mboost-dp1

Bedste Final Fantasy-spil?


Gå til bund
Gravatar #1 - vision-dk
16. maj 2008 12:19
Har kort prøvet en eller anden version for nogle år siden, men er generelt ikke meget til det Kina/Manga hejs.
Gravatar #2 - NioBe
16. maj 2008 12:34
Jeg har hurtigt spillet en af spillende... men kan sku ikke huske hvilken, en ting er sikkert, deres Final Fantasy historier rykker :P Især Advent Children eller hvad den nu hedder...
Gravatar #3 - kimx
16. maj 2008 12:34
#1 Kina/Manga hejs ;)

Har selv prøvet 8,9,10 10-2 og 11, og af dem kunne jeg bedst lide 8'eren

Men elsker generelt serien (hvis man kan kalde den det).
Gravatar #4 - fidomuh
16. maj 2008 12:37
#2

Advent Children er faktisk en opfoelgning paa historien fra Final Fantasy 7.
Historien i 7'eren er helt genial, men personligt foretrak jeg 8'en.. Baade fordi spillet var mere gennemfoert, men rent historie maessigt synes jeg 8'eren virkede mere faengende :)
Gravatar #5 - anden666
16. maj 2008 12:41
Må helt klart være FFVIII det var sgu der de ramte mig et sted har også spillet de første til henholdsvis Nintendo, Super Nintendo og PSX men FFVIII har altså bare lige det der skal til for at tryllebinde mig.


#1
1 skrev:
Har kort prøvet en eller anden version for nogle år siden, men er generelt ikke meget til det Kina/Manga hejs.


Så vidt jeg ved kommer serien vist fra Japan;-P
Gravatar #6 - lorric
16. maj 2008 13:05
Jeg har spillet 7 og 8. Noget af det fedeste er videosekvenserne. Det er svært at glemme danseoptoget på vej gennem byen, med den onde troldkvinde, som har tryllebundet alle. Navnene har jeg sjovt nok glemt, hmmm
Gravatar #7 - Spiderboy
16. maj 2008 13:27
Jeg har spillet 5, 6, 7, 8, 10, 10-2 og 12.

7'eren er den bedste, skarpt forfulgt af 10'eren. 8'eren er jeg ret skuffet over, da jeg synes historien er lidt kedelig og magisystemet i kamp er broken by design.
Gravatar #8 - markjensen
16. maj 2008 13:57
Jeg har kun spillet 7, 10, 10-2 og lidt af 12'eren (har dog også 8 og 9). Kan sådan set lide dem alle (dog knap så meget 10-2, men synes battle-systemet var okay fedt - det er lidt mere flydende/hurtigt end de andre).
Gravatar #9 - NioBe
16. maj 2008 19:28
#4
Kunne helt vildt godt tænkte mig at spille de sidste spil de har lavet... jeg synes at deres historier virker ret så spændende... Men er der ikke noget med at man kun kan få dem til PS, og noget enkelt online spil til PC?
Gravatar #10 - Spiderboy
16. maj 2008 21:36
#9
De nyeste er PS2-only, bortset fra 11'eren, som er en MMORPG, er vistnok til PC svjv. Nogle af de ældre blev også portet til PC.

Af de nyere spil kan jeg varmt anbefale 10'eren. Måske ville du også kunne lide 10-2'eren. Den er ret piget og useriøs, men ellers rimelig ok.
Gravatar #11 - NioBe
16. maj 2008 21:40
#10
Så er mit problem bare... jeg har ikke nogen PS :/
Kun min flaptop inkl spanden på gulvet, og min wii...
Gravatar #12 - Spiderboy
16. maj 2008 22:08
#11
Nedern. :-(

7'eren og 8'eren fås til PC, men det er halvdårlige ports af PS-udgaven, og de er så gamle, at grafikken ikke er så ophidsende (det er PS1-spil)...

Men de gamle spil er skam ganske udmærket, hvis man kan leve med den beskedne grafik efter nutidens standarder. 7'eren er stadig min favorit, selv om den er 10 år gammel.
Gravatar #13 - fidomuh
16. maj 2008 22:23
#12

Var 8'eren ikke PC ekslusiv?

Jeg spillede den paa PC ihvertfald, og det fungerede ganske udemaerket..
Det eneste jeg oplevede af bugs, var den ret famoese bug med baad-byen, hvor man ikke kan docke igen -.-

- Det tog mig ret lang tid at finde ud af hvad der var galt -.-

#9

10'eren er rigtig fed, men PS2 only.
Jeg koebte en PS2 og FFX da det udkom, udelukkende for det spil.. Men det var jo dengang.. :D
Gravatar #14 - Spiderboy
16. maj 2008 22:30
#13
Jeg troede, den var til både PC og PS1, men jeg er ikke 100% sikker. Har den selv til PC.

Final Fantasy X og Metal Gear Solid 3 er de to altafgørende grunde til, at jeg ejer en PS2 i dag. :-)
Gravatar #15 - gentox
17. maj 2008 06:19
#14
Du har ret og fido tager fejl. Oven i købet udkom det til PSX et år før på PC. Hvis man altså tager den Japanske udgivelse, den europæiske PC version var næsten 4 måneder efter.

jeg ved dog at man ikke stiller fido tilfreds uden et link til wiki, så her er det :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_VIII
Gravatar #16 - anden666
17. maj 2008 07:25
#14:Final Fantasy X og Metal Gear Solid 3 er de to altafgørende grunde til, at jeg ejer en PS2 i dag. :-)

Jeg regner også stærkt med at grunden til at jeg kommer til at eje en PS3 er nye FF spil og nu her med udgivelsen af MGS4. Jeg kan ikke vente til min konsolpusher for flere hjem igen;-P
Gravatar #17 - Spiderboy
17. maj 2008 07:32
#16
Når/hvis jeg får PS3 engang, bliver det helt sikkert også pga. de nye FF-spil og MGS4. :-)
Gravatar #18 - smiley
17. maj 2008 07:48
FF 7 og 8 var både til Playstation og PC.

Jeg har også valgt den som den jeg bedst kunne lide, da det var den der introducerede mig til Final Fantasy serien.

Der er mange der siger at 7'eren er klart den bedste, men jeg har desværre ikke rigtig kunne komme igang med det...

Der er også mange der siger 8'eren er den dårligste :/
Gravatar #19 - Norrah
17. maj 2008 08:09
Har spillet 7, 8, 9, 10, 10-2, 12.

Ingen tvivl om at 7'eren er det bedste. Spillet er så godt skruet sammen, at alt virkelig hænger sammen. Hver en detalje. Dog er det et meget indviklet forløb som resultere i at folk selv i dag ikke har forstået historien. Og betyder at jeg ofte er nød til at forklare hvad ting betyder(i forbindelse med advendt children filmen f.eks. Eller en eller anden der forsøger at forstå :D)

8'eren var forfærdeligt. Grafikken var amazing. Men selve spillet havde en forfærdelig slutning, og et meget kludret forløb. Dog havde de enkelte ting der virkede. Draw var dog ikke et af dem.*´

9'eren havde sin charme, men der var for mange karaktere man ikke gad at spille.. ham der kokken... for helvede da.. skrid. Det er enten kan man li' det eller også kan man ikke. Jeg kunne godt li det.

10 Fantastisk. Ingen tvivl om det er det næst bedste. Musik historie grafik. Alt er perfekt. Det eneste minus er at man ikke har så meget frihed. Men det er også fortalt som en historie. Så det giver fint mening.

10-2: Ewww. Har ikke gennemført det. Og hvorfor? Fordi det er charlies angels Møder Mild Hentai. Det var vammelt på en japansk måde. Hvilket gjorde at jeg ikke kunne holde det ud.
Åhhh...: Yuna.. FUCK AF BROHER... DØ..
Dog havde det nogle gode ideer, som jeg kunne se udvikling i.

12: Rigtig godt spil. Gennemført. Men har ikke Gennemført det endnu. Så jeg vil ikke kommentere for meget, står omkring slutningen, og min ps2 er stået af.

*Dog kommer det ikke over 7 eller 10. Da de har en helt anden charme.
*kan ikke så mange eksempler. Det er lang tid siden. Og det er lånt ud til nogen jeg ikke kender længere.
Gravatar #20 - FreeLanZer.com
17. maj 2008 10:23
Crisis Core: Final Fantasy VII er da helt klart det Über fedeste FF spil ever! :D
Jeg har spillet så at sige alle FF spil og synes alle er super fede.. det er dog specielt FFVII, FFVIII, FFX og CC:FFVII der stikker ud som de absolut bedste.
Jeg har tidligere lavet et review af Crisis Core her: http://yaa.dk/
Gravatar #21 - luuuuu
17. maj 2008 10:26
Det er da åbenlyst at der ikke er nok der har spillet FF III (den amerikanske 3'er der er den japanske 6'er), også de personer "der har spillet alle spillene" ser jeg som de ultimative fejlere, for 4, 5 og 6 findes ikke på det vestlige marked.

FF III slår uden tvivl FF VII på alle længder og bredder. Men bortset fra det skal jeg da gladeligt indrømme at 7 er i en klasse for sig.

Synes bare der er gået for meget pop i det. Pointen med final fantasy var jo og har altid været at det er "the final fantasy", ergo der skulle aldrig bygges videre på de enkelte historier. Det var med det mindset at 1-7 blev lavet. At Square så begyndte at se $$ i at lave 2 ligegyldige spinoffs og en film der egentlig var lidt plat i sammenligning med FF VII historien, ... Ærgeligt. Og nu lader det så til de har fuldstændig smidt den tankegang væk, og laver spinoffs og 2'ere hvorend de kan få penge ud af det. Virkelig ærgeligt.
Gravatar #22 - natterjack
17. maj 2008 10:37
"De er alle dårlige" som nr. 3?! Folk fatter tydeligvis ikke hvad de er gået glip af.
Gravatar #23 - Spiderboy
17. maj 2008 10:56
#21
Jep, 6'eren (jeg kører konsekvent med japanske versionsnumre) var også virkelig klasse. Flot grafik (af tiden at være), god historie, og meget varierende karakterer.
Gravatar #24 - Norrah
17. maj 2008 13:49
#20 nu er der jo nogle af os som må vente på en version af crisis core. Der kan spilles af folk der ikke kan ulla bulla sprog. Eller Amerikansk...
Gravatar #25 - Norrah
17. maj 2008 13:58
#20 no disrespect. Men ud fra din anmeldelse virker det ikke som om du har forstået handlingen i FFVII?

Cloud var aldrig i soldier. Der var lidt for meget spoiler alert så læste det ikke helt igennem. Men du burde nok lige spille spillet igennem igen.
Gravatar #26 - pksh
18. maj 2008 10:15
Jeg har også spillet næsten dem alle sammen (inklusiv det nye Final Fantasy VII - Crisis Core til PSP), og VIII'eren er helt sikkert min favorit! Historien i 8'eren er super fængende - og kampsystemet er virkelig lækkert - bortset fra "Draw", som virkelig var irriterende.
Gravatar #27 - pksh
18. maj 2008 12:24
#25:

Nu er det også Crisis Core og ikke den originale FFVII han har anmeldt.
Gravatar #28 - cyandk
18. maj 2008 13:12
Ingen af dem, væk med det lurt :)
Gravatar #29 - Norrah
18. maj 2008 13:59
#27 ja og? Derfor er det stadig Final Fantasy VII historie han hentyder til.
Gravatar #30 - Genzo
18. maj 2008 14:39
har selv spillet alle fra 1-9

6 og 7 var nu de 2 bedste imo
Gravatar #31 - vision-dk
18. maj 2008 17:09
5 skrev:


#1


Så vidt jeg ved kommer serien vist fra Japan;-P


Whatever ;-P
Gravatar #32 - pksh
18. maj 2008 22:20
#27:

Nu er hans engelsk ikke super godt, men så vidt jeg har forstået, skriver han da også, at Cloud IKKE var med i SOLDIER? At han så er i... som du jo nok har læst - og ja, det er en spoiler - er en anden sag.
Gravatar #33 - Larz123
19. maj 2008 08:04
Jeg spiller stadigvæk Final fantasy 3 på min gamle super nintendo det rykker max. Super grafik den gang i 1993-94 :D og kanon historie. ikke som nu hvor det er lort.
Gravatar #34 - moulder666
19. maj 2008 10:00
Jeg har kun spillet FF7, X og X-2, og der må jeg konkludere, at jeg syntes FF7 var underholdende, (omend med en meget indviklet historie) X var lige en tak barnligt for mig (især alt det chocobo-gøgl) og X-2 var helt horribelt - Barbieerstatning plus lidt manga!
Gravatar #35 - Wlah
21. maj 2008 11:20
Jeg fatter heller ikke at folk stemmer spillene er dårlige, eller hvad den mulighed laver i en sådan afstemning.
Lyder som bias eller generelt had mod RPG spil.

Når det så er sagt vil jeg nok dele min stemme op:

Bedste historie mener jeg er FFVI (kendt som FF3 i USA) skarpt forfuldt af FFVII.
Bedste gameplay er FFXII - genialt kampsystem og stort set ingen loadtider.

Til gengæld manglede FFXII dog gengæld manglede en del i historien. Ja det er i Spira, men det virkede på mig som om de ikke benyttede sig af det ordenligt. Især pga den tvivl jeg fik mht hvem der var hovedperson...?

Gametrailers har en kanon "retrospective" hvor de ser tilbage på hele serien og hvad der lå bag.
http://www.gametrailers.com/game/4831.html
Virkelig velproduceret - kan anbefales, dog nok primært til fans af serien.
Gravatar #36 - Spiderboy
21. maj 2008 12:03
35 skrev:
Jeg fatter heller ikke at folk stemmer spillene er dårlige, eller hvad den mulighed laver i en sådan afstemning.
Lyder som bias eller generelt had mod RPG spil.

Eller måske blot, at nogle foretrækker andre genrer?
Gravatar #37 - Wlah
21. maj 2008 12:22
#36
Jeg ved ikke med dig, men jeg mener nu der er forskel på "jeg foretrækker andre genrer" og "alle spillene er dårlige"...
Gravatar #38 - Spiderboy
21. maj 2008 12:50
Hvis man slet ikke bryder sig om RPG, så er alle RPG-spil vel dårlige?
Gravatar #39 - fidomuh
21. maj 2008 13:06
#37

Hvis jeg synes spillet er daarligt, saa synes jeg spillet er daarligt.
Laengere er den vel ikke?
Gravatar #40 - jakobdam
21. maj 2008 15:16
"Bedste" kan jo komme an på så meget.

Den historie jeg er vildest med, og den ånd der er i spillet, er afgjort Final Fantasy IX (9'eren). Der hvor de skal op i luftskibet og Zidane sætter hånden på Garnets numse ved et uheld og bare siger: "uh soft" :D :D - og så er hun pissed resten af turen :D

Gameplay'et virker dog bedst i XII (12'eren), hvor man kæmper mere realtime med de karakterer man har - et HELT superbt gennemtænkt system, faktisk. Virker rigtigt godt.


Jeg kom så først til fra og med 8'eren, som jeg ikke har gennemført fordi jeg var ved at brække mig over alt det pladderromantik :) - men ellers har jeg spillet og gennemført de øvrige fremefter. :)
Gravatar #41 - Norrah
21. maj 2008 16:01
#40 du er gået glip af 7'eren...
Det er uden tvivl den der har det bedste soundtrack historie og design.
Altså stemningen er simpelthen så gennemført.
Til en grænse hvor jeg kan huske at jeg til tider græd..*
Det er hverken plader romantisk eller helt uden. Det er et gennemført trekants drama, til tider firkant.

*Ja ja, bash i bare. Jeg var for det første ikke ret gammel, og så er det simpelthen fantastisk.
Gravatar #42 - TuxDK
22. maj 2008 18:38
#41

Hey, vi sad to mand og tuede ved "du ved nok der hvor det der sker..."
Ingen skam i det, det er en ret så følsesladet scene.

Final Fantasy VII vil altid ligge hos mig, det er uden tvivl det spil jeg har engageret mig mest i. Ever.

Er dog ikke et spil man spiller flere gange, da man ikke gider repeterer mange ting, men hvis de laver det til PS3, som der går rygter om, så køber jeg det får at opleve historien og stemningen igen.

Håber bare ikke jeg er blevet for gammel til den følelse.
Gravatar #43 - Spiderboy
22. maj 2008 23:15
#41, #42
Kan sagtens følge jer. I den-I-ved-nok-scene fik jeg også våde øjne. Det var et ret uventet plot twist. Helt klart også det computerspil, som har påvirket mig mest følelsesmæssigt - dog skarpt forfulgt af 10'eren, hvor jeg også fik våde øjne i visse scener. Det er aldrig sket for mig i andre spil. F.eks. var Metal Gear Solid 3 også følelsesladet, men slet ikke i samme grad.

Kunne være fedt med et PS3 remake! Det kunne få mig til at købe en PS3. Jeg tvivler dog stærkt på, at det sker.
Gravatar #44 - jakobdam
23. maj 2008 10:46
#41 >
Ja jeg har godt set den positive ånd omkring VII, jeg har dog aldrig haft lejlighed til at få købt det...

Og ja, kommer det til PS3, så køber jeg sgu PS3. 13'eren er jo også på vej til PS3, og det tegner til at blive rigtigt fedt!


#43 >>
Jeg syntes Tidus var noget så irriterende, så jeg kunne virkeligt ikke have ondt af Yuna... som jeg også syntes var en irriterende karakter...

Nææ, Rikku - se DER er en ægte FF-darling - gad vide om man kan købe sådan nogle kontaktlinser.... *grin*


Følelsesladet - af dem jeg har prøvet, vinder FF IX'eren. Supersødt plot med mere seriøse undertoner, som kommer til udtryk mere og mere gennem spillet - og de fedeste ideer, og superbt skabt handling med sammenhæng.
Gravatar #45 - Wlah
23. maj 2008 11:28
#43
Selv tror jeg muligheden for en FF7 remake til ps3 er forholdsvis høj. Især taget i betragtning hvor meget arbejde de ligger i spin-offs/prequels/sequels til netop FF7 universet for tiden.

Hvis det går som jeg tror det går, vil ff7 remake udkomme efter ff13 hypen er faldet som det sidste spil i deres ff7 'spinoffs' strategi...

Det er i hvert fald hvad jeg håber og tror. :)
Gravatar #46 - mr2
26. maj 2008 11:50
double post sry
Gravatar #47 - Spiderboy
26. maj 2008 15:29
#44
Helt enig i, at Tidus var irriterende, men man vænnede sig så småt til det. Jeg synes dog ikke, at Yuna var irriterende.

Jep, Rikku var cool. Jeg kunne også lide Wakkas accent.

Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at prøve 9'eren, men jeg har hørt meget godt om den. :-)
Gravatar #48 - Norrah
26. maj 2008 19:02
#47 wakka er også bedre kendt som bender i futurama :D
Gravatar #49 - markjensen
26. maj 2008 19:33
Tidus var lidt irriterende, Yuna var sej.. men Rikku var godt nok den allermest irriterende person. Den gyselige stemme og opførsel..
Gravatar #50 - Norrah
26. maj 2008 22:19
#49 så har du ikke hørt nok på den gyselige karakter: "brother" Specielt i X-2
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login