mboost-dp1

Farvel newz.

Gå til bund
Gravatar #51 - Ju9or
2. maj 2008 06:20
Jeg kan faktisk godt se hvorfor der er nogle der holder på at edit-knappen ikke er der.

En diskussion bliver umulig at finde rundt i til sidst hvis man har mulighed for at slette det man skrev.
Men måske det var en ide at gøre det, så man havde mulighed for at tilføje til sit indlæg nederst, så folk kunne se at man har gjort sig flere tanker eller har ombestemt sig...
Hvis bare det oprindelige er bevaret så ville der jo ikke ske noget ved det. På den anden side ville nogle jo nok fylde sine post's med ALT muligt på et tidspunkt...

Så ved nærmere eftertanke er ideen om edit-knappen måske slet ikke så god alligevel... :o)
Gravatar #52 - DarX
2. maj 2008 07:14
#51 Det går da fint på så mange andre forummer? Anyway, så kunne man da også bare nøjes med at lave så man kan ændre i sit indlæg, indtil der kommer et nyt indlæg i debatten. Altså at man kan få lov at ændre i sit indlæg så længe at det er det sidste, der blev tilføjet til debatten...
Gravatar #53 - Ju9or
2. maj 2008 07:38
#52: Det var også en mulighed...

Til sådan noget kunne man jo lade nogle forskellige forslag komme ind, som man lavede en afstemning om. Så er der jo ingen der kan sige at det ikke er flertallet der har fået sin mening igennem...

Var der nogen der sagde folkeafstemning? :o)
Gravatar #54 - madeinrussia
2. maj 2008 08:12
min far har en rød bil
Gravatar #55 - fidomuh
2. maj 2008 08:18

Det fungerer ellers helt fint paa alle andre sites jeg bruger end newz.dk..
Men det du siger er maaske mere at newz.dk's brugere er langt mere retarderede i gennemsnit end alle andre sites' brugere? :)

- Det kan fint fungere, det fungerede helt fint i v3. Det er ikke derfor vi ikke har det ;)
Gravatar #56 - BurningShadow
2. maj 2008 08:39

- Det kan fint fungere, det fungerede helt fint i v3. Det er ikke derfor vi ikke har det ;)
Nej nej, det blev misbrugt helt vildt, der siger Acro selv, og du kunne vel ikke finde på at tvivle på Gud Acros ord, vel? ;-)
Gravatar #57 - buch
2. maj 2008 09:12
56 skrev:

Nej nej, det blev misbrugt helt vildt, der siger Acro selv, og du kunne vel ikke finde på at tvivle på Gud Acros ord, vel? ;-)

I den seneste mudderkamp om edit, kom det jo faktisk frem at det var 2 fra redaktionen der misbrugte den, og altså ikke brugerne.
Gravatar #58 - fidomuh
2. maj 2008 09:15

Det var ikke i v3 de misbrugte den, men her i v4 hvor det kun var dem der kunne bruge det... Hvilket faktisk goer det vaerre :P

Men altsaa, hvis problemet er at crew ikke kan lade vaere med at misbruge det, saa kan jeg godt se vi har et problem :P
Gravatar #59 - DarX
2. maj 2008 09:59
#58 Så kunne man jo lave så almindelige brugere kan bruge edit, men at crew ikke kan. :D
Gravatar #60 - GormDK
2. maj 2008 10:02
52 skrev:
Anyway, så kunne man da også bare nøjes med at lave så man kan ændre i sit indlæg, indtil der kommer et nyt indlæg i debatten. Altså at man kan få lov at ændre i sit indlæg så længe at det er det sidste, der blev tilføjet til debatten...

/sign

Jeg kan godt se ulemperne ved ubegrænset edit, men dette forslag har vel ikke nogle ulemper? (udeover, måske, at man bliver mere sløset med sine indlæg, når man ved, man alligevel bare kan ændre det?)
Gravatar #61 - Ju9or
2. maj 2008 11:28
Jeg kunne godt tænke mig Acro's point of view på hele den gang mudderkast her.. eller andre som har fingrene i gryden...

Det er jo ikke pænt at "snakke" bag ryggen på folk...
Gravatar #62 - fidomuh
2. maj 2008 11:35

Det er ikke bag ryggen, naar vi siger det paa et site han er crew paa :P

Desuden saa ved han det godt selv jo :P
Gravatar #63 - Ju9or
2. maj 2008 13:01
#62:
Så er det måske fordi jeg mangler hans mening, eller at han "forsvarer" sig... Hvis du kan følge mig?
Gravatar #64 - rackbox
2. maj 2008 13:48
#63 du vil altså have Acro til at lægge sig ned, så du kan sparke til ham? Eller har jeg misforstået helt?

Nu er jeg ofte ikke selv enig med Acros udtalelser, men ligefrem at bede ham om at indtræde i en debat, som er blevet diskutteret en ufatteligt mængde gange før - med hans indblanden oven i købet - virker meget søgt for mig.

Der er ikke noget nyt i denne tråd. Skal vi have EDIT eller ej? Skal crew tale pænt eller ej? Skal crew lytte til højtråbende brugere eller det stille flertal? Er der faktisk et stille flertal?

See my point? Vi når ikke en centimeter videre, førend debatten tages på et sobert plan - og hvor følelser for eller imod manglende funktionalitet tilsidesættes til fordel for saglige argumenter.

Jeg er selv modstander af den manglende EDIT-funktion, men jeg kan ikke se, at det skulle være denne tråd, der skulle ændre noget som helst.
Gravatar #65 - BurningShadow
2. maj 2008 14:10

men jeg kan ikke se, at det skulle være denne tråd, der skulle ændre noget som helst.
Nææ, og står det til visse elementer i Crewet, så er det ikke kun denne tråd der ikke ændre noget. Det er alle tråde...
Gravatar #66 - hgul
2. maj 2008 14:14
#64 Hvis I* nu ville tillade en afstemning om editfunktionen kunne det vel være med til at afdække hvor mange der mener, at den manglede editfunktion virkelig er negativt.

* Jeg skriver I, fordi det tidligere er blevet afvist af en eller flere fra crewet.
Gravatar #67 - rackbox
2. maj 2008 14:29
#66 bør nok lige præcisere, at jeg ikke længere er i crew :)
Gravatar #68 - Pernicious
2. maj 2008 14:33
66 skrev:
#64 Hvis I* nu ville tillade en afstemning om editfunktionen kunne det vel være med til at afdække hvor mange der mener, at den manglede editfunktion virkelig er negativt.

* Jeg skriver I, fordi det tidligere er blevet afvist af en eller flere fra crewet.
Jeg synes det vil være fair nok med en afstemning og har derfor oprettet en. Jeg vil gerne love at vi vil følge udfaldet af afstemningen.
Gravatar #69 - Nextnx
2. maj 2008 14:34
#63 *sign* hen i krogen og være uvildig igen. Hvis i synes brugerne whiner skulle i kigge på jer selv. Det er endda jer der kan gøre noget ved det, men nej "Dette er ikke på et sober plan", fis hvad havde i regnet med, brugerne er "fed up". Hvilket vender tilbage til hvad denne tråd handler om, bruger der trætte af det her pis generelt og nu smutter. At BananTukan har gidet sætte sig ned og fortælle om det, er da kun kudos til ham.

Jeg siger bare hvornår kommer nørden op i jer igen ? I just wonder.
Gravatar #70 - Nextnx
2. maj 2008 14:34
#63+1 that is :D
Gravatar #71 - hgul
2. maj 2008 14:35
#67 Nå for dælen, så skal du sørme heller ikke beskyldes for det :-P

Man skal åbenbart tjekke crewsiden dagligt ;-)

#68 Mange tak! Det var rart at se andet end en afvisning af forslaget, for I mine øjne er det efterhånden det eneste der kan afdække omfanget af "problemet".
Gravatar #72 - helsinghof
2. maj 2008 14:47

Uden at gå i petitesser, men hvad mener du så med at i vil følge udfaldet af afstemningen?

Vil i følge med i hvad resultatet bliver (ja det er klart at i vil det)
Eller vil i indføre Edit funktionen hvis flertallet af stemmerne er positive? I så fald - stor respekt!!! Det er _lidt_ en anden holdning end den vi sidst blev mødt med fra Acro... Der var det mere: "Nu har far sagt nej og så skal i ikke spørge igen, møgunger!"
Gravatar #73 - Mandalae
2. maj 2008 14:56
#72,

Planen er at vi gør som afstemningen siger. Det vil sige at hvis der bliver stemt ja for en edit funktion bliver den indført igen :)

Hvis der til gengæld bliver stemt nej, håber vi så også at brugerne vil anerkende dette.
Gravatar #74 - helsinghof
2. maj 2008 15:08
Fantastisk! Fra min side vil der i hvert fald lukke diskussionen, da vi så har klarhed over hvor stort ønsket egentlig er...
Gravatar #75 - Cutepuppy
2. maj 2008 15:17
Enig med #74

Mange tak Pernicious :)
Gravatar #76 - rackbox
2. maj 2008 15:56
#73 / #68 -> Hvor længe bliver afstemningen på forsiden? Jeg mener... Der skal vel spørges så bredt som muligt, således at alle de, der udelukkende besøger newz.dk i hverdagene også får en chance.
Gravatar #77 - Mandalae
2. maj 2008 16:00
#76,

Vi lader den blive på et par dage så folk har en chance for at reagere. Ellers indtil et fair antal brugere har stemt :)
Gravatar #78 - rackbox
2. maj 2008 16:00
#77 jeg foreslår, at den bliver på forsiden minimum mandag med.
Gravatar #79 - Mandalae
2. maj 2008 16:05
#78,

Det var også planen :p
Gravatar #80 - fidomuh
2. maj 2008 18:46

For lige at hoere, hvis edit genindfoeres, saa bliver det vel med restriktioner?
Tid, etc?
Evt. med mulighed for at se det helt originale indlaeg...?

Bare for at det ikke bliver muligt at misbruge det totalt :)

Ioevrigt, super fedt at se crew svaje efter brugernes forespoergsel.. Det er laenge ventet og fedt at se :)
Gravatar #81 - Jensen
2. maj 2008 19:25
#80 - Prøv kig i den diskution som kører på afstemningen. Der har Pernicious svaret på dit spørgsmål ;).
Gravatar #82 - Ronson ⅍
2. maj 2008 20:23
Det er jo et rimelig tåbeligt spørgsmål i den poll. Et meget bredt, udefineret spørgsmål. Det kommer jo temmelig meget an på hvordan edit-funktionen kommer til at fungere, det er da rimelig nemt at læse ud af denne tråd.

Men heldigvis har 52% stemt ja og kun 14% nej
Gravatar #83 - BurningShadow
2. maj 2008 20:27
Mon ikke det folk ønsker, er en Edit som den i v3, der (modsat hvad visse elementer blandt Crew påstår) stortset aldrig blev misbrugt, pga. et par fornuftige brgrænsninger. Max 10-15 minutter, og kun det seneste indlæg.

Hvis i er i tvivl om hvordan i skal gøre noget, så kik på v3...

v3: newz da newz var newz...
Gravatar #84 - vandfarve
2. maj 2008 21:04
#Ontopic

Ved 488 stemmer, fredag kl. 23.03 har jeg registreret følgende:

Taget i betragtning af at 35% af brugerne mener, at det kan være praktisk nogen gange, at 19% ikke aner, hvor edit-knappen skal benyttes, eller måske ikke en gang ved, hvordan den skal benyttes, så falder antallet af brugere, der er for tilbagevendingen af edit-knappen, til blot 16% af brugerne; altså dem, der stemmer ubetinget nej.

Til sammenligning er 15% i mod med to forskellige begrundelser, mens de resterende 15% er ligeglade.

Kald mig bare manipulator og/eller talmagiker, men ud fra disse tal kan man stort set ikke konkludere noget. Der burde gerne være mere end et simpelt flertal, såsom et absolut flertal, hvis man skulle have funktionen tilbage. Det lader til, at dem, der taler for funktionen, har de mest aktive brugere i "rækken af lobbyister", men vi skal jo heller ikke risikere, at folk bliver utilfredse, hvis funktionen vender tilbage.

Min personlige mening er, at vi skal op over et stemmeantal på 2-3.000 (som vist nok nås i de mest populære afstemninger), før vi kan få et retvisende resultat.
Gravatar #85 - vandfarve
2. maj 2008 21:07
Og selvfølgelig laver jeg en fejl, når jeg skal tale mod edit-knappens tilbagekomst:

(...) så falder antallet af brugere, der er for tilbagevendingen af edit-knappen, til blot 16% af brugerne; altså dem, der stemmer ubetinget nej.

Der skulle naturligvis stå "ja" som i, at de stemmer for edit-knappens tilbagevenden. Det er altså de personer, som har stemt "Ja - jeg savner den meget".

Så skulle det vist være rettet. Hvem sagde noget om, at det ødelægger flowet i en debat? Nej, pjat... ;)
Gravatar #86 - BurningShadow
2. maj 2008 21:15

Når jeg laver opgørelsen, så får jeg følgende resultat:
For = 52%
Imod = 15%
Ved ikke = 34%

Hvis du ikke mener at du kan konkludere noget ud fra dét, så må du være lættere retaderet!

(Og hvor jeg kommer fra, plejer 52% altså at være et flertel, og 15% er et klart mindretal...)
Gravatar #87 - Nextnx
2. maj 2008 21:30
#85 Hold det simpelt.
36% Ja - det kan være praktisk en gang imellem
+ 16% Ja - jeg savner den meget
52%

11% Nej - Folk må bruge preview
+ 4% Nej - Det forstyrrer flowet
15%

19% Hvor bruges edit-funktionen?
15% Er ligeglad
Foruden begge at være irrelevante så dem der har valgt "Hvor bruges edit-funktionen?", er største delen sandsynligt personer kommet efter v3 og mindste delen nogle der aldrig har brugt funktionen.

Har man glemt topic til fordel for EDIT knappen? (hvilket stadig er super man er kommet igang med at diskutere den)
Gravatar #88 - Nextnx
2. maj 2008 21:33
LAGG ?? Me puzzled at #86.. hvor kom den fra lol.

og btw #85 hvor mange lave lige protester/tråde over EDIT da vi have v3.
Gravatar #89 - Mandalae
2. maj 2008 21:42
#80,

Hvis det bliver indført bliver det noget med tidsbegrænsning og versionering osv. Hvad der nu kan gøres for at undgå at diskutionen bliver ødelagt af det.

Det bliver naturligvis ikke noget vi bare beslutter, hvordan skal gøres, vi bliver nødt til at prøve at lave det og se hvordan det virker bedst.

Der er ikke noget i vejen for at det bliver ligesom i v3, men hvis vi kan lave det bedre, er der jo ikke nogen grund til ikke at gøre det ;)
Gravatar #90 - Cutepuppy
2. maj 2008 22:10

Hvis du kan lave det med versionering og det hele, så syntes jeg næsten at der er kange til Mandalae.

Derudover kan du få en kvajebajer fra Acro.
Gravatar #91 - Nextnx
3. maj 2008 00:45
/offtopic
#89 Jeg ville forslå en dum split på white_space herefter kontroller alle ord for at se hvor mange er ændret, herefter sæt et threshold på måske 10% eller noget. så ved man at 90% af alle ord er med efter edit. Så er der også plads til man kan flytte et ord er noget.
Gravatar #92 - fidomuh
3. maj 2008 08:46

Great :)

Saa er der kage til crew, det er helt sikkert ;)
Gravatar #93 - Cutepuppy
3. maj 2008 12:54

Bahhh, jeg mente KAGE, ikke kange...

Det kunne virke som et bevist eksempel på hvad en edit ville hjælpe med, men det er det altså ikke :P
Gravatar #94 - vandfarve
3. maj 2008 13:36

Så så, rolig nu! Bare fordi der er nogen, som taler imod din sag, så behøver du (og #87) ikke falde bagover. Hvis man alligevel skal bruge udtrykket "lettere retaderet", så vil jeg anbefale dig at stave det korrekt - eller er det endnu en begrundelse for brugen af edit-knappen?

Ontopic:

Jeg vil meget nødigt sammenstille de to svarmuligheder, hhv. "Ja - det kan være praktisk en gang imellem" og "Ja - jeg savner den meget", da det er to forskellige svar. Keep it simple, siger du så? Jeg siger, at man bliver nødt til at inkludere hele svaret, og at man skal være tro mod respondenterne. I dette tilfælde betyder det, at en majoritet af dem, der taler for tilbagevenden af edit-knappen, gør det ud fra den holdning, at den kan være praktisk nogen gange - som i nogle tilfælde, men ikke alle. De er med andre ord ikke ubetinget villige til at genindføre funktionen.

Der er derimod kun 16%, som er ubetinget for funktionen, mens der er hhv. 11% og 6% af brugerne, der ubetinget taler imod funktionen med to forskellige begrundelser. Læg venligst mærke til udtrykket "ubetinget", som jeg (og alle andre nok burde) tillægger meget vægt. Det er den sætning, der står bagefter Ja'et/Nej'et, som er interessant.
Gravatar #95 - arne_v
3. maj 2008 13:47

Du kan ikke konkludere, at fordi nogen kun mener en feature er nyttig i nogen tilfælde, så er de ikke ubetinget for.

Lad os tage en klassisk bil analogi: airbags i biler er nyttige i nogle tilfælde. Det skal altså læses som at man er for airbags i biler. Ikke som at man ikke ubetinget er for airbags. Man har heldigvis ikke brug for airbags hver dag. Hvis folk skriver nogenlunde, så har de heller ikke brug for edit funktion hver gang de poster. Så læs "Ja - det kan være praktisk en gang imellem" som værende folk der er ubetinget for, men som har så meget tillid til deres stave evner, at de ikke nødvendigvis har brug for det hver dag.
Gravatar #96 - vandfarve
3. maj 2008 14:04

Jeg vil helst gerne droppe bilanalogien, for det gør kun sagen mere kompliceret.

Uden at lægge ord i munden på de brugere, der har stemt, at en edit-funktion kan være brugbar i visse situationer, har nok stemt sådan, fordi de kan se dens svagheder. Derfor bliver en edit-funktion, hvis den vedtages, nødt til at blive indført med visse begrænsninger eller restriktioner. Derfor, og kun derfor, vil jeg ikke lægge de to kategorier sammen - hvorfor skulle man ellers kunne vælge mellem de to forskellige svarmuligheder, hvis de alligevel i dine (og bilanalogiens bevingede teoris) øjne blot er ét og samme svar?

Jeg er heller ikke udelukket imod edit-funktionen, for jeg har endnu ikke selv set, at den er blevet misbrugt, men jeg anerkender dens svagheder, ligesom andre også gør det. Derfor ser jeg to grupper hos ja-siden: Dem, der taler for den ubetinget og uden (så skarpe?) restriktioner, og dem, der anser den som praktisk, men som også vil have begrænsninger, så den ikke kan misbruges.
Gravatar #97 - sguft
3. maj 2008 14:54
Som værende en af dem der stemte "Ja - det kan være praktisk en gang imellem" må jeg erklære mig enig med arne_v.

Jeg stemte således fordi det engang imellem hænder at jeg godt kunne have brugt funktionen, men det er ikke fordi jeg decideret savner den - normalt læser jeg mine indlæg igennem inden jeg poster og derfor er det ikke en afgørende funktion for mit vedkommende.

En ordentlig implementeret edit-funktion, synes jeg dog kun vil være et plus - det fungerede jo meget godt tidligere.
Gravatar #98 - arne_v
3. maj 2008 15:43

At tro at "praktisk en gang imellem" dækker over et ønske om restriktioner er da helt ubegrundet. De ord har en rimelig klar betydning på dansk.

At afstemnings options ikke er gensidigt udelukkende er ret almindeligt ved afstemninger her.

Og med hensyn til restriktioner, så gælder det vel både ja og nej, at de har måttet lave visse antagelser om implementeringen.
Gravatar #99 - BurningShadow
3. maj 2008 15:45

Jeg vil meget nødigt sammenstille de to svarmuligheder,
Og jeg kan regne ud hvorfor... Hvis i virkelig undlader at tælle dem med, så kan jeg kun se ét formål; At undgå at give flertallet det de ønsker. Din holdning minder meget om Acros, og det var ikke positivt ment...
Gravatar #100 - BurningShadow
3. maj 2008 17:25
Hvornår kommer i til argumentet med det store tavse flertal, der ikke stemmer, men som alligevel skal tælles med som modstandere af Edit, for dem skal der vel også tages hensyn til?
(Man skal så natuligvis ikke tage hensyn til dem der ikke stammer, men som er tilhængere af Edit, da de jo bare kan stemme, hvis de vil høres...)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login