mboost-dp1

SXC - clix
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
kblood (250) skrev:Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg vil mene det lyder underligt hvis TDCs backbone, eller det fiber de har sat op indtil videre, ikke har kapacitet til 50/50.
Selvfølgelig har de nok til én 50/50. Men hvis de allerede nu er dimensioneret til at alle får 50/50 er de da nogle idioter. Det er spild af penge.
kblood (250) skrev:Dengang det var ADSL2, så var det da et problem i nogen områder, men burde stadigt kun være et administrativt problem. Jeg er da godt nok ikke netværks enginør, men det er altid sådan jeg har fået det forklaret af dem som snakker med det.
Det er bare at opgradere. Men det er ikke gratis.
kblood (250) skrev:He :) Nej det er heller ikke den type virksomhed jeg mener. Jeg mener de virksomheder hvor der måske er op til 10 ansatte, hvor at de ikke lige har egen mailserver osv. Så er der nogen der godt kan leve med nedetid på omkring 1-3 dage de få gange der måske er problemer.
OK. Så du omtaler små virksomheder med under 10 medarbejdere uden servere, som kan tåle nedetid men som har et behov for 50 mbit i upload. Er det dén KÆMPE brugerbase du omtaler?
#251
Det er ikke gratis at opgradere, men pointen var jo også at de har valgt at starte med 50/10 et eller andet sted, men at jeg ikke vil mene at de ikke lige så godt kunne have valgt 50/20 hvis ikke det var fordi de ikke prøver at markedsføre sit produkt aggresivt.
Hvad angår de små virksomheder, så gælder det vel nok kun 10.000 - 50.000. Jeg snakker da med nogen et sted mellem hver anden eller tredje dag. Engang imellem prøver de endda at få erhvervs service på trods af at de samtidigt ikke ser det som modsigende at de ikke vil betale for at have et erhvervs abonnement.
Men det er da nu også ligegyldigt. Pointen er at han jo ikke har sagt noget forkert ham i forbrugerrådet. TDC malker kunderne, og det er jo ikke fordi han har sagt at han mener de gør det mere end de burde. De gør det da med måde vil jeg mene. Hvis ikke det var for konkurrence styrelsen, så kunne TDC jo næsten uden problemer skaffe sig af med sine konkurrenter inden for 12 måneder formoder jeg, og hæve prisen på lejen af kobber til det dobbelte eller hvad der nu skal til for at kunder bliver tvunget til at vælge TDC.
--- ekstra wall of text
Eller TDC ville kunne sætte deres priser så lavt som de kan, og stadigt have overskud, hvilket vil medføre at ingen ville have en levende chance for at underbyde TDC uden at have deres måde at levere bredbånd på til samme priser. For det er da en selv følge at TDC tjener mere på at sælge en Internet forbindelse til 200kr. i måneden end andre en TDC tjener på at sælge en Internet forbindelse til samme pris. Fordi mange af udgifterne og indtjeningen går til TDC. Samtidigt har TDC sikkert mindre risiko ved at lade andre udbydere tilbyde internet forbindelser til samme pris. Da det så et stykke af vejen bliver den udbyder som kan risikere at hæfte for f.eks. at sende teknikere ud indenfor 3-4 timer når det ikke virker.
Der er utroligt mange faktorer i det, men det ender jo ud i at TDC er lidt imellem at de ikke må gøre andet end at malke kunderne, istedet for at prøve at være aggresive og prøve at have en endnu større andel af dem, eller bare prøve at få det overskud de nu kan.
Telenor havde da vidst et overskud på 800.000 millioner i 2010 eller 2011, men det ved jeg så ikke om det var på bredbånds delen eller telefoni delen. Det var ihvertfald ikke med hele beløbet lagt ud til 4G licens regnet med er jeg ret sikker på. Jeg er ret sikker på at som det køre nu så kan de lave priser på bredbånd hos telenor, samtidigt med lange åbningstider, kun løbe rundt fordi man satser på at det giver en synergi effekt når at kunder så samtidigt har telefoni og andre produkter. Det giver noget risiko spredning, for der skal ikke meget til før at det vil tage 1-3 år for en Internet forbindelse på en kunde at tjene sig ind.
Og så kan man gøre som Fullrate, hvor kundeservice stort set kun er i arbejdstiden, medmindre man er erhverv, og derfor kan tilbyde Internet forbindelser til lave priser, uden at omkostningerne risikere at overstige indtægterne.
Men TDC sidder jo i den sitation som Apple lidt har siddet i. At de bestemmer hvad kunderne vil have, og forventer at der er nok der vil være enige med dem til at det vil give dem et overskud.
Undskyld at jeg text waller sådan :)
Det er ikke gratis at opgradere, men pointen var jo også at de har valgt at starte med 50/10 et eller andet sted, men at jeg ikke vil mene at de ikke lige så godt kunne have valgt 50/20 hvis ikke det var fordi de ikke prøver at markedsføre sit produkt aggresivt.
Hvad angår de små virksomheder, så gælder det vel nok kun 10.000 - 50.000. Jeg snakker da med nogen et sted mellem hver anden eller tredje dag. Engang imellem prøver de endda at få erhvervs service på trods af at de samtidigt ikke ser det som modsigende at de ikke vil betale for at have et erhvervs abonnement.
Men det er da nu også ligegyldigt. Pointen er at han jo ikke har sagt noget forkert ham i forbrugerrådet. TDC malker kunderne, og det er jo ikke fordi han har sagt at han mener de gør det mere end de burde. De gør det da med måde vil jeg mene. Hvis ikke det var for konkurrence styrelsen, så kunne TDC jo næsten uden problemer skaffe sig af med sine konkurrenter inden for 12 måneder formoder jeg, og hæve prisen på lejen af kobber til det dobbelte eller hvad der nu skal til for at kunder bliver tvunget til at vælge TDC.
--- ekstra wall of text
Eller TDC ville kunne sætte deres priser så lavt som de kan, og stadigt have overskud, hvilket vil medføre at ingen ville have en levende chance for at underbyde TDC uden at have deres måde at levere bredbånd på til samme priser. For det er da en selv følge at TDC tjener mere på at sælge en Internet forbindelse til 200kr. i måneden end andre en TDC tjener på at sælge en Internet forbindelse til samme pris. Fordi mange af udgifterne og indtjeningen går til TDC. Samtidigt har TDC sikkert mindre risiko ved at lade andre udbydere tilbyde internet forbindelser til samme pris. Da det så et stykke af vejen bliver den udbyder som kan risikere at hæfte for f.eks. at sende teknikere ud indenfor 3-4 timer når det ikke virker.
Der er utroligt mange faktorer i det, men det ender jo ud i at TDC er lidt imellem at de ikke må gøre andet end at malke kunderne, istedet for at prøve at være aggresive og prøve at have en endnu større andel af dem, eller bare prøve at få det overskud de nu kan.
Telenor havde da vidst et overskud på 800.000 millioner i 2010 eller 2011, men det ved jeg så ikke om det var på bredbånds delen eller telefoni delen. Det var ihvertfald ikke med hele beløbet lagt ud til 4G licens regnet med er jeg ret sikker på. Jeg er ret sikker på at som det køre nu så kan de lave priser på bredbånd hos telenor, samtidigt med lange åbningstider, kun løbe rundt fordi man satser på at det giver en synergi effekt når at kunder så samtidigt har telefoni og andre produkter. Det giver noget risiko spredning, for der skal ikke meget til før at det vil tage 1-3 år for en Internet forbindelse på en kunde at tjene sig ind.
Og så kan man gøre som Fullrate, hvor kundeservice stort set kun er i arbejdstiden, medmindre man er erhverv, og derfor kan tilbyde Internet forbindelser til lave priser, uden at omkostningerne risikere at overstige indtægterne.
Men TDC sidder jo i den sitation som Apple lidt har siddet i. At de bestemmer hvad kunderne vil have, og forventer at der er nok der vil være enige med dem til at det vil give dem et overskud.
Undskyld at jeg text waller sådan :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.