mboost-dp1

MM-Vision Intel eller AMD?

Gå til bund
Gravatar #51 - lorenzen
27. maj 2009 19:56
Jeg synes det re sødt at Terracider lader som om at en eller anden pige skriver i hans "forsvar" og fortæller om hvor fantastisk han er.

Men okay, men den hjerne han render rundt med, så forstår jeg ham nok ikke.
Gravatar #52 - Plimmer
28. maj 2009 03:12
Så længe ens cpu kører over 3ghz betyder det ikke noget hvilket mærke der er på den. Chipset derimod kan man være uheldig med nvidia, men man vinder altid med intels.

Ergo: i7 pt.

Niobe, det kan ses langt væk at du ikke ved ret meget om hardware så forstår slet ikke du vil give dig i kast med at forsvare dine holdninger.

At Terracide så hopper på jailbai.. Ehrr, flamebaitsne er så en anden sag.
Gravatar #53 - terracide
28. maj 2009 04:57
#49:
Det er hvis man kører ET program...prøv at gætte hvad der sker når man kører flere på samme tid ;)

Terra - Du skal have alt ind med skeer eh? :)
Gravatar #54 - NioBe
28. maj 2009 07:10
Prøv lige og læs mine indlæg engang til..
Jeg har aldrig nogen sinde skrevet at AMD er 1000 gange bedre end Intel.

Det jeg SKRIVER, er at jeg ALDRIG har oplevet PROBLEMER med mine AMD computere, og mht til SPIL har de også kørt godt uden lag ect. Og jeg kender mange som bruger AMD som heller ikke har haft problemer.

Jeg har en anden mening end jer, og jeg er glad for AMD, det kan I ligeså godt lære. Og så længe jeg ikke oplever problemer så er jeg ganske tilfreds.
Gravatar #55 - Nextnx
28. maj 2009 10:57
#53 Hentyder du at Tri-Channel memory bliver hurtigere jo flere programmer du har kørende? Det må jeg sige Terra, Hands down den fløj lige over hovedet på mig oO.
Men måske vil de kunne forklare mig sammenhæng?

#52 Undskyld Plimmer, men jeg frygtes at kunne sige det samme om dig. Ikke fordi men en tilknyttet kommentar til "Chipset derimod kan man være uheldig med nvidia" ville da være prisværdi. Men ikke desto mindre så er Intel's sku da su'per, igen ingen kommentar og springer let videre til konstatering, ohh i7 golfklap er the one (pt). But why I ask? .. Jeg tænker så udfra dit kortfattet indlæg, den i7 er fee fordi nvidia ifølge din verden ikke kan lave chipsæt? meh, hva dælen er det for et argument?
Hvad har Nvidia's chipsæt egentlig med valget af en CPU?
Kan lige i denne sammenhæng informere dig om AMD også laver egne chipsæt.
Gravatar #56 - Mulpacha
28. maj 2009 11:42
terracide (29) skrev:
Dere findes masser af Intelmaksiner, der kan lammetæve dine AMD systemer...omvendt forholder det sig anderledes....min i7 skriger af grin over din ydelse.

Min Phenom II skriger af grin over prisen på din i7 platform og den 15% ekstra ydelse der ikke giver meget i spil alligevel.

Til en gamer-maskine er det helt korrekt at GPU > CPU > RAM.

Derfor forstår jeg slet ikke at du anbefaler et Intel system hvor man betaler ekstra for lidt mere CPU og samtidig er tvunget til at betaler for DDR3 RAM i stedet for billigere DDR2 RAM, der er lige så gode til spil.
Gravatar #57 - DanaKaZ
28. maj 2009 11:48
Hvad så? Hvor mange tror Terra selv har skrevet de beskeder fra hans "kæreste" :-)
Gravatar #58 - Jakob Jakobsen
28. maj 2009 14:12
Me!
Gravatar #59 - Bachy
28. maj 2009 15:05
DanaKaZ (57) skrev:
Hvad så? Hvor mange tror Terra selv har skrevet de beskeder fra hans "kæreste" :-)

Jeg vil sige, at da den der kommentar med hans overlegne hjerne kom, så blev jeg noget mistænksom :)

Eller også er konen så forblændet af ham, at hun simpelthen mener det hehe.
Gravatar #60 - ignuz
28. maj 2009 15:26
Modsiger den her anmeldelse ikke meget det i siger med at Core i7-920 skulle være væsentlig hurtigere end AMD processoren til spil?
Gravatar #61 - Bachy
28. maj 2009 15:47
Den her artikel, også fra HT, viser også at AMD sagtens kan følge med Intel når vi snakker perfomence i spil, ja faktisk tæver den af og til en I7, så alt den hype omkring Intel cpuer er hurtiger og bedre, tjaa ...

Vel, her er testen
Gravatar #62 - NioBe
29. maj 2009 18:26
Lidt ligesom at AMD "holdet" fik det sidste ord...

Ingen forsvar fra Intel, Terra?!?!?!
Gravatar #63 - vandfarve
29. maj 2009 18:38
#62 Sch... Don't feed the trolls. ;)
Gravatar #64 - NioBe
29. maj 2009 18:45
Wooops..! I forgot! XP
Gravatar #65 - DanaKaZ
29. maj 2009 19:00
Plimmer (52) skrev:
Niobe, det kan ses langt væk at du ikke ved ret meget om hardware så forstår slet ikke du vil give dig i kast med at forsvare dine holdninger.

Kommer det fra manden der tror frekvens siger noget om ydelse.
Gravatar #67 - Jakob Jakobsen
29. maj 2009 19:31

Ja frekvens siger noget om ydelse... men kun for den samme processor
du kan ikke sammenligne forskellige processorer kun ved hjælp af frekvensen.
Gravatar #68 - DanaKaZ
29. maj 2009 20:55
#66 Ja, men det tror jeg mere kommer af at jeg spiller Burnout og drikker øl.

At sige at man bare skal have en cpu med mere end 3 ghz og så bagefter klandre en anden for at lyde som om de ikke ved noget om hardware er stadig idiotisk.
Gravatar #69 - terracide
29. maj 2009 21:14
Har brugt de sidste par dage med min kæreste og bonusdatter, men jeg skal nok "lege" med jer efter weekenden...for meget lort bliver stadig lukket ud.
Gravatar #70 - Nextnx
30. maj 2009 01:25
Som tidligere skrevet er hardocp både snæversynet og ofte Intel fanboys og her ingen untagelse med dit link.

Først, hvorfor har de ikke testet det hele med samme settings. Mystisk.
Andet, hvorfor falder Intel's avg. fps ved overclocking og hvor AMD's stiger? Giver ikke mening.

Men kig nu på denne til sammenligning.
http://www.tomshardware.co.uk/socket-am3-phenom,re...
Det er enda testet ordenligt med samme settings.

Tredje, hvorfor giver hardocp resultaterne ingen mening i forhold til Toms (enda hvis man kigger på de oc'ed).
Evnede de ikke at sætte den rigtigt op?

Kig så på hardocp's konklusion, der kan man se at man kan købe 2 stk Phenom II X3 720 BE til samme pris for 1 stk i7 720.
Enhver ville kunne regne ud at man istedet kunne vælge en bedre eller en med højere clock og dermed ligge med samme eller bedre performance til samme pris. oO

You be the judge.. og lad så vrælende starte. ;-)
Gravatar #71 - terracide
30. maj 2009 07:18
#66:
Spøjst, for 2 år siden var de AMD/ATI fanboys *rolling eyes*
Gravatar #72 - Plimmer
30. maj 2009 09:52
Det er en såkaldt tommelfinger regel jeg bruger når folk spørger hvad de skal have i deres "gaming-monster" maskine. Så er det en god regel at hvis processoren (i 99% af alle tilfælde er det enten phenom eller c2's) kan clockes til 3ghz så er det langt hen ad vejen gpu'en der er flaskehalsen.

Oversimplificeret ja, men ikke desto mindre et godt råd til folk der ikke kender forskel på en phenom, c2 eller en i7.

Sjovt du lige skal tage fat i Toms Hardware som faktisk er blevet grebet i at fuske med benchmarks.

Når du så vil opgradere din Phenom 2 skal du ud og have fat i nye ram og nyt bundkort. Med din intel køber du en ny processor, plus du slipper for de amd chipsets der er pt.

Og skal vi nu ikke lige være lidt ærlige overfor hinanden. De CPU'er vi taler om her vil aldrig nogensinde være en flaskehals på den skærm der er tale om.

Hvis man køber AMD'en nu er det fordi man vil spare penge her og nu, hvis man tager i7'eren er det fordi man vil have en slags fremtidsikring og den hurtigste cpu på markedet ligenu.
Gravatar #73 - ignuz
30. maj 2009 11:34
Men burde man ikke anbefale ham at købe en hel tredje pc hvor der er mere fokus på GPU når det nu er en game PC han ønsker? For det virker som om at vi alle er enige om at flaskehalsen på de 2 tilbud han har bliver GPUen.

Til en gamer pc til 8000 ville jeg vælge et bedre grafikkort end HD4890/GTX 260. Hvor man så nøjes med 4gb ram, og en 750 gb harddisk, og ikke gå efter intel corei7 grundet performance vs. cost.
Gravatar #74 - hgul
30. maj 2009 11:41
Nogen der vil låne kasteskyts? Rådne tomater kunne f.eks. være ret brugbare :-P
Gravatar #75 - Nextnx
30. maj 2009 15:26
Hvorfor svare du ikke spørgsmålene og og holder dig til det du tidligere har postet f.eks. det link? men det er måske skydt til jorden nu.

Plimmer (72) skrev:
gpu'en der er flaskehalsen
Flot GPU er flaskehalsen, så hvorfor er det så så fandens vigtigt at have 5% mere yddelse for den merpris? og ikke bare have en sundt, godt, stabil fundament som også kan holde sig billig så man evt. istedet kan opgradere sig til bedre grafikkort, da det er der lorten ligger.

Plimmer (72) skrev:
Sjovt du lige skal tage fat i Toms Hardware som faktisk er blevet grebet i at fuske med benchmarks.
Godt så ingen link til nogen artikel.. humm, bare mig eller tror jeg ikke bare på alt jeg læser?
Og selvom der i tiderne morgen skulle havet fusket, så ændrer det ikke på, hvorfor hardocp har formået den ringe fps på de AMD's i forhold Toms??

Plimmer (72) skrev:
Når du så vil opgradere din Phenom 2 skal du ud og have fat i nye ram og nyt bundkort.
Vedr. RAM passer det ikke en meter men granted de har skifte socket et hak hurtigere, men det forhindrer dig stadig ikke i at kunne købe nyeste socket og kunne opgradere CPU minimum engang. F.eks kører Phenom kører fint på AM2+ ;-)

Plimmer (72) skrev:
Med din intel køber du en ny processor
Ahva, AMD's er kun gamle CPU'er? lols.

Plimmer (72) skrev:
plus du slipper for de amd chipsets der er pt.
Og hvad hentyder dine ord nu? Igen ingen artikel.
Hvad er du i vejen med dem Plim. Alt over ved AMD er bare værre noget, hva?

Plimmer (72) skrev:
tager i7'eren er det fordi man vil have en slags fremtidsikring
fremtidsikring i "måske" 5% mere yddelse, men at du betaler 30-50% mere er underordnet?
Man kunne vente 1-2år og købe ny CPU og stadig ligge under en i7 prismæssigt, hvor den nye så owner i7 årene frem.
Jeg giver ikke en fem'er for din fremtidsikring.
Gravatar #76 - Killa
31. maj 2009 03:20
Plimmer (72) skrev:

Når du så vil opgradere din Phenom 2 skal du ud og have fat i nye ram og nyt bundkort. Med din intel køber du en ny processor, plus du slipper for de amd chipsets der er pt.

AMD's Bulldozer cpu'er kommer først i 2011. Indtil da vil AM3 cpu'er kunne bruges i AM2+/AM3 bundkort med DDR2/DDR3 ram.
I 2010 kommer Intel med Sandy Bridge, og det er ikke sikkert at de kommer til bruge LGA 1366. Så du kan ikke regne med at i7 er mere fremtidssikre end Phenom II.

Mht. AMD's chipsets, så tror jeg nu ikke på at der er de store problemer. De eneste problemer jeg har hørt om har været de første 780G'er er ikke kunne levere nok strøm til de største phenoms, men det skulle være fixet på dem der sælges nu.
Gravatar #77 - terracide
3. jun. 2009 06:05
#76:
AMD lavede ikke chipsæt selv før, no wonder du "ikke kan huske problemer"...

Terra - Be back later...
Gravatar #78 - Killa
5. jun. 2009 23:24
Kører selv med et ældre 690G, så jo det gjorde de :)
Før 690G/V var der også CrossFire Xpress 1600/3200, og de lavede også nogle til Socket A.
Gravatar #79 - kimjac
11. jun. 2009 14:33
terracide (69) skrev:
Har brugt de sidste par dage med min kæreste og bonusdatter, men jeg skal nok "lege" med jer efter weekenden...for meget lort bliver stadig lukket ud.

Som om der er brug for et politi af din "styrke" til at gøre rede med alt det lort der bliver lukket ud .. pas dig selv mester! Desuden syntes jeg det er temmelig lavt at begynde at skyde med skarpt pga. én har en holdning til tingene baseret på egne erfaringer, istedet for hun skriver "Dette er bare det bedste, fordi aviserne skriver det".
I det mindste burde du respektere andre folks erfaringer ligeså vel som andre bør respektere dit usandsynligt store knowhow omkring alting (wikipedia og google luder).
Gravatar #80 - terracide
11. jun. 2009 14:36
#79:
Når hendes erfaring er mindre end det der kan stå bag på et frimærke, så burde hun holde sin kæft.

Gravatar #81 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2009 15:36
Din sociale intelligens er utrolig lav, burde du så ikke holde dig fra at kommunikere med andre verbalt/nonverbalt?

Selvfølgelig har hun ret til at udtale sig, og du har også ret til at kommentere hende. Men at svine hende til i et niveau, der får Brian fra arto til at krumme tæer, er ikke i orden.
Gravatar #82 - terracide
11. jun. 2009 15:42
#81:
Hvilket hovede tænker du nu med?
Gravatar #83 - ignuz
11. jun. 2009 16:05
Jeg syntes, at det er lidt småt med argumenter fra Intel holdet for at Intels core i7 er mer prisen værd.
Indrømmer i et nederlag eller?:p
Gravatar #84 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2009 16:24

...apropos din sociale intelligens :D
Gravatar #85 - engfeh
11. jun. 2009 18:12
terracide (77) skrev:
#76:

Terra - Be back later...

Luk røven og lad de voksne tale. AMD har lavet chipsets i mange år, indtil Athlon 64 kom. Jeg har da selv et 10 år gammelt bundkort med AMD chipset liggende... AMD 751 så vidt jeg husker.

Plz - træt af trolls med mindreværdskomplekser, som skal hælde det af på andre...
Gravatar #86 - izym
12. jun. 2009 00:28
#82 Det var godt nok et utrolig dårligt comeback.
Gravatar #87 - NioBe
12. jun. 2009 08:24
#83-86
Bare drop ham drenge.

[Flame]

At han er en idiot og tænker med p*kken og slet, SLET ikke noget respekt tilbage fra os. Lad ham gemme sig bag sin skærm og lade ham tro at han er stor. Som han nu langt fra er...

[/Flame]

Ja det var nok ikke specielt pænt sagt, men jeg har vel også fået sparet lidt op fra det jeg fik...
Gravatar #88 - TWFH
12. jun. 2009 09:05
Det jeg ikke forstår er hvorfor folk overhovedet gider fodre trolden i det omfang til at begynde med.
Gravatar #89 - Nextnx
12. jun. 2009 14:48
Fordi han bevist skaber provokation og ubalance, ved at få egne interesser fremstå gyldent hvor det ofte er ubegrundet og i bund og grund er hans fanboyism der har over taget den mentale "selvtænkende" kontrol.
Nu kunne man være ligeglad (hvilket jeg i princippet også er) men da den ubalance stadig fremstår i tråden, så har/kan det have et passiv indflydelse på folk og samtidig er en provokation på de folk der baserer deres synspunkt på et mere objektiv plan eller direkte ved at det er "ord uden tanke".
Gravatar #90 - nissen
12. jun. 2009 14:49
Nej - men på den anden side er det sku meget sjovt at se en person gøre sig selv mere dum at høre på for hver gang han åbner munden :P

Forresten har jeg en besked fra min kæreste: Jonas han er bare verdens dejligste og så har han verdens største cock..

HAHA Taber
Gravatar #91 - terracide
12. jun. 2009 15:13
Observation:
Der er en sjov forskel på de andre tråde hvor jeg slammer n00b's...og så den her.
Her slammede jeg en tøs...og se de *host*"ælde riddere"*host* komme trimlende til...

Terra - Mon nogle får for lidt?
Gravatar #92 - nissen
12. jun. 2009 15:18
Bare roligt - har altid synes du var en douchebag af øverste rang
Gravatar #93 - izym
12. jun. 2009 20:09
#91 Jeg elsker nu bare at udpege når folk failer på comeback, hvilket netop var tilfældet her. Og ja, du har helt ret, du får nemlig for lidt.
Gravatar #94 - NioBe
13. jun. 2009 17:28
Ha ha, riiiiiiight... :P

Nu tror jeg ikke at de forsvare mig bare fordi jeg er en tøs. Jeg tror mere at de forsvare mig med at jeg godt må have en mening, i modsætning til dig. :)

Gravatar #95 - Zombie Steve Jobs
13. jun. 2009 18:22
#94 Gu må du ej, ud til gryderne.

Edit: Tits or GTFO.
Gravatar #96 - DanaKaZ
13. jun. 2009 19:16
Tanghaar (95) skrev:
Edit: Tits or GTFO.

What the hell, I'll second that.
Gravatar #97 - Tumleren
13. jun. 2009 19:24
terracide (91) skrev:
Observation:
Der er en sjov forskel på de andre tråde hvor jeg slammer n00b's...og så den her.
Her slammede jeg en tøs...og se de *host*"ælde riddere"*host* komme trimlende til...

Terra - Mon nogle får for lidt?

Fuck det var et godt forsøg på at trolle. Damn. Jeg blev ligefrem slået helt tilbage i stolen, så godt var det simpelthen. Jeg er imponeret.

terracide (77) skrev:
#76:

Det er sgu også ret relevant når man skal ud og have helt nye bundkort, chipset etc. Så betyder det ekstremt meget hvordan det -har- været, og ikke hvordan det er nu. Det gør det.
Gravatar #98 - terracide
13. jun. 2009 21:52
#97:
Som om SB600/SB700 var noget at råbe hurra for:
http://techreport.com/articles.x/14261/10

Jeg kører nu på 4. PC'er i streg(Intel CPU, Asus mobo med Intel chipsæt(P4, PD940, Q6600, i7 920) hvor jeg kun har haft en BSOD(på P4'eren), der var selvforskyldt.
(Doom 3 patch 1.3, EAX lyd, for gammel Creative driver, *SLAM*)

De 2 AMD PC'er jeg havde før det, var ikke så heldige.

De 4 Intel PC'er jeg havde før det var bundsolide.

Læg dertil de +1000 maskiner jeg har pillet ved for folk.

Kombiner det med Phaliure2's manglende næste-generations ydelse.

Inkluder så andre folks oplevelser med at lave bundkort til Intel(når man kan fucke en ellers stabil platform op, så er den hel gal):

http://hardforum.com/showpost.php?p=1034208537&...

Og så ved du hvor jeg kører Intel CPU med Intels eget chipsæt..
Gravatar #99 - Coney
13. jun. 2009 22:20
#91 Nej det har nu nok mere noget at gøre med at du vil opleve det oftere og oftere efterhånden som du bliver ved... Hvilket egentlig ærgrer mig, for du har sq nogen fornuftige pointer... Akkurat som i dette topic, hvor jeg synes du er den der argumenterer klart bedst, og jeg er for så vidt også helt enig med dig...

Det er bare en skam at dine argumenter skal følges af kommentarer som jeg kunne høre på stadion en søndag eftermiddag... Det er ikke ligefrem den slags opførsel jeg normalt ville forbinde med god saglig argumentation...

Jeg har en generel tendens til at blokere for folk der opfører sig som dig selv terra.. I dit tilfælde har jeg indtil videre gjort en undtagelse, men det er altså sørgeligt at se hvordan du gang på gang synker ned på samme niveau som min lillebror når han ikke får sin vilje..

Det kan godt være at du har ret... Men kunne det ikke være fedt også at få tilkendegivelsen af dette, samt måske en smule respekt og anerkendelse?? Selvom det er på internettet kan man jo godt forsøge at skabe sig et godt navn...

OT: Anyway så ville jeg også foreslå at holde sig fra AMD... Primært fordi de virker en smule ringere på de fleste af deres produkter end Intel, men også fordi jeg har oplevet klart flest problemer med dem gennem tiden - problemer jeg ikke har haft siden jeg skiftede til Intel... Der er desværre ikke nogen tests der kan be- eller afkræfte den slags så du må bare vælge efter hvad du selv mener du har brug for;) Ydelsesmæssigt er Intels dog bedre - og det er nu engang fakta...
Gravatar #100 - Zombie Steve Jobs
13. jun. 2009 23:48
Kort sagt:

Intel er en trækasse, AMD er en papkasse. Der kan være det samme i, men trækassen kan holde til, at man står på den.

Sådan der.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login