26
#9: En rigtig doven nørd bruger firefox fordi han ved at det i længden vil spare ham tid i fht. IE7.
Gravatar #11 - vandfarve
4. jun. 2008 13:23
#10

Det kan vist være lige meget, når jeg kan se, at min bærbars hardware og ikke software, der er flaskehalsen. Jeg har dog taget mig sammen til at benytte det på arbejdet... Lidt tæller også.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login