mboost-dp1

Skifter du til Windows 8?


Gå til bund
Gravatar #51 - Weird_J
5. jan. 2013 18:37
Har opdateret fra Windows 7, via internettet.
men der er et eller andet i vejen, for den kan ikke opdatere længere. Den installere opdateringen, ved nedlukning og bruger så 10 minutter på at afinstallere den igen ved opstart. Har den gjort 6-7 gange nu, så må nok geninstallere og så tror jeg, at jeg bliver ved windows 7.
Gravatar #52 - m910q
5. jan. 2013 18:49
Vandmand (50) skrev:
Har I laest manualen, eller hvor fanden finder I ud af det?

Tryk Win+F1 og søg efter "Shortcuts". (Jeg kører den engelske version)
Første resultat viser dig en liste over genveje, som endda er delt op i nye og gamle genveje.
Gravatar #53 - RMJ
6. jan. 2013 05:20
XorpiZ (49) skrev:
Du er ikke andet end bloat.


Rolig nu lille fan boy, blev du ked af det der ? :) du kan i det mindste få min adresse og komme og sige det til min ansigt, sådan plejer vi at gøre her.
Gravatar #54 - XorpiZ
6. jan. 2013 11:02
Haha. Det er satme længe siden jeg har hørt den sætning på nettet. Du er sgu lidt af en badass :D
Gravatar #55 - Jakob Jakobsen
6. jan. 2013 11:27
#53

...og der blev den gennemsnitlige IK på newz lige normaliseret.
Gravatar #56 - TrolleRolle
6. jan. 2013 16:01
Nej... pga følgende mønster som efterhånden bliver meget tydeligt:

Dos --> Win
Windows 95 --> Fail
Windows 98 --> Win
Windows ME --> Fail
Windows XP --> Win
Windows Vista --> Fail
Windows 7 --> Win
Windows 8 --> Fail

Som nævnt af utallige andre ser jeg ikke Win8 som andet end "Win7 hvor man har flyttet alle ting flere klik væk."
Jeg kan godt se at startmenuen ikke længere er relevant, men at Microsoft istedet laver en "start-skærm" hvor der er hundredevis af pixels mellem de elementer man vil klikke på, er ikke ligefrem et skridt fremad IMHO.
Gravatar #57 - Magten
6. jan. 2013 16:14
#56
Hvor er 2000?

Og andre versioner for den sags skyld...
Gravatar #58 - Vandmand
6. jan. 2013 16:19
TrolleRolle (56) skrev:
...
Som nævnt af utallige andre ser jeg ikke Win8 som andet end "Win7 hvor man har flyttet alle ting flere klik væk."
Jeg kan godt se at startmenuen ikke længere er relevant, men at Microsoft istedet laver en "start-skærm" hvor der er hundredevis af pixels mellem de elementer man vil klikke på, er ikke ligefrem et skridt fremad IMHO.


Du kan mounte iso filer uden tredje parts programmer. Det er da en tiltraengt forbedring. :)
Gravatar #59 - Chewy
6. jan. 2013 16:21
Filling in the blanks...

Windows 95 --> Fail
Windows 98 --> Fail
Windows 98SE --> Win
Windows ME --> Fail
Windows 2000 --> So so
Windows XP --> Fail
Windows XPSP1 --> Fail
Windows XPSP2 --> Win
Windows Vista --> Fail
Windows VistaSP1 -->Good enough
Windows 7 --> Win
Windows 8 --> Fail
Gravatar #60 - XorpiZ
6. jan. 2013 16:51
Du kan sgu ikke kalde 2000 for "so so" og i samme ombæring kalde XPSP2 for Win.
Gravatar #61 - Chewy
6. jan. 2013 17:02
Jeg fik aldrig selv brugt Win2000 ret meget.
Jeg mindes bare at folk enten var vilde med det, eller fortsat sværgede til XPSP2. Folk var (som jeg husker det) meget splittede..
Gravatar #62 - Hubert
6. jan. 2013 17:32
RMJ (53) skrev:
Rolig nu lille fan boy, blev du ked af det der ? :) du kan i det mindste få min adresse og komme og sige det til min ansigt, sådan plejer vi at gøre her.


Imponerede. Jeg troede ikke var var nogen, der kunne køre niveauet længere end men det lykkes dig faktisk...
Gravatar #63 - RMJ
6. jan. 2013 18:00
Hubert (62) skrev:
Imponerede. Jeg troede ikke var var nogen, der kunne køre niveauet længere end men det lykkes dig faktisk...


Og du kørte det lige endnu længere ned, utroligt, men der er altid nogen som er lavere.
Gravatar #64 - Slettet Bruger [786662266]
6. jan. 2013 18:05
Det er blevet bestemt at der skal prøves Linux det næste stykke tid og dermed bliver det ikke Windows 8 lige foreløbigt. Jeg har ellers været en glad og tilfreds Windows 7 bruger i længere tid (er det stadig), men der skal prøves noget anderledes og valget faldt på Linux Mint.

Windows 8 virker ikke specielt tiltrækkende som almindeligt desktop OS, til tablet synes jeg dog det foreløbigt virker fantastisk.

Mit største ønske ville dog være at have Modern UI/Metro/hvad end det nu hedder og det normale Windows UI sådan man kunne afinstallere det ene eller det andet, så det ikke er sådan man skal arbejde lidt i det ene og lidt i det andet.
Gravatar #65 - XorpiZ
6. jan. 2013 18:42
RMJ (63) skrev:
Og du kørte det lige endnu længere ned, utroligt, men der er altid nogen som er lavere.


Du kan være ganske rolig - der er ingen, der slår dig på det punkt.
Gravatar #66 - det_mig
6. jan. 2013 18:44
#5 der burde også være en mulighed der hedder ja. Der er vist ikke tænkt så meget over den her afstemning.
Gravatar #67 - Jakob Jakobsen
6. jan. 2013 18:47
RMJ (63) skrev:
Og du kørte det lige endnu længere ned, utroligt, men der er altid nogen som er lavere.


Desværre, du har vist påvist det absolutte nulpunkt. (For individer der trods alt er intelligente nok til at sammensætte simple sætninger)
Gravatar #68 - HrJakobsen
6. jan. 2013 18:49
det_mig (66) skrev:
#5 der burde også være en mulighed der hedder ja. Der er vist ikke tænkt så meget over den her afstemning.


Hvis du ikke bruger windows er det da stadig relevant om du skifter til windows 8. Har windows 8 fået dig til at skifte? Hvis ja, så skifter du til windows 8. Hvis nej, så skifter du ikke og kan dermed svare nej. Hvorfor skal alle svarmulighederne pensles helt ud for at de kan bruges?
Gravatar #69 - Vandmand
7. jan. 2013 02:39
HrJakobsen (68) skrev:
Hvis du ikke bruger windows er det da stadig relevant om du skifter til windows 8. Har windows 8 fået dig til at skifte? Hvis ja, så skifter du til windows 8. Hvis nej, så skifter du ikke og kan dermed svare nej. Hvorfor skal alle svarmulighederne pensles helt ud for at de kan bruges?


Jeg tror han mente at der mangler en simpel 'Ja' svar mulighed. Det er da en meget relevant svarmulighed.

#64

Nar du fravaelger WIndows 8 pga. brugergraensefladen (det lyder saadan), kunne det vaere meget interessant at hoere hvilken brugergraenseflade du saa goer brug af i Linux Mint i stedet.
Gravatar #70 - Wassini
7. jan. 2013 14:04
Jeg skiftede på en af mine computere - og er ikke specielt imponeret over den GUI (Metro) endnu, men måske bliver det bedre i fremtiden.
Og så har jeg fundet ud af, at Windows absolut ikke er beregnet til at kører på en fælles computer og ikke kan benytte NAS til noget fornuftigt.


Plus:
- Hastighed
- Pålidelighed

Minus:
- Knyttet op på Live konto
- Brugergrænsefladen er version beta 0.1 (New UI / Metro)
- Ikke intuitiv - overhovedet!
- Mange standardprogrammer i New UI virker absolut kun med basale funktioner (browser, billeder, player etc)
- Ikke muligt (praktisk) at tilgå NAS drev uden at kopiere data først
- Ikke nogle avancerede opsætningsmuligheder for startskærmen
- Svært at udnytte en touchskærm ordentligt uden mus og tastatur

Windows 8 - det kunne være så godt...

Men skifter nok alligevel til Win8 på min bærbar - hvis man kan undgå den New UI som standard.
Gravatar #71 - Slettet Bruger [213923893]
7. jan. 2013 14:12
Wassini (70) skrev:
Jeg skiftede på en af mine computere - og er ikke specielt imponeret over den GUI (Metro


DET HEDDER WINDOWS UI

Wassini (70) skrev:
- Knyttet op på Live konto


Nej det er ej, kun hvis du vil benytte dig af cloud services som gemte indstillinger osv.

Gravatar #72 - Magten
7. jan. 2013 14:18
Wassini (70) skrev:
- Knyttet op på Live konto
Det er valgfrit. Og for at kommentere på dit åndssvage blogindlæg så kan du også snildt lave lokale brugere uden password.

Wassini (70) skrev:
- Ikke muligt (praktisk) at tilgå NAS drev uden at kopiere data først
Hvad er det du ikke kan?

Tag og undersøg tingene inden du skriver så debilt et blogindlæg om noget du tydeligvis ikke ved noget om eller har undersøgt bare det mindste.
Gravatar #73 - Wassini
7. jan. 2013 14:30
#71/#72: Det er sjovt så kloge I er. Så må I også kunne fortælle mig, hvad der skal gøres for at:

1) Benytte en lokal konto - og samtidig have adgang til Skype og App Store? Jeg forsøgte NETOP med en lokal konto først - men løb ind i en masse andre problemer.

2) Benytte billeder på en "Tile" fra en NAS uden at skulle kopierer dem over lokalt først (indeksere)!


PS) Windows UI er ca. et lige så genial navn til en GUI som "The New iPad". Så efterfølgeren til Windows UI kommer til at hedde The New Windows UI - og så The Brand New Windows UI ;-)
Gravatar #74 - Wassini
7. jan. 2013 14:42
PPS) Det er sjovt som I læser mine problemer med Win8 som om jeg er en anti-MS fanboy. Jeg har nu brugt Windows siden 3.0 og skifter nok ikke lige foreløbigt, men derfor kan jeg vel godt være løbet ind i så mange problemer på grund af mine høje forventninger til W8, at jeg ville dele dem :-)
Gravatar #75 - Slettet Bruger [213923893]
7. jan. 2013 14:43
Det kan NATURLIGVIS ikke lade sig gøre at bruge Windows store uden at logge på sin Live konto :P på samme måde som det ikke kan lade sig gøre på nogen platforme uden et login. (betaling af apps skal jo hægtes op på et eller andet)

Når du siger Skype, er det WindowsUI appen, eller desktop appen - som du henter fra skypes hjemmeside?

NAS:
Jeg går ud fra at dét du vil, er at have et link til en folder på en NAS via WindowsUI.
Gravatar #76 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 14:43
#74

Du må absolut ikke være negativ over Windows Pixibog edition herinde, det kan fanbois absolut ikke klare.
Gravatar #77 - Slettet Bruger [213923893]
7. jan. 2013 14:44
Jakob Jakobsen (76) skrev:
det kan fanbois absolut ikke klare.


Intet galt i at påpege at manden tager fejl.

Der er jo heller ingen der brokker sig over ikke at kunne bruge facebook, uden en facebook konro?
Gravatar #78 - XorpiZ
7. jan. 2013 14:50
SlettetBruger (77) skrev:
Intet galt i at påpege at manden tager fejl.

Der er jo heller ingen der brokker sig over ikke at kunne bruge facebook, uden en facebook konro?


JEG KAN IKKE HENTE APPS PÅ APPLES APP STORE UDEN ET APPLE ID HVORFOR KAN JEG IKKE DET
Gravatar #79 - Magten
7. jan. 2013 14:55
Wassini (73) skrev:
1) Benytte en lokal konto - og samtidig have adgang til Skype og App Store? Jeg forsøgte NETOP med en lokal konto først - men løb ind i en masse andre problemer.
Som de andre siger: Du kan selvfølgelig ikke bruge Marketplace uden at have en bruger det er bundet op på.. Ligesom du ikke kan i Android, iOS eller OSX.

Jeg må indrømme jeg ikke har undersøgt Skype app'en nærmere. Men hent desktop klienten, der er så vidt jeg ingen krav til hvilken konto du bruger.

Wassini (73) skrev:
2) Benytte billeder på en "Tile" fra en NAS uden at skulle kopierer dem over lokalt først (indeksere)!
Den må du gerne uddybe?

Wassini (74) skrev:
PPS) Det er sjovt som I læser mine problemer med Win8 som om jeg er en anti-MS fanboy.
Jeg læser det mere som endnu en person der forventer at ALT virker som det har gjort før og nægter at gøre det på en ny måde.
Gravatar #80 - Magten
7. jan. 2013 15:01
Jakob Jakobsen (76) skrev:
#74

Du må absolut ikke være negativ over Windows Pixibog edition herinde, det kan fanbois absolut ikke klare.
Hovedløs kritik og platte øgenavne hører til på EB og deres Nationen. Men der er du jo også rigeligt aktiv så det er nok deraf det kommer.
Gravatar #81 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 15:06
#80

Hvad vil du ellers kalde et mobil GUI på en desktop?

Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på mine 27" skærme.
Gravatar #82 - Magten
7. jan. 2013 15:12
Det var det der med hovedløs kritik.

Jakob Jakobsen (81) skrev:
Hvad vil du ellers kalde et mobil GUI på en desktop?
Windows UI er ikke et mobil GUI. Det bliver det heller ikke bare fordi du bliver ved med at gentage det.

Jakob Jakobsen (81) skrev:
Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på min desktop.
Hvis du har så store knapper bør du nok kigge på dine egne skills med en computer for et eller andet har du ødelagt.
Gravatar #83 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 15:15
#82

Du kan forgylde en lort, men den bliver altså ved med at være en lort.

Og så synes jeg at din konstante ad hominem, virkelig beviser hvor meget bedre du er end mig.
Gravatar #84 - XorpiZ
7. jan. 2013 15:28
Jakob Jakobsen (83) skrev:
#82

Du kan forgylde en lort, men den bliver altså ved med at være en lort.

Og så synes jeg at din konstante ad hominem, virkelig beviser hvor meget bedre du er end mig.


Din kritik er sgu lidt ensidig "det er noget lort", "pixibog", "10x10cm knapper".

Forventer du at blive taget seriøst?
Gravatar #85 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 15:31
#84

Det er bare min mening, som mange andre dog er enige i.

Så må du jo tage det som du har lyst.
Gravatar #86 - Chewy
7. jan. 2013 16:01
@ #71
DET HEDDER WINDOWS UI


Var det ikke Modern UI?
Gravatar #87 - Slettet Bruger [786662266]
7. jan. 2013 16:05
Chewy (86) skrev:
@ #71
DET HEDDER WINDOWS UI


Var det ikke Modern UI?


Det hedder da klart Windows 8 Modern Metro UI!
Gravatar #88 - Magten
7. jan. 2013 16:06
Jakob Jakobsen (83) skrev:
Og så synes jeg at din konstante ad hominem, virkelig beviser hvor meget bedre du er end mig.
Jeg forsøger skam ikke at være bedre end dig. Men modsat dig vil jeg gerne deltage i en konstruktiv debat i stedet for det niveau du lægger for dagen.
Gravatar #89 - Slettet Bruger [213923893]
7. jan. 2013 16:36
Jakob Jakobsen (81) skrev:
Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på mine 27" skærme.


BTW er der en "Make Tiles Smaller" funktion til store skærme... Jeg kan bare ikke finde den >_< så en guide i fredags, og tænkte at jeg ville hjem og gøre det.
Start-> SETTINGS->Tiles-> Make Tiles smaller (mener jeg.. den er bare ikke på min :( )

Edit; Nope, den er bar væk...
Gravatar #90 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 18:02
Magten (88) skrev:
Jeg forsøger skam ikke at være bedre end dig. Men modsat dig vil jeg gerne deltage i en konstruktiv debat i stedet for det niveau du lægger for dagen.


Så min mening betyder altså intet, fordi jeg har valgt at kalde Windows 8 for Windows pixibog edition?
Gravatar #91 - Magten
7. jan. 2013 18:13
Jakob Jakobsen (90) skrev:
Så min mening betyder altså intet, fordi jeg har valgt at kalde Windows 8 for Windows pixibog edition?
Forventer du at blive taget seriøst når du selv sætter sådan et niveau?
Gravatar #92 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 18:15
#91

Det er jo fuldstændigt op til dig, kan du ikke forstå resten af mine indlæg, fordi jeg har skrevet ordet pixibog", så må du jo bare lade være.
Gravatar #93 - Magten
7. jan. 2013 18:18
Jakob Jakobsen (92) skrev:
#91

Det er jo fuldstændigt op til dig, kan du ikke forstå resten af mine indlæg, fordi jeg har skrevet ordet pixibog", så må du jo bare lade være.
Jeg kan skam godt forstå dem. Jeg har bare ikke set dig gøre et eneste forsøg på at komme med konstruktiv kritik så jeg har som sagt meget svært ved at tage dig seriøst.
Gravatar #94 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 18:19
#93

Så må du jo bare lade være med at tage mig seriøst.

Af en eller anden grund, så tror jeg nok jeg skal overleve det.
Gravatar #95 - TrolleRolle
7. jan. 2013 20:07
Magten (57) skrev:
#56
Hvor er 2000?

Og andre versioner for den sags skyld...


Jeg har kun taget dem med som ikke er beregnet til "hjemmebrug".
Windows 2000 var jo primært tiltænkt servere og firmabrug.

Jeg har heller ikke medtaget divs servicepack-udgaver, da det jo basalt set er samme system. #59 forsøger at udvide listen men glemmer da i hvert fald XPSP3 for bare at nævne en.
Windows NT, Server 2003, osv burde nok også være på hans liste...
Gravatar #96 - dub
7. jan. 2013 20:39
#95 men det mønster du mener er meget tydeligt er kun tydeligt hvis man undlader versioner og service packs. Du starter med at give XP en Win karakter, men det kan vist kun være efter SP2 hvor MS havde fået lukket de alle største ladeporte af sikkerheds huller.

Så good/bad hypotesen virker ret gennemhullet.
Gravatar #97 - XorpiZ
7. jan. 2013 21:42
Jakob Jakobsen (85) skrev:
#84

Det er bare min mening, som mange andre dog er enige i.

Så må du jo tage det som du har lyst.


Det gør jeg skam også. Du må så også påregne ikke at blive taget seriøst, når du formulerer dig som en 14-årig.
Gravatar #98 - Jakob Jakobsen
7. jan. 2013 22:00
#97

Du må kende nogle fremmelige 14-årige.
Gravatar #99 - Wassini
7. jan. 2013 22:18
Ha! Nu har jeg siden jeg kom hjem i dag rodet rundt med denne her Windows 8 maskine, og har fundet ud af noget mere. Det hjalp lidt på mit humør at sætte en rigtig mus til, så jeg ikke kun har touchskærmen.
Efter jeres Win-forsvar tænkte jeg, at der måtte være noget galt, så jeg søgte på nettet og fandt en demo-video, der præcist visre alle de ting jeg efterlyste. Og - så er det måske ikke Windows, der er noget galt med... Så gik jeg ellers i gang med at finde driver etc, men efter 4 timer må jeg konstaterer, at den touch PC jeg har, bare ikke spiller sammen med Windows 8 UI! :-(
Jeg kan hverken swipe eller scrolle eller pinche eller noget. Den opfører sig totalt som en mus med kun en knap. Derfor kan jeg hverken få menuen til højre frem. Jeg kan ikke lukke programmer. Jeg kan ikke vælge "Tiles" og jeg kan ikke scrolle startskærmen...

Så er der ikke noget at sige til, at det bare ikke spiller!

Mht til at se billeder via NAS, så findes der en Tile, der hedder "Billeder". Den kan ikke vise billeder fra et netværksdrev!

PS) Hvad hedder en Tile på dansk? En flise?

Sendt fra min Windows 8 maskine - med tastatur og mus ;-)
Gravatar #100 - Montago.NET
7. jan. 2013 22:20
Jakob Jakobsen (92) skrev:
#91

Det er jo fuldstændigt op til dig, kan du ikke forstå resten af mine indlæg, fordi jeg har skrevet ordet pixibog", så må du jo bare lade være.


Det står i de ti uskrevne bud på newz at kritik mod de hellige produkter (win8, linux, windows phone og android) SKAL skrives som unuancerede konstruktive (hvad helvede det så betyder?) indlæg .. Ellers er man blot en syndig blasfemist som fortjener hån og spot - thi det er DIG som den er gal med, aldrig de hellige produkter !

Amen !
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login