mboost-dp1

SXC - CMSeter
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
En fartspærre, kunne let kobles sammen med en indbygget GPS.
Som via automatisk opdaterede kort, kender fartbegrænsningerne, på den vej bilen befinder sig, og giver oplysningerne videre til fartspærreren.
Så er der ikke noget der hedder at man kan køre for stærkt.
Irriterende? Hell Yeah, men helt sikkert noget der kunne rede liv.
Som via automatisk opdaterede kort, kender fartbegrænsningerne, på den vej bilen befinder sig, og giver oplysningerne videre til fartspærreren.
Så er der ikke noget der hedder at man kan køre for stærkt.
Irriterende? Hell Yeah, men helt sikkert noget der kunne rede liv.
#18
For det første skriver jeg ikke, at alle unge kører af dårligt. Det mener jeg overhovedet ikke! Men det ER et faktum, at de er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne. Sakset direkte fra Vejdirektoratet:
"Unge er stadig overrepræsenteret i trafikulykker. I 2006 var omtrent hver tredje af de dræbte og tilskadekomne i Danmark en ung mellem 18 og 24 år. Gruppen udgør omkring 10 % af befolkningen."
Hvor #33 har sine tal - eller mangel på samme - fra ("Faktisk er der ingen statestik, jeg har kunne finde, der bekræfter de voldsome overepræsentation som der skulle være"), skal jeg ikke kunne sige. Udover ovenstående, har har jeg fx ikke svært ved at at få statistikbanken til at fortælle mig, at 18 til 24-årige mænd i 2007 var involveret i 660 (personbils-)ulykker der medførte personskade og/eller død, mens de 25 til 64 årige tilsammen var involveret i 946.
Og så det spøjse: Jeg skriver, at det da må være nogen andres skyld, at de er overrepræsenteret, hvortil du svarer "få lige styr på de ældre billister først, da det ofte er dem som presser yngre ikke så erfarerne bilister til at køre hurtigere end de selv vil!!".
Men... så havde jeg vel ret? Overprepræsentationen skyldes ikke unge, der overvurderer egne evner, eller har lige lovligt dominerende fart-gener... nej, de bliver pressset af ældre! Aha... ja, så fik vi da det på plads...
For det første skriver jeg ikke, at alle unge kører af dårligt. Det mener jeg overhovedet ikke! Men det ER et faktum, at de er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne. Sakset direkte fra Vejdirektoratet:
"Unge er stadig overrepræsenteret i trafikulykker. I 2006 var omtrent hver tredje af de dræbte og tilskadekomne i Danmark en ung mellem 18 og 24 år. Gruppen udgør omkring 10 % af befolkningen."
Hvor #33 har sine tal - eller mangel på samme - fra ("Faktisk er der ingen statestik, jeg har kunne finde, der bekræfter de voldsome overepræsentation som der skulle være"), skal jeg ikke kunne sige. Udover ovenstående, har har jeg fx ikke svært ved at at få statistikbanken til at fortælle mig, at 18 til 24-årige mænd i 2007 var involveret i 660 (personbils-)ulykker der medførte personskade og/eller død, mens de 25 til 64 årige tilsammen var involveret i 946.
Og så det spøjse: Jeg skriver, at det da må være nogen andres skyld, at de er overrepræsenteret, hvortil du svarer "få lige styr på de ældre billister først, da det ofte er dem som presser yngre ikke så erfarerne bilister til at køre hurtigere end de selv vil!!".
Men... så havde jeg vel ret? Overprepræsentationen skyldes ikke unge, der overvurderer egne evner, eller har lige lovligt dominerende fart-gener... nej, de bliver pressset af ældre! Aha... ja, så fik vi da det på plads...
#52
måden din besked læses på er sarkastisk, hvis ikke dette er hvad du mener, så bør du kigge på din skrivemåde inden du skriver et indlæg..
som skrevet før, så har jeg det personligt ok med at ligge omkring 80-85 km/t når jeg kører på landevejen, men det er der som regel mange andre der ikke har, er der ikke mulighed for at overhale, så bliver der kørt helt op i bagenden af min bil, hvilket er farligt for både dem og mig.
hvad ville du gøre så?? risikere at du skal bremse og at idioten bag dig kører op i dig? hvor du som regel får skylden alligevel fordi du er den unge, eller køre hurtigere for dermed at undgå det pres fra den bagved kørerne.
at mange unge kører hurtigere end det er tilladt er fakta ja, og mange gør det fordi de synes det er sjovt, dette er også fakta, men at skære alle over en kam, bliver jeg personligt irritereret over.
måden din besked læses på er sarkastisk, hvis ikke dette er hvad du mener, så bør du kigge på din skrivemåde inden du skriver et indlæg..
som skrevet før, så har jeg det personligt ok med at ligge omkring 80-85 km/t når jeg kører på landevejen, men det er der som regel mange andre der ikke har, er der ikke mulighed for at overhale, så bliver der kørt helt op i bagenden af min bil, hvilket er farligt for både dem og mig.
hvad ville du gøre så?? risikere at du skal bremse og at idioten bag dig kører op i dig? hvor du som regel får skylden alligevel fordi du er den unge, eller køre hurtigere for dermed at undgå det pres fra den bagved kørerne.
at mange unge kører hurtigere end det er tilladt er fakta ja, og mange gør det fordi de synes det er sjovt, dette er også fakta, men at skære alle over en kam, bliver jeg personligt irritereret over.
#53
Ja, det var sarkastisk. Nej, at med sarkasme sige, at alle 18-årige kører som en drøm, er ikke det samme som at sige, at ingen af dem gør det.
Hvis jeg nu (sarkastisk) havde sagt "Ih ja, alle danskere overholder alle fartgrænser!", havde du så troet, at jeg mente at ingen danskere overhovedet overholdt en eneste fartgrænse? Nej vel?
Og dermed har jeg altså ikke skåret nogen over én kam.
Og ang. dit spørgsmål. Jeg ville bevare min hastighed. Hvis der, som du siger, ikke var mulighed for at overhale, ville din hastighedsforøgelse jo kun nytte noget hvis I ikke møder andre biler, der overholder fartgrænsen. Ellers er I jo pludselig en hel række biler, der ligger i røven på hinanden! Hvilket vel er endnu farligere...
Har du i øvrigt nogen dokumentation for, at den unge, forankørende som regel får skylden, når de bliver ramt bagfra ved opbremsning? For jeg har da svært ved at forestille mig, hvordan man bebrejder nogen, at de bliver ramt bagfra ved opbremsning, når nu det er den bagvedliggende bilists ansvar, at holde passende afstand...
Ja, det var sarkastisk. Nej, at med sarkasme sige, at alle 18-årige kører som en drøm, er ikke det samme som at sige, at ingen af dem gør det.
Hvis jeg nu (sarkastisk) havde sagt "Ih ja, alle danskere overholder alle fartgrænser!", havde du så troet, at jeg mente at ingen danskere overhovedet overholdt en eneste fartgrænse? Nej vel?
Og dermed har jeg altså ikke skåret nogen over én kam.
Og ang. dit spørgsmål. Jeg ville bevare min hastighed. Hvis der, som du siger, ikke var mulighed for at overhale, ville din hastighedsforøgelse jo kun nytte noget hvis I ikke møder andre biler, der overholder fartgrænsen. Ellers er I jo pludselig en hel række biler, der ligger i røven på hinanden! Hvilket vel er endnu farligere...
Har du i øvrigt nogen dokumentation for, at den unge, forankørende som regel får skylden, når de bliver ramt bagfra ved opbremsning? For jeg har da svært ved at forestille mig, hvordan man bebrejder nogen, at de bliver ramt bagfra ved opbremsning, når nu det er den bagvedliggende bilists ansvar, at holde passende afstand...
#43 arne_v jeg har selv lavet undersøgelse med data fra danske statestik bank http://www.statistikbanken.dk
Har prøvet at lave figure 3 , men har kun kunne finde data fra 2006 og ikke 2007 i stasestikbank, og den viser faktisk at overepæsentation er i aldersgruppen 25-34 årig.
http://peecee.dk/upload/view/134521 (Statestikbank Trafik->MOERKE)
#53 I Uheldk1 på statestikbanken står at der rigtignok er blandt de. 18-24 mænd er involverede i 660 ulykker men at der blandt 25-44 mænd årig var involverede i 679 ulykker en lille, men en overepræsentation blandt de 25-24 årig mænd og 45-64 årig mænd kun var involverde 267 ulykker.
Det samme gør sig gældene for kvinderne
de 18-24 årig kvinder var involverede i 280 ulykker mens de 25-24 årig kvinder var involverede i 509 ulykker og de 45-64 årig var involverede i 268 ulykker i 2007.
http://peecee.dk/upload/view/134523
Har prøvet at lave figure 3 , men har kun kunne finde data fra 2006 og ikke 2007 i stasestikbank, og den viser faktisk at overepæsentation er i aldersgruppen 25-34 årig.
http://peecee.dk/upload/view/134521 (Statestikbank Trafik->MOERKE)
#53 I Uheldk1 på statestikbanken står at der rigtignok er blandt de. 18-24 mænd er involverede i 660 ulykker men at der blandt 25-44 mænd årig var involverede i 679 ulykker en lille, men en overepræsentation blandt de 25-24 årig mænd og 45-64 årig mænd kun var involverde 267 ulykker.
Det samme gør sig gældene for kvinderne
de 18-24 årig kvinder var involverede i 280 ulykker mens de 25-24 årig kvinder var involverede i 509 ulykker og de 45-64 årig var involverede i 268 ulykker i 2007.
http://peecee.dk/upload/view/134523
#55
18-24 er et interval på 7 år.
25-44 er et interval på 20 år.
Hvis vi antager, at der er 1000 af hver alder (dvs. 1000 18-årige, 1000 19-årige osv.), så er der altså 7000 18-24-årige der deles om 660 ulykker. Det vil sige (7000/660) ca. én ulykke for 10. person (10,6, mere nøjagtigt).
Der er derimod 20.000 25-44-årige, der deles om 679 ulykker. Det er (20.000/679) én ulykke for hver 30. person (29,5 mere nøjagtigt). Det er da hvad jeg kalde en kraftig overrepræsentation blandt de 18-24-årige! 3 gange så mange ulykker!
18-24 er et interval på 7 år.
25-44 er et interval på 20 år.
Hvis vi antager, at der er 1000 af hver alder (dvs. 1000 18-årige, 1000 19-årige osv.), så er der altså 7000 18-24-årige der deles om 660 ulykker. Det vil sige (7000/660) ca. én ulykke for 10. person (10,6, mere nøjagtigt).
Der er derimod 20.000 25-44-årige, der deles om 679 ulykker. Det er (20.000/679) én ulykke for hver 30. person (29,5 mere nøjagtigt). Det er da hvad jeg kalde en kraftig overrepræsentation blandt de 18-24-årige! 3 gange så mange ulykker!
Har ofte tænkt over, hvorfor faen vi endnu ikke har dette.gentox (51) skrev:En fartspærre, kunne let kobles sammen med en indbygget GPS.
Som via automatisk opdaterede kort, kender fartbegrænsningerne, på den vej bilen befinder sig, og giver oplysningerne videre til fartspærreren.
Så er der ikke noget der hedder at man kan køre for stærkt.
Irriterende? Hell Yeah, men helt sikkert noget der kunne rede liv.
Det kunne være styret fra et centralt sted i landet, og samtlige biler på det danske marked efter denne lancering, skulle tvinges til at have sådan en fartpilot.
Så var vi fri for de tåber der skal blæse afsted på landeveje med 150 og lignende hastigheder.
edit: Ja jeg ved godt at det kan omgås, men hvad kan ikke?
#56 Netop defor jeg i min oprindel undersøgesel sammenhold den med antal person pr. overgangen, og der viste at 2.7% af de 18-24 årig var inblande i uykker mens 2.5 % af de øverige alledersgruppe var inblandet, har ikke lige min oprindelig statteik, men jeg kan nu engang ikke gøre noget ved opdeling statestikbank laver, og der er også forkert ikke at opdele i lige intervaller.
Og min oprindelig undersøgelse viste også at knap 98% af den 18-24 årig årgang ikke var involveret i ulykker.
Og min oprindelig undersøgelse viste også at knap 98% af den 18-24 årig årgang ikke var involveret i ulykker.
Hvis det skal være ordentligt er det ikke nok med aldersdemografi og ulykkesstatistik - det skal også kobles med hvor meget (tid/km) de enkelte grupper rent faktisk bruger bil. En effekt der nok blot forstærker det samlede billede.
Teorien om at unge mænd IKKE er stærkt overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne må nok lige holde en pause indtil der er belæg for at udbrede den, Tak.
Teorien om at unge mænd IKKE er stærkt overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne må nok lige holde en pause indtil der er belæg for at udbrede den, Tak.
#59 Det jeg siger er at der ikke er belæg for teorien om at de unge er stærk overæpræsenterede i ulykkestastikkerne.
Jeg har personligt lavede en undersøgelse med data fra statestik banken hvor jeg samenold født pr. årgang med statestik over ulykker opdelt efter aldersgrupper, du er velkomen til selv at lave en.
Og så havde jeg faktisk spurgt sikekrtrafik.dk og Rådet for Større Færdselssikkerhed efter rapporten der konkludere at unge var overrepræsenterede begge kunne ikke levere den.
Jeg har personligt lavede en undersøgelse med data fra statestik banken hvor jeg samenold født pr. årgang med statestik over ulykker opdelt efter aldersgrupper, du er velkomen til selv at lave en.
Og så havde jeg faktisk spurgt sikekrtrafik.dk og Rådet for Større Færdselssikkerhed efter rapporten der konkludere at unge var overrepræsenterede begge kunne ikke levere den.
thomaxz (55) skrev:#43 arne_v jeg har selv lavet undersøgelse med data fra danske statestik bank http://www.statistikbanken.dk
Har prøvet at lave figure 3 , men har kun kunne finde data fra 2006 og ikke 2007 i stasestikbank, og den viser faktisk at overepæsentation er i aldersgruppen 25-34 årig.
http://peecee.dk/upload/view/134521 (Statestikbank Trafik->MOERKE)
Efter nedenstående mega-bøf må det vist være nærliggende at antage at du har regnet forkert.
thomaxz (55) skrev:#53 I Uheldk1 på statestikbanken står at der rigtignok er blandt de. 18-24 mænd er involverede i 660 ulykker men at der blandt 25-44 mænd årig var involverede i 679 ulykker en lille, men en overepræsentation blandt de 25-24 årig mænd og 45-64 årig mænd kun var involverde 267 ulykker.
De tal jeg får fra Statistiskbanken siger:
Antal mænd mellem 18 og 24 i 2007: 213859
Antal mænd mellem 25 og 44 i 2007: 765005
Og, som tidligere nævnt flere steder, antal uheld med personskade og/eller dødsfald:
Mænd mellem 18 og 24 år: 660
Mænd mellem 25 og 44 år: 679
Det giver:
Mænd mellem 18 og 24 år: Ét uheld pr. 324 (afrundet)
Mænd mellem 25 og 44 år: Ét uheld pr. 1127 (afrundet)
Hvordan man kan kalde det en "teori" om overrepræsentation ved jeg sgu ikke. Selv om der sikkert vil være afvigelser, hvis man først får medregnet antal kørte km, de såkaldte mørketal osv., så skal der sgu godt nok være nogle ret ekstreme tal, hvis det skal ændre på det samlede billede!
Antal mænd mellem 18 og 24 i 2007: 213859
Antal mænd mellem 25 og 44 i 2007: 765005
Og, som tidligere nævnt flere steder, antal uheld med personskade og/eller dødsfald:
Mænd mellem 18 og 24 år: 660
Mænd mellem 25 og 44 år: 679
Det giver:
Mænd mellem 18 og 24 år: Ét uheld pr. 324 (afrundet)
Mænd mellem 25 og 44 år: Ét uheld pr. 1127 (afrundet)
Hvordan man kan kalde det en "teori" om overrepræsentation ved jeg sgu ikke. Selv om der sikkert vil være afvigelser, hvis man først får medregnet antal kørte km, de såkaldte mørketal osv., så skal der sgu godt nok være nogle ret ekstreme tal, hvis det skal ændre på det samlede billede!
Tror personligt stadig ikke at det vil hjælpe pga styringen, da det blot vil være et spørgsmål om tid før at man har fundet en måde at komme uden om den på..
#64
Men jeg vil alligevel ikke mene du kan bruge de tal til noget, for hvis du læser det jeg har skrevet tidligere, med at trekantsområdet har lavet et forbud mod at lastbiler må overhale, gør mange lastbiler det alligevel.. Da jeg selv er 19 og kører "frisk" nogengange vil jeg personligt mene at lastbil chaufføren er skyld i ulykken da han bryder loven ved at overhale.. Og lad os sige at ulykken sker og det bliver lastbilchaufførens ord mod nybilisten. Så er vi vel begge enige om hvem der vinder den sag?
Og du kan heller ikke bruge dem til noget da at man som 18-24årig er nybilist. Husker da at min kørelærer sagde at nu skulle jeg for alvor lærer at kører bil, dette sagde han da jeg havde fået mit kørekort.. Så selvfølgelig er det da også klart at mænd i den højere aldersgruppe 25-44 har færre uheld, de har jo 7 års erfaring mere end de 18årige...
Det ville da være fuldstændig tåbeligt hvis det gik den anden vej..
#64
Men jeg vil alligevel ikke mene du kan bruge de tal til noget, for hvis du læser det jeg har skrevet tidligere, med at trekantsområdet har lavet et forbud mod at lastbiler må overhale, gør mange lastbiler det alligevel.. Da jeg selv er 19 og kører "frisk" nogengange vil jeg personligt mene at lastbil chaufføren er skyld i ulykken da han bryder loven ved at overhale.. Og lad os sige at ulykken sker og det bliver lastbilchaufførens ord mod nybilisten. Så er vi vel begge enige om hvem der vinder den sag?
Og du kan heller ikke bruge dem til noget da at man som 18-24årig er nybilist. Husker da at min kørelærer sagde at nu skulle jeg for alvor lærer at kører bil, dette sagde han da jeg havde fået mit kørekort.. Så selvfølgelig er det da også klart at mænd i den højere aldersgruppe 25-44 har færre uheld, de har jo 7 års erfaring mere end de 18årige...
Det ville da være fuldstændig tåbeligt hvis det gik den anden vej..
#65 Ja, tallet om person skade viser jo intet om kørestil, som er det rådet for støre færdesel sikkerhed og sikekrtrafik vil have frem.
Og så et lille men, en 25-44 årig har ikke nødvendigvis mere erfaring, de kunne ligeså godt have taget kørekortet da de var 40 år, eller de kunne have taget kørekort som 18 årig men aldrig brugt det, de folk findes.
Og så et lille men, en 25-44 årig har ikke nødvendigvis mere erfaring, de kunne ligeså godt have taget kørekortet da de var 40 år, eller de kunne have taget kørekort som 18 årig men aldrig brugt det, de folk findes.
#65
Synes det er temmeligt komisk, at jeg startede med at skrive, at hvis man spurgte de unge, så var det nok andres skyld, at de var overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne!
Ganske rigtigt skal en del forklaringen findes i de unges almene mangel på rutine - den slags tager bare tid. Men... hvad er så forklaringen på, at det blandt unge kvinder ikke er nær så stor overrepræsentation? Man får vel ikke automatisk mere rutine af, at være kvinde? Se, det mener jeg jo netop viser noget om kørestil!
Synes det er temmeligt komisk, at jeg startede med at skrive, at hvis man spurgte de unge, så var det nok andres skyld, at de var overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne!
Ganske rigtigt skal en del forklaringen findes i de unges almene mangel på rutine - den slags tager bare tid. Men... hvad er så forklaringen på, at det blandt unge kvinder ikke er nær så stor overrepræsentation? Man får vel ikke automatisk mere rutine af, at være kvinde? Se, det mener jeg jo netop viser noget om kørestil!
#68
I dette tilfælde defineret som 18-24-årige (men nok med særligt tryk på de 18-19-årige, da de udgør den mest markante gruppe).
Og ja, tallene viser ikke bare sort på hvidt, hvad der skyldes hvad, men man skal godt nok være dygtig til fornægtelse, for at tro, at de intet viser. Og ærlig talt, når uafhængige trafikforskere, Rådet for større trafiksikkerhed, Vejdirektoratet, Danmarks TransportForskning osv. osv. osv. alle er enige om, at de unge er overrepræsenteret i ulykkesstatistikken, ikke kun, men især pga. manglende rutine, kørestil og tilhørende overvurdering af egne evner... well... go figure. Jeg har i løbet af denne diskution læst en masse tekst og tal, og det pejer alt sammen samme vej. Henvis mig gerne til noget, der viser det modsatte, for jeg har ikke fundet én eneste ting...
I dette tilfælde defineret som 18-24-årige (men nok med særligt tryk på de 18-19-årige, da de udgør den mest markante gruppe).
Og ja, tallene viser ikke bare sort på hvidt, hvad der skyldes hvad, men man skal godt nok være dygtig til fornægtelse, for at tro, at de intet viser. Og ærlig talt, når uafhængige trafikforskere, Rådet for større trafiksikkerhed, Vejdirektoratet, Danmarks TransportForskning osv. osv. osv. alle er enige om, at de unge er overrepræsenteret i ulykkesstatistikken, ikke kun, men især pga. manglende rutine, kørestil og tilhørende overvurdering af egne evner... well... go figure. Jeg har i løbet af denne diskution læst en masse tekst og tal, og det pejer alt sammen samme vej. Henvis mig gerne til noget, der viser det modsatte, for jeg har ikke fundet én eneste ting...
Du nænver du har set en masse tal der peger, peger De peger kun, og det beviser intet.
Desuden har jeg heller ikke kunne finde info på statestikbanken om deres tal kun inholder føren af bilen, eller om passager også er inkluderet i tallene, hvilke der så skal tage højde for i undersøgelserne.
Desuden har jeg heller ikke kunne finde info på statestikbanken om deres tal kun inholder føren af bilen, eller om passager også er inkluderet i tallene, hvilke der så skal tage højde for i undersøgelserne.
#70
Jeg, og det meste af Danmark, vælger nok alligevel at stole på eksperterne på området. Og ingen af dem siger "måske" eller "muligvis" eller "der er godt nok ingen beviser, men...". De siger alle sammen, at unge ER overrepræsenteret. Så når alle tal og statistikker viser det, alle eksperter sværger på det... så skal man, som sagt, være ualmindeligt dygtig til fornægtelse for ikke at tro, det er sandt.
Jeg, og det meste af Danmark, vælger nok alligevel at stole på eksperterne på området. Og ingen af dem siger "måske" eller "muligvis" eller "der er godt nok ingen beviser, men...". De siger alle sammen, at unge ER overrepræsenteret. Så når alle tal og statistikker viser det, alle eksperter sværger på det... så skal man, som sagt, være ualmindeligt dygtig til fornægtelse for ikke at tro, det er sandt.
Jeg har ikke sagt at unge er ikke overepæsenter, men jeg har sagt at det ikke er så grelt som de vil have det til at fremstå.
1. Når du skrive ulykkestatestikerne og når 'eksperten' skriver ulykkestatestikerne, så må man vil tro at det gælder alle, alle inkl. ulykker i hjemmet eller hva'?
Hvis så kan du jo ikke konkludere noget på køresel som rådet for større færdselsikkerhed gør.
2. Inkludere statestikker om personskader i trafikken, pasagere?
Hvis de gjorde kunne det være at der var 3 unge i bil ført af 45 årig!
Jeg har som sagt ikke kunne finde ud af om de gør eller ej.
3. Statestikekrne om personskade inkludere personskade sket som fodgænger.
4. Statestikker om personskade i trafikken viser intet om kørestil.
5. Statestikerne om personskade i trafikken viser intet om hvor gammel føren af bilen er, hvor gamme føres kørkort var, eller om føre overhoved havde kørekort.
1. Når du skrive ulykkestatestikerne og når 'eksperten' skriver ulykkestatestikerne, så må man vil tro at det gælder alle, alle inkl. ulykker i hjemmet eller hva'?
Hvis så kan du jo ikke konkludere noget på køresel som rådet for større færdselsikkerhed gør.
2. Inkludere statestikker om personskader i trafikken, pasagere?
Hvis de gjorde kunne det være at der var 3 unge i bil ført af 45 årig!
Jeg har som sagt ikke kunne finde ud af om de gør eller ej.
3. Statestikekrne om personskade inkludere personskade sket som fodgænger.
4. Statestikker om personskade i trafikken viser intet om kørestil.
5. Statestikerne om personskade i trafikken viser intet om hvor gammel føren af bilen er, hvor gamme føres kørkort var, eller om føre overhoved havde kørekort.
#72
re 1)
Sludder. Det fremgår klart at det er færdselsulykker.
re 2 & 5)
Det sker uden tvivl, men du tror vel ikke selv på at det har nogen betydning for statistikken ?
re 3)
Ja. Og ? Uforsigtighed i trafikken rammer ikke kun billister men også fodgængere og cyklister.
re 4)
Det giver en begrundet mistanke om at der i grupper med høje
ulykkes tal findes en del med en forkert kørestil.
re 1)
Sludder. Det fremgår klart at det er færdselsulykker.
re 2 & 5)
Det sker uden tvivl, men du tror vel ikke selv på at det har nogen betydning for statistikken ?
re 3)
Ja. Og ? Uforsigtighed i trafikken rammer ikke kun billister men også fodgængere og cyklister.
re 4)
Det giver en begrundet mistanke om at der i grupper med høje
ulykkes tal findes en del med en forkert kørestil.
thomaxz (72) skrev:Jeg har ikke sagt at unge er ikke overepæsenter, men jeg har sagt at det ikke er så grelt som de vil have det til at fremstå.
I #60 skriver du:
Og så havde jeg faktisk spurgt sikekrtrafik.dk og Rådet for Større Færdselssikkerhed efter rapporten der konkludere at unge var overrepræsenterede begge kunne ikke levere den.
Det tager ca. 30 sekunder at opgoogle statistikker der viser at unge er overrepræsenterede.
#73 Jo der er tvivl om hvad der ligger bag, for der er ikke lavet en undersøgelse på det punkt.
#74 Er det gæt eller noget du har nolge tal på?
#75 Hvofor ikke?, det er en mulgihed der realistiks.
#76 Hvornår er noget et bevis? der finde 2 ting indicier og beviser, indicier er når noget peger i en retning, og beviser er noget der 'bevist' for i retten kan et indcie bruges som bevis, hvilket jeg menr er helt forkert, jeg mener at der skal være midn 3 indicer for at man kan kalde det et bevis.
Fordi noget peger i en retning, er der ikke nøvendigvis rigitg, der kan være draget forket konklusioner, der kan være begået fejl etc. etc.
#75
1. Nej der er IKKE klart at der er tale om trafik ulykker.
2. Jo det har betydning for at konkulsion om at unge køre hensynløst, og det har også betydning for antalle af personer i statestikker, og ja det kan også ske omvendt.
3. Nu kokludere du noget du ikke kan konkludere ud fra de tal, du kan ikke konkludere om de kommet til skade pga. uforsigthed, der kunen være ande grunde, det kunne også være at de var båtte ned af billist der køret på fortovet.
4. De kan ikke give en begrundet mistanke, men det kan godt give en mistanke, men det er ikke ensbetyden men den er rigtig.
5. Det har betydening for konklutionen som rådet for støre færdelsikker har draget ude fra samling af personskade og årgang.
#78 Og jo jeg har spurgt dem, og de kunne ikke levere nogen rapport.
Du skal ikke spørge mig hvofor de ikke kunne, men det kunne de altså ikke.
#74 Er det gæt eller noget du har nolge tal på?
#75 Hvofor ikke?, det er en mulgihed der realistiks.
#76 Hvornår er noget et bevis? der finde 2 ting indicier og beviser, indicier er når noget peger i en retning, og beviser er noget der 'bevist' for i retten kan et indcie bruges som bevis, hvilket jeg menr er helt forkert, jeg mener at der skal være midn 3 indicer for at man kan kalde det et bevis.
Fordi noget peger i en retning, er der ikke nøvendigvis rigitg, der kan være draget forket konklusioner, der kan være begået fejl etc. etc.
#75
1. Nej der er IKKE klart at der er tale om trafik ulykker.
2. Jo det har betydning for at konkulsion om at unge køre hensynløst, og det har også betydning for antalle af personer i statestikker, og ja det kan også ske omvendt.
3. Nu kokludere du noget du ikke kan konkludere ud fra de tal, du kan ikke konkludere om de kommet til skade pga. uforsigthed, der kunen være ande grunde, det kunne også være at de var båtte ned af billist der køret på fortovet.
4. De kan ikke give en begrundet mistanke, men det kan godt give en mistanke, men det er ikke ensbetyden men den er rigtig.
5. Det har betydening for konklutionen som rådet for støre færdelsikker har draget ude fra samling af personskade og årgang.
#78 Og jo jeg har spurgt dem, og de kunne ikke levere nogen rapport.
Du skal ikke spørge mig hvofor de ikke kunne, men det kunne de altså ikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.