mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #1301 - brostenen
14. feb. 2019 21:23
#1300
Jeps. Så kan du styre de forskellige ram opsætninger som du nævner er problemet, i stedet for at ændre config.sys og autoexec.bat hele tiden. Menuitem er jo bund og grund ikke andet end en form for batch programmering. :-)

Grundlæggende, kan du klare dig med en 5 forskellige configurationer.

- Normal start med alt.
- EMS med CDrom.
- XMS med CDrom.
- EMS uden CDrom.
- XMS uden CDrom.

Med 16 megabyte ram i maskinen, har du en rigtig god configuration.
Gravatar #1302 - brostenen
14. feb. 2019 22:02
Modtog disse to ting med posten i dag...




Gravatar #1303 - kblood
14. feb. 2019 22:31
brostenen (1301) skrev:
#1300
Jeps. Så kan du styre de forskellige ram opsætninger som du nævner er problemet, i stedet for at ændre config.sys og autoexec.bat hele tiden. Menuitem er jo bund og grund ikke andet end en form for batch programmering. :-)

Grundlæggende, kan du klare dig med en 5 forskellige configurationer.

- Normal start med alt.
- EMS med CDrom.
- XMS med CDrom.
- EMS uden CDrom.
- XMS uden CDrom.

Med 16 megabyte ram i maskinen, har du en rigtig god configuration.

Ja... jeg mener faktisk også man kan finde en standard boot til DOS hvor der er lavet 4-5 forskellige boot options lidt ala den slags.

Men ja... ExaGear meldte lige at de stopper udviklingen... eller dem som udviklede ExaGear har meldt det. Så måske var mine penge lidt spildt der. Det gør det muligt at kører f.ex. Windows 95 på Raspberry Pi.

Men jeg vil lave nogle konfigurationer til DOSBox til RetroPie, har fået lavet nogen allerede. Til de fleste spil kan man vidst bare bruge autoconf, nu, det er overraskende effektivt, og så kan man ellers bruge nogle specielle low end settings til de gamle spil der ellers kører for hurtigt som Kaptajn Kaper og Alleycat
Gravatar #1304 - brostenen
14. feb. 2019 22:50
#1303
Lyder rigtig godt. Bare du er tilfreds med løsningen, så er det nu meget godt.
Gravatar #1305 - kblood
14. feb. 2019 23:48
Jeg har også en FPGA der hedder FleaFPGA, den har faktisk en 286 core. Så den kan køre en masse gamle DOS spil som en rigtig 286er. Den er på størrelse med en Pi Zero. Men den har kun Micro USB porte som den så bruger som PS/2 porte og så skal man have adaptere på den. Så det er også lidt bøvlet selvom jeg da har fået det til at virke. Så ja, jeg tror bare jeg holder mig til et RetroPie setup.
Gravatar #1306 - brostenen
14. feb. 2019 23:54
#1305
Nice. Men hvordan står det til med OPL core? Er det en FPGA implementation med non masked IRQ of DMA understøttelse? Eller er det en software baseret som den afskyelige emulations løsning der findes i DosBox?
Gravatar #1307 - kblood
15. feb. 2019 02:03
Det er denne core... det er egentlig en 186 som man har fået tæt på en 286, så det betyder desværre den har ikke helt har understøttelse for alle 286er spil. Men ud over det at der er noget software for at delvist få den til at fungere som en 286 og ikke bare en 186, så er det alt i coren, også lyd delen.
https://opencores.org/projects/next186_soc_pc
Gravatar #1308 - CBM
15. feb. 2019 06:19
@brostenen:

Med opsætning tænker jeg mest på ting som fx at få en flok gamle isa kort til at spille sammen i en maskine ved at sætte jumpers systematisk uden at have den nødvendige dokumentation :)

Okay jeg kan huske et par gange hvor jeg fik en succes følelse af at få forskellige mere eller mindre eksotiske kort og konfigurationer til at spille sammen men jeg husker også koldsveden ved hver eneste boot, så jeg er nu alligevel glad for at teknologien er kommet videre på det punkt

Gravatar #1309 - brostenen
15. feb. 2019 07:30
kblood (1307) skrev:
Det er denne core... det er egentlig en 186 som man har fået tæt på en 286, så det betyder desværre den har ikke helt har understøttelse for alle 286er spil. Men ud over det at der er noget software for at delvist få den til at fungere som en 286 og ikke bare en 186, så er det alt i coren, også lyd delen.
https://opencores.org/projects/next186_soc_pc


Spændende læsning. Det jeg kan komme tættest på, med henblik på en forklaring på lyd delen. Er at der er taget udgangspunkt i emulering. Men jeg kunne ikke finde optagelser i mp3, hvor der sammenlignes mellem en OPL chip og så denne her. Så jeg ved ikke om det er en opl core eller en opl emulering. Hmmm... En ting jeg har lært, er at OPL skal være korrekt. Eksempelvis, så kan jeg ikke fordrage AWE64 kort efterhånden. Der skal være ægte OPL eller intet.
Gravatar #1310 - brostenen
15. feb. 2019 07:38
CBM (1308) skrev:
@brostenen:

Med opsætning tænker jeg mest på ting som fx at få en flok gamle isa kort til at spille sammen i en maskine ved at sætte jumpers systematisk uden at have den nødvendige dokumentation :)

Okay jeg kan huske et par gange hvor jeg fik en succes følelse af at få forskellige mere eller mindre eksotiske kort og konfigurationer til at spille sammen men jeg husker også koldsveden ved hver eneste boot, så jeg er nu alligevel glad for at teknologien er kommet videre på det punkt



Jeg tænker det hele. Jeg elsker simpelthen at lege med jumpers, dipswitches og software configuration. Jo flere jumpers, jo bedre. Jeg kunne som eksempel, rigtig godt lide bundkort der har VLB, ISA og PCI på samme tid. Det er 486 boards. Der skal indstilles alt fra volt, til om IRQ skal hives high eller low på den specifikke IRQ. High er PCI kort og low er VLB kort. Alt sammen jumper indstilling. Så er der også MCA og EISA som skal configureres på samme måde som SCSI, der er igennnem BIOS. Men kun en af dem så vidt jeg husker. Men jeg har aldrig haft glæden ved at lære det. SCSI er også mega sej teknologi. Masser af indstillinger, specielt ved SCSI-I og II.

Bagefter kommer software opsætning i DOS. Jeg elsker det hele. Jo mere jo bedre. Amiga er undskyldt, da det altid har været autoconfig.
Gravatar #1311 - CBM
15. feb. 2019 07:51
#1310: well hvis du har manualer osv til at hjælpe, så kan det skam også være sjovt nok... det er mere hvis man ingen dokumentation har og skal gætte sig frem til det hele..

mange, også dengang, smed manueler og papirer ud som det første når hardwaren var i hus
Gravatar #1312 - brostenen
15. feb. 2019 08:20
#1311
I know.... Det er derfor at TH99 er så fantastisk. ;-)
Gravatar #1313 - CBM
15. feb. 2019 08:41
brostenen (1312) skrev:
#1311
I know.... Det er derfor at TH99 er så fantastisk. ;-)

ahh nice... kendte jeg ikke lige ;-) takker

så kan jeg måske finde data på et gammel ISA kort med påmonteret harddisk jeg har liggende... den er låst til at være read only, nok med jumper settings (hvis jeg stadig har den, kan ikke huske om jeg har skillet mig af med den på et tidspunkt)
Gravatar #1314 - brostenen
15. feb. 2019 19:59
#1313
Jamen det var så lidt. De der gamle hardcards kan godt være mega nice. Er det SCSI eller MFM/RLL eller IDE?
Gravatar #1315 - CBM
16. feb. 2019 07:28
#1314: jeps, jeg mener det er MFM :-)
Gravatar #1316 - brostenen
16. feb. 2019 22:07
#1315
Kan du poste nogle billeder hvis du kan finde det? Måske jeg kan snuse mig vej frem til noget.
Gravatar #1317 - CBM
17. feb. 2019 04:24
brostenen (1316) skrev:
#1315
Kan du poste nogle billeder hvis du kan finde det? Måske jeg kan snuse mig vej frem til noget.

Tjah muligvis. Dog er det kort pt pakket væk et sted i sommerhuset... Jeg kan huske der stod 105 på siden
Gravatar #1318 - demolition
18. feb. 2019 09:07
kblood (1285) skrev:
C64 Reloaded burde kunne bruge en Chameleon, men Ultimate 64, det C64 motherboard some er FPGA baseret, kan desværre ikke.

Ellers er det vel også så-som-så med meningen i at bruge en TC sammen med U64. TC fungerer fint for sig selv - den skal have have en PSU og et USB keyboard (evt. bruge en TC-dock) og så er man kørende helt uden en 64er. Da alle custom chips er implementeret i TC, så er 64eren mest af alt en docking station.
Gravatar #1319 - CBM
18. feb. 2019 09:10
demolition (1318) skrev:
kblood (1285) skrev:
C64 Reloaded burde kunne bruge en Chameleon, men Ultimate 64, det C64 motherboard some er FPGA baseret, kan desværre ikke.

Ellers er det vel også så-som-så med meningen i at bruge en TC sammen med U64. TC fungerer fint for sig selv - den skal have have en PSU og et USB keyboard (evt. bruge en TC-dock) og så er man kørende helt uden en 64er. Da alle custom chips er implementeret i TC, så er 64eren mest af alt en docking station.

Der vil ingen fordele være ved at kombinere de to?

Alt andet lige ville en u64 have friske komponenter vs en gl c64
Gravatar #1320 - kblood
18. feb. 2019 14:33
Ja, altså fordelen ved at kombinere dem, er egentlig bare at spare hardware. Hvis man kan kombinere dem, så behøves man ikke at have en anden C64 dock med keyboard til og sådan for at få det til at virke, en C64 giver jo altså nok det mest brugbare keyboard til at køre en C64 og så også de to joystick porte.

Så ja, fordelen er friske vs gamle komponenter og at du kan bruge din U64 til det hele, i stedet for at skulle have noget andet du bruger din TC64 sammen med.
Gravatar #1321 - CBM
18. feb. 2019 14:55
kblood (1320) skrev:
Ja, altså fordelen ved at kombinere dem, er egentlig bare at spare hardware. Hvis man kan kombinere dem, så behøves man ikke at have en anden C64 dock med keyboard til og sådan for at få det til at virke, en C64 giver jo altså nok det mest brugbare keyboard til at køre en C64 og så også de to joystick porte.

Så ja, fordelen er friske vs gamle komponenter og at du kan bruge din U64 til det hele, i stedet for at skulle have noget andet du bruger din TC64 sammen med.

Jeg håber lidt at amiga reloaded plus vampire v4 kunne være samme lækre kombo

Gravatar #1322 - demolition
18. feb. 2019 15:28
Jeg troede faktisk at man kunne bruge et USB keyboard sammen med en TC dock, men kan se at den kun understøtter C64 og A500 keyboards, og det ser ud til at de nye der bliver lavet er identiske med de gamle docks:
https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/product/chamel...

Det ville ellers være praktisk hvis man kunne bruge et USB keyboard som man kan på U64 og derfor ikke var bundet til at skulle have en rigtig 64er ved siden af.
Gravatar #1323 - CBM
18. feb. 2019 16:40
demolition (1322) skrev:
Jeg troede faktisk at man kunne bruge et USB keyboard sammen med en TC dock, men kan se at den kun understøtter C64 og A500 keyboards, og det ser ud til at de nye der bliver lavet er identiske med de gamle docks:
https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/product/chamel...

Det ville ellers være praktisk hvis man kunne bruge et USB keyboard som man kan på U64 og derfor ikke var bundet til at skulle have en rigtig 64er ved siden af.

Har u64 en 1541 emulering? Ellers kunne tc give u64 den funktionalitet
Gravatar #1324 - demolition
19. feb. 2019 15:29
CBM (1323) skrev:
Har u64 en 1541 emulering? Ellers kunne tc give u64 den funktionalitet

Ja, U64 er bygget op omkring 1541-Ultimate/1541-UltimateII som er en cycle-accurate 1541 implementering, og formodentligt den mest korrekte der findes. Jeg ved ikke om U64 eller TC har den største FPGA, men der findes ikke andre cores end en plain 64er til U64 så hvis man vil lege med noget andet, så kan det være argument for en TC. Jeg tænker dog ikke at det er umuligt at der dukker kerner op alá Minimig til U64 hvis FPGAen er i samme størrelsesorden.
Gravatar #1325 - kblood
20. feb. 2019 04:30
Der er lidt snak om måske at lave flere cores til U64, men det er vidst ikke nogen prioritet for dem.

Man kan bruge PS/2 tastatur og mus med TC64, man kan koble et Amiga 500 tastatur til docken, men der er ikke noget software som understøtter det. Ikke engang dens Amiga core.

U64 og Ultimate 1541 er begge bedre til at lave et 1541 drev end TC64. Den kan derfor desværre ikke bruge G64 filer, som er diskette images hvor der er kopi beskyttelse og det hele med. TC64 kan desuden slet ikke bruge bånd, T64 filer fungere bare som mapper med PRG filer mener jeg. Så TAP filer kan den ikke bruge, og man kan ikke bruge et tape deck i den C64 den er koblet til i.

Man kan så bruge en U64 sammen med en Ultimate 1541 II+ og så vil den lave diskette drevs lyde fra det cartridge i stedet for at diskette drevs lydene kommer fra TVet / højtalerne og er en del af C64erens lydoutput.
Gravatar #1326 - CBM
20. feb. 2019 04:34
Lyder som om at u64 er en bedre løsning end tc64
Gravatar #1327 - kblood
20. feb. 2019 12:15
Det syntes jeg... men fordelen ved TC64 er så at den har flere forskellige cores, jeg mener at man kan bruge en PS/2 mus som en C64 mus og så har den også en smart feature hvor man kan få den FPGA baserede C64 til at have en hurtigere CPU hvilket der er nogle spil der nyder godt af. Den kører ret godt som en Amiga 500 med op til 32mb RAM mener jeg den kan og kan også kører med 14mhz er det vidst. Bare trist det med at kunne bruge et Amiga 500 tastatur ikke fungere endnu. Forhåbentlig kommer der noget liv i udviklingen af software til den når nu den er ved at blive solgt igen.
Gravatar #1328 - CBM
20. feb. 2019 12:30
kblood (1327) skrev:
Det syntes jeg... men fordelen ved TC64 er så at den har flere forskellige cores, jeg mener at man kan bruge en PS/2 mus som en C64 mus og så har den også en smart feature hvor man kan få den FPGA baserede C64 til at have en hurtigere CPU hvilket der er nogle spil der nyder godt af. Den kører ret godt som en Amiga 500 med op til 32mb RAM mener jeg den kan og kan også kører med 14mhz er det vidst. Bare trist det med at kunne bruge et Amiga 500 tastatur ikke fungere endnu. Forhåbentlig kommer der noget liv i udviklingen af software til den når nu den er ved at blive solgt igen.

ok, well skulle jeg investere i en af de to valgte jeg nok u64, fordi alt det andet kan jeg med en pi3 og mit sx64 USB keyboard :)
Gravatar #1329 - demolition
20. feb. 2019 15:02
Man kan godt bruge et Amiga keyboard sammen med Ultimate64 - man skal bare sætte en Keyrah V2 i mellem så man kører Amiga->USB->U64. :-)
Gravatar #1330 - CBM
20. feb. 2019 15:09
demolition (1329) skrev:
Man kan godt bruge et Amiga keyboard sammen med Ultimate64 - man skal bare sætte en Keyrah V2 i mellem så man kører Amiga->USB->U64. :-)

Enig :)

Jeg bruger en modificeret KEyrah V1, til at lave mit SX64 keyboard om til USB :)

Modificeringen virker så vidt jeg fik at vide, kun på V1, da Jens ikke bryder sig om at SX64 keyboards bruges på andet end SX64 computere :)
Gravatar #1331 - kblood
21. feb. 2019 17:40
demolition (1329) skrev:
Man kan godt bruge et Amiga keyboard sammen med Ultimate64 - man skal bare sætte en Keyrah V2 i mellem så man kører Amiga->USB->U64. :-)

Nej, Ultimate 64 er jo FPGA baseret, så jeg tror ikke den har support for KeyRah. Dens USB porte er primært til USB nøgler, for at kunne læse forskellige C64 filer, som D64, T64, TAP, G64 osv. Jeg har spurgt ind til hvad man kan med de USB porte da jeg håbede man måske kunne koble en mus til dem, men det kan man heller ikke. Man kan så... måske, koble et tastatur til dem.
Gravatar #1332 - CBM
21. feb. 2019 17:45
kblood (1331) skrev:
demolition (1329) skrev:
Man kan godt bruge et Amiga keyboard sammen med Ultimate64 - man skal bare sætte en Keyrah V2 i mellem så man kører Amiga->USB->U64. :-)

Nej, Ultimate 64 er jo FPGA baseret, så jeg tror ikke den har support for KeyRah. Dens USB porte er primært til USB nøgler, for at kunne læse forskellige C64 filer, som D64, T64, TAP, G64 osv. Jeg har spurgt ind til hvad man kan med de USB porte da jeg håbede man måske kunne koble en mus til dem, men det kan man heller ikke. Man kan så... måske, koble et tastatur til dem.

Keyrah kan bruges på alt der understøtter standard USB HID keyboard

Fx virker den fint med sum USB

Gravatar #1333 - CBM
22. feb. 2019 06:31
Nu når det viser sig at den touchskærm alligevel virker på en pi og pi3 så vil jeg montere flg i et a1200 kabinet:

Touchskærm
Batteri
Pi3
SSD
Keyrah
A1200 keyboard
USB HUB?
Højtalere
USB kabler
Gravatar #1334 - kblood
23. feb. 2019 04:25
Ja, men er ikke så sikker på at U64 rent faktisk virker med USB keyboards i første omgang. Det er en ret begrænset USB funktionalitet den har.

Men efter lidt søgning i Facebook gruppen, så kan jeg se de skriver at den skulle understøtte USB keyboard, så jeg kan lige teste med en af mine KeyRah om det virker. Giver nok mest mening bare at bruge den som allerede sidder i en Amiga 1200 casing. Jeg har allerede et batteri deri, Raspberry Pi 3, en højtaler med batteri i og sådan. Mangler bare en touch skærm, men gik væk fra den idé da det ville være for lille en skærm alligevel.
Gravatar #1335 - CBM
23. feb. 2019 07:56
kblood (1334) skrev:
Ja, men er ikke så sikker på at U64 rent faktisk virker med USB keyboards i første omgang. Det er en ret begrænset USB funktionalitet den har.

Men efter lidt søgning i Facebook gruppen, så kan jeg se de skriver at den skulle understøtte USB keyboard, så jeg kan lige teste med en af mine KeyRah om det virker. Giver nok mest mening bare at bruge den som allerede sidder i en Amiga 1200 casing. Jeg har allerede et batteri deri, Raspberry Pi 3, en højtaler med batteri i og sådan. Mangler bare en touch skærm, men gik væk fra den idé da det ville være for lille en skærm alligevel.


Ok

Jeg har set c64 kabinetter med en pi og touchskærm, de er dog også noget mindre end en a1200

Jeg mangler en god ide til noget smart som jeg kan bruge en 5" touchskærm til



Gravatar #1336 - demolition
23. feb. 2019 22:51
kblood (1334) skrev:
Ja, men er ikke så sikker på at U64 rent faktisk virker med USB keyboards i første omgang. Det er en ret begrænset USB funktionalitet den har.

Men efter lidt søgning i Facebook gruppen, så kan jeg se de skriver at den skulle understøtte USB keyboard, så jeg kan lige teste med en af mine KeyRah om det virker.

Jeg kan garantere at U64 virker med USB keyboards - min U64 er gemt væk bag TVet og så styrer jeg den med et USB keyboard. Den virker ikke med mit K750 trådløse keyboard, men det er formodentligt fordi den ikke kører som HID.
Gravatar #1337 - kblood
24. feb. 2019 22:25
Ja, jeg fik det også testet, det virker fint, både med almindelige USB keyboards og med KeyRah.
Gravatar #1338 - brostenen
25. feb. 2019 22:19
Så fik jeg endelig lavet chipmem mod på min 500 revision 8a.1 og bortset fra manglende clock kredsløb, er det nu en ægte Amiga500-Plus. Den allokerer trapdoor mem som ChipMem, så lige nu står den med 2mb ChipRam. Jeg skulle flytte et par jumpers, fjerne nogle jumpers, lodde sokler på boardet og til sidst montere 4 ram chips og en logik-chip. Weee....


Gravatar #1339 - CBM
26. feb. 2019 04:57
brostenen (1338) skrev:
Så fik jeg endelig lavet chipmem mod på min 500 revision 8a.1 og bortset fra manglende clock kredsløb, er det nu en ægte Amiga500-Plus. Den allokerer trapdoor mem som ChipMem, så lige nu står den med 2mb ChipRam. Jeg skulle flytte et par jumpers, fjerne nogle jumpers, lodde sokler på boardet og til sidst montere 4 ram chips og en logik-chip. Weee....



Nice! Kan huske jeg som teen drømte om 2 MB chip i min første computer som var en Amiga 500 rev 8a.1 :-)
Gravatar #1340 - demolition
26. feb. 2019 09:42
Hvis du gerne vil have en RTC i den, så kan du bruge en M6242B frem for den originale Ricoh chip. Den er pin-kompatibel men har intern clock så du kan spare nogle af de eksterne komponenter væk.
Gravatar #1341 - brostenen
26. feb. 2019 14:17
#1340
Jeg skal først have fået den til at spille korrekt. Jeg gjorde dette chipmem mod, da den gary adaptor løsning jeg havde installeret, konfliktede med TF-530'eren. De sidste 512k ChipMem blev allokeret i det samme adresse rum som TF-530'erens ram blev allokeret. Ifølge den som har bygget min TF-530, så skal man opgradere onboard, da den også fungerer i en 500+ maskine. Men mon ikke jeg får installeret RTC i fremtiden, da trapdoor udvidelsen har sokkel til sådan en chip og jeg kan smide et knapcell batteri i den.
Gravatar #1342 - brostenen
26. feb. 2019 16:27
Så blev min 600 færdig som jeg vil have den. Ingen accelerator, grundet for lidt plads i kabinettet. Jeg ønsker den nemlig ikke varmere end hvad den bliver nu. Ellers er den recappet med keramiske kondensatorer.

- AmigaOS 3.1.4
- A6095 Ram opgradering. (9,5mb)
- Individual a604n trapdoor ChipRam. (1mb)
- Individual IndivisionECS V2 Scandoubler.
- KA-60 dual port IDE adaptor (44 og 40 pin IDE)
- SD-to-IDE adaptor som harddisk.
- Refurbished floppy drev.


Gravatar #1343 - CBM
12. mar. 2019 11:59
jeg spekulerer lidt på design af en custom case til min ene A1200...

noget i denne stil

top
|#|[ psu and fans
|¤|[ < board and light and handle
|=|[ drives

rear
--- handle
|@|[ fan and board
|#|[ psu and board
|@|[ fan and board

front
--- handle
]|*| GOTEK and board
]|=| DVD drive and board
]|=| DVD drive and board

3 DVD drives and one harddrive + 1 CF card


så på hver side, en skobakke med huller boret til montering af:

2 DVD drev foran
1 GOTEK foran
1 harddisk foran

evt 2 blæsere bagerst
ATX psu bagerst

rødt lys rundt i kanten plus kontakt til at tænde og slukke

bundkortet monteret på den ene side
Gravatar #1344 - CBM
12. mar. 2019 15:36
Alternativt

Mon en a1200 kan være i en c64 brød kasse hvis man flytter muse port printet?

Jeg har et kompakt mekanisk tastatur som kunne passe nogenlunde i keyboard hullet i en c64 kasse

Malet sort og med tilpasning til tastaturet kunne det blive en interessant kompakt a1200 maskine evt med gotek i siden hvor der normalt er joystick og muse porte

Gravatar #1345 - CBM
12. mar. 2019 17:09
det viser sig at et a1200 bundkort godt kan være i et c64 kabinet selv uden at flytte museporten, dog kræves der modifikation af bagenden, det giver dog stadig en mere kompakt amiga 1200 alt i alt

jeg skal have hentet mit blade keyboard fra sommerhuset til min AIO gamer sådan at det kompakte keyboard på min AIO gamer kan komme på min A1200 i dens nye kabinet

Gravatar #1346 - brostenen
12. mar. 2019 20:53
Det er de vildeste case mods du har planer om.... :-D
Jeg fik tid til at lave et meget ventet mod' i dag.

https://to9xct.blogspot.com/2019/03/amiga500-power...

Slut med nøgen ATX strømforsyner på bordet.
Gravatar #1347 - CBM
13. mar. 2019 04:08
brostenen (1346) skrev:
Det er de vildeste case mods du har planer om.... :-D
Jeg fik tid til at lave et meget ventet mod' i dag.

https://to9xct.blogspot.com/2019/03/amiga500-power...

Slut med nøgen ATX strømforsyner på bordet.


Nice :-)

Ja, det svære bliver at vælge hvilket casemod der skal laves men tænker at jeg vil forsøge med c64 kassen og det mekaniske tastatur

En amiga fortjener et godt tastatur :-)
Gravatar #1348 - CBM
13. mar. 2019 06:16
Jeg tænker at power dioden kunne bruges til at indikere hdd aktivitet da resten af maskinen vil kunne indikere power via lys i kasse og keyboard plus floppy aktiviteter kan ses på hhv gotek og externe floppy drev
Gravatar #1349 - brostenen
13. mar. 2019 08:31
CBM (1348) skrev:
Jeg tænker at power dioden kunne bruges til at indikere hdd aktivitet da resten af maskinen vil kunne indikere power via lys i kasse og keyboard plus floppy aktiviteter kan ses på hhv gotek og externe floppy drev


Det kunne godt lade sig gøre. Måske have lys i selve tastaturet, som indikerer at den er tændt?
Gravatar #1350 - CBM
13. mar. 2019 08:56
brostenen (1349) skrev:
CBM (1348) skrev:
Jeg tænker at power dioden kunne bruges til at indikere hdd aktivitet da resten af maskinen vil kunne indikere power via lys i kasse og keyboard plus floppy aktiviteter kan ses på hhv gotek og externe floppy drev


Det kunne godt lade sig gøre. Måske have lys i selve tastaturet, som indikerer at den er tændt?

well tastaturet er USB og lyser rødt så snart det får strøm, med en smule tilpasning passer det i hullet hvor der normalt sidder et C64 keyboard

det fungerer fint som tastatur på amigaen via sum usb

så jeg tænker at med det tastatur behøver jeg ikke en indikator til at vise om computeren er tændt

så kan den power lysdiode der er på en C64 bruges til at indikere CF kort aktivitet

og det sorte GOTEK drev har sine egne røde lysdioder (og 7 segment display) der lyser når der hentes og skrives data

jeg tænker det bliver et ret anderledes casemod, jeg har ikke kunnet finde noget lignende på nettet


den vil så blive forbundet til den pc via usb video indgang, den pc har i forvejen et tema med sort plast og rødt lys... den pc har et sæt sorte hovedtelefoner med rødt lys som så også vil kunne bruges til lyd fra amigaen

det er det første af 4 projekter i min pipeline :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login