Newz.dk abonnement

Slip for reklamerne på newz.dk ved at oprette en bruger og tegne et abonnement.

Gamle computere...

Gå til bund
Gravatar

#301 demolition 18. maj 2017 09:43

brostenen (295) skrev:
Jeg har bestilt en Composit/S-Vide-->VGA converter boks, og et S-Video kabel, og så må jeg se om jeg kan benytte min C64 på en VGA skærm. Jeg bestilte efter at have set denne her video.

Der er desværre mange af disse convertere som ikke virker med C64 fordi dens videosignal ikke er et korrekt PAL signal. Jeg har både en composite-HDMI converter og en USB videograbber som ikke virker med C64 selv om jeg havde købt dem til det formål..
Nu bruger jeg i stedet en Dell 2001FP monitor som har s-video indgang og som laver et ret pænt billede med C64. Den kan så også tage et Amiga RGB signal direkte på VGA indgangen, så det er en rimeligt god monitor til allround retro-brug hvis man ikke lige har plads til at have en CRT skærm stående.
Redigeret
Gravatar

#302 CBM 18. maj 2017 09:48

#301: spøjst, jeg må i gang med at teste... jeg har en video grabber jeg nogle gange bruger til at se video signal fra en gammel Amiga, det virker fint, men derfor kan signalet fra en C64 jo godt være anderledes.
#ComeToTheDuckSide www.duckduckgo.com, BB Priv because REAL QWERTY is a privilege
Gravatar

#303 demolition 18. maj 2017 12:10

CBM (302) skrev:
#301: spøjst, jeg må i gang med at teste... jeg har en video grabber jeg nogle gange bruger til at se video signal fra en gammel Amiga, det virker fint, men derfor kan signalet fra en C64 jo godt være anderledes.

Ja, Amiga er tættere på PAL specifikationerne, men dog stadig ikke 100% så man kan også opleve problemer med Amiga composite nogle gange. Jeg skrev til Hauppauge support med min video grabber, og da jeg skrev at kilden var en C64, så hørte jeg ikke fra dem igen..
Gravatar

#304 CBM 18. maj 2017 13:55

#303: LOL.. ok...

jeg har indtil flere video grabbere, en af dem har kun drivere til XP. Da jeg skrev til firmaet, skrev de tilbage at produktet var forældet og derfor ikke længere var understøttet...

det kan ærge mig at MS ikke har inkluderet 16 bit subsystemet fra 32 bit windows udgaver i deres 64 bit udgaver... de er fast besluttet på kun at understøtte EN generation tilbage...

ligesom de burde have bredere support for ældre drivere, når de nu absolut skal ændre drivermodel for hver enkelt udgave

#ComeToTheDuckSide www.duckduckgo.com, BB Priv because REAL QWERTY is a privilege
Gravatar

#305 CBM 18. maj 2017 15:54

#300:

Rettelse.. Ikke view sonic men prosonic

Gravatar

#306 kblood 18. maj 2017 17:34

Nå ja, forresten, de konvertere giver gerne lidt lag har jeg læst. Omkring 3-4 frames er det vidst gerne... ikke et problem for de fleste, men det er nok værd at teste efter.
Gravatar

#307 demolition 19. maj 2017 10:20

Ja, min SCART-HDMI converter har temmeligt høj latency. Helt ubrugelig til spil, og man bliver næsten søsyg bare af at skrive på maskinen pga. forsinkelsen.. Men jeg bruger den bare til at teste maskiner og lidt software på da jeg med lidt forskellige adapterkabler kan tilslutte både C64/C16/Plus4/Amiga m.fl. til min PC monitor.
Gravatar

#308 brostenen 22. maj 2017 14:15

Lille spørgsmål....

Hvad er bedst, hvis jeg skal have et joystick til C64 winther games?
Jeg lægger vægt på at sticket skal have samme travel og modstand som på en arkade maskine, og så må det gerne være tungt samt holde til tæsk. Sidst men ikke mindst, så har jeg store hænder og lange fingre, og derfor skal jeg kunne holde om det uden at få kramper ved længere tid. F.eks så skærer jeg kanterne på et zip-stick ind i hænderne, og det er så småt og har så stor modstand i travel af sticket, at jeg får kramper efter små 5 minutters brug. Det er den firkantede "plade" som sidder ved stickets fod, der kommer til at genere mig. Jeg ville også mene at competition pro har samme problem som zipstick, da det også har den irriterende forhøjning, så jeg ikke kan hvile håndens side på selve sticket's base...

Anyway... Jeg har fundet et par som jeg gerne vil have lidt respons på, når vi snakker afbenyttelse i en lille times tid. Det skal som sagt være noget der holder til tæsk og står stille på bordet ved winther games og commando. Desuden skal sticket's travel være smooth og ikke skod som på ZIP stick. Jeg har nemlig ikke samme styrke i håndledene som da jeg var 12. :-(

- The Arcade.
- Wico Command med kugle.
- Wico The Boss.
- Måske andre jeg ikke kender til, men folk her gør?
Ballmer smutter..... HURRA, HURRA, HURRA!!! :-)
Gravatar

#309 demolition 22. maj 2017 14:29

Det her kommer vel ret tæt på et ægte arcade stick:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...
Gravatar

#310 kblood 22. maj 2017 15:43

demolition (309) skrev:
Det her kommer vel ret tæt på et ægte arcade stick:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...

Linket virker ikke for mig. Melder 404.

#308 Jeg synes min bedste oplevelse var Competition Pro, men ellers så var jeg også meget glad for QuickShot joysticket og Cruiser joysticket, men ved ikke hvor nemme de er at finde.
http://www.richardlagendijk.nl/cip/joystick/item/q...

http://www.sorethumbretrogames.com/media/catalog/p...
Gravatar

#311 brostenen 22. maj 2017 16:02

Jeg kan ikke bruge competition eller zip, da mine hænder er alt for store. De skærer begge to ind i håndfladerne, og både den firkantede plade på begge samt sugekopperne skærer og kradser. Jeg har desværre hænder som er et sted mellem 20 og 21 centimeter lange, inklusiv fingre. Så comp' + zip er ikke aktuelle. De giver mig kramper og ligger slet ikke naturligt i hånden. Som jeg husker det, har jeg det bedst med Wico Command, men kan ikke helt huske hvor stærke de er. Dog husker jeg stickets travel som værende næsten blød og smooth. Men ret sejt til at starte med, da det var helt nyt.
Gravatar

#312 Ronson ⅍ 22. maj 2017 17:20

Ny reol sat op til C64/amiga
http://peecee.dk/uploads/052017/IMG_20170522_17134...

Nu er der næsten plads på gæstesengen til et menneske
Steve Jobs has no public record of giving to charity. As of 2011 Bill Gates has given about 30 billion to charity.
Gravatar

#313 brostenen 22. maj 2017 18:05

Sweet....
Ser godt ud. Men skal du ikke have givet skærmen øverst oppe noget retrobright?
Ville sgu også gerne have en Amiga 600 eller 1200, men de er ikke til at skaffe for penge nu om dage. :-(
Gravatar

#314 CBM 22. maj 2017 19:06

brostenen (308) skrev:
Lille spørgsmål....

Hvad er bedst, hvis jeg skal have et joystick til C64 winther games?
Jeg lægger vægt på at sticket skal have samme travel og modstand som på en arkade maskine, og så må det gerne være tungt samt holde til tæsk. Sidst men ikke mindst, så har jeg store hænder og lange fingre, og derfor skal jeg kunne holde om det uden at få kramper ved længere tid. F.eks så skærer jeg kanterne på et zip-stick ind i hænderne, og det er så småt og har så stor modstand i travel af sticket, at jeg får kramper efter små 5 minutters brug. Det er den firkantede "plade" som sidder ved stickets fod, der kommer til at genere mig. Jeg ville også mene at competition pro har samme problem som zipstick, da det også har den irriterende forhøjning, så jeg ikke kan hvile håndens side på selve sticket's base...

Anyway... Jeg har fundet et par som jeg gerne vil have lidt respons på, når vi snakker afbenyttelse i en lille times tid. Det skal som sagt være noget der holder til tæsk og står stille på bordet ved winther games og commando. Desuden skal sticket's travel være smooth og ikke skod som på ZIP stick. Jeg har nemlig ikke samme styrke i håndledene som da jeg var 12. :-(

- The Arcade.
- Wico Command med kugle.
- Wico The Boss.
- Måske andre jeg ikke kender til, men folk her gør?

wico command (control) med bat eller kugle (den med grip har tendens til at fise rundt)

jeg har en del amiga joysticks og de bedste af dem er wico command med bat
Redigeret
Gravatar

#315 Ronson ⅍ 22. maj 2017 19:17

brostenen (313) skrev:
Men skal du ikke have givet skærmen øverst oppe noget retrobright?
Tvivler på det kan fjerne orange maling - eller det grønne på amigaen:
http://peecee.dk/uploads/052017/A1200.jpg
Steve Jobs has no public record of giving to charity. As of 2011 Bill Gates has given about 30 billion to charity.
Gravatar

#316 brostenen 22. maj 2017 19:42

Ahhh.... Er Command bedre end "The Boss"? Men ja. Nu du siger det, kan jeg godt huske at kugle og bat er de bedste. Personligt spillede jeg altid med den der havde kugle, hvis jeg kunne komme af sted med det på biblioteket.
Gravatar

#317 brostenen 22. maj 2017 19:45

Ahhhh.... Det er orange maling. Jeg troede først det var gulnet. Når jeg ser nærmere på billedet, kan jeg godt se det nu. Fed farve der er på din 1200'er.
Gravatar

#318 brostenen 22. maj 2017 21:34

Anyway...
Købte mig sådan en her i dag til min C64'er. Jeg kunne godt have valgt en der var billigere, men denne her har sit helt eget design.

http://www.ebay.com/itm/Commodore-64-VIC20-1541-Dr...

Gravatar

#319 kblood i dag 00:38

#311 Er Quickshot eller Cruiser da zip joystick? Jeg linkede billeder af dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login