mboost-dp1

Hvad er din ynglingsbrowser


Gå til bund
Gravatar #51 - Lowkey
15. sep. 2014 07:50
Qw_freak (46) skrev:
Med adblok og noScript aktive... ;)


Og al netværksadgang slået fra.

Man kan aldrig være for sikker.
Gravatar #52 - Qw_freak
15. sep. 2014 09:11
Lowkey (51) skrev:
Og al netværksadgang slået fra.

Man kan aldrig være for sikker.


+ kondom med små stålwire i så man har et lille Faraday-bur bur.. :)
Gravatar #53 - Slettet Bruger [3693133948]
15. sep. 2014 16:13
Wispher (33) skrev:
Tak for tippet.


Du kan også finde "Easylist" som add-in til IE. så slipper du for at installerer ADblock.
Gravatar #54 - thomaxz
16. sep. 2014 08:14
Jeg bruger Palemoon
Gravatar #55 - Slettet Bruger [3693133948]
16. sep. 2014 08:25
Internet Explorer 11 på win 8
Gravatar #56 - Ravensholt
17. sep. 2014 09:06
Arachne på MS-DOS 6.22
Gravatar #57 - TorbenKH
17. sep. 2014 13:12
IE.. Andet er for amatører... og hvis i siger andet er det fordi i ikke kan finde ud at bruge det
Gravatar #58 - TrolleRolle
17. sep. 2014 14:47
Firefox, fordi jeg stadig ønsker at have et søgefelt hvor jeg kan vælge søgemaskine i stedet for bare at klampe både URL'er og søgninger ind i adressefeltet.

Ved IE fungerer det nærmest ikke længere at taste en URL ind. Her er resultatet tit noget i stil med:

1. Man indtaster 192.168.1.1
2. Resultatet er en google søgning på 192.168.1.1

Ved chrome pisser det mig af at den lige tager lidt ekstra tid fordi hele molevitten lige skal ind omkring googles søgninger.

Og så kan jeg bare godt lide at gå direkte ind på f.eks. IMDB's søgeresultater, i stedet for at ramme google først.

Oprindeligt droppede jeg chrome da den jo som den første browser installerede en service til updates, som kørte konstant og sugede CPU.
Gravatar #59 - Lowkey
17. sep. 2014 14:51
TrolleRolle (58) skrev:
Og så kan jeg bare godt lide at gå direkte ind på f.eks. IMDB's søgeresultater, i stedet for at ramme google først.


I min chrome gøres det ved at skrive imdb i søgefeltet og trykke tab. Så bruger jeg imdb's søgning i stedet for Google.
Du kan konfigurere flere i dine settings, men Chrome finder vist også søgesider selv.
Gravatar #60 - Sikots
18. sep. 2014 04:48
Lowkey (59) skrev:
I min chrome gøres det ved at skrive imdb i søgefeltet og trykke tab. Så bruger jeg imdb's søgning i stedet for Google.
Du kan konfigurere flere i dine settings, men Chrome finder vist også søgesider selv.

Præcis, hvis jeg ved på hvilket site jeg vil søge (i Firefox) skriver jeg eksempelvis "youtube dillerdaller" eller "imdb langt ned i halsen".
Gravatar #61 - gramps
18. sep. 2014 07:56
TrolleRolle (58) skrev:
Og så kan jeg bare godt lide at gå direkte ind på f.eks. IMDB's søgeresultater, i stedet for at ramme google først.


Som nævnt, så registrerer Chrome hvilke søgefelter du har benyttet dig af, og gemmer dem til fremtidige søgninger. Hvis det ikke er godt nok, så kan du selv oprette søgemaskiner - f.eks. få yt til at søge på YouTube, ud til at søge på Urban Dictionary osv.

Gå ind i Settings, find Search og vælg Manage Search Engines (eller brug søgefeltet i Settings). Derinde kan man tilføje de nye søgemaskiner, samt ændre dem der er. Hvis du savner keywords fra Firefox, så er det også herinde du kan sætte dem - n for at komme til newz.dk/forum f.eks. Man skal bare udelade søgetermen (%s).
Gravatar #62 - TrolleRolle
18. sep. 2014 19:36
Jeg kender godt til at man kan skrive imdb osv. foran. Men ved at bruge søgefeltet har jeg to fordele:

1. Jeg skal ikke skrive imdb foran.
2. Senere, potentielt efter flere timers surfen, har jeg stadig mine søgeord stående oppe i feltet så jeg ikke skal klampe dem ind igen, når jeg f.eks. vil søge efter det samme igen, evt. med en lille ændring i søgeordene.

Og så er det nu egentlig også praktisk med sådan et felt til lige at smide et kort notat i, eller noget tekst man lige skal gemme mens man cut'n'paster noget andet. (Det er hurtigere end lige at starte notepad op.)


Og ingen af jeres forslag ændrer på at det er røvsygt at man får en google side op med resultater, istedet for en fejlside, når man f.eks. er kommet til at skrive 192.168.1.113;5000 oppe i adressefeltet. Her vil man bare have at der stadig står 192.168.113;5000, så man hurtigt kan ændre sin stavefejl.

Men ved chrome og IE, står der nu "https://www.google.dk/search?q=192.168.1.113;5000&ie=utf-8&... osv...osv..."
værsgo' at taste hele lortet forfra...

IMHO er featuren, med at lade ET felt kunne begge dele, en lækker ting for nybegyndere og bedstemødre, men en fjernelse af mulighederne for powerusers.
Gravatar #63 - gramps
18. sep. 2014 20:07
#62
Værsgo at starte forfra? Tast "/", Ctrl-A, Ctrl-L, Ctrl-V, ret, Enter. Modsat, du ved, tag fat i musen, marker det rigtige sted, ret, Enter. Jeg bruger hellere tastaturet alligevel (i så fald, Ctrl-L, Tab, ret, Enter).
Gravatar #64 - Lowkey
19. sep. 2014 08:05
TrolleRolle (62) skrev:
IMHO er featuren, med at lade ET felt kunne begge dele, en lækker ting for nybegyndere og bedstemødre, men en fjernelse af mulighederne for powerusers.


Der har jeg det så lige omvendt, men det er nok en smagssag.
Gravatar #65 - TrolleRolle
19. sep. 2014 10:10
#63 Ja jeg ved det er nemt, men lige meget hvor mange tastaturgenveje man bruger så bliver det aldrig hurtigere.

Faktum er at når adressefeltet skal vise en adresse, så er den altid nødt til at smide min url væk og vise søgeresultatets url.(Fordi den troede det var en søgning.)

Og det vil altid være langsommere at finde søgeordene frem igen(I Chrome, IE, og andr.), end at de bare står klar fordi der slet ikke blev ændret på linjen(Som i Firefox.)

Det undrer mig i det hele taget at de fleste browserproducenter bare hoppede over på samme vogn og antog at "det vil alle have!"
Det er jo for ikke fordi det skader at lade et søgefelt blive tilbage på nogle få hundrede pixels til højre for URL-feltet.

Gravatar #66 - gramps
19. sep. 2014 10:24
#65
Jeg undgår at bruge musen så meget som jeg kan. Om jeg skal lave "Ctr-L, Tab, ret, Enter" eller "/, Ctrl-A, Ctrl-L, Ctrl-V, ret, Enter" er så inderligt ligegyldigt. Jeg har alligevel fat i tastaturet i forvejen.
Gravatar #67 - apapap
19. sep. 2014 10:53
TrolleRolle (65) skrev:
Det undrer mig i det hele taget at de fleste browserproducenter bare hoppede over på samme vogn og antog at "det vil alle have!"
Det er jo for ikke fordi det skader at lade et søgefelt blive tilbage på nogle få hundrede pixels til højre for URL-feltet.


Du er en af de meget få jeg har hørt være utilfredse med det.

Det koster ikke bare 100px.Det at have en masse funktioner midt i UI'et ødelægger det hele, så man vil gerne fjerne hvad man kan -- mange har så valgt at have to bokse er overflødigt og fjernet det. Hvilket jeg er enig i.
Gravatar #68 - Target
19. sep. 2014 11:18
apapap (67) skrev:
TrolleRolle (65) skrev:
Det undrer mig i det hele taget at de fleste browserproducenter bare hoppede over på samme vogn og antog at "det vil alle have!"
Det er jo for ikke fordi det skader at lade et søgefelt blive tilbage på nogle få hundrede pixels til højre for URL-feltet.


Du er en af de meget få jeg har hørt være utilfredse med det.

Det koster ikke bare 100px.Det at have en masse funktioner midt i UI'et ødelægger det hele, så man vil gerne fjerne hvad man kan -- mange har så valgt at have to bokse er overflødigt og fjernet det. Hvilket jeg er enig i.

Jeg vil gerne stemme op omkring TrolleRolle. Jeg foretrækker også Firefox, og jeg synes også det er lækkert, at min tidligere søgestreng altid bliver stående i søgefeltet. Det med URL'en som bliver til en søgning har jeg ikke rigtig tænkt over, da jeg sjældent bruger andre browsere, men jeg kan sagtens forestille mig, at det er noget der ville irritere mig. :)
Gravatar #69 - Slettet Bruger [3693133948]
19. sep. 2014 11:35
Har det fint med at det er samme felt, så det også er samme genvejstast der skal bruges. (F4)
Gravatar #70 - apapap
19. sep. 2014 11:43
Target (68) skrev:
Jeg vil gerne stemme op omkring TrolleRolle. Jeg foretrækker også Firefox, og jeg synes også det er lækkert, at min tidligere søgestreng altid bliver stående i søgefeltet. Det med URL'en som bliver til en søgning har jeg ikke rigtig tænkt over, da jeg sjældent bruger andre browsere, men jeg kan sagtens forestille mig, at det er noget der ville irritere mig. :)


jeg synes det er irriterende at når jeg har søgt "anal kløe" på min arbejdspc at jeg skal opdage det et par timer efter også slette det :-)
Men sådan er vi jo så forskellige
Gravatar #71 - Target
19. sep. 2014 12:02
apapap (70) skrev:
Target (68) skrev:
Jeg vil gerne stemme op omkring TrolleRolle. Jeg foretrækker også Firefox, og jeg synes også det er lækkert, at min tidligere søgestreng altid bliver stående i søgefeltet. Det med URL'en som bliver til en søgning har jeg ikke rigtig tænkt over, da jeg sjældent bruger andre browsere, men jeg kan sagtens forestille mig, at det er noget der ville irritere mig. :)


jeg synes det er irriterende at når jeg har søgt "anal kløe" på min arbejdspc at jeg skal opdage det et par timer efter også slette det :-)
Men sådan er vi jo så forskellige

Det ved jeg nu ikke... Så kan kollegaerne da i det mindste se, hvorfor man konstant klør sig i røven. ;-)
Gravatar #72 - Vandmand
19. sep. 2014 15:26
apapap (67) skrev:
...
Det koster ikke bare 100px.Det at have en masse funktioner midt i UI'et ødelægger det hele, så man vil gerne fjerne hvad man kan -- mange har så valgt at have to bokse er overflødigt og fjernet det. Hvilket jeg er enig i.


Eh, hvordan giver det mening? Det er jo ikke fordi Chrome ingen funktioner har 'midt i UI'et'. Jeg har lige proevet at aabne Chrome ved siden af Firefox, og jeg har lige saa mange knapper jeg ikke bruger i Chrome som jeg har i Firefox, og den 'sparede' plads ved at fjerne soegefeltet, er brugt paa at goere adressefeltet stoerre, som om jeg har brug for at se 500 karakterer der.

Chrome giver mig oven i koebet en helt ekstra bar under addressefeltet der hedder 'Apps' (og saa staar der noget med bogmaerker), hvad fanden skal jeg bruge det til?
Gravatar #73 - thomaxz
19. sep. 2014 17:21
Jeg fortrækker også have et separat søgefelt, også derfor jeg installerede en del tilføjelse dengang jeg brugte 'firefox' til mti behov, hvor palemoon bare kører der ud af.
Gravatar #74 - markjensen
19. sep. 2014 19:34
Jeg bruger primært Firefox når jeg er i Windows. Jeg ville dog gerne have at de lagde adressefeltet og søgefeltet sammen. Jeg har ikke noget imod Chrome, det er nok mest fordi jeg har brugt Firefox siden folkeskolen.

Ellers Safari i OSX og iOS.
Gravatar #75 - HrJakobsen
19. sep. 2014 20:13
Vandmand (72) skrev:
Chrome giver mig oven i koebet en helt ekstra bar under addressefeltet der hedder 'Apps' (og saa staar der noget med bogmaerker), hvad fanden skal jeg bruge det til?


Det kan skjules med ctrl+shift+B. Så er der kun noget navigation og din menu-knap tilbage.
Gravatar #76 - gramps
19. sep. 2014 21:57
Vandmand (72) skrev:
Chrome giver mig oven i koebet en helt ekstra bar under addressefeltet der hedder 'Apps' (og saa staar der noget med bogmaerker), hvad fanden skal jeg bruge det til?


Google forsøger at lokke os til at bruge Chrome OS. Det er det de bruger det til.

Jeg har fjernet den bar da jeg alligevel aldrig bruger den (den er dog altid synlig på New Tab-siden).
Gravatar #77 - Manofsciencemanoffaith
20. sep. 2014 06:49
markjensen (74) skrev:
Jeg bruger primært Firefox når jeg er i Windows. Jeg ville dog gerne have at de lagde adressefeltet og søgefeltet sammen.


Det har de også gjort?
Gravatar #78 - Slettet Bruger [4261641011]
20. sep. 2014 07:23
Nu ville jeg lige prøve Firefox for første gang i meget lang tid. Det blev godt nok ikke en særligt godt førstehåndsindtryk. Det startede fint, Firefox installerede - jeg fik lov til at importere opsætning fra Chrome, dejligt. Jeg åbner Firefox og fjerner 2 standard bookmarks, ganske okay. Jeg åbner newz.dk og .. bliver spurgt om jeg vil installere Flash .. hvilket tager mig til en ekstern side, humpf. Flash blev installeret og jeg gik videre til at logge ind på newz.dk, her bruger jeg Google credentials og jeg får bare ikke lov til at logge ind. Selvom jeg siger den skal fortsætte selvom information sendes ukrypteret, så bliver jeg bare smidt tilbage til forsiden, uden at være logget ind. Det sker igen og igen. Humpf. Jeg opgiver lige newz.dk for nu, jeg går til Gmail.com for at se om der skulle være noget interessant derinde. Det kan jeg så ikke, da Firefox fortæller mig at:

Firefox skrev:
Denne side viderefører ikke forespørgslen korrekt

Firefox har opdaget at webstedet viderestiller forespørgslen til sig selv på en måde, der forhindrer den i nogensinde at blive færdig.

[list]
[li]Dette problem kan nogle gange skyldes, at cookies er slået fra, eller modtagelse af cookies er blevet nægtet.[/li]
[/list]


Så, nu er dette indlæg skrevet fra Chrome.
Gravatar #79 - markjensen
20. sep. 2014 07:55
Manofsciencemanoffaith (77) skrev:
Det har de også gjort?


Hm, ja, du har ret. Jeg mente mere at de skulle fjerne søgefeltet, men måske er det bare fordi den profil jeg bruger er flere år gammel og den husker min opsætning.
Gravatar #80 - Vandmand
20. sep. 2014 08:03
#77 #99

What?

Alle mine Firefox installationer har et soegefelt (saa vidt jeg husker).
Gravatar #81 - Manofsciencemanoffaith
20. sep. 2014 08:13
markjensen (79) skrev:
Hm, ja, du har ret. Jeg mente mere at de skulle fjerne søgefeltet, men måske er det bare fordi den profil jeg bruger er flere år gammel og den husker min opsætning.


Det er du nok nødt til selv at gøre. Programmet er desværre ikke i besiddelse af AI, der kan registrere dine UI ønsker.
Gravatar #82 - markjensen
20. sep. 2014 08:52
Manofsciencemanoffaith (81) skrev:
Det er du nok nødt til selv at gøre. Programmet er desværre ikke i besiddelse af AI, der kan registrere dine UI ønsker.


Nå okay, det havde jeg ellers lige regnet med. Lorteprogram.
Gravatar #83 - Ravensholt
20. sep. 2014 20:53
Netscape Navigator 1.2 på Windows For Workgroups 3.11
Gravatar #84 - Mirk
21. sep. 2014 11:14

Firefox I mange år nu.

Internet explorer har jeg egentlig ikke noget problem med.

Chrome har ikke helt bidt sig fast hos mig.
Ofte så kommer jeg til at installere det ved et uheld..
Eller rettere, det er næsten ligeså ofte et vedhæftet program som ask toolbar er.
Hvilket er lidt små irriterende, når fluebenet ryger under ens radar.
Gravatar #85 - TrolleRolle
21. sep. 2014 16:18
gramps (66) skrev:
#65
Jeg undgår at bruge musen så meget som jeg kan. Om jeg skal lave "Ctr-L, Tab, ret, Enter" eller "/, Ctrl-A, Ctrl-L, Ctrl-V, ret, Enter" er så inderligt ligegyldigt. Jeg har alligevel fat i tastaturet i forvejen.


Ja, det gør jeg netop også. Og i firefox skal der kun ET taste-tryk til: CTRL+K, så er jeg hvor jeg kan søge videre. Netop fordi man har beholdt designet med skæg og snot for sig.
Gravatar #86 - TrolleRolle
21. sep. 2014 16:25
Vandmand (80) skrev:
#77 #99

What?

Alle mine Firefox installationer har et soegefelt (saa vidt jeg husker).

JA, men URL-feltet kan også bruges til at søge fra som i Chrome.

Firefox har bare valgt at beholde søgefeltet samtidigt, hvilket vi jo så er noget som er glade for.

Tag nu lige og brug bare 5 sekunder på at undersøge jeres egen browser inden i poster.... halvdelen af indlæggene i denne tråd er folk som udtaler sig om fordele/ulemper ved deres browser... blot fordi de bruger den forkert, eller ikke var klar over dit og dat.

(Mig selv muligvis inklusiv.)
Gravatar #87 - Clauzii
21. sep. 2014 16:56
Søgefeltet i Firefox kan lukkes fra indstillinger. Awesome Bar virker jo stadigvæk :D

I det hele taget kan ens Firefox barberes ned til præcis det man ønsker, hverken mere eller mindre. DERFOR er det bl.a. stadig den bedste browser i min verden.
Gravatar #88 - Target
22. sep. 2014 10:37
Clauzii (87) skrev:
I det hele taget kan ens Firefox barberes ned til præcis det man ønsker, hverken mere eller mindre. DERFOR er det bl.a. stadig den bedste browser i min verden.

Helt enig.
Og så de addons der er tilgængelige til Firefox... Jeg bruger bl.a. et addon der hedder Tree Style Tab som jeg slet ikke vil undvære igen. Og jeg har endnu ikke kunnet finde noget lignende til andre browsere (Opera måske? Men den har jeg aldrig været gode venner med).
Gravatar #89 - gramps
23. sep. 2014 09:05
#87
Hvis vi er ude i den slags, så kan man installere SearchBar til Chrome og få et søgefelt. Ganske vist kan den ikke slå "adresser" op direkte (f.eks. 192.168.1.1;5200), men den gemmer det, du har søgt efter, også efter du har søgt.
Gravatar #90 - pechano
24. sep. 2014 11:51
YnGlings! Are you kidding me?
Gravatar #91 - Nagelfar^^
25. sep. 2014 09:54
Fandt forøvrigt lige endnu en nifty feature ved Chrome tidligere i dag.

"Alle" ved at hvis du klikker på musehjulet på et bogmærke i chrome åbner den bogmærket på en ny fane.

Jeg kom så til at musehjulsklikke på en mappe med bogmærker, og surprise surprise, den åbner alle bogmærker i mappen på hver sin fane.. Det er sgu smukt :)
Gravatar #92 - m910q
25. sep. 2014 13:10
#91
Altså ligesom i alle andre browsere...
Gravatar #93 - Nagelfar^^
25. sep. 2014 14:33
#92
Muligvis.. jeg har ikke prøvet alle andre browsere..

edit: nu har jeg prøvet i IE8.. Det virker sørme ikke. Your move Sherlock Well I'll be damned.. Var vidst en lortemus jeg fandt. Første linie er stadig relevant
Gravatar #94 - el_barto
2. okt. 2014 11:04
Chrome er "mindst værst" - jeg må leve med dens særheder.

Som f.eks. ikke at have en "Højreklik" -> "Egenskaber" for et billede. Næh du, vi viser dig lige hele udviklerværktøjet inkl. debugging :( Kan dog "løses" med en extension der kan vise et billedes størrelse og opløsning.

Eller som at dukke op på arbejde og opdage at fordi man glemte at slukke for maskinen i to dage, har Chrome stået og ædt 1,4 GB hukommelse på to åbne faner. Memory-leak anyone?

Eller den manglende værktøjslinje, der er så indgroet i mig efter 25 år med Windows at det er som at miste en god ven :)

Elsker dog bookmark-sync og Chrome to Phone.
Gravatar #95 - markjensen
2. okt. 2014 11:49
Er der nogen der ved om det er muligt at få Firefox til at lave Google-søgninger i adressebaren? Jeg vil gerne kunne slå det dedikerede søgefelt fra.
Gravatar #96 - gramps
2. okt. 2014 12:21
#95
Det gør Firefox da automatisk? I hvert fald i en ren installation på Ubuntu.
Gravatar #97 - Manofsciencemanoffaith
2. okt. 2014 13:03
markjensen (95) skrev:
Er der nogen der ved om det er muligt at få Firefox til at lave Google-søgninger i adressebaren? Jeg vil gerne kunne slå det dedikerede søgefelt fra.


Har du prøvet? Min gør det som default. Det første jeg gjorde efter installation var, at fjerne det grimme sørefelt.
Gravatar #98 - XorpiZ
2. okt. 2014 13:13
Den gør det ganske rigtigt fra adressebaren, men der er ingen søgeforslag fra Google. Hvilket er pænt træls.
Gravatar #99 - markjensen
2. okt. 2014 13:44
Hov, sorry, det jeg mente var at den skulle komme med forslag. Altså inden jeg har trykket enter. Ligesom Chrome og Safari gør.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login