mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #251 - brostenen
8. maj 2017 19:02
Jeg byggede mig et composit C64 kabel i dag, da jeg ikke kunne finde det rigtige 8-pin DIN stik ved el-extra i byen. Maskinen giver billede, og der kom den klassiske klik lyd på højtaleren. Så jeg er nu 90℅ sikker på at min C64 virker.

Ikke dårligt for 250 kroners utestet C64, solgt som defekt.

Næste skridt er et par joystick og en SD2IEC. Samt et S-Video kabel og en S-Video til VGA converter.
Gravatar #252 - brostenen
8. maj 2017 19:03
#250:

Fedt... Rigtig fedt. Er det den til 400 på DBA?
Gravatar #253 - kblood
8. maj 2017 22:13
#252 Der er to til under 300.
Gravatar #254 - brostenen
9. maj 2017 00:01
#253
Den i brønderslev er i sølle fatning. Måske den virker, måske ikke.
Hvis jeg skulle give de penge for den, skulle den renses op af sælger....

Jeg skrev 10 linjer kode i dag, for at teste SID voices af.
Det fungerer perfekt, og i morgen tester jeg filtrene.
Tror jeg bliver rigtig glad for denne her maskine, og når alt fungerer som det skal, vil jeg sætte mine børn i gang med bubble bobble eller lignende.
Bliver så fedt at se dem opleve så gammel teknologi, og jeg håber det på længere sigt, vil give dem en dybere forståelse og værdsættelse for moderne touch teknologi.

EDIT:
Det var en til 500, men husker 250, da der åbenbart var en som havde budt det. Anyway... I den stand er den ikke 500 værd. Og så var den ikke i Brønderslev. Min fejl. :-D
Gravatar #255 - CBM
9. maj 2017 03:15
Har du set nogle billige wiiu?
Gravatar #256 - brostenen
9. maj 2017 08:21
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har ikke set efter Wii-U maskiner.
Gravatar #257 - kblood
9. maj 2017 09:38
#254 Jeg ved ikke hvilken du mener, denne bliver solgt i Højbjerg, men godt nok til 250. Den ser da ikke ud til at have skader eller være slidt.

Der er også en Super Nintendo mus til 150 kr. Vidste ikke den havde en mus.

Der er mindst 10 Wii til 400 kr. eller mindre på DBA. Der er måske bare ikke så mange som vil sende den.

#255 Der er WiiU på DBA, men de koster vidst gerne 2000 kr. eller mere. Måske man kan være heldig at finde en til 1500 kr. Håber godt nok det er fordi der er en del spil med til, for det ville jeg da ikke engang give for den fra ny af.
Gravatar #258 - CBM
9. maj 2017 10:55
kblood (257) skrev:
#255 Der er WiiU på DBA, men de koster vidst gerne 2000 kr. eller mere. Måske man kan være heldig at finde en til 1500 kr. Håber godt nok det er fordi der er en del spil med til, for det ville jeg da ikke engang give for den fra ny af.


Helt enig.
Det må være fordi den også kan spille det nye zelda..uuhh.

Det skulle mest være for at have en lidt nyere maskine til at spille gamle wii spil på... specielt de mere krævende som fx blackops


Gravatar #259 - kblood
9. maj 2017 11:01
#258 Hvis bare man har en hard disk til sin Wii, det hjælper allerede en del, men det er så mest loading tider det hjælper med.

Fandt en Wii til 80 kr. som personen var villig til at sende, med to spil til og ingen kontrollere. Men der er nu vidst en nunchuck med.
Gravatar #260 - CBM
9. maj 2017 11:29
#259: 80 kr? det var alligevel billigt. Tjah, jeg burde nok få en harddisk til den...

På den anden side kan man vel emulere wii på pc og bruge sine skiver i en emulator?

og wiimotes mv fungerer også fint på en pc


Gravatar #261 - kblood
9. maj 2017 12:33
#260 Yup, Wii kan emuleres ret godt på PC, og Wiimotes er til at forbinde til en PC uden de store problemer, bare man har bluetooth til den. Personen er ved at finde ud af hvad det vil koste at sende den. Jeg regner med at roote den og få en hard disk til den. Min egen Wii har jeg lånt ud og har gjort det samme med, men jeg har stadigt nogle Wiimotes og sådan.
Gravatar #262 - CBM
9. maj 2017 13:08
#261: kan du starte spil uden det optiske drev ved at roote den og give den en USB harddisk? -- den kan man åbenbart :

http://lifehacker.com/5518518/how-to-back-up-and-p...

http://lifehacker.com/5280957/load-your-wii-games-...

nice..

kunne være jeg skulle overveje det hvis det skulle lykkedes mig at finde tiden til det... jeg er stadig mega hooked på fallout 4 + mods efter det er begyndt at køre mere stabilt (dog stadig med ofte CTD mm..).

OTOH, så kunne man også rippe sine wii skiver til ISO på en pc og bruge dem i en emulator

Gravatar #263 - kblood
9. maj 2017 13:26
#262 Ja, den Wii jeg lånte ud der har jeg lagt alle dens spil på en hard disk. Når først man har moddet den og lagt programmet til det på den, så kan man sætte et spil i, gå ind i programmet og få den til at kopiere spillet ind på hard disken. Jeg mener så godt nok at hard disken skal formateres til det på en bestemt måde, og man skal også bruge et SD kort. Man kan vidst endda bare ligge det hele på et SD kort, men ved ikke hvor store SD kort den understøtter.
Gravatar #264 - CBM
9. maj 2017 15:40
#263: kan huske at på ps2 skulle man have en disc i drevet for at loade spil fra usb harddisk

Gravatar #265 - brostenen
9. maj 2017 19:53
kblood (257) skrev:
#254 Jeg ved ikke hvilken du mener, denne bliver solgt i Højbjerg, men godt nok til 250. Den ser da ikke ud til at have skader eller være slidt.


Jeg kan simpelthen ikke finde den C64 du snakker om. Det eneste jeg kan se til 250 var emballage og ikke maskine. Jeg kan heller ikke finde nogen C64'er der er til salg i Højbjerg.
Gravatar #266 - brostenen
9. maj 2017 19:59
#264
Jeg bruger ikke bootdisk på min Ps2, til hverken intern harddisk eller USB harddisk. Jeg anbefaler klart en intern harddisk, da Ps2 kun har USB 1,1 og ikke 2.0
Gravatar #267 - CBM
10. maj 2017 04:03
#256: kan huske noget om at den gamle ps2 kunne bruge interne diske, booter du fra memory kort?

Gravatar #268 - brostenen
10. maj 2017 07:13
#256
Jeps. Jeg har softmodded min med "Free MemoryCard Boot" (Free-MC Boot). Jeg har benyttet et program til at modde ISO filerne, så brændeprogrammet tror det er en DVD ISO. Så kan softmoddet starte softwaren uden swapmagic.

For at benytte harddisk, skal du have en netværksadaptor, men version 12 (den første slim) kan moddes ved at lodde et PATA kabel og stik på den.

V13 og frem kan ikke benytte intern harddisk.

Hvis du overvejer den slim med intern strømforsyner, har Sony lukket hullet for softmod. Det er oprindeligt det som Linux kittet benytter til at loade bootloaderen for systemet.
Gravatar #269 - CBM
10. maj 2017 07:17
#268: nice... jeg må i gang med ps2 og wii maskinen når jeg engang har gennemført fallout 4, hvilket kan tage lang tid, da fritid ikke er det jeg har mest af :(
Gravatar #270 - kblood
10. maj 2017 08:15
#265 Det er også Wii's jeg skriver om, ikke C64. C64ere ere alle mindst 500 kr. ser det ud til.

Ser ud til at man endelig kan spille GameCube spil med Wii og Wii U, uden der skal laves en CD/DVD med spillet først. Det giver da lige lidt flere muligheder.
Gravatar #271 - brostenen
10. maj 2017 14:29
#270
Ahhh... Det forklarer jo en del. :-D Der er en C64-C "old board" til salg til under 300 lige nu på dba. Havde jeg haft pengene, ville jeg have købt den.
Gravatar #272 - brostenen
10. maj 2017 14:34
#269
Du skal stadig have en mulighed for at loade ELF filer fra USB nøgle, for at modeficere et mem-kort i slot2. Men når du kan det, er det kun et spørgsmål om at hente Free-MC-Boot fra nettet, smide det på en USB nøgle og så loade ELF filen fra USB.

Herefter kan du have HD-Loader på MEM-Kort 2. Du kan både launche ISO'er fra HDD, USB og også fra netværk.
Gravatar #273 - kblood
10. maj 2017 21:33
Jeg fandt faktisk en WiiU til 450 kr. 555 kr. med forsendelse. Jeg blev fortalt at man skulle bruge Smash Bros Brawl eller en af 4 andre spil for at kunne Homebrew på den, men der er fundet en metode så man ikke skal bruge Smash Bros Brawl. Jeg havde det ellers, men lånte det ud, og så kom det ikke tilbage :( Et af de få Wii spil som bruger en dobbelt siddet DVD.

Men når først den er moddet, så kan man køre GameCube, Wii og WiiU spil fra dens hard disk, men også alle retro computere... måske med undtagelse af PS2 hvis man tæller den som retro. Så lidt forhåbningsfuldt har jeg bestilt en ny 1tb ekstern hard disk som jeg vil bruge til den.
Gravatar #274 - brostenen
14. maj 2017 15:40
Nogen der kan forklare forskellen på følgende C64-PC kabler og hvordan man benytter dem med pc software, til at emulere et diskettedrev på pc'en?

- X-1541 kabel.
- XE-1541 kabel.
- XM-1541 Kabel.
Gravatar #275 - kblood
15. maj 2017 01:04
#274 Jeg har et X-1541 kabel mener jeg det er. Det betyder så vidst at det kræver et bestemt type bundkort og at den har en serial port.

Men jeg mener at med XE-1541 og XM-1541 at så kan man bruge kablet med nye computere og igennem USB. Det kræver selvfølgelig også et 1541 diskette drev. Så skulle man kunne bruge software som Star Commander til at læse C64 disketter.

Fordi jeg har X-1541 er jeg nød til at bruge en gammel Pentium 3 bærbar for at kunne bruge kablet.
Gravatar #276 - brostenen
15. maj 2017 08:45
#275
Jeg skal benytte det til at have software på en pc, der bliver brugt til at emulere et diskette drev. Da jeg ikke ejer et rigtigt C64 diskette drev.
Gravatar #277 - CBM
15. maj 2017 08:59
brostenen (276) skrev:
#275
Jeg skal benytte det til at have software på en pc, der bliver brugt til at emulere et diskette drev. Da jeg ikke ejer et rigtigt C64 diskette drev.


Samtlige varianter af 1541 kablerne er beregnet til at koble et rigtigt CBM1541 drev til en pc.

Der kunne sikkert laves et kabel fra en dos pc til en C64, hvor der kodes en CBM1541 emulator, der kan sende D64 filer over til en C64 via kabel.

Hvorfor DOS? pga. direkte hardware adgang!

Gravatar #278 - kblood
15. maj 2017 12:08
#275 Ahh, så mener jeg ikke det er det rigtige kabel at bruge.

Den billigste og nemmeste måde er nok SDrive 1564:


Der findes også andre der gør nogenlunde det samme.

Jeg foretrækker selv Turbo Chameleon 64, men den er noget dyr:
Gravatar #279 - kblood
15. maj 2017 12:20
Der er også nogen der foretrækker Ultimate 1541:


Det er lidt en mellemting mellem TC64 og SDrive 1564. Den har måske nogle funktioner som TC64 ikke har, jeg er ikke sikker, men jeg mener den f.eks. kan loade TAP filer, hvilket er C64 bånd med copy beskyttelse i digital format. TC64 kan godt loade T64 filer.
Gravatar #280 - brostenen
15. maj 2017 20:21
CBM (277) skrev:
brostenen (276) skrev:
#275
Jeg skal benytte det til at have software på en pc, der bliver brugt til at emulere et diskette drev. Da jeg ikke ejer et rigtigt C64 diskette drev.


Samtlige varianter af 1541 kablerne er beregnet til at koble et rigtigt CBM1541 drev til en pc.

Der kunne sikkert laves et kabel fra en dos pc til en C64, hvor der kodes en CBM1541 emulator, der kan sende D64 filer over til en C64 via kabel.

Hvorfor DOS? pga. direkte hardware adgang!



Det er dette her program jeg vil benytte, for at teste seriel porten af på min 64'er.

https://www.64hdd.com/64hdd.html

Jeg vil benytte en dos maskine, grundet hastigheden og ressourceforbrug der er minimum med Dos. Måske en embedded pc-104 kan bruges til dette formål.
Jeg har set at de skriver om at det kun er X og XE kablerne der kan benyttes til dette formål, og da ebay kun nævner noget om floppy drev på pc og ikke pc som et floppy drev. Så tænkte jeg at jeg lige ville spørge rundt omkring forskellen på de x kabler der findes.
Gravatar #281 - brostenen
15. maj 2017 20:29
#278
Det 1564 drev du har smidt en video op af. Er det disk-swap mellem D64 filer at manden bruger den ene knap til? Eller findes der et sådan drev, der kan mounte D64 filerne på samme måde som et gotek drev, men med et LCD panel der udskriver D64 filen som man har mountet? For mig at se ville det være det vare den bedste løsning.
Gravatar #282 - kblood
15. maj 2017 22:39
#281 Ja, knappen bruges til at skifte diskette, men der er et interface til at vælge diskette mener jeg, så den burde mest være til at skifte mellem disketter til det ene spil du spiller.

Denne tråd går lidt ind på hvordan man laver en swap list:
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=49580

Her er en video hvor man ser en der loader en liste af D64 filer og hvordan man så loader en D64 fil:
Gravatar #283 - kblood
16. maj 2017 01:32
Denne video viser ret godt hvorfor Turbo Chameleon 64 er interessant.



Det er et cartridge man kan sætte i sin Commodore 64, men den kan også fungere uden en C64 hvor man kan koble PS/2 tastatur og mus til den, eller et Amiga 500 tastatur, eller et C64 tastatur, og der er også en C1541 port så man kan koble et Commodore 1541 drev direkte til den. Det er FPGA baseret, og det betyder at den ikke emulerer en C64, den kører rigtige chipset instruktioner og det betyder også der ikke er den latency mellem input og spillet eller programmet som der ellers er med emulatorer, selvom at de fleste af os nok ikke bemærker den smule lag.

Den kan altså emulerer en C64, men også give den en hurtigere CPU, give den mere RAAM, afspille nogle nye typer C64 videoer, har et utroligt godt CRT system så man kan bruge ethvert cartridge der fandtes til C64eren hvis man kan finde et crt image af det.

Og oven i alt dette kan den også kører som en Atari, Amiga 500, Amiga 1200 og flere computere.
Gravatar #284 - CBM
16. maj 2017 05:24
@kblood: hmm, den lyder ret interessant, er der ikke noget med en dock til den cartridge?

Tænker det kunne være sjovt at modificere et 1541 drev til at man kunne plugge en Turbo Chameleon 64 ind i dens kabinet bagpå og evt supplere med at putte et A500 keyboard i en kasse så det kunne plugge ind i 1541 drevet.

Ærgerligt den ikke også kan benytte et ekstern amiga floppy drev. Kunne også være lækkert hvis den kunne bruge et sd kort som harddisk til fx amiga brug

Det undrer mig bare at der ikke forlængst er support for amiga 500 keyboards i keyrah... De er trods alt mere almindelige end amiga 1200 keyboards plus de har en bedre connector






Gravatar #285 - kblood
16. maj 2017 11:41
#284 Ja, TC64 er vidst det eneste jeg har set som understøtter et Amiga 500 tastatur, men det skal så siges at der er virkelig dårlig cross platform support. Jeg mener at når man kører C64 kan man ikke bruge Amiga 500 tastatur, og når man kører A500 kan man ikke bruge C64 tastatur, men begge kan så bruge PS/2 tastatur.

Jeg har også overvejet at ligge den i min A500 casing. Docken har jeg også, den har 4 joystick porte... og det er forresten en anden ting, man kan ikke koble mus til de porte. Noget med standarder og at en mus kræver mere strøm end et joystick og at det vidst kræver licens at kunne føre strøm videre til musen. Men det fungere med PS/2 mus.

En anden ting er at den dock den har er noget stor og ikke kan være i den casing... men er ikke sikker. Docken skal bruges for at kunne koble et A500 tastatur til den, og den kan også bruges til at koble et C64 tastatur til den, men den kan jo sættes i cartridge porten på en C64 og så kan den bruge dens keyboard og joystick porte. Min C64 kan jeg ikke få til at virke, men det fungere når der er en TC64 i den.
Gravatar #286 - CBM
16. maj 2017 12:05
#285:

Godt det samme hvad angår mus, da jeg alligevel konverterer til ps/2 mus på mine ægte amigaer alligevel....

DOG havde det været rart at den havde haft muligheden for at tilkoble 2 ps2 mus, da der er en del Amiga spil der kan bruge 2 mus i multi player...

Dog er der vist knap så meget software på c64 der benytter mus i det hele taget!

Ærgeligt den ikke kan bruge A500 tastatur i C64 modus. Kan den så bruge et SX64 keyboard som ekstern keyboard i C64 modus, eller kun et almindeligt C64 keyboard? For så er man jo ude i at skulle putte et almindeligt (og bulky) C64 keyboard i en kasse og trække en snor.

Jeg har i forvejen en hovedpine med en pi jeg har tilkoblet et alm C64 keyboard, indtil videre er min pi placeret under tastaturet sammen med en PSU og tastaturet har fået et par "fødder" på.

Mit SX64 keyboard og det keyrah print jeg har modificeret til at bruge det som USB keyboard, har jeg tænkt mig at sætte ind i min PC ved at skrue printet fast til en skinne bagpå og lade det blive hold på plads at dens DB25 port som også er der jeg tilkobler mit SX64 keyboard.

På sigt, vil jeg, hvis jeg kan finde et SX64 kabinet, bygge en moderne maskine ind i et SX64 kabinet og så bruge SX64 keyboardet med keyrah print, som primær keyboard til maskinen.

Eventuelt kunne jeg så finde på at placere
en touchskærm, der hvor den oprindelige SX64 CRT skærm ville have været.

Min plan for en turbo C64 desktop maskine blev ikke til noget pga. der var for stor prishop med ITX ift. hvad man ellers kunne købe indenfor ATX.

Men jeg tænker at et SX64 kabinet er stort nok, til at det kunne huse en ATX maskine! :-)

Alternativt ville jeg gerne have fat i et "EDUCATOR64" kabinet!

Der er også plads til en ATX, plus den benyttede et C64 keyboard!

Der kunne jeg putte et almindeligt C64 tastatur + almindelig keyrah i kassen!

BEHOLD THE EDUCATOR:

https://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_Educator_6...
Gravatar #287 - CBM
16. maj 2017 12:19
...eller hvem der blot havde et Commodore PC-10, PC-20, PC-40 eller PC-60 kabinet!

Den kunne man også bygge en fin ATX maskine ind i!

Jeg har haft et PC-20 og et PC-60 og har mistet begge med tiden...

Gravatar #288 - kblood
16. maj 2017 12:24
#286 Tror ikke jeg har set den EDUCATOR før.

http://beta.icomp.de/bin/Chameleon_usermanual.pdf

Her er manuelen til TC64. Der står lidt om SX64 på side 10, men tror kun det betyder den kan bruges i en SX64, men ikke at den understøtter dens keyboard kan kobles direkte på.

God pointe det med to mus. Det tror jeg ikke er muligt med TC64.
http://wiki.icomp.de/wiki/Chameleon
Gravatar #289 - brostenen
16. maj 2017 20:19
Der findes jo også dette lille nifty stykke C64 hardware.... ;-)



Gravatar #290 - CBM
17. maj 2017 03:29
#288: jeg tænker at det med en enkelt mus er ok til c64 tilstand. Man kunne stadig have sjov med at putte den og dens dock i en 1541.
Hvis der var en ps2 keyrah eller man anskaffede en aktiv usb til ps2 adaptor til keyboard så kunne sx64 keyboardet eller andre keyrah tastaturer bruges.

Jeg læste også et sted om et print man kunne bygge som tillod at koble et sx64 keyboard til en c64.

#289: nice, en cartridge man selv kan bestemme indholdet af!?

-----------------------------------------------

Hmm..
Der er også pi muligheden via emulering:
https://duckduckgo.com/?q=connect+1541+to+pi&t...
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f...

Jeg har i forvejen en pi med raspbian og vice.
Og sx64 keyboard kan jeg koble til som usb via moddet keyrah v1.


Gravatar #291 - CBM
17. maj 2017 04:30
Gravatar #292 - brostenen
17. maj 2017 09:07
CBM (290) skrev:

nice, en cartridge man selv kan bestemme indholdet af!?


Det ser sådan ud. Du kan naturligvis lægge spil på den, men også fastloader, kernels og diagnostic software.
Gravatar #293 - kblood
17. maj 2017 09:30
Ja, med EasyFlash kan man endda selv lave sin egen spilsamling på et cartridge.

http://skoe.de/easyflash/doku.php?id=createcrt

Det koster omkring 300 kr. at købe et EasyFlash model som man så kan flashe med forskellige spil. Som den side skriver, så skal det være nogle bestemte fil formater før man kan ligge dem på.

Der er også nogle nice CRT filer man kan finde, f.eks. med alle C64 Lucasart Adventure spil på, et C64 med alle de danske spil... mener det hedder noget med Silver. Eller næsten alle danske spil, der er ikke Lykkehjulet. Men der er Super Osvald, Hugo og Guldkorns Expressen. Måske også Harald Hårdtand, men er ikke helt sikker.
Gravatar #294 - brostenen
17. maj 2017 12:26
Jeg fangede det ikke helt, men der var en på youtube som snakkede om at convertere enten T64 eller D64 filer til CRT filer. Men hvad og hvorledes ved jeg ikke noget nærmere om.
Gravatar #295 - brostenen
17. maj 2017 21:33
Jeg har bestilt en Composit/S-Vide-->VGA converter boks, og et S-Video kabel, og så må jeg se om jeg kan benytte min C64 på en VGA skærm. Jeg bestilte efter at have set denne her video.


Gravatar #296 - kblood
17. maj 2017 23:12
brostenen (294) skrev:
Jeg fangede det ikke helt, men der var en på youtube som snakkede om at convertere enten T64 eller D64 filer til CRT filer. Men hvad og hvorledes ved jeg ikke noget nærmere om.


Det kan oftests lade sig gøre da T64 og D64 filer indeholder PRG filer, men jeg vil mene at hvis det er et spil som kører på diskette, eller bruger flere filer på bånd, at så vil det vidst ikke lige kunne lade sig gøre. Jeg tror så også at T64 filer generelt kun indeholder spil der bruger en PRG fil, men jeg ved at D64 har mange spil der bruger mange filer. Jeg mener ikke jeg har set en mulighed for at få det direkte på en CRT fil.

#295 Det vil jeg gerne hører om det virker. Jeg har vidst et TV med de nødvendige porte til en C64... sådan da, men vil nu gerne have nogen alternativer. Selvom at jeg da nok mest alligevel vil bruge TC64 som har VGA.
Gravatar #297 - brostenen
17. maj 2017 23:39
kblood (296) skrev:

#295 Det vil jeg gerne hører om det virker. Jeg har vidst et TV med de nødvendige porte til en C64... sådan da, men vil nu gerne have nogen alternativer. Selvom at jeg da nok mest alligevel vil bruge TC64 som har VGA.


Jeg skal nok melde i denne tråd, om hvordan det fungerer. Jeg skal helst have en VGA skærm koblet til, da min forlovede får migræne af billedrør. Hun skal nemlig også have mulighed for at prøve Giana Sisters og andre platform spil. Hun elsker oldschool platform spil.
Gravatar #298 - CBM
18. maj 2017 03:17
#297: kender det godt.
Hjemme er det fladbukke og i sommerhuset er det crt.
Så jeg har et antal convertere imellem composit, vga og hdmi.
Crt tv og projektor i sommerhuset kræver composit og bruges ofte med enheder der kun har hdmi Og / eller vgA, har dog også crt vga plus crt composit i mit retrolab

Og hjemme, er det mest fladbukke (lcd mv) som kun har vga Og / eller hdmi men som bruges med alt fra hdmi, vga og composit

De plejer at fungere godt... Eneste convertere der har givet problemer er 2 forskellige vga til hdmi convertere
Gravatar #299 - kblood
18. maj 2017 03:39
Jeg har et gammelt LCD TV, men det larmer nu også noget. Ved ikke helt om det kan siges at være den form for støj som et billedrør laver. Men det gode ved det er så at de har næsten alle typer forbindelser. VGA, antenne stik, composite, HDMI, AV, SCART og måske endda flere, men nok har det da. I dag har meget elektronik desværre med at spare på portene. Selv HDMI porte er der måske kun 2-3 af, der er ikke altid SCART eller de andre. Desværre tager dette ret lang tid om at starte op.
Gravatar #300 - CBM
18. maj 2017 06:30
#299: det er switch mode strømforsyninger der "larmer" frekvensmæssigt.

Switch mode strømforsyninger bruges generelt til faldskærme og IT udstyr pga det er voldsomt pladsbesparende
Ift "gammeldags" typer med store transformatorer

Jeg har et gammelt Sony bravia lcd tv på 24 tommer, som jeg bruger som primær pc skærm og den kan klare 1080p plus den har 1 vga, 2 scart, 1 composit og 4 hdmi porte plus fjernbetjening

Jeg gav vistnok 50 kr for den i en genbrugsbutik

Den sparker numse på alle punkter ift et spritny 24" view sonic tv som konen insisterede på at anskaffe for nyligt og som kostede på den forkerte side af 2000 kr og som nu bruges som 3 monitor

Also..300.. Yay
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login