mboost-dp1

MM-Vision Intel eller AMD?

Gå til bund
Gravatar #1 - fiction2k
26. maj 2009 06:53
Hej, jeg er ny her på forummet, så var ikke sikker på om denne tråd hører til her eller under Hardware.

Anyways, mit problem er at jeg står og skal til at købe ny stationær gamer pc til en ~ 8000 kr. Hertil har jeg så fundet disse to fra MM-Vision:

Vision AMD Monster
Motherboard: Gigabyte GA-MA77T-UD4P AM3 motherboard (AM3)
(770T chipsæt, DDR3, AM3)
CPU: Phenom II 955 Quad 4x3,20GHz 8MB (Black Edition) AM3
Ram: Kingston 8GB DDR3-1333 DualChannel RAM
Harddisk: Seagate 1500GB S-ATAII 3Gb/s Fluid Silent (32MB cache)
Grafik: ATI Radeon HD4890 1GB PCI-E (Nyhed)
Kabinet: Aplus C188-A miditower Deluxe kabinet
Strømforsyning 750W ATX strømforsyning super silent 17dB High-END
Lyd: 8 kanals HD Audio RealTek. (SoundBlaster komp.)
Drev: Pioneer DVR-216 DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: Dual LAN Gigabit Fast Ethernet 8111DL
Pris: 7995,-

Og så den anden:
Vision Game Special
Motherboard: Gigabyte X58-UD3 motherboard (Nyhed)
(Intel X58 chipset)
CPU: Core i7-920 4x2.66GHz 4,8GT/sec
Ram: 6 GB DDR3 RAM TriChannel (1333MHz) NYHED
Harddisk: Samsung 750GB S-ATAII 3Gb/s 32mb cache
Grafik: nVidia GeForce GTX260 896MB dedikeret PCI-E
Kabinet: Aplus Miditower Deluxe LowNoise (Ekstra køling)
Strømforsyning 650W strømforsyning supersilent
Lyd: 8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)
Drev: Sony 20x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek 8111 Gigabit LAN
Pris: 7695,-

Hvilken en af disse mener i at jeg skulle vælge? Det virker som om det er et spørgsmål om i7 vs. Phenom II, og GTX260 vs. HD4890, og jeg har ikke selv kunnet komme frem til et endeligt svar.
Gravatar #2 - paradise_lost
26. maj 2009 07:30
Jeg ville vælge i7eren, mest fordi jeg aldrig har været glad for AMD. Tror desuden også du vil få mest power for pengene der.
Gravatar #3 - NioBe
26. maj 2009 07:40
Jeg har altid haft AMD, og jeg må indrømme at jeg altid været tilfreds med dem. Har aldrig haft problemer med deres processore.

Hvis jeg skulle vælge en maskine ville jeg nok vælge den med AMD CPU'en.
Da den har flere ram, og mere harddisk plads end den med Intel. Udover det så ser det også ud som om at AMD processoren har flere GHz end Intel's.

Dog må jeg indrømme, at jeg havde fortrukket et Nvidia kort. Men det er kun fordi jeg ikke rigtigt har så meget erfaring med ATI's.

Det er min mening.
Gravatar #4 - terracide
26. maj 2009 07:52
paradise_lost (2) skrev:
Jeg ville vælge i7eren, mest fordi jeg aldrig har været glad for AMD. Tror desuden også du vil få mest power for pengene der.

Enig, et intel chipset til en intel CPU = STABILITET.

NioBe (3) skrev:
Jeg har altid haft AMD, og jeg må indrømme at jeg altid været tilfreds med dem. Har aldrig haft problemer med deres processore.

Hvis jeg skulle vælge en maskine ville jeg nok vælge den med AMD CPU'en.
Da den har flere ram, og mere harddisk plads end den med Intel. Udover det så ser det også ud som om at AMD processoren har flere GHz end Intel's.

Dog må jeg indrømme, at jeg havde fortrukket et Nvidia kort. Men det er kun fordi jeg ikke rigtigt har så meget erfaring med ATI's.

Det er min mening.

Hop tilbage til Arto...der snakkes om en GAMER PC...og så har GPU > CPU > RAM...

Chipset til AMD har altid været plaget af bugs og fejl og nu da vi er ved GAMING:
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTY...

Selv om CPU'en ikke er det vigtigste er AMD idag en klaods om benet i forhold til Intel.
Gravatar #5 - fiction2k
26. maj 2009 07:54
Hvilken effekt har 6GB TriChannel ram over 8GB DualChannel?
Gravatar #6 - terracide
26. maj 2009 07:56
#5:
50% mere båndbredde.

Dual: 1+1=2
Triple: 1+1+1=3
Gravatar #7 - fiction2k
26. maj 2009 07:57
Så jeg ville kunne mærke forskel en betydelig forskel?
Gravatar #8 - terracide
26. maj 2009 08:00
#7:
Ikke i spil.
Som sagt GPU > CPU > RAM

Men andre steder vil det spille ind.
Glem ikke at Intels næste 32nm CPU også vil passe i socket 1336.

AMD's næste kerne "Bulldozer(engang i 2011) vil kræve en ny socket.

Så pt. er i7 det system der er muligt at opgradere...mens Phenom er enden af vejen.
Gravatar #9 - fiction2k
26. maj 2009 08:04
#8 Okay, var jeg ikke klar over.

Hvad så med GTX260 kortet, er det godt nok?
Gravatar #10 - terracide
26. maj 2009 08:06
#8:
Hvad opløsning er din LCD?
Gravatar #11 - demogog
26. maj 2009 08:08
Så køb dog en Apple Mac :)
Gravatar #12 - fiction2k
26. maj 2009 08:09
#11 Ingen Mac.

#10 Den er 1980x1200 mener jeg. :)

Gravatar #13 - NioBe
26. maj 2009 08:16
#terracide
Arto?! Jamen så meget som du snakker om arto ville jeg næsten tro at du har en bruger derinde i modsætning til os andre.

#fiction2k
Mine gamer pc'er har altid været AMD. Og de har sQ holdt godt. De har kunne taget de krævende spil jeg har spillet uden problemer/lag.

Self vil ens computer med tiden blive for outdatet til de nyeste spil, med den mest awesomeness grafik. Og det vil jeg tro sker for både Amd og Intel.

Kan man så se på den lyse side, når den dag kommer at man skal udskifte nogle dele at AMD ikke river pengepungen i stykker som Intel gør. (Med mindre Intel blir billigere...)

Ikke nok med det... kommer de dage man skal skifte brundkort, så behøves det ikke højst sansynligt at det skal kun være fordi man skal have ny CPU, det kan sQ også ske med RAM og grafikkortet.
Gravatar #14 - demogog
26. maj 2009 08:16
#12 Så køb en Dell gennem SDU og få rabat :)
Gravatar #15 - terracide
26. maj 2009 08:19
#12:
Bedøm selv:
http://www.hardocp.com/article.html?art=MTUxOCw0LC...

#13:
Hvis du ikke fatter at GPU > CPU i gaming, så er det dig der burde hoppe over på arto.
Og ang. AMD's chipset:
http://www.google.com/search?q=AMD+chipset+problem...

Gravatar #16 - paradise_lost
26. maj 2009 08:21
#13 For engangs skyld må jeg give terracide ret, et intel chipset en intel cpu det spiller altså bare. Modsat feks et via chipset amd cpu.
Gravatar #17 - NioBe
26. maj 2009 08:26

Nå men så må jeg jo være den super heldige vinder der ikke har oplevet problemer med min computer..!

Arto, nej tak... vil helst ikke møde dig derinde ;)

Det kan være at du har ret. Men jeg må indrømme at jeg aldrig har oplevet problemer med mine AMD'er, det kan selvfølgelig også være held at jeg ikke har oplevet det. Jeg har haft AMD 64, 64 X2, og nu har jeg en Phenom X4 som jeg er rigtig tilfreds med. Og de spil jeg har kørt, har været uden problemer eller lag i høj opløsning. Det er vel det, det mest handler om?
Gravatar #18 - Killa
26. maj 2009 08:26
terracide (4) skrev:

der snakkes om en GAMER PC...og så har GPU > CPU > RAM...

Som terracide siger - så vælg AMD maskinen :D

HD4890 > GTX260
Gravatar #19 - Bachy
26. maj 2009 08:29
paradise_lost (16) skrev:
#13 For engangs skyld må jeg give terracide ret, et intel chipset en intel cpu det spiller altså bare. Modsat feks et via chipset amd cpu.

Du har ret, tildels ihvertfald, en Intel Cpu og et Intel chipset virker fint, men suprise ! .. Det gør en AMD CPU og feks et Nvidia chipset også. Jeg har de sidste mange år næste udelukkende kørt AMD.

Der var en kort overgang hvor jeg hoppede først på en Intel Q6600 og dernæst en E8500. Begge dele kørt absolut fint, men det gjorde min AMD X2 6000 også før jeg købte Intel, og det gør min AMD Phenom II X3 720 også.

Jeg har derudover 4Gb ram i maskinen, samt et ATI HD4850, og jeg er ikke stødt på noget spil som jeg ikke har kunnet klare endnu, så jeg indseer egentlig ikke hvorfor Intel skulle være så meget bedre end AMD ..
Gravatar #20 - fiction2k
26. maj 2009 08:30
Linket til hardocp: Det virker som om GTX260 er et okay grafikkort så.
Linket til AMD chipset: Jeg hverken til den eller den anden side på det punkt, men tænke jeg ville påpege Google.com -> Intel chipset problems. ;) Virker som der er ca. lige mange problemer.

#NioBe og terracide
Ikke mere Arto, det forlod vi alle efter vi blev konfirmeret. ;)

Du har helt ret i at det handler om at køre store spil i høj opløsning uden lag eller problemer.
Gravatar #21 - fiction2k
26. maj 2009 09:40
Har i ellers nogen forslag til evt. bedre pc'ere til samme pris?
Gravatar #22 - NioBe
26. maj 2009 09:43
Vil sige en samle selv pc altid er billigere, end en man køber og får samlet. :)

Men selvfølgelig er det jo ikke alle der kan lide tanken om at selv og skulle samle ;)
Gravatar #23 - terracide
26. maj 2009 10:36
#20:
Kun en n00b kender ikke til problemerne med nForce 4, 680 og 780...elller kender ikke til at et intel chipset til en intel CPU er kendetegnet ved stabilitet.

Gravatar #24 - izym
26. maj 2009 17:54
#23 For lige at underbygge det, så kører min computer væsentlig bedre siden jeg smed et P35 i, i stedet for det nForce 650i SLI jeg havde i før. Jeg kører foresten med Intel CPU.
Gravatar #25 - Jakob Jakobsen
26. maj 2009 18:31
@terracide

Før du skriver, så tænk på at ikke alle har samme viden, eller tænker nøjagtig som dig, så respekter folk der ikke ved det du gør. Tænk desuden over den måde du tiltaler folk på, bare fordi du ikke er enig, er der ingen grund til at svine folk til.

@Niobe
Der er ikke nogen der snakker om at AMD skulle være mere ustabil end Intel, men hvor hurtige de forskellige platforme er, så at man har kørt AMD, som også jeg har gjort, og stadig gør på flere af mine maskiner, betyder ikke at man skal være heldig for at få en stabil maskine.
Jeg vælger normalt at opgradere, og hvis der er for meget der skal opgraderes, så tager jeg den platform der yder bedst i forhold til fremtidssikring. Derfor kører jeg Intel på min primære maskine nu.

Med hensyn til computeren, ville jeg også vælge Intel. Intel har i øjeblikket et forspring frem for AMD, desuden er den platform som der er kig på, meget mere fremtidssiker.
Gravatar #26 - fiction2k
26. maj 2009 18:35
Okay, jeg synes at kunne mærke at der hældes mest til Intel med den begrundelse af den er mest fremtidssikret. Så tror det bliver den jeg køber. Mange tak for jeres indlæg. Kan jeg lukke denne her tråd på en måde? (Er som sagt stadig ny herinde)
Gravatar #27 - Niklas H
26. maj 2009 19:06
Nej du kan ikke lukke den, men den bliver automatisk lukket efter 14 dage uden svar.
Gravatar #28 - NioBe
27. maj 2009 07:19
#Jakob

Mht ustabilitet, så var det netop det terracide bragte på banen. Og der ville jeg blot forsvare AMD, ved at sige jeg aldrig har oplevet nogle problemer med mine gamer maskiner der har kørt AMD processore.

Det er ikke fordi jeg vil sige at AMD er bedre end Intel, men jeg er glad for AMD på den begrundelse af at de har nogle billige processore, og mht spil (hvis man får den samlet ordenligt), så synes jeg at mine AMD maskiner har køre ligeså godt som Intel maskiner.

Men folk har jo hver sin mening, og opfattelse på tingene :)
Gravatar #29 - terracide
27. maj 2009 07:39
#28:
Nu er du dum Arto-be

"Mht ustabilitet, så var det netop det terracide bragte på banen. Og der ville jeg blot forsvare AMD, ved at sige jeg aldrig har oplevet nogle problemer med mine gamer maskiner der har kørt AMD processore. "

Så fordi du aldrig har opelvet problemer, så skal vi ignore fakta, så som datacorruption, packetflaws on LAN, instabilitet, overheating ect? *rolling eyes*

"Det er ikke fordi jeg vil sige at AMD er bedre end Intel, men jeg er glad for AMD på den begrundelse af at de har nogle billige processore, og mht spil (hvis man får den samlet ordenligt), så synes jeg at mine AMD maskiner har køre ligeså godt som Intel maskiner."

Dere findes masser af Intelmaksiner, der kan lammetæve dine AMD systemer...omvendt forholder det sig anderledes....min i7 skriger af grin over din ydelse.

"Men folk har jo hver sin mening, og opfattelse på tingene :)"

Fakta er ikke åben for fortolkning, dette er ikke Arto, arto-be.

Gravatar #30 - terracide
27. maj 2009 07:42
Jakob Jakobsen (25) skrev:
@terracide

Før du skriver, så tænk på at ikke alle har samme viden, eller tænker nøjagtig som dig, så respekter folk der ikke ved det du gør. Tænk desuden over den måde du tiltaler folk på, bare fordi du ikke er enig, er der ingen grund til at svine folk til.

Hvis folk lukker lort ud, så får de ren besked...arto-tøsen burde holde sin kæft til hun har mere viden så.

@Niobe
Der er ikke nogen der snakker om at AMD skulle være mere ustabil end Intel, men hvor hurtige de forskellige platforme er, så at man har kørt AMD, som også jeg har gjort, og stadig gør på flere af mine maskiner, betyder ikke at man skal være heldig for at få en stabil maskine.
Jeg vælger normalt at opgradere, og hvis der er for meget der skal opgraderes, så tager jeg den platform der yder bedst i forhold til fremtidssikring. Derfor kører jeg Intel på min primære maskine nu.

Du tager fejl, jeg nsakker om NVIDIA's craptastiske chipsæt...og det er ikke bare NVIDIA's til AMD der sutter røv...deres (NVIDIA's) chipset til Intel er også subpar.

Problemet er at folk der kun har kørt AMD ikke har prøvet bedre.

Med hensyn til computeren, ville jeg også vælge Intel. Intel har i øjeblikket et forspring frem for AMD, desuden er den platform som der er kig på, meget mere fremtidssiker.

Agreed...
Gravatar #31 - NioBe
27. maj 2009 08:02
Du er da for meget, kan da godt forstå hvorfor folk har mistet respekten for dig, du siger at jeg lukker en masse lort ud.. Men tror nu mere at det mest er dig der lukker mundlort ud sådan som du f.eks bare tiltaler mig... Arto-tøsen?! Phhhf!

Nu må du sku da tage dig sammen!

Problemet er at folk der kun har kørt AMD ikke har prøvet bedre.

Her tror jeg bare at jeg vil sige...ilm...
Gravatar #32 - terracide
27. maj 2009 08:13
#30:
Det er dig der lukker lort og skulle tage sig sammen og læse op

Mit første AMD system var en K6-II...før din "PC tid"...flot selvmål.

Og kun en arto-be n00b ville benægte fakta:
http://en.wikipedia.org/wiki/NForce4#Flaws
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTI...
http://en.thethirdmedia.com/Article/200804/show766...

Terra - 3 strikes and you are out n00b...
Gravatar #33 - Jakob Jakobsen
27. maj 2009 08:17
#30:
Det er dig der lukker lort og skulle tage sig sammen og læse op

For en gangs skyld har du så inderlig ret :D
Gravatar #34 - terracide
27. maj 2009 08:21
#33:
Så en tastefejl betyder at du også ignorere de craptatiske chipset til AMD?

Terra - Hvilket hoved tænker du med nu?
Gravatar #35 - terracide
27. maj 2009 09:00
.oO(Man kan også se andre der tænker med det forkerte hovede nu...beklager drenge men hvis i tror i score på at rate mig kan jeg kun le...)
Gravatar #36 - XorpiZ
27. maj 2009 09:05

Hvad hvis jeg rater dig positivt - har jeg så en chance hos dig?
Gravatar #37 - terracide
27. maj 2009 09:06
#36:
Har kæreste, så nej...
Gravatar #38 - Dingo
27. maj 2009 10:26
Offtopic

XorpiZ (36) skrev:

Hvad hvis jeg rater dig positivt - har jeg så en chance hos dig?

AD!

terracide (37) skrev:
#36:
Har kæreste, så nej...

Stakkels pigebarn. Bedømt ud fra dine "people skills" her på sitet så behandler du hende ikke ret godt. Men man kan håbe du ikke en den samme snæversynet ensporret person IRL, som du er her.

Ontopic

det er lidt en smags sag jeg ville helst have et nvidia kort..da jeg mener ATI har driver problemer fra tid til anden.

Men den første har flere ram og mere HDD plads til torrents osv. det tror jeg selv terracide vil give mig ret i.....nå ik?

PS. dette er mit første post på sitet men jeg læst nyheder og kommentar i laaaaaaaang tid
Gravatar #39 - terracide
27. maj 2009 11:00
#38:
Hvis du tror du lærer mig at kende som person ved mine poster er du tabt foran en vogn.
Gravatar #40 - Dingo
27. maj 2009 11:11
terracide (39) skrev:
#38:
Hvis du tror du lærer mig at kende som person ved mine poster er du tabt foran en vogn.

Så det du siger er at du kun dum-smart når du kan "gemme" dig bag internettet? det er vel det smarteste,
men stadig barnligt. Men du jo sikkert ligeglad med hvad jeg syntes.
Gravatar #41 - lorenzen
27. maj 2009 11:53
Afledt af denne tråd, kan man ikke gøre sådan at bestemte individers posts ikke bliver vist når man kigger på forum?
Gravatar #42 - Jakob Jakobsen
27. maj 2009 12:00
Du kan tilføje dem til din ignore liste.
Gravatar #43 - terracide
27. maj 2009 16:20
lise terracide kærste: inden folk har ondt af mig, så husk at det i burde koncentere jer om, var hardware og software og ikke mit eller min kærestes liv. Få et liv, så jeres computer ikke tager over, for der er nogen ting computere ikke kan hjælpe jer med. mvh lise
Gravatar #44 - Bachy
27. maj 2009 16:38

terracide (43) skrev:
lise terracide kærste: inden folk har ondt af mig, så husk at det i burde koncentere jer om, var hardware og software og ikke mit eller min kærestes liv. Få et liv, så jeres computer ikke tager over, for der er nogen ting computere ikke kan hjælpe jer med. mvh lise

Enig iså vidt at Terra's privat liv er sagen uvedkommende, men ser vi bort fra det, så tag lige et kig på hvordan din kære kæreste omgås andre folk her på newz. Det er muligt at han er jordens dejligste knægt i det virkelige liv, men desværre ændre han fuldstændig karakter når han sætter sig bag keyboardet og blander sig i debatten her på Newz.

Vi forlanger ikke meget af Terracide, men vi forlanger dog at han ikke taler nedsættende til andre, eller at han, som i denne tråd, direkte sviner andre til som har enb anden holding end hans.

Jeg har intet imod Terracide som sådan, men jeg gider ikke den tone han bruger herinde, og jeg er ganske sikker på at hvis han brugte den tone overfor folk ude i det "rigtige" liv, ville der ikke gå længe inden han trådte en over tæerne og fik klaps.

Og nej, jeg truer ikke, og jeg ønsker heller ikke at nogen skal true ham, jeg gad blot godt at han gad modere sit sporg og omgangs tone en lille smule herinde. Fint nok at han er skarp i tonen, men lad være med at tale ned til folk, og hold op med at nedgøre dem som ikek har din holding.
Gravatar #45 - terracide
27. maj 2009 16:55
Lise Terracides kæreste: jeg kan godt se at du har en pointe, men bliver nødt til at sige, at jeg herken kan eller vil ændre ham; da han, som du selv siger, er kanon dejlig i det virkelige liv. Og pga. han har den hjerne han har, synes han det er kanon fedt at provokere alle andre, hvis man vil vinde over ham, skal man have sove godt, være udstyret med en kanon viden om et emne, være en super god til at debattere og kun udtale sig om det, så vinder man hans respekt frem for kynisme. Håber måske dette kan hjælpe jer lidt.
Men vær sød ikke og have ondt af mig, da jeg er god til at bide igen, hvis han bliver for smart, så jeg har det godt.
Med venlig hilsen mig
Gravatar #46 - Bachy
27. maj 2009 16:57
#45 En ting skal du have, du lyder som du er allertiders kæreste, så bliv endelig ved med at støtte op om Terra, i mellem tiden skal vi andre nok tage af os af det der med at rette ham lidt af :)
Gravatar #47 - Nextnx
27. maj 2009 17:16
(#6) er en påstand og har ikke noget hold i virkeligheden.
Dual vs. Tri-Channel test - Pt. er der ikke stor forbedrng i Tri-Channel.

Nu bør man lige have i mente, at Terra, er Intel or nothing fanboy.
Der åbenlyst ikke har tænkt sig at slå skygge klapperne ned for at se det bedre perspektiv. Heraf samme grund han nævner beloved hardocp der ofte har samme snævre syn.

Det er jo ikke vigtigt at cpu kan yde 5% mere mod den ekstra pris det koster. Når man så i regner at det er GPU'en der er flaskehalsen så giver de mindre mening.

Herved konkludere jeg med min personlige algoritme.:
En given GPU har behov for en given processorer beregn samt en given hukommelse båndbredde i baghånden for at yde nær max. Når det er opflydt er der minimal at hente ved at opgradere CPU eller RAM.
Spørgsmålet hvor det "given" er henne... Min "given" er pt.:
CPU: 4 kernet med minimum.. _
2,4GHz per kerne for midend GPU
2,8GHz per kerne for highend GPU
RAM: Primært samme båndbredde som FSB på CPU ellers
DDR2-800 for midend GPU
DDR2/DDR3-1333 for higend GPU

Eller godt pull med kæreste kortet, men det ændre ikke på at Terra er forbandet selvtaget, snæversynet og ej objektiv.
Gravatar #48 - terracide
27. maj 2009 17:27
Nextnx (47) skrev:
(#6) er en påstand og har ikke noget hold i virkeligheden.
Dual vs. Tri-Channel test - Pt. er der ikke stor forbedrng i Tri-Channel.

Nu bør man lige have i mente, at Terra, er Intel or nothing fanboy.
Der åbenlyst ikke har tænkt sig at slå skygge klapperne ned for at se det bedre perspektiv. Heraf samme grund han nævner beloved hardocp der ofte har samme snævre syn.

Det er jo ikke vigtigt at cpu kan yde 5% mere mod den ekstra pris det koster. Når man så i regner at det er GPU'en der er flaskehalsen så giver de mindre mening.

Det eneste sted de tester "bandwith" er i syntetiske test, hvis du skal prøve at "modbevise" mig, så find nogt der holder og ikke bare smid et link og erklær ting der ikke holder....her hjælp for handicappede:
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2008/11/03/i...
Gravatar #49 - Nextnx
27. maj 2009 17:46
LoL
Du kommer med en Crysis bench som svar og backup til #6
Hvor jeg state'er at det var en påstand at Tri-Channel har 50% mere båndbredde..

How in the world do that compare?

Hvis man så kigger på http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2008/11/03/i...
Læg mærke til Core i7 965 (4x3.2GHz, Dual Channel, SMT enabled) hhv.:
-381 Read
-89 Write
-2498 Copy test
efter highest score.

Hvor er de 50% ?

Vedr. CPU.:
Kom Terra hvor der er en reel CPU performance vs. cost review?

Digselv - Fremhæv ikke noget som værende bedre hvis du ikke har tal på det eller er følelsesmæssigt handicappet i sagen.
Gravatar #50 - gentox
27. maj 2009 19:39
Minder mig lidt om denne teori.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login