mboost-dp1

Hvilken internetudbyder bruger du?


Gå til bund
Gravatar #1 - Rockstar
6. sep. 2013 13:39
Syd Energi fiber....
Gravatar #2 - noobie
6. sep. 2013 13:47
Danatel - det værste l*rt man overhoved kan finde som udbyder. Desværre er vi bundet af dem, da vi bor i forening.
Gravatar #3 - XorpiZ
6. sep. 2013 13:48
Waoo/SE. Er stærkt tilfreds.
Gravatar #4 - binderup
6. sep. 2013 14:04
Øst Jysk energi (Waoo).

Kører upåklageligt.

Jeg mindes ét nedbrud, som skyldes to graveivrige landmænd. en anden gang gik strømforsyningen i vores fiber modem.
Gravatar #5 - ko
6. sep. 2013 14:06
Yousee. Som igen sætter prisen op.
Gravatar #6 - kasperd
6. sep. 2013 14:45
Det overrasker mig at afstemningsresultatet afviger så meget fra fordelingen af IPv4 adresser hos de forskellige udbydere.

Stofa har lige nu fået 3.5 gange så mange stemmer som TDC. Men TDC har 20.5 gange så mange IPv4 adresser som Stofa.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1913520617]
6. sep. 2013 14:50
Waoo/SE

#6
Nu giver Newz nok heller ikke et retvisende billede af befolkningen og samtidig så vil jeg næsten tro at TDC har mere udstyr end Stofa.

Dog ikke sagt at uddelingen er fair, jeg vil tro at TDC tidligt har fået tildelt mange adresser, nok alt for mange i forhold til de andre udbydere.
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. sep. 2013 14:52
SE Fiber ... blev faktisk antastet i Kvickly i dag af to SE ansatte

- Hvilken internetudbydere har du?
- SE
- Bredbånd?
- Nej, fiber selvfølgelig
- Thumbs up!

SE Fiber er lige som Apple produkter. Det virker bare!
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1913520617]
6. sep. 2013 14:54
#8
Så blev SE fiber lige afbestilt.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. sep. 2013 15:00
#9

Jeg vidste du bed på krogen ;)

... må jeg få dit fiber så?
Gravatar #11 - Ronson ⅍
6. sep. 2013 15:45
Dansknet
Gravatar #12 - zymes
6. sep. 2013 16:34
Stofa - deres 150/15 kører overraskende godt lige her ihvertfald. Skiftede i sidste måned fra en 70/5 (som de vist ikk sælger mere?) pga. det mere upload.
Gravatar #13 - lost-viking
6. sep. 2013 17:54
ko (5) skrev:
Yousee. Som igen sætter prisen op.



Det har jeg intet hørt om? jeg har en 10mb hos yousee og jeg betaler det samme som altid og har intet hørt om stigninger.. :)
Gravatar #14 - Hængerøven
6. sep. 2013 17:59
lost-viking (13) skrev:
Det har jeg intet hørt om? jeg har en 10mb hos yousee og jeg betaler det samme som altid og har intet hørt om stigninger.. :)


Jeg har lige fået et brev om at min 10mbit vil blive til en 15mbit med en stigning på 10kr pr månede.

Jeg ved ikke om det er det han taler om, men selv om det teknisk set er en prishævning, får man jo også betydeligt mere for sin mønt.


Jeg er dog utilfreds over Yousee stabilitet (Eller mangel på samme)
Gravatar #15 - ko
6. sep. 2013 18:18
Hængerøven (14) skrev:
Jeg har lige fået et brev om at min 10mbit vil blive til en 15mbit med en stigning på 10kr pr månede.

Jeg ved ikke om det er det han taler om, men selv om det teknisk set er en prishævning, får man jo også betydeligt mere for sin mønt.


Det er det. Teknisk set har deres kunder ikke selv bedt om denne stigning.
Gravatar #16 - Hængerøven
6. sep. 2013 18:29
ko (15) skrev:
Hængerøven (14) skrev:
Jeg har lige fået et brev om at min 10mbit vil blive til en 15mbit med en stigning på 10kr pr månede.

Jeg ved ikke om det er det han taler om, men selv om det teknisk set er en prishævning, får man jo også betydeligt mere for sin mønt.


Det er det. Teknisk set har deres kunder ikke selv bedt om denne stigning.


Men hvis man brokker sig over at få lagt 50% oven i hastigheden og kun 5% oven i prisen, har man vist for lidt at bekymre sig om.
Gravatar #17 - ko
6. sep. 2013 18:36
Hængerøven (16) skrev:
Men hvis man brokker sig over at få lagt 50% oven i hastigheden og kun 5% oven i prisen, har man vist for lidt at bekymre sig om.


Det er princippet i det. Det har også været fremme, at visse hastigheder nedlægges for nogle kunder, mens de selvsamme hastigheder åbnes for andre. Det virker som en underlig måde at gøre aktionærerne glade på.
Gravatar #18 - Hængerøven
6. sep. 2013 18:38
ko (17) skrev:
Det er princippet i det.


Pff...

Opsig dit abb hvis der kommer en ændring der ikke falder i god jord. Sådan fungere den virkelige verden.
Gravatar #19 - ko
6. sep. 2013 18:55
Hængerøven (18) skrev:
Opsig dit abb hvis der kommer en ændring der ikke falder i god jord. Sådan fungere den virkelige verden.


Den virkelige verden? Nej i den virkelige verden er det op til kunderne selv, om de ønsker højere hastighed til en højere pris.

Jeg skal betale 20 kr. mere for noget, jeg i praksis stort set ikke vil få noget ud af.
Gravatar #20 - Hængerøven
6. sep. 2013 19:00
ko (19) skrev:
Jeg skal betale 20 kr. mere for noget, jeg i praksis stort set ikke vil få noget ud af.


Så opsig dit Abb. og find en udbyder der bedre rammer dine behov...
Tror man kalde det konkurrence og det er det som de unge vil have.



ko (19) skrev:
Den virkelige verden? Nej i den virkelige verden er det op til kunderne selv, om de ønsker højere hastighed til en højere pris.


I den virkelige verden sker der tit pris ændringer på Abb baserede services, og mulighederne har altid heddet, betal eller find noget andet.
Gravatar #21 - Magten
6. sep. 2013 19:02
Fullrate, har intet at brokke mig over. Stabilt, hurtigt nok til mig, og mulighed for flere IP-adresser forholdsvist billigt.

ko (15) skrev:
Det er det. Teknisk set har deres kunder ikke selv bedt om denne stigning.
Mon ikke de har sikret sig retten til det igennem deres betingelser?

Gravatar #22 - ko
6. sep. 2013 19:04
Hængerøven (20) skrev:
Så opsig dit Abb. og find en udbyder der bedre rammer dine behov...
Tror man kalde det konkurrence og det er det som de unge vil have.

I den virkelige verden...


Du taler hele tiden om den virkelige verden. Hvis du havde prøvet at leve i den, ville du også vide, at ikke alle har noget reelt alternativ.
Gravatar #23 - Hængerøven
6. sep. 2013 19:10
ko (22) skrev:


Du taler hele tiden om den virkelige verden. Hvis du havde prøvet at leve i den, ville du også vide, at ikke alle har noget reelt alternativ.


Kan du få internet leveret af Yousee, kan du også af andre selskaber. Der er rigeligt med alternativer i dagens danmark,
Gravatar #24 - kasperd
6. sep. 2013 20:04
IT-ekspert Yvossen (7) skrev:
Nu giver Newz nok heller ikke et retvisende billede af befolkningen og samtidig så vil jeg næsten tro at TDC har mere udstyr end Stofa.
Jeg ville ikke have troet at newz afveg så meget fra resten af befolkningen. Nu har jeg til gengæld opdaget at TDC jo reelt fremgår af listen mere end én gang. YouSee/webspeed er jo også TDC.

Procenterne har også flyttet sig lidt siden mit tidligere indlæg. Nu har TDC 17+10 procent. Stofa er til gengæld røget ned på 15 procent. Men stadigvæk er der et stykke til den faktor 20 i forskel på antal IP adresser.

IT-ekspert Yvossen (7) skrev:
Dog ikke sagt at uddelingen er fair, jeg vil tro at TDC tidligt har fået tildelt mange adresser, nok alt for mange i forhold til de andre udbydere.
For et år siden havde Stofa IP adresser nok til at kunder kunne have flere enheder online samtidigt uden NAT, så helt presset har Stofa ikke været.

Hængerøven (14) skrev:
Jeg er dog utilfreds over Yousee stabilitet (Eller mangel på samme)
Jeg har lige prøvet at hjælpe en bekendt med at skifte modem på en YouSee forbindelse. Den historie fortjener nu en tråd for sig selv.
Gravatar #25 - Magten
6. sep. 2013 20:08
Fullrate er også ejet af TDC.. Faktisk samme selskab som M1 der ellers står som en del ad TDC.
Gravatar #26 - kasperd
6. sep. 2013 20:39
Magten (25) skrev:
Fullrate er også ejet af TDC.
I RIPEs database står TDC og Fullrate som to uafhængige udbydere. Men på den anden side står Telenor der fire gange alene i Danmark.
Gravatar #27 - Bubbi
7. sep. 2013 10:24
Stofa 150/15 i hjemmet og Oister på iPhone og iPad.
Gravatar #28 - UnSub_DK
7. sep. 2013 14:46
Altibox fiber og happiimobil (TDC net) på mobilen.

har haft Oister på mobilen, men mange huller i dækningen her i midt / vestjylland fik mig over på TDC's net igen.



Gravatar #29 - kasperd
7. sep. 2013 14:57
UnSub_DK (28) skrev:
Altibox fiber
Altibox har kun 32768 IPv4 adresser i Danmark. Er det fordi de ikke har flere kunder i Danmark, eller bruger de CGN?
Gravatar #30 - Hubert
7. sep. 2013 15:03
kasperd (29) skrev:
Altibox har kun 32768 IPv4 adresser i Danmark. Er det fordi de ikke har flere kunder i Danmark, eller bruger de CGN?


De bruger ikke gcn så vidt jeg ved. De har ikke så fandens mange kunder. De overtog det gamle midtvestbredbånds privat kunder.
Gravatar #31 - UnSub_DK
7. sep. 2013 15:05
#29

Det ved jeg ikke noget om, men nej de er ikke store i DK, det er et norsk firma, men det er det eneste jeg få af fiber her i Grindsted, det har et samarbejde med gev (Grindsted El & Vand)

De er lidt dyere end Waoo, selv teknikeren der var ude og sætte de op sagde at jeg skulle ikke bestille TV ved dem da var for dyrt, og han selv ønskede han kunne få Waoo :)
Gravatar #32 - burgurne
7. sep. 2013 22:39
Seas-NVE med Waoo fibernet (havde tidligere Dansk bredbånd fiber).
Efter fiber kom ind i huset for en del år siden har jeg aldrig set mig om efter Stofa, Fullrate eller andre udbydere.
Gravatar #33 - TheAvatar
8. sep. 2013 00:17
Global Connect fiber her og er godt tilfreds.
Gravatar #34 - Louis
8. sep. 2013 03:40
Waoo/Seas NVE, bortset fra lidt opstartproblemer kører det upåklageligt. Og får altid mindst den lovede hastigheder.

Det faktum, at jeg var fravalgt en udbyderrouter og købt min egen som er flashet med DD-WRT bidrager nok også til det.

ISP-routere er noget af de værste jeg har oplevet. Anbefaler altid folk at holde sig væk fra dem hvis muligt og købe en ordenlig router til samme eller billigere pris evt. brugt.
Gravatar #35 - IT-ekspert Kejser
8. sep. 2013 12:01
kasperd (24) skrev:
Jeg har lige prøvet at hjælpe en bekendt med at skifte modem på en YouSee forbindelse. Den historie fortjener nu en tråd for sig selv.


Please do. :)
Gravatar #37 - Mirk
8. sep. 2013 13:44
TDC 512/128 i mange mange år.. So sad.

Men det lokale fiber selskab (Waoo)
har lige indvilget i gratis, at grave de 300-400m ned til min ejendom :D.
Det er udkants service.
Gravatar #38 - mazlink
9. sep. 2013 06:54
K-Net (Kollegienet på kollegierne omkring DTU i Lyngby), hvor jeg også selv er en af administratorerne. Pris, hastighed og for det meste af tiden også stabiliteten er uden sammenligning med andre udbydere...
Gravatar #39 - gramps
9. sep. 2013 07:00
Yousee. Ifølge SamKnows får jeg konsekvent 10 % mere end jeg betaler for, og meget sjældent er der udfald.

Dog fik jeg en router (CG3000) som viste sig at være defekt efter et halvt års tid. En installatør mente at det var min opsætning der var problemet (hvilket selvfølgelig også forklarer hvorfor problemet først opstod efter et halvt år o.o ), men da hans opsætning ikke hjalp synderligt fik jeg tilsendt en ny router.

Det eneste problem nu er min søn som synes det er interessant at hive antenneledningen ud af stikket i væggen.
Gravatar #40 - Lares
9. sep. 2013 07:21
Har skiftet lidt mellem YouSee, Stofa og Telenor. Og Telenor er åbenbart det eneste, der fungerer ordentligt, hvor jeg bor nu. Stofa er intet værd.
Hvis bare man kunne få Waoo uden at flytte ud på Lars Tyndskids marker.
Gravatar #41 - Montago.NET
9. sep. 2013 07:24
Yousee 50/5

Da jeg flyttede ind flyttede jeg også min CPH-Metronet (Perspektiv Bredbånd) ADSL med - men da kunne jeg kun få 6 Mbit...

Men da vi kunne få Yousee tænkte jeg at vi hellere måtte prøve med deres internet abon.

må sige jeg er positivt overrasket - sjældent køre det under 50/5 og ofte får jeg lidt mere end 50/5 .. har været oppe på 55/6
ping tiderne er også helt i vinkel

Dog oplever jeg i ny og næ at hastigheden er helt nede på 12/5 ... det må være når ALLE andre sidder og ser Netflix osv. i området...

Er dog i gang med at skaffe Fiber fra BoligNet - og får da mulighed for 100/100 hvis jeg vil have det :)
Gravatar #42 - 123456789
9. sep. 2013 09:13
TDC :(
Gravatar #43 - Slettet Bruger [1913520617]
9. sep. 2013 09:15
Waoo er da ved at blive en reelt spiller på bredbånd markedet, det er dejligt at se. Når det kommer til bredbånd, så leverer de også bare et godt produkt.
Gravatar #44 - Ronson ⅍
9. sep. 2013 10:04
Waoo er ikke en reel spiller før det kan fås i de fleste byer - og ikke kun landsbyer og bestemt større byer.

Vores lille naboby fik fiber i 2005, men her (2,5km væk) er der ikke sket noget endnu efter 8 år.

Det er generelt en kende useriøst at el- og fiberselskaberne kun skaber kunder ved nybyggeri og ved at vente på at folk opdager en hjemmeside.

Så deeet...
Gravatar #45 - Slettet Bruger [1913520617]
9. sep. 2013 10:07
#44
Du kunne prøve at gøre noget aktivt? :)

Jeg skaffede 60 underskrifter i vores lille by og har vi fået fiber, i kontakt med Syd Energi, så blev der sat et mål på lidt over 50 for at sætte arbejdet i gang.

Efter en kampange og en del reklame rundt i lokal samfundet, så fik vi de underskrifter der skulle bruges.
Gravatar #46 - Hack4Crack
9. sep. 2013 10:28
stofa 150/15, det skulle prøves :D

dog bliver jeg faktureret for 60/10, pga en kampagne der løber året ud.
Gravatar #47 - Ronson ⅍
9. sep. 2013 10:40
IT-ekspert Yvossen (45) skrev:
#44
Du kunne prøve at gøre noget aktivt? :)

Jeg skaffede 60 underskrifter i vores lille by og har vi fået fiber, i kontakt med Syd Energi, så blev der sat et mål på lidt over 50 for at sætte arbejdet i gang.

Efter en kampange og en del reklame rundt i lokal samfundet, så fik vi de underskrifter der skulle bruges.
Det er et forrykt forretningsgrundlag at kunder skal gøre alt arbejdet for at få lov til at handle der.
Gravatar #48 - Slettet Bruger [1913520617]
9. sep. 2013 10:42
#47
I det at de ikke kan grave over alt på en gang, så gør de det vel der hvor der er størst interesse først. Så længe der er interesse nok til at de kan holde deres grave arbejde på 100%, så er der vel ingen grund for dem til at gøre noget aktivt for at skaffe flere steder at grave.
Gravatar #49 - Montago.NET
9. sep. 2013 11:00
#47 - #48

det mest åndsvage er at man i 200x besluttede at alle luftledninger skulle i jorden.

men det blev ikke besluttet at man ville lægge fiber ned, nu man var igang !

det burde være en lov om at når man åbner jorden så fixer man alt hvad man kan, når nu jorden alligevel er åben.

Min kolle har således oplevet i gentofte, at jorden er blevet åbnet 4 gange hvor de skulle fixe 4 forskellige ting - og HVER gang har de smadret fortorv og indkørsler... det helt åndsvagt !
Gravatar #50 - idiotiskelogin
9. sep. 2013 11:15
hmm for 5000kr kan jeg få fiber så vidt jeg kan se.

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak...

Jeg har en fiberkasse stående næsten ved skel. Jeg kunne godt bruge mere end de 2 megabit i upload.

Men 5000kr samt 400 kr om måneden for at komme op på 10 megabit fra 2mbit samt en , i modsætning til de 150kr om måneden jeg betaler nu for min 20/2 ADSL.
Så vil jeg hellere bruge de 5k på en computer i stedet for. :(
Jeg skal også lige have fundet de aktuelle tal for hvor meget man må overføre da alt det tv jeg ser, foregår via netflix og andre streaming tjenester.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login