mboost-dp1

Delay efter registrering til første indlæg


Gå til bund
Gravatar #1 - Cloud02
29. maj 2008 19:26
Efterhånden må det erkendes at der er en støt stigende tendens til at siden her er ved at blive til en reklamesøjle, af folk der registrerede sig 1 minut tidligere.

Jeg vil derfor fremsætte en ønske om at Newz.dk får lagt et delay ind fra aktivering af en bruger til at denne bruger rent faktisk kan lægge et indlæg op. 24 timer ville imo, være på sin plads.
Gravatar #2 - Jensen
29. maj 2008 20:12
Faktisk så er der en ventetid på 30 minutter nu, før man kan bruge forum.

Om newz.dk
Gravatar #3 - Cloud02
29. maj 2008 20:30
Gravatar #4 - Jensen
29. maj 2008 21:29
#3 - Det kan du da sådan set godt have ret i :)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
30. maj 2008 11:42
Har lagt det i trac'en, så må en af kodenisserne se på det når de får tid :)
Gravatar #6 - Dreadnought
30. maj 2008 11:45
Jeg vil mene at det er lidt længe at skulle vente 24 timer. 1 time vil være passende.
Gravatar #7 - siliankaas
30. maj 2008 12:20
Ikke for noget, men hvad skulle det hjælpe at forlænge tiden?

Nu kan man i det mindste se at en bruger har oprettet sig samme dag og begynder at snakke om en eller anden hjemme side - så har jeg en chance for at undgå den side..
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
30. maj 2008 12:39
Problemet ved at gøre tiden for længe er, at vi kan miste nye, gode brugere.

Hvis nu en fx læser en nyhed og føler han har noget at bidrage med, så ville det da være ærgerligt at udelukke dem.
Gravatar #9 - Ronson ⅍
30. maj 2008 12:40
Gør så nye brugere kun kan svare i tråde i et stykke tid eller de første par gange?
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
30. maj 2008 12:46
#9

Det er faktisk en meget god idé.
Gravatar #11 - Cloud02
30. maj 2008 12:48
#7
At forlænge tiden vil medføre at folk ikke vil være motiverede til at komme tilbage igen efter xx timer, da de blot vil spamme så meget som muligt, så hurtigt som muligt

#8
En bruger der føler han har noget at tilføje og rent faktisk gerne vil joine community skal nok væbne sig med tålmodighed.
Gravatar #12 - .dot
30. maj 2008 13:06
11 skrev:
#8
En bruger der føler han har noget at tilføje og rent faktisk gerne vil joine community skal nok væbne sig med tålmodighed.

Sorry for potential flamebait, men hvad fanden er det for et lorte argument? Det ligesom at høre på nogen argumentere for DRM.
Gravatar #13 - skovtrolden
30. maj 2008 13:16
Jeg tror mange nye brugere opretter sig fordi de har et "her og nu"-problem med deres hardware, og derfor tror jeg ikke at forslaget om at nye brugere kun skal kunne skrive i eksisterende tråde ville fungere, da nye (og desperate) brugere måske ville fristes til at hijacke tråden, så de ikke skal vente til de kan lave deres egen tråd.

Med samme argumentation tror jeg heller ikke at folk ville finde sig i en for lang oprettelsestid, da folk måske tit kommer hertil pga problemmer de skal have hjælp til nu og her (Virus, hardwarefejl, systemnedbrud etc).
Gravatar #14 - rackbox
30. maj 2008 13:48
Som med alle andre forsøg på løsninger af problemer, har det konsekvenser, der rækker videre end selve problemets kerne. Der bliver nødt til at blive taget stilling til, om problemet er så stort, at det retfærdiggør de ulemper, en løsning vil medføre. Og i så fald - finde en løsning med mindst mulig bivirkning som muligt.

1. Det er et problem, at brugere opretter sig for at spamme.
2. Det er et problem, hvis nye brugere opretter sig, men giver op på grund af for lang latens fra oprettelse til tilladt aktivitet.

Set med "problemknuserbriller" på, så er det altså vigtigt at spørge sig selv:

1. Hvor stort er problemet med spambrugere?
2. Kan det påvises, at nye brugere ville opgive ved for lang latenstid?
3. Vægtes reducering af spam højere end bibeholdelse af let adgang?
4. Findes der alternative løsninger?

Jeg mener personligt ikke, at spamproblemet p.t. er så stort, at det retfærdiggør øget besværliggørelse af oprettelsesproceduren. Et alternativ til at begrænse nye brugere, kunne være at indføre en "anmeld-knap", som kun kan benyttes af brugere med en + karma.
Gravatar #15 - Ronson ⅍
30. maj 2008 14:36
Jamen så en helt anden løsning da.
Indrapportering af reklametråde f.eks.? Nok indrapporteringer kvitteres med en sletning af tråden.

Men er problemet virkelig så stort?
Gravatar #16 - Dreadnought
6. jun. 2008 03:08
Jeg ændrer min mening til at der ikke bør være nogen ventetid overhovedet. Hvorfor skal seriøse brugere hæmmes af at der findes idioter?
Gravatar #17 - myplacedk
6. jun. 2008 06:49
15 skrev:
Jamen så en helt anden løsning da.
Indrapportering af reklametråde f.eks.? Nok indrapporteringer kvitteres med en sletning af tråden.

Problemet er at når der er kommet "nok", er det allerede for sent. Spammeren har fået den opmærksomhed spammeren ønskede.

15 skrev:
Men er problemet virkelig så stort?

Godt spørgsmål. Det der får mig op af stolen er måske at de kommer oftere og oftere, og jeg frygter at det bliver et dagligt problem.

Min største bekymring er dem, som ikke selv er i stand til at se hvad det er. Vi kan markere flamebait og skælde ud alt hvad vi vil, men der vil stadig være masser af brugere og især gæster, som læser indlægget og hopper på den. Dermed får spammeren hvad han vil have, og 10 nye spam-indlæg er på vej.
Gravatar #18 - Jensen
9. jun. 2008 21:33
16 skrev:
Jeg ændrer min mening til at der ikke bør være nogen ventetid overhovedet. Hvorfor skal seriøse brugere hæmmes af at der findes idioter?


- Hvorfor er der hastighedsbegrænsninger på vejene? :D
Gravatar #19 - Dreadnought
10. jun. 2008 04:37
#18
Er der det? Tænker du på dem der kører langsomt?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login