mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #301 - demolition
18. maj 2017 07:43
brostenen (295) skrev:
Jeg har bestilt en Composit/S-Vide-->VGA converter boks, og et S-Video kabel, og så må jeg se om jeg kan benytte min C64 på en VGA skærm. Jeg bestilte efter at have set denne her video.

Der er desværre mange af disse convertere som ikke virker med C64 fordi dens videosignal ikke er et korrekt PAL signal. Jeg har både en composite-HDMI converter og en USB videograbber som ikke virker med C64 selv om jeg havde købt dem til det formål..
Nu bruger jeg i stedet en Dell 2001FP monitor som har s-video indgang og som laver et ret pænt billede med C64. Den kan så også tage et Amiga RGB signal direkte på VGA indgangen, så det er en rimeligt god monitor til allround retro-brug hvis man ikke lige har plads til at have en CRT skærm stående.
Gravatar #302 - CBM
18. maj 2017 07:48
#301: spøjst, jeg må i gang med at teste... jeg har en video grabber jeg nogle gange bruger til at se video signal fra en gammel Amiga, det virker fint, men derfor kan signalet fra en C64 jo godt være anderledes.
Gravatar #303 - demolition
18. maj 2017 10:10
CBM (302) skrev:
#301: spøjst, jeg må i gang med at teste... jeg har en video grabber jeg nogle gange bruger til at se video signal fra en gammel Amiga, det virker fint, men derfor kan signalet fra en C64 jo godt være anderledes.

Ja, Amiga er tættere på PAL specifikationerne, men dog stadig ikke 100% så man kan også opleve problemer med Amiga composite nogle gange. Jeg skrev til Hauppauge support med min video grabber, og da jeg skrev at kilden var en C64, så hørte jeg ikke fra dem igen..
Gravatar #304 - CBM
18. maj 2017 11:55
#303: LOL.. ok...

jeg har indtil flere video grabbere, en af dem har kun drivere til XP. Da jeg skrev til firmaet, skrev de tilbage at produktet var forældet og derfor ikke længere var understøttet...

det kan ærge mig at MS ikke har inkluderet 16 bit subsystemet fra 32 bit windows udgaver i deres 64 bit udgaver... de er fast besluttet på kun at understøtte EN generation tilbage...

ligesom de burde have bredere support for ældre drivere, når de nu absolut skal ændre drivermodel for hver enkelt udgave

Gravatar #305 - CBM
18. maj 2017 13:54
#300:

Rettelse.. Ikke view sonic men prosonic

Gravatar #306 - kblood
18. maj 2017 15:34
Nå ja, forresten, de konvertere giver gerne lidt lag har jeg læst. Omkring 3-4 frames er det vidst gerne... ikke et problem for de fleste, men det er nok værd at teste efter.
Gravatar #307 - demolition
19. maj 2017 08:20
Ja, min SCART-HDMI converter har temmeligt høj latency. Helt ubrugelig til spil, og man bliver næsten søsyg bare af at skrive på maskinen pga. forsinkelsen.. Men jeg bruger den bare til at teste maskiner og lidt software på da jeg med lidt forskellige adapterkabler kan tilslutte både C64/C16/Plus4/Amiga m.fl. til min PC monitor.
Gravatar #308 - brostenen
22. maj 2017 12:15
Lille spørgsmål....

Hvad er bedst, hvis jeg skal have et joystick til C64 winther games?
Jeg lægger vægt på at sticket skal have samme travel og modstand som på en arkade maskine, og så må det gerne være tungt samt holde til tæsk. Sidst men ikke mindst, så har jeg store hænder og lange fingre, og derfor skal jeg kunne holde om det uden at få kramper ved længere tid. F.eks så skærer jeg kanterne på et zip-stick ind i hænderne, og det er så småt og har så stor modstand i travel af sticket, at jeg får kramper efter små 5 minutters brug. Det er den firkantede "plade" som sidder ved stickets fod, der kommer til at genere mig. Jeg ville også mene at competition pro har samme problem som zipstick, da det også har den irriterende forhøjning, så jeg ikke kan hvile håndens side på selve sticket's base...

Anyway... Jeg har fundet et par som jeg gerne vil have lidt respons på, når vi snakker afbenyttelse i en lille times tid. Det skal som sagt være noget der holder til tæsk og står stille på bordet ved winther games og commando. Desuden skal sticket's travel være smooth og ikke skod som på ZIP stick. Jeg har nemlig ikke samme styrke i håndledene som da jeg var 12. :-(

- The Arcade.
- Wico Command med kugle.
- Wico The Boss.
- Måske andre jeg ikke kender til, men folk her gør?
Gravatar #309 - demolition
22. maj 2017 12:29
Det her kommer vel ret tæt på et ægte arcade stick:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...
Gravatar #310 - kblood
22. maj 2017 13:43
demolition (309) skrev:
Det her kommer vel ret tæt på et ægte arcade stick:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...


Linket virker ikke for mig. Melder 404.

#308 Jeg synes min bedste oplevelse var Competition Pro, men ellers så var jeg også meget glad for QuickShot joysticket og Cruiser joysticket, men ved ikke hvor nemme de er at finde.
http://www.richardlagendijk.nl/cip/joystick/item/q...

http://www.sorethumbretrogames.com/media/catalog/p...
Gravatar #311 - brostenen
22. maj 2017 14:02
Jeg kan ikke bruge competition eller zip, da mine hænder er alt for store. De skærer begge to ind i håndfladerne, og både den firkantede plade på begge samt sugekopperne skærer og kradser. Jeg har desværre hænder som er et sted mellem 20 og 21 centimeter lange, inklusiv fingre. Så comp' + zip er ikke aktuelle. De giver mig kramper og ligger slet ikke naturligt i hånden. Som jeg husker det, har jeg det bedst med Wico Command, men kan ikke helt huske hvor stærke de er. Dog husker jeg stickets travel som værende næsten blød og smooth. Men ret sejt til at starte med, da det var helt nyt.
Gravatar #312 - Ronson ⅍
22. maj 2017 15:20
Ny reol sat op til C64/amiga
http://peecee.dk/uploads/052017/IMG_20170522_17134...

Nu er der næsten plads på gæstesengen til et menneske
Gravatar #313 - brostenen
22. maj 2017 16:05
#312
Sweet....
Ser godt ud. Men skal du ikke have givet skærmen øverst oppe noget retrobright?
Ville sgu også gerne have en Amiga 600 eller 1200, men de er ikke til at skaffe for penge nu om dage. :-(
Gravatar #314 - CBM
22. maj 2017 17:06
brostenen (308) skrev:
Lille spørgsmål....

Hvad er bedst, hvis jeg skal have et joystick til C64 winther games?
Jeg lægger vægt på at sticket skal have samme travel og modstand som på en arkade maskine, og så må det gerne være tungt samt holde til tæsk. Sidst men ikke mindst, så har jeg store hænder og lange fingre, og derfor skal jeg kunne holde om det uden at få kramper ved længere tid. F.eks så skærer jeg kanterne på et zip-stick ind i hænderne, og det er så småt og har så stor modstand i travel af sticket, at jeg får kramper efter små 5 minutters brug. Det er den firkantede "plade" som sidder ved stickets fod, der kommer til at genere mig. Jeg ville også mene at competition pro har samme problem som zipstick, da det også har den irriterende forhøjning, så jeg ikke kan hvile håndens side på selve sticket's base...

Anyway... Jeg har fundet et par som jeg gerne vil have lidt respons på, når vi snakker afbenyttelse i en lille times tid. Det skal som sagt være noget der holder til tæsk og står stille på bordet ved winther games og commando. Desuden skal sticket's travel være smooth og ikke skod som på ZIP stick. Jeg har nemlig ikke samme styrke i håndledene som da jeg var 12. :-(

- The Arcade.
- Wico Command med kugle.
- Wico The Boss.
- Måske andre jeg ikke kender til, men folk her gør?



wico command (control) med bat eller kugle (den med grip har tendens til at fise rundt)

jeg har en del amiga joysticks og de bedste af dem er wico command med bat
Gravatar #315 - Ronson ⅍
22. maj 2017 17:17
brostenen (313) skrev:
Men skal du ikke have givet skærmen øverst oppe noget retrobright?
Tvivler på det kan fjerne orange maling - eller det grønne på amigaen:
http://peecee.dk/uploads/052017/A1200.jpg
Gravatar #316 - brostenen
22. maj 2017 17:42
#314
Ahhh.... Er Command bedre end "The Boss"? Men ja. Nu du siger det, kan jeg godt huske at kugle og bat er de bedste. Personligt spillede jeg altid med den der havde kugle, hvis jeg kunne komme af sted med det på biblioteket.
Gravatar #317 - brostenen
22. maj 2017 17:45
#315
Ahhhh.... Det er orange maling. Jeg troede først det var gulnet. Når jeg ser nærmere på billedet, kan jeg godt se det nu. Fed farve der er på din 1200'er.
Gravatar #318 - brostenen
22. maj 2017 19:34
Anyway...
Købte mig sådan en her i dag til min C64'er. Jeg kunne godt have valgt en der var billigere, men denne her har sit helt eget design.

http://www.ebay.com/itm/Commodore-64-VIC20-1541-Dr...

Gravatar #319 - kblood
22. maj 2017 22:38
#311 Er Quickshot eller Cruiser da zip joystick? Jeg linkede billeder af dem.
Gravatar #320 - CBM
23. maj 2017 05:43
brostenen (318) skrev:
Anyway...
Købte mig sådan en her i dag til min C64'er. Jeg kunne godt have valgt en der var billigere, men denne her har sit helt eget design.

http://www.ebay.com/itm/Commodore-64-VIC20-1541-Dr...



Nice!

Ja wico command control er deluxe udgaven af the boss og har en bedre bygge kvalitet

Jeg har selv 2 stk the boss (grå base som er sort i bunden, sort håndtag og hvid knap) og 2 stk command control (bat og grip)... Det er de 4 jeg bruger mest udover mine competition pro og zip sticks

Desværre er commodores egne joysticks af meget ringe kvalitet.

Min android hdmi stick skal snart afløses af en chromecast og det har givet mig en ide...

Tv + hdmi android stick + usb Hub med kortlæser + psu + keyrah og sx64 keyboard + vice + dobbeltklæbende tape + 2 amiga joystick til 1 usb hjemmebixet adapter = så har jeg mig en alt i en Android sx64 :)

@kblood: Cruiser er meget lig competition pro (udfra billedet, har det ikke selv) men quickshot joysticket er lidt større ja. Har selv det quickshot joystick der og det er rigtig fint. Men ikke lige så godt som wico command control da bygge kvaliteten er en anelse lavere


Gravatar #321 - demolition
23. maj 2017 06:42
kblood (310) skrev:
demolition (309) skrev:
Det her kommer vel ret tæt på et ægte arcade stick:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...


Linket virker ikke for mig. Melder 404.

Jeg prøver igen:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...
Ellers gå ind på amigakit.com og søg efter 'arcade evolution'.
Her er et billede:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/images...

Sidder du forøvrigt med sticken i hånden eller på et bord? Det betyder en hel del for hvordan designet skal være. Ovenstående skal naturligvis stå på et bord.
Gravatar #322 - CBM
23. maj 2017 06:48
#321:

Wow! Var ikke klar over der i 2017 stadig bliver solgt spritnye joystick med Amiga/Atari/Commodore DB9

http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/produc...

Det ser lækkert ud!

jeg har selv dette USB arcade stick...

https://www.amazon.co.uk/d/qvf/Universal-Fighting-...

Gravatar #323 - demolition
23. maj 2017 08:58
Man kan også købe Competition Pro med DB9 helt nye:
https://icomp.de/shop-icomp/en/produkt-details/pro...
Gravatar #324 - CBM
23. maj 2017 11:08
#323: nice, jeg har en del ting fra individual computers efterhånden
Gravatar #325 - demolition
23. maj 2017 12:24
CBM (324) skrev:
#323: nice, jeg har en del ting fra individual computers efterhånden

Ja, jeg har også efterhånden en pæn bunke IComp emballager stående i mit skab. :-)
ACA1221ec, ACA1232, ACA620, ACA500, ACA500p, 2xRapidRoad, Indy ECS, Indy AGA MkII, A604 og C64 Reloaded kan jeg lige komme i tanke om.. Har købt flere smådele fra ham, men de kom uden kasse.
Gravatar #326 - CBM
23. maj 2017 13:32
#325: ok :-) Jeg har det også sådan at en kasse fra individual computers skal gemmes, også selv om det "bare" er en papkasse :-)

Jeg ville ønske der kunne blive lavet nogle flere retro inspirerede
kabinetter til moderne maskiner...

fx ville en ATX udgave af en kombination af
disse 2 Tandy 1000 kabinetter (HX og EX) være sweet:

http://www.oldskool.org/guides/tvdog/images/HXFron...
http://www.oldskool.org/guides/tvdog/images/EXRigh...

ELLER en ATX udgave af et SX64 kabinet med mounting for keyrah plus
touch LCD hvor den oprindelige CRT skærm ville have været

ELLER en ATX udgave af et Commodore 64 Educator kabinet
med mounting for keyrah plus plads foran til X antal 5.25" enheder

Jeg må have fundet ud af om der er et nemt og lækkert program til at
lave 3D figurer til 3D udprintning, så jeg kan printe nogle retro
kabinetter

Hvis bare der var nogle 3D filer at tage udgangspunkt i, dimensionerne
er nød til at være 100% nøjagtige.

Gravatar #327 - kblood
23. maj 2017 16:10
#320 Ahh ja, Har set det Joystick før, godt nok lang tid siden. Kan godt se det måske er en fordel for store hænder.

#321 Ja, det link virker. Har set den slags controllers før, har ikke prøvet dem før. Har aldrig spillet meget i arkader, og kan nu bedst li controllers og joysticks... når altså det ikke giver bedre mening med tastatur og mus.

Jeg bruger selv et Atari joystick for tiden... havde to, men det første er allerede gået i stykker. Det er virkeligt ikke specielt holdbare.

#325, nice :) Jeg har Turbo Chameleon 64, som kan sættes i en C64 eller kører standalone og er en FPGA der kan køre som en Commodore 64 eller Amiga 500/1200 med ekstra hastighed og RAM, og man kan koble et 1541 diskette drev til den som den kan spille spil fra. Man kan bruge PS/2 tastatur og mus i den, eller koble et C64 eller Amiga 500 tastatur til den hvis man har docken til den som jeg også har. Desværre kan den kun bruge C64 tastatur i C64 tilstand og Amiga 500 tastatur i Amiga tilstand.

Jeg har også det første 1221 expansion kort til min Amiga 1200. Har ikke fået opgraderet det endnu, da jeg mest bruger det til WHDLoad spil.
Gravatar #328 - brostenen
23. maj 2017 20:13
Mmmmm.... Da jeg fik bestilt en SD2IEC her den anden dag, så sidder jeg og forgæves prøver at finde noget omkring hvilken slags SD Card Class sådan en fætter skal have som minimum. Skal der benyttes Class-10 eller kan Class-4/6 benyttes? Men jeg kan intet finde på nettet og der er ingen der forklarer det på youtube. Bummer...
Gravatar #329 - kblood
23. maj 2017 22:03
#328 Altså hvad skal den bruges til? Hvis det er som C64 eller Amiga diskettedrev, så vil jeg vurdere at klasse 4 burde være rigeligt. Tænkt på at dette var disketter med... jeg mener det var under 200kb per side, og på Amiga var det højest 720 kb disketter... og alligevel tog de evigheder om at loade. Specielt C64eren.

Derudover har det måske en ram cache der gør at der ikke loades direkte fra SD kortet. Men jeg tror selv de mest langsomme SD kort vil være rigeligt hurtige til at kunne fungere som C64 diskette statiion, eller Amiga diskettestation for den sags skyld.
Gravatar #330 - brostenen
23. maj 2017 22:21
#329

SD2IEC er et SD kortlæser modul til C64 som emulerer et Floppy drev. Man smider D64 filer på et SD kort og starter software via CBM filebrowseren.

Den jeg købte er dette her modul:
http://www.ebay.com/itm/Commodore-64-VIC20-1541-Dr...



Class4 siger du... Hmmmm... Jeg skal kun bruge et 1gb kort, så det må være ret billigt at skaffe lagerplads til C64'eren på den måde.

EDIT:
Jeg har set en hjemmeside et sted, der sælger de eksterne moduler, lavet ud af original C64 kabinet plastik.

EDIT EDIT:
Denne her webshop...

https://www.thefuturewas8bit.com/sd2iec-rc64.html
Gravatar #331 - kblood
23. maj 2017 22:52
#330 Der var den ja :) Havde tænkt mig at foreslå dem, men vidste ikke hvad de hed eller hvem der sælger dem. Jeg har jo selv en 1564, som stort set er det samme som SD2IEC, men den er sp lidt større.

Jeg tror egentlig at et kort langsommere end class 4 skulle kunne gøre det. Jeg tror faktisk også det er et 1gb kort jeg har til min 1564. En fuld samling C64 spil fylder vidst alligevel ikke mere end lige under 400mb, medmindre man også vil have demoer, forskellige versioner og sådan.
Gravatar #332 - brostenen
23. maj 2017 23:41
#331
Fandt et billigt Class4 Sony 2gb kort. Så nu er det bestilt.

Så skal jeg i gang med at se efter tape emulator til SD kort. SD2IEC er fint og hurtigt nok. Men det vil være cool at have noget som giver den ekstra lange loade tid for nostalgiens skyld, men noget hvor jeg slipper for ustabile medier.

EDIT:
Det SD2IEC jeg købte er den som er uden ledning, men ikke til intern montering. Sådan en blanding af begge på en måde. Yderligere faldt jeg for den, grundet designet. Den ser pænt awesomme ud. Men smag og behag.
Gravatar #333 - demolition
24. maj 2017 04:20
Jeg tvivler på at sådan en SD2IEC kører DMA osv., så det er sikkert pænt lige meget hvilken Class man vælger i SD kort. Faktisk så er de gamle 'langsomme' kort sikkert hurtigere når de kører legacy mode.
Gravatar #334 - CBM
24. maj 2017 05:38
kblood (329) skrev:
#328 Altså hvad skal den bruges til? Hvis det er som C64 eller Amiga diskettedrev, så vil jeg vurdere at klasse 4 burde være rigeligt. Tænkt på at dette var disketter med... jeg mener det var under 200kb per side, og på Amiga var det højest 720 kb disketter... og alligevel tog de evigheder om at loade. Specielt C64eren.

Derudover har det måske en ram cache der gør at der ikke loades direkte fra SD kortet. Men jeg tror selv de mest langsomme SD kort vil være rigeligt hurtige til at kunne fungere som C64 diskette statiion, eller Amiga diskettestation for den sags skyld.

Amiga brugte DD (Double Density, dem der var 720 kb på pc). Amigaer lagrede 880 kb på en DD diskette
Gravatar #335 - kblood
25. maj 2017 01:07
#334 Np ja, det er rigtigt. Undersøgte det lige nærmere, jeg kunne godt huske at de var over 800kb. FFS kan være op til 880kb, men så ville de ikke virke med Kickstart 1.3, så de fleste var vidst formaterede som 837kb i OFS. Det vidste sig vidst bare ikke at være så godt og effektivt, så de lavede FFS, som var hurtigere og kunne gøre disketterne større.

#332 Nice :)

#333 Lyder rigtigt.

Jeg var forresten i Aldi idag. De havde et tilbud på to 16gb SD kort til 170 var det vidst, som jeg tænkte var et okay tilbud, men ikke lige noget jeg manglede. Så da jeg kom derned så jeg de 2 16gb SD kort til 100kr. Så dem måtte jeg da lige købe. Det var så en fejl... men de blev jo nød til at sælge mig dem for 100 kr. når de nu havde sat pris skiltet der :) Han skyndte sig lige at skifte det ud imens han hentede SD kortene til mig.

Fik dem testet og der er ikke fejl på dem som de sidste SD kort jeg købte i Aldi. De var så heller ikke fra Medion, men nogle no-name 64gb SD kort, som vidste sig at være 8gb SD kort der ikke engang var klasse 10. Gad nu ikke brokke mig dengang.

Jeg fik da fundet et program som er virkelig godt til at teste SD kort. Ret nyttigt da jeg har det med at bestille SD kort fra Kina engang imellem, og så er det godt at vide om det lige skal om partioneres så det ikke bliver fyldt med fejl lige så snart man fylder for meget data på.
Gravatar #336 - brostenen
25. maj 2017 07:19
#335
Jeg købte sidst et 16gb Transcend micro sd kort på eBay til 46,50 med forsendelse. Det er et class10 kort. Det Sony 2gb Class4 jeg lige har købt, er et almindeligt gammeldags i størrelsen. Som jeg betalte 14,85 plus det samme beløb i forsendelse.

Jeps... Det er pænt nice det der SD2IEC som jeg har købt. Det minder om et cartridge et eller andet sted. Sort og med afrundede hjørner.

Den med fake kort, har jeg prøvet en gang for meget. Så jeg holder mig til Samsung, Kingston, Transcend, Sony eller en af de andre store drenge. Lidt dyre end noname, men langt højere sandsynlighed for at det kan hvad pakken lover.
Gravatar #337 - kblood
25. maj 2017 18:06
#336 Helt klart, men det virker jo til at de nogen gange laver fake versioner af Kingston, Samsung osv. Jeg tror nu at dem jeg købte i Aldi som ikke virkede var no-name, det var så mest fordi de blev solgt i Aldi at jeg tænkte at de fungerede.
Gravatar #338 - demolition
29. maj 2017 08:13
Kort fra ebay er jævnligt fakes, men heldigvis er der køberbeskyttelse på Paypal og hvis man truer med en dårlig rating, så plejer sælgerne at være hurtige til at refundere alle pengene. Jeg har altid fået pengene tilbage fra kinesiske sælgere hvis varen ikke er kommet frem eller har været beskadiget ved modtagelse. Så hvis man bare har et fornuftigt program der kan teste kortene når man får dem så skulle der ikke være det store problem. :)

Jeg har kun én gang haft et problem med en sælger fra Polen. Jeg havde bestilt to nye dørgreb til min bil til hhv. højre og venstre bagdør. Da jeg så får pakken så er der to identiske dørgreb i pakken og det er naturligvis en fejl da de skal være spejlvendte. Sælger insisterede på at jeg af egen regning skulle sende det forkerte greb retur til ham før han ville sende det korrekte, selv om det tydeligvis var ham der havde lavet fejlen.. Han var en af de få der åbenbart ikke havde så meget imod at få en dårlig anmeldelse, men han er så også 1 ud af 100 iflg. min personlige statistik.
Gravatar #339 - CBM
29. maj 2017 09:05
hmm.. jeg burde nok prøve at finde plads til at have en c64 stående i mit kontorhjørne, det kunne være cool at have en c64 med en SD2IEC stående sammen med min pi C64 (den pi 1 jeg smed i et C16 kabinet bor nu i et C64 kabinet) :-)

Jeg har bestilt en pi 3 (faktisk 2, hvor den ene kommer i pi-top kabinettet), som skal indeni mit Amiga USB keyboard (CDTV keyboard case + KeyRah V2) ... så vil jeg købe den nyeste udgave af AEROS og smide på et SD kort til den. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal give den batteri og touch LCD... har også bestilt en 5" LCD touch skærm til PI... Men problemet er så lidt med at få ekstern skærm på.

Kan godt være jeg stopper den anden pi 1 i en gameboy kasse sammen med batteri (indmaden fra en batteri kasse til samsung galaxy s3) og LCD touch skærm og evt med "joystick" osv...

Mon man kan få pi 1 til at sende video signal ud til både HDMI og composit?

Gravatar #340 - CBM
29. maj 2017 12:37
er blevet lidt i tvivl om jeg burde putte den pi 3 i mit reserve A1200 kabinet og så lade mit amiga cdtv usb tastatur være som det er..

fordelen ved A1200 kabinettet, er at der nok også vil blive plads til PSU evt. mm...
Gravatar #341 - CBM
29. maj 2017 14:13
...nogen der har erfaringer med kryoflux o.l. boards på en raspberry pi ????
Gravatar #342 - kblood
29. maj 2017 21:33
#341 Jeg har bestilt en Up Board Squared, da de kører med x86 arkitektur, og det vil jo så give support til mit SuperCard Pro, som er en amerikansk version af KryoFlux. Så vil jeg jo nemlig kunne have diskette drev i min AmigaPi som så ikke længere vil være en AmigaPi, men en AmigaUP. Er dog ikke helt sikker, da jeg jo også har et 5,25" drev til det SuperCard Pro, og det drev er der ikke plads til i en A1200 casing. Jeg har det jo så i en C1541 casing, men det er bare ikke samlet på en måde så det er til at flytte rundt på.

Jeg skal have undersøgt om man kan have både et 3,5" og et 5,25" drev koblet til SuperCard Pro samtidigt, men det ser ikke helt ud til det ind til videre... kan dog være det bare et et jumper problem.

#338 Ja... jeg har heldigvis fundet et program til at teste SD kort med, så jeg hurtigt kan finde ud af om det er fusk. Jeg mener nu kun det er de to kort jeg købte i Aldi engang, som har vidst sig at være falske kort. Jeg har også sjældent problemer med ting fra E-Bay. Når jeg har, så er det ofte ting til 10 kr eller mindre, og så tænker jeg at det ikke er det værd at gøre noget ved. Jeg giver en dårlig rating uden at kræve penge tilbage... men der var dog en gang hvor jeg havde bestilt 3 mikrofoner... og så virkede INGEN af dem. Der blev jeg godt nok nød til at sige at det ikke var ok og fik pengene tilbage. Jeg havde givet en dårlig rating også, og de prøvede at kræve at jeg så trak den tilbage, men det kan man åbenbart ikke, så de måtte bare give pengene tilbage.

Jeg tror ham du var i kontakt med fra Holland havde misforstået sine egne betingelser. Der er jo gerne 14 dages fortrydelsesret, hvor du så kan vælge at sende varen retur og få pengene refunderet... men det er jo hvis du bare fortryder købet... ikke hvis produktet er defekt eller mangelfuldt. Så er det stadigt hans problem med forsendelsen.
Gravatar #343 - kblood
29. maj 2017 21:37
Nå ja, den Wii U jeg havde bestilt til 450 kr. som blev til 555 kr. med forsendelse... det var en skam. Men har overtalt hende til at betale mig tilbage. Hun har betalt 400 kr. tilbage ind til videre.

Derudover har jeg fået hacket de to Wii's jeg købte, så nu har de over 200 Wii spil og vidst 20 GameCube spil eller lidt mere. Den ene Wii drillede faktisk lidt... tror det var fordi det var en ældre Wii. Den krævede også en ældre kontroller for at virke i nogle programmer, og krævede et SD kort som ikke var SD HC, til at hacke den med. Selv efter jeg havde opdateret den så den kørte med 4.3E menu. Alle 4.x menuer burde understøtte SD HC.
Gravatar #344 - brostenen
29. maj 2017 21:50
Der er så mange dejlige projekter man kan bruge en PI til. Jeg er selv begyndt at overveje en raspberry til samlingen her den sidste måneds tid.

Ellers fik jeg sendt en K6-II-500 maskine af sted til køberen i dag. Det blev en 14/16 kilo pakke jeg vandrede 2.5 kilometer med, for at sende med GLS.

Jeg hentede så mit Wico Command Control på vej tilbage og fik mig en velfortjent dåsecola. Det føles som lettere slidt, og er i mint condition. Ikke værst.
Gravatar #345 - CBM
30. maj 2017 07:15
brostenen (344) skrev:

Jeg hentede så mit Wico Command Control på vej tilbage og fik mig en velfortjent dåsecola. Det føles som lettere slidt, og er i mint condition. Ikke værst.


Det bliver du glad for. Jeg brugte mit ekstremt meget i 90'rne og det er stadig i top form (men dog lettere slidt)!

Jeg fik senere fat i et ekstra med "bat" håndtag for 5 kr i den lokale genbrug. Mange er ikke klar over hvilken værdi ældre joysticks kan have.
Kan huske et spejder loppemarked hvor de, da jeg var ved at gå, sagde at de var glad for de var sluppet af med det ubrugelige skrammel... ja ja.. de skulle bare vide... det var et par competition pro i mint condition jeg fik den dag til et par kroner stykket.
Gravatar #346 - brostenen
30. maj 2017 07:25
#345
Det er faktisk sjovt, at jeg husker det som langt større. Det er jo ikke meget anderledes end at holde en Xbox controller i hånden. Helt perfekt vil jeg sige. Så nu skal jeg have en ball udgave på et tidspunkt.

Min forlovede syntes godt nok det var noget stift, indtil jeg forklarede hende at man skal være yderst agressiv med et joystick. Så kunne hun godt se hvorfor.
Gravatar #347 - CBM
30. maj 2017 07:30
kblood (342) skrev:
#341 Jeg har bestilt en Up Board Squared, da de kører med x86 arkitektur, og det vil jo så give support til mit SuperCard Pro, som er en amerikansk version af KryoFlux. Så vil jeg jo nemlig kunne have diskette drev i min AmigaPi som så ikke længere vil være en AmigaPi, men en AmigaUP. Er dog ikke helt sikker, da jeg jo også har et 5,25" drev til det SuperCard Pro, og det drev er der ikke plads til i en A1200 casing. Jeg har det jo så i en C1541 casing, men det er bare ikke samlet på en måde så det er til at flytte rundt på.

Jeg skal have undersøgt om man kan have både et 3,5" og et 5,25" drev koblet til SuperCard Pro samtidigt, men det ser ikke helt ud til det ind til videre... kan dog være det bare et et jumper problem.


kryoflux understøtter 2 drev men kan kun tilgå det ene af gangen.
Jeg håber det kan virke på en pi3, jeg har nemlig et eksternt 5.25" floppy drev jeg vil bruge... Min plan er flg. :

A1200 case
KryoFlux (USB PORT 1)
3.5" Floppy drev
A1200 Keyboard
KeyRah (USB PORT 2)
Pi 3
PSU
4 port USB HUB (USB PORT 3)
USB mini tastatur (USB PORT 4)

Hvad koster sådan en UP fætter ?

EDIT:

ser ud til jeg kan blive nød til at anskaffe en UP fætter i stedet for ...

https://forum.kryoflux.com/viewtopic.php?f=4&t...
Gravatar #348 - CBM
30. maj 2017 08:30
alternativt:

køre en x86 linux i qemu på en pi 3 ?

eller...

lade en pi 1 med 4 port USB hub, give trådløs adgang til:

på hub:
* kryoflux + intern 3.5" floppy,
* amiga 1200 keyboard + keyrah,
* kort læser (2 porte),

på pi:
* usb wifi
* usb hub

samlet i a1200 kabinet

så kan jeg tilgå det "alle" steder, jeg kan evt overveje om det skulle en større hub på, sådan at der kunne deles flere usb enheder (ex printer, usb hdd og scanner)?

så kunne en pi 3 placeres i det andet amiga kabinet (cdtv keyboard) og få lov at køre aeros


Gravatar #349 - kblood
30. maj 2017 17:51
#348 Ja, dette er også grunden til at jeg gerne vil samle SuperCard Pro og diskettedrev i en 1541 casing, så det er eksternt, og har sin egen PSU. Jeg har bare svært ved at finde en måde at få et 3,5" diskette drev der ind i, eller en måde at gøre det så det kan være uden for den casing... og samtidigt hele problemet med at gøre det så at begge diskette drev kan være forbundet samtidigt.

Men det ville nu være nice bare at have SuperCard Pro i selve Amiga 1200 casingen, bare så den kan have et 3,5" diskette drev som kan bruges. Den kan godt nok ikke køre spil direkte fra den, men den kan jo lave images og køre dem. Skal så bare have set på om jeg kan finde kabler der kan forbinde det SuperCard Pro med 5,25" drevet i 1541 casingen... og den ledninge er nok ikke en der er nem at trække rundt og det er et lidt sjældent kabel. Det er godt nok lige før jeg bare burde købe en KryoFlux, så jeg kan gøre begge dele, og så ville begge problemer være løst.
Gravatar #350 - Ronson ⅍
30. maj 2017 21:27
Apropos jeres snak (måske), hvad er den nemmeste måde at få arkiveret alle mine amiga-disketter på? Og hvordan finder man hurtigst ud af hvad der er på, såfremt labelen ikke fortæller det?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login