mboost-dp1

Skifter du til Windows 8?


Gå til bund
Gravatar #101 - XorpiZ
7. jan. 2013 22:23
Jakob Jakobsen (98) skrev:
#97

Du må kende nogle fremmelige 14-årige.


Det gør jeg ikke.

Montago (100) skrev:
Jakob Jakobsen (92) skrev:
#91

Det er jo fuldstændigt op til dig, kan du ikke forstå resten af mine indlæg, fordi jeg har skrevet ordet pixibog", så må du jo bare lade være.


Det står i de ti uskrevne bud på newz at kritik mod de hellige produkter (win8, linux, windows phone og android) SKAL skrives som unuancerede konstruktive (hvad helvede det så betyder?) indlæg .. Ellers er man blot en syndig blasfemist som fortjener hån og spot - thi det er DIG som den er gal med, aldrig de hellige produkter !

Amen !


Jeg elsker at du føler dig jagtet altid. Det må virkelig være hårdt at være dig.
Gravatar #102 - Magten
7. jan. 2013 22:49
Wassini (99) skrev:
Efter jeres Win-forsvar tænkte jeg, at der måtte være noget galt, så jeg søgte på nettet og fandt en demo-video, der præcist visre alle de ting jeg efterlyste. Og - så er det måske ikke Windows, der er noget galt med... Så gik jeg ellers i gang med at finde driver etc, men efter 4 timer må jeg konstaterer, at den touch PC jeg har, bare ikke spiller sammen med Windows 8 UI! :-(
Jeg kan hverken swipe eller scrolle eller pinche eller noget. Den opfører sig totalt som en mus med kun en knap. Derfor kan jeg hverken få menuen til højre frem. Jeg kan ikke lukke programmer. Jeg kan ikke vælge "Tiles" og jeg kan ikke scrolle startskærmen...

Så er der ikke noget at sige til, at det bare ikke spiller!
Det er selvfølgelig en rimelig væsentlig del af at have sådan en :) Hvad mærke/model er det?

Wassini (99) skrev:
Mht til at se billeder via NAS, så findes der en Tile, der hedder "Billeder". Den kan ikke vise billeder fra et netværksdrev!
Hvilke metoder har du prøvet? Og hvilken NAS har du?

Jeg mindes at have læst om forskellige workarounds mht NAS, bl.a. at mounte sharet som et netværksdrev og så tilføje netværksdrevet til Pictures app'en.

Prøv evt også løsningen under "To add a network folder that isn't indexed to a library".

Wassini (99) skrev:
PS) Hvad hedder en Tile på dansk? En flise?
Ja, de kalder dem fliser på dansk.. Bryder mig ikke om det så siger altid tile >_<
Gravatar #103 - ztyle
8. jan. 2013 05:34
Har skiftet

Og er er glad for det, min aldrene maskine(E6750@2,66, 8GB DDR2) køre som den har fået raket brandstof, i forhold til Win7, og tænd og sluk tiden er næsten som på OSX, så at jeg lige skal klikke på desktop er så lige gyldigt for min oplevelse med Win8 overfor Win7.

Ja, der er klart ting der kan forbedres, men Win8 køre som en drøm på min maskine, så Win7 er fortid hos mig.
Gravatar #104 - binderup
8. jan. 2013 05:47
Jeg skifter ikke umiddelbart.

Mit primære OS er MacOS 10.8, men jeg kører med Windows 7 i Vmware Fusion. Grunden til jeg ikke skifter har ikke noget at gøre med det nye UI, men mere at det er så få ting jeg har behov for i Windows, hvor af ingen bliver ændret i forhold til version 7.

Men Microsoft har det jo med at holde ældre OS ude fra browser opgraderinger, og da man desværre endnu er nødt til at teste alle IE's underlige gradbøjninger af regler, så ender det nok med at jeg bliver nødt til at opgradere på et eller andet tidspunkt - jeg håber dog at de bliver ved med at understøtte browsere til Windows 7 i et stykke tid, så man evt kan vente helt til version 9 med at opgradere.
Gravatar #105 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jan. 2013 07:02
ztyle (103) skrev:
og tænd og sluk tiden er næsten som på OSX


Hmm, min stationær med Win7 booter hurtigere end min MBP gør ...

Hvis man sammenligner en clean-install, og nu efter godt et år efter sidste formatering (Clean install OSX 10.7, nu 10.8)
Gravatar #106 - TrolleRolle
8. jan. 2013 09:44
dub (96) skrev:
#95 men det mønster du mener er meget tydeligt er kun tydeligt hvis man undlader versioner og service packs. Du starter med at give XP en Win karakter, men det kan vist kun være efter SP2 hvor MS havde fået lukket de alle største ladeporte af sikkerheds huller.

Så good/bad hypotesen virker ret gennemhullet.

Det synes jeg ikke

Jeg ser versionerne som helheder som man vil huske dem bagefter.

Der er tydeligvist nok lidt forskel på hvad vi betegner som fail og win.

Du går i detajler med sikkerhedshuller etc. Jeg ser bare på om folk tænkte "WOW det skal jeg ha ASAP" da de så det første gang... og om reviews generelt var positive. Jeg husker det således:

Ved Win95 kunne folk ikke køre deres spil. Så det var svært for mange at se hvad det fede var.

Ved Win98 fik man mulighed for at installere drivere uden genstart, og et meget mere stabilt system. Folk var jo røget over på win95 i løbet af de år der var gået, så de så kun fordelene i en ny og forbedret udgave af Win95.

Med WinME fik man ikke meget nyt, og tilmed kørte det dårligt.
ME kørte faktisk godt på den maskine jeg havde dengang, men jeg kendte ikke andre som gad skifte. Historisk set er dette også et sort får.

Med XP var man pludselig på et ægte stabilt system og folk skiftede så snart de fik den crackede CD i hånden :-p
Der var lidt bøvl med spil, men det kunne folk åbenbart leve med da systemet jo var klippestabilt i forhold til Win9x.

Med Vista fik man masser af lir... men som med win95 var man pludselig ude i af spillene ikke virkede længere og generelt var det sløvt. Hadet til Vista var kolosalt.

Win7. Spil virker, stabilt system, kørte hurtigere end Vista. = Folk glade.

Win8 ?
Gravatar #107 - Magten
8. jan. 2013 09:48
Det er sjovt så mange der har glemt alle de problemer der var med XP indtil minimum SP1.

Og du har stadig glemt Windows 2000. Uanset om du vil det eller ej så var det et klient OS. Men så går ligningen jo ikke op...
Gravatar #108 - vision-dk
8. jan. 2013 10:02
Jeg overvejer Win8. Installerede det for knægten på hans nye bærbar.

Det eneste der irriterede mig lidt er at det virker som om at ens windows login skal være bundet op til en konkret email account, i hvert fald hvis man skal have mail til at give mening.

Ved godt at mit kritikpunkt ikke er beskrevet alt for klart, men det er fordi jeg ikke helt har overblikket over hvordan det virker endnu. ;-)
Synes bare umiddelbart at jeg føler mig mindre anonym ift. til den nye login-type.

Er det bare mig der er paranoid, kan det gøres smartere, eller hva'?

Valget er faktisk relevant for mig, da jeg står og skal til at købe mig en ny stationær PC nu her.
Gravatar #109 - Magten
8. jan. 2013 10:18
#108
Man kan godt have lokale brugere stadig. Men som du selv er inde på så kræver flere af de indbyggede apps, bl.a. Mail at du hænger dem op på en Microsoft Account.

Det sjove er så at man efterfølgende kan tilføje en hvilken som helst mail adresse til app'en uden det er en Microsoft Account.
Gravatar #110 - vision-dk
8. jan. 2013 11:00
#109 Så man kan ikke oprette en lokal bruger og så derefter tilføje en mail adresse til app'en?
Det ville jo minde om den traditionelle opbygning.
Gravatar #111 - Zombie Steve Jobs
8. jan. 2013 11:05
Når jeg på et tidspunkt opgraderer.
Gravatar #112 - Magten
8. jan. 2013 11:05
#110
Man skal tilføje en email der er tilmeldt Microsoft Account (MA) før man kan tilføje andre email adresser.

Men det kan gøres uden at din lokale computer bruger bliver bundet op på den MA, det er kun programmet der bruger den.
Gravatar #113 - bodhiBit
8. jan. 2013 12:08
Kian (20) skrev:

Udover Control Panel så er der fx også blevet længere til Shutdown som jeg nu udfører med kommando Win+R shutdown -f -s -t 00 da jeg ikke gider alle de klik der er kommet i W8. Og ja! Jeg slukker stadig min computer! Og jeg genstarter den også - også med samme kommando med med -r istedet for -s

Slukker du også for alle dine andre apparater med en en menu eller kommando i stedet for bare at trykke på sluk-knappen..?
Gravatar #114 - bodhiBit
8. jan. 2013 12:38
Typisk nørder.. Vild med ny teknologi, men ikke nye brugerflader..

Træt af at klikke på desktop-tilen hver gang du logger ind..? Flyt den op i venstre hjørne, så behøver du blot at trykke en ekstra gang på enter efter du logger ind, så er du i desktop.. eller du kan blot klikke på det program du alligevel havde tænkt dig at starte, så åbnes desktop i samme ombæring..

For mange tiles..? Fjern dem ved at højreklikke på dem du vil fjerne og vælg unpin.. Nyinstallerede programmer bliver automatisk tilføjet til start-skærmen..

Ka du ikke finde dine programmer..? Win+Q

Kontrolpanel? Win+W eller vælg settings i charm-menuen(højre hjørne eller Win+C).. eller højreklik i nederste venstre hjørne..

For besværligt at lukke ned..? brug sluk-knappen.. du kan konfigurere den i kontrolpanelet, lisom i Win7..

Vil du køre 2 Modern UI Apps side om side..? Træk appen ud fra øverste venstre hjørne og placer den i højre eller venstre side..

Lukke en Modern UI App ned..? Alt-F4 eller træk øverste kant ned i bunden..
Gravatar #115 - Montago.NET
8. jan. 2013 14:43
KarmicMind (114) skrev:
Vil du køre 2 Modern UI Apps side om side..? Træk appen ud fra øverste venstre hjørne og placer den i højre eller venstre side..


eh nej:

vil du køre 1 metro app i handicap mode + 1 metro app eller desktop i næsten fuld skærm, kan du trække et af programmerne ud til siderne og pinne det... resten af det store område kan så bruges på 1 metro app eller desktoppen... men æv bæv du kan ikke få Metro frem uden at det er fuld skærm.
Gravatar #116 - XorpiZ
8. jan. 2013 15:23
Magten (112) skrev:
#110
Man skal tilføje en email der er tilmeldt Microsoft Account (MA) før man kan tilføje andre email adresser.

Men det kan gøres uden at din lokale computer bruger bliver bundet op på den MA, det er kun programmet der bruger den.


Mail-appen er generelt også knaldhamrende ringe.
Gravatar #117 - idiotiskelogin
9. jan. 2013 10:18
næh, har ikke kørt Windows hjemme siden XP, og på arbejdet hænger vi stadig fast i XP også.

Kunne måske godt få lov til at opgradere til Win 7 på arbejdet, men jeg har simpelthen ikke tid til at bruge de mange dage det tager at gen-installere og prøve at få firmaets programmer til at virke under Win 7 etc.
Gravatar #118 - Montago.NET
9. jan. 2013 15:19
#117

dual boot og tag tingene lidt af gangen..
Gravatar #119 - XxXxX
9. jan. 2013 15:35
Vil nu mene at der seriøst mangler en afstemningsmulighed.

Nej - Og det gør jeg heller ikke før de giver mig muligheden for at få startmenuen tilbage.

PS. Ja jeg kan se at der er nogen her der linker til diverse mere eller mindre heldige implementationer af en imiteret startknap men så vidt jeg kan se skal man enten betale for det separat eller også ser det forkert ud.
Gravatar #120 - Clauzii
9. jan. 2013 19:55
OnT,
Da jeg ikke har prøvet Win8 vil jeg ikke dømme om det er godt eller skidt, men skifter gør jeg ikke.

Mine 2 XP maskiner kører som de skal, og udfylder deres funktioner 100% i det daglige. Da jeg dog gerne snart vil have nogle PCer i væsentligt mindre kasser og et mindre strømforbrug samt mindre støj, end de skrumler der er her nu, bliver det næste nok Win 7 på noget i størrelse med SteamBox eller en iMac/Mac Mini.
Gravatar #121 - pleuph
11. jan. 2013 08:41
Mangler muligheden: Når jeg får taget mig sammen.
Gravatar #122 - ztyle
11. jan. 2013 13:06
Thoroughbreed (105) skrev:
Hmm, min stationær med Win7 booter hurtigere end min MBP gør ...

Hvis man sammenligner en clean-install, og nu efter godt et år efter sidste formatering (Clean install OSX 10.7, nu 10.8)


Min sammenligning er med min Mac mini '10, da det er ca. samme specs som min PC, dog med DDR3, men begge køre en bus på 1333MHz
Gravatar #123 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jan. 2013 13:30
#122

Stationær
AMD Phenom II X4
4 GB DDR2 Ram
2 x 7200 RPM HDD i RAID

Vs

MBP 15" L'2011
Core i7
8 GB DDR3 Ram
1 x 5400 (i guess?)

Min stationær (Win 7 Ultimate) er 11 sekunder hurtigere end min bærbar (OSX Mt. Lion) - spørg mig ikke hvorfor ... Men den tager hævn når jeg får en SSD
Gravatar #124 - Slettet Bruger [213923893]
11. jan. 2013 13:58
Selvfølgelig er en Maskine med hurtigere diske, i RAID. hurtigere til at boote :P
Gravatar #125 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jan. 2013 13:59
#125

Ja, men OSX får altid at vide at det er ÅH så hurtigt! Det er jo MØG langsom til at boote o_O

Dog ved jeg ikke hvor hurtig disken er i min MBP ...
Gravatar #126 - terracide
11. jan. 2013 14:18
Så længe der er Metro UI...så hopper jeg over Win8...ganske som jeg hoppede over Vista.
Gravatar #127 - Slettet Bruger [213923893]
11. jan. 2013 14:28
Så kan du roligt prøve W8 - Det hedder nemlig ikke Metro UI, men Windows UI.
Gravatar #128 - Slettet Bruger [213923893]
11. jan. 2013 14:37
Flere Tiles på start-skærmen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\Grid\Layout_MaximumRowCount

Så kan den rettes i forhold til opløsningen du bruger. (skema i link nedenunder)

Eksempel bruger man 1920x1080, vil den være sat til 5, hvor 6 er maks.
ved 2560 x 1920 kan den sættes op til 10.

http://www.deskmodder.de/wiki/index.php/Metro_Apps...

Skal med det samme hjem og prøve det af.
Gravatar #129 - freesoft
11. jan. 2013 15:43
SlettetBruger (128) skrev:
Så kan den rettes i forhold til opløsningen du bruger. (skema i link nedenunder)


Burde det ikke være nogenlunde automatisk? Eller i det mindste en indstilling der var nem at finde..?
Gravatar #130 - Slettet Bruger [213923893]
11. jan. 2013 15:44
det er "automatisk"

dvs den skifter mellem 4-6 afhængig af opløsning. og man kan så manuelt smække den op til 10 i bedste tilfælde.
Gravatar #131 - terracide
11. jan. 2013 16:14
SlettetBruger (127) skrev:
Så kan du roligt prøve W8 - Det hedder nemlig ikke Metro UI, men Windows UI.


Don't care about the name...en touch UI har intet at gøre på min desktop.
Gravatar #132 - Chewy
11. jan. 2013 16:41
@ #127
Det hedder nemlig ikke Metro UI, men Windows UI

Og "Modern UI"... ;-)
Gravatar #133 - freesoft
11. jan. 2013 19:09
#130
Så Windows sætter selv det tal efter opløsning, og man kan så tvinge den til at vise lidt flere apps? Har du prøvet det af, hvordan ser det ud? :)
Gravatar #134 - Mr.DNA
12. jan. 2013 16:24
Er installeret både på stationær og bærbar, men jeg har har også installeret Start8 ($5), så UI bliver ligesom win7, så får man det bedste fra både win7 og win8.
-Bedre batteritid
-Hurtigere
-Øget sikkerhed
-Kan tilvælge metro hvis man vil have det. (start8)
-Bedre sync mellem computere og telefoner (har lige købt en lumia 920)
-kun 229kr +$5 for opgradering
Gravatar #135 - Montago.NET
12. jan. 2013 19:04
#134

Jeg har kun oplevet dårligere batteritid...
Gravatar #136 - GrillBiller
13. jan. 2013 15:27
Windows 8 på min macbook pro fra 2008 funker ganske fint
steve jobs ville jo ikke havde at jeg skulle kunne installere lion på denne...
Gravatar #137 - idiotiskelogin
15. jan. 2013 18:54
Thoroughbreed (125) skrev:
#125

Ja, men OSX får altid at vide at det er ÅH så hurtigt! Det er jo MØG langsom til at boote o_O

Dog ved jeg ikke hvor hurtig disken er i min MBP ...

Det kan være der er et problem i fil systemet. Jeg har selv oplevet en gang at den tog lang tid om at boote.
Prøv evt. at reparere fil rettigheder eller boote med cmd-r og lave en check af filsystemet.
Derudover syntes OS X også at tage længere tid om at komme til desktop hvis den er fyldt op med filer.
Gravatar #138 - Trieo
21. jan. 2013 10:43
Det bliver et nej fra min side.
Fix at alting er fullscreen i den der Metro whatever UI, og jeg vil overveje det. Gidder ikke det fis med tredjeparts programmer til at fixe noget der skulle være i orden fra starten
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login