mboost-dp1

Apple

Første gratis iPhone-unlock klar

- Via engadget - , redigeret af MiniatureZeus

Så er det første gratis værktøj til at låse iPhonen op blevet frigivet.

Indtil videre foregår det hele via en kommandoprompt, så det kræver lidt mere arbejde at låse telefonen op gratis, end hvis man køber den kommercielle udgave kaldet iPhoneSIMfree.

Det er dog allerede blevet bekræftet, at der arbejdes på en grafisk udgave, og engadget har testet en betaudgave.





Gå til bund
Gravatar #51 - caffery
14. sep. 2007 12:08
Saa hvorfor mener du jeg efteraber nogen?


Nu tager du det jo personligt, hvilket slet ikke var min hensigt. Læs min post. Jeg skriver at folk er efterabere NÅR de køber en ipod pga. hype og design. Det gør du jo ikke, siger du lige - ergo er du ikke en efteraber, right?

Det er jo, kort sagt, det du proever at sige?


Nej det er det da bestemt ikke. Jeg har ikke brugt ordet "idiot" og "naiv" nogensteder, men simpelthen udtrykt min mening omkring den gruppe af folk der køber en ipod bare for at følge trenden og i høj grad blir påvirket af omgangskredsen og gadget-medierne uden egentlig selv at danne sig et indtryk af den, afprøve den OG andre alternativer først inden man køber.

Paastaar du hermed at iPod'en har daarlig lydkvalitet?


Nej, det er dig der igen tror at jeg mener noget jeg ikke gør. Jeg siger bare at lydkvaliteten i Ipod'en bestemt ikke er bedre end mange andre alternativer men dermed er "ok god". Var det Kontant eller Rabatten der testede det engang? Så vidt jeg husker foretrak over halvdelen af testpersonerne lyden fra en billig noname afspiller fremfor en ipod.

Det er bare trist at du ikke har noget at underbygge det med.
Har du proevet en iPhone endnu?
- Hvordan kan du saa sige at det er lort ifht. Samsung fx.
Hvordan kan du mene at produktet ikke har noget at tilbyde, uden reelt at afproeve deres salgsargument?


Først og fremmest så har jeg en masse at underbygge det med. Hver eneste måned roser Gear, T3 og hva de ellers hedder, Ipod'en og Iphonen og ofte Apple generelt. Flere gange har de i et preview eller review skrevet at man simpelthen bare skal købe den fordi den er lækker. Når de skal give karakterer giver de også topkarakterer i lydkvaliteten mens de i et andet nummer giver en Creative afspiller (som jeg ved har bedre lydkvali) lavere karakterer. Osv. osv.

Nej jeg har ikke prøvet en Iphone endnu. Jeg har dog set en pokkers masse videoklips (også i god kvalitet) af den. Jeg siger ikke at det er noget lort. Jeg siger bare at features-wise, så har den mangler - og der er mange ting der er lavet "mystisk" ved den som andre folk har påpeget. Men igen er det forskellige personers meninger og mon ikke nogen Iphone-brugere på et tidspunkt faktisk kommer til at mangle én eller flere af de features? (bemærk "nogen", ikke "mange")

Men alligevel saa plejer den at vinde paa helhedsindtrykket..


Jeg har altid synes at specielt "helhedsindtrykket" er meget subjektivt og påvirket af udseendet og designet af gadget'en. Ingen tvivl om at det er en helt fint gadget, men mit indtryk er bare stadig at hype/trendsættere har fået indført at design er ekstremt vigtigt ved en gadget lige for tiden. Personligt fatter jeg det ikke, for en mp3-afspiller ligger vel det meste af tiden i ens lomme....med mindre man selvfølgelig skal vise at man er ipod-ejer og med på moden hele tiden ;)

Googlede lige, og diverse fora indlaeg siger at Apple har vaeret ude og replace hos ALLE der har whinet.


Og? Det ændrer vel ikke på at problemet var tilstede og det var jo det du spurgte om link til. Men det undrer mig egentlig ikke at du havde "glemt" den negative historie ;)

Men jo, det er klart at der er bugs i softwaren, hvis dette er dit argument skal jeg da gerne liste de mange hundrede bugs jeg har fundet i tidernes loeb.


Problemet er bare at du, Apple og andre hele tiden fremhæver vigtigheden af UI på Iphonen. Så der er det altså IMO tilladt at prikke lidt til jer/Apple når mobilen har så mange UI bugs. De andre mobilproducenter går jo ikke så meget op i UI som Apple gør.
Gravatar #52 - fidomuh
14. sep. 2007 14:04
#51

Nu tager du det jo personligt, hvilket slet ikke var min hensigt. Læs min post. Jeg skriver at folk er efterabere NÅR de køber en ipod pga. hype og design.


Og du mener ikke at det var underforstaaet at du mente "folk der koeber ipods" ?

Det gør du jo ikke, siger du lige - ergo er du ikke en efteraber, right?


Right.

Nej det er det da bestemt ikke. Jeg har ikke brugt ordet "idiot" og "naiv" nogensteder, men simpelthen udtrykt min mening omkring den gruppe af folk der køber en ipod bare for at følge trenden og i høj grad blir påvirket af omgangskredsen og gadget-medierne uden egentlig selv at danne sig et indtryk af den, afprøve den OG andre alternativer først inden man køber.


Kort sagt, ingen?
Eller meget faa? eller hvad er det du proevet at sige? :)

Nej, det er dig der igen tror at jeg mener noget jeg ikke gør. Jeg siger bare at lydkvaliteten i Ipod'en bestemt ikke er bedre end mange andre alternativer men dermed er "ok god".


Men den ER bedre end mange andre alternativer.
Der er et faatal af afspillere der er bedre.

Var det Kontant eller Rabatten der testede det engang? Så vidt jeg husker foretrak over halvdelen af testpersonerne lyden fra en billig noname afspiller fremfor en ipod.


Det lyder meget rigtigt, det er dog ikke 3g iPods vi snakker om nu, vel? ;)
Udover det saa har iPod'en altid vaeret iblandt toppen da den blev launchet.. Apple har bare syltet agurken lidt meget imo..

Først og fremmest så har jeg en masse at underbygge det med. Hver eneste måned roser Gear, T3 og hva de ellers hedder, Ipod'en og Iphonen og ofte Apple generelt.


Og det er et problem fordi? Du kan ikke lide Apple?
De roser, sidst jeg saa en test, produktet for helheden.

Flere gange har de i et preview eller review skrevet at man simpelthen bare skal købe den fordi den er lækker.


Mkay, jeg maa foelge bedre med i sladderbladene tror jeg :)

Når de skal give karakterer giver de også topkarakterer i lydkvaliteten mens de i et andet nummer giver en Creative afspiller (som jeg ved har bedre lydkvali) lavere karakterer. Osv. osv.


Lyd er subjektivt, mit gaet er at det har vaeret en anden tester.
Udover det saa er det svaert at vurdere om noget lyd nu er en 8'er eller en 10'er..
Det bedste er at finde tests hvor de har proevet dem lige efter hinanden :)

Men okay, det understreger bare hvorfor jeg ikke gider at bruge penge paa denne slags blade ;)

Nej jeg har ikke prøvet en Iphone endnu. Jeg har dog set en pokkers masse videoklips (også i god kvalitet) af den.


Det giver bare ikke helt samme "need"-effekt hvis man ikke sidder med den i haanden :D

Jeg siger ikke at det er noget lort.


Det er bare underforstaaet naar du klandrer folk for kun at ville koebe den fordi det er "apple" ..

Jeg siger bare at features-wise, så har den mangler - og der er mange ting der er lavet "mystisk" ved den som andre folk har påpeget.


Sure, men behov er forskellige..
Jeg kan kun se meget faa ting jeg reelt vil mangle, og allesammen er noget der kan tilfoejes vha software.

Men igen er det forskellige personers meninger og mon ikke nogen Iphone-brugere på et tidspunkt faktisk kommer til at mangle én eller flere af de features? (bemærk "nogen", ikke "mange")


Jeg tvivler.
Du glemmer at se det ifht. det amerikanske markede..

Det folk primaert whiner over er MMS.. I USA bruger naesten ingen MMS.. Det er kun i EU det er "sjovt".. Derovre sprang de lortet over og gik direkte til emails ( hvilket kun er logisk imo )..

Video-optagen, meh, har jeg sq aldrig brugt anyway ( i min mobil ).

Jeg har altid synes at specielt "helhedsindtrykket" er meget subjektivt og påvirket af udseendet og designet af gadget'en.


Exactly!
Hvilket er praecis min pointe.

Ingen tvivl om at det er en helt fint gadget, men mit indtryk er bare stadig at hype/trendsættere har fået indført at design er ekstremt vigtigt ved en gadget lige for tiden. Personligt fatter jeg det ikke, for en mp3-afspiller ligger vel det meste af tiden i ens lomme....med mindre man selvfølgelig skal vise at man er ipod-ejer og med på moden hele tiden ;)


Der kan jeg helt klart se din pointe.. Men jeg er nok meget daarlig at debattere "trends" med, da jeg aldrig har interesseret mig for hvad andre mener om mig :P ( Udover at man er praesentabel, etc ).

Og? Det ændrer vel ikke på at problemet var tilstede og det var jo det du spurgte om link til. Men det undrer mig egentlig ikke at du havde "glemt" den negative historie ;)


Hvad mener du med "glemt"?
Jeg har ikke glemt noget, du tuder over at touch gaar i stykker, jeg fortaeller dig at der allerede er loesninger, gratis og hvor Apple selv har kigget deres fora igennem..

Problemet er bare at du, Apple og andre hele tiden fremhæver vigtigheden af UI på Iphonen. Så der er det altså IMO tilladt at prikke lidt til jer/Apple når mobilen har så mange UI bugs.


Prik loes, skal jeg prikke til dig hver gang der er bugs i Nokias UI?

Det er dig der forventer at de ikke har samme fejlrater som etablerede firmaer der udelukkende har lavet dette i de sidste 10 aar, ikke mig.

Jeg ved godt hvad jeg koeber, naar jeg koeber en iPhone ;)

De andre mobilproducenter går jo ikke så meget op i UI som Apple gør.


Men de har samme maengde bugs. Forskellen er at Apple meget meget nemt kan fixe bugs i deres ui.
HW-maessigt er det samme problem for dem alle ;)
Gravatar #53 - caffery
14. sep. 2007 19:35
Og du mener ikke at det var underforstaaet at du mente "folk der koeber ipods" ?


Næ, slet ikke. Folk køber gadgets af forskellige grunde (trend, features, deciderede krav osv.) og jeg hentyder bare til dem der køber den fordi den er "in" og ser lækker ud.

Kort sagt, ingen?
Eller meget faa? eller hvad er det du proevet at sige? :)


You wish ;) Endnu engang formår du at "underforstå" noget, som passer bedre til din tankegang. Der er masser der køber den uden at prøve den og andre alternativer, simpelthen pga. hype og fordi trendsætterne siger du bare skal eje den fordi den er lækker. Jeg kender som sagt flere der hører til i den kategori. Forstår egentlig slet ikke hvordan du overhovedet kan komme frem til den kommentar du kommer med?

Men den ER bedre end mange andre alternativer.
Der er et faatal af afspillere der er bedre.


Ja, men den er også dårligere end flere andre alternativer. Som du selv skriver længere oppe (nede?) så er lydkvalitet subjektivt..altså må din kommentar være din mening og ikke et faktum ;)

Det lyder meget rigtigt, det er dog ikke 3g iPods vi snakker om nu, vel? ;)
Udover det saa har iPod'en altid vaeret iblandt toppen da den blev launchet.. Apple har bare syltet agurken lidt meget imo..


Nææ, men mon ikke alle konkurrenterne også har forbedret lydkvaliteten med årene akkurat ligesom Apple har? I think so.

Og det er et problem fordi? Du kan ikke lide Apple?
De roser, sidst jeg saa en test, produktet for helheden.[quote]

Jeg synes det er et problem at så mange testere/blade mister objektiviteten når de skal anmelde et Apple produkt. De er simpelthen hovedkulds forelskere i det design at de bare strør om sig med topkarakterer, så Ipod kommer på toppen af charten og efterlader gode afspillere med bedre lydkvali, flere features og et fint design bagude. Jeg synes det er forkert at design tæller så meget i en mp3-lommeafspiller anmeldelse.

[quote]Lyd er subjektivt, mit gaet er at det har vaeret en anden tester.
Udover det saa er det svaert at vurdere om noget lyd nu er en 8'er eller en 10'er..


Jeg synes det er lidt pudsigt at du andetsteds henviser til at Ipods vinder masser af tests over andre afspillere, også mht. lydkvalitet osv. Og så skriver du efterfølgende at lyd er subjektivt og ser ud til at være enig med mig i, at de anmeldelser nok ikke er helt fair.

Det er bare underforstaaet naar du klandrer folk for kun at ville koebe den fordi det er "apple" ..


Jeg kan virkelig ikke se hvad det har at gøre med at du mener jeg synes Ipod er noget lort. Hvad med alle sony-fans der udelukkende køber sony...det betyder at Sony er noget lort?

Jeg tvivler.
Du glemmer at se det ifht. det amerikanske markede..


Ja lad os da håbe at de får tilføjet en masse af de manglende features i den europæiske version.

Exactly!
Hvilket er praecis min pointe.


Jeg mente nu at det var helt hen i vejret at mene at helhedsindtrykket er domineret af designet. Et helhedsindtryk indeholder IMO meget mere, deriblandt features, stabilitet, størrelse, batterilevetid, antal af bugs osv. Når du mener at Ipod vinder pga. helhedsindtrykket så mener jeg jo at du manipulerer det ord lidt for meget :)

Hvad mener du med "glemt"?
Jeg har ikke glemt noget, du tuder over at touch gaar i stykker, jeg fortaeller dig at der allerede er loesninger, gratis og hvor Apple selv har kigget deres fora igennem..


Jeg mener bare at da jeg først skrev at der havde væreet problemer med touchscreenen på Iphone, der lod du som om det aldrig havde været tilfældet...ergo "glemt" denne ting. Desuden kan jeg ikke helt tage din "du tuder" kommentar seriøst.

Prik loes, skal jeg prikke til dig hver gang der er bugs i Nokias UI?


Nu laver Nokia mange forskellige slags UI til forskellige mobiler (Series 40, 60, symbian, communicator osv.) og hyper ikke deres "fremragende geniale UI" nær så meget som Apple, så det mener jeg ikke du kan sammenligne.

Men du kan da prøve en Series40 UI på eksempelvis Nokia 6300 som jeg har. Det kører bare hurtigt og stabilt derudaf med ekstremt få UI bugs, hvis nogen overhovedet.

Jeg ved godt hvad jeg koeber, naar jeg koeber en iPhone ;)


Du mener en mobil med risiko for dårlig touchscreen om et par måneder og en 3 dages manglende mobilperiode når der skal skiftes batteri? ;)

Men de har samme maengde bugs. Forskellen er at Apple meget meget nemt kan fixe bugs i deres ui.
HW-maessigt er det samme problem for dem alle ;)


Jeg synes nu det er rimelig imponerende at de har samme mængde bugs, da både Nokia og SonyEricson laver flere forskellige UIs til forskellige mobiler. Apple skal kun lave til 1 mobil, der tilmed har meget få features sammenlignet me de andre, ergo bør der naturligvis være færre bugs i Iphonen.
Gravatar #54 - fidomuh
15. sep. 2007 07:36
#53

Næ, slet ikke. Folk køber gadgets af forskellige grunde (trend, features, deciderede krav osv.) og jeg hentyder bare til dem der køber den fordi den er "in" og ser lækker ud.


Mkay, jeg har nok hoert for whine fra disky over at alle koeber ipods af den aarsag saa, for det var netop den "mening" jeg fik ud af dit indlaeg.

Men saa er vi da enige, lemmings er bare underlige..

You wish ;)


I do :)

Der er masser der køber den uden at prøve den og andre alternativer, simpelthen pga. hype og fordi trendsætterne siger du bare skal eje den fordi den er lækker. Jeg kender som sagt flere der hører til i den kategori. Forstår egentlig slet ikke hvordan du overhovedet kan komme frem til den kommentar du kommer med?


Det var nu et spoergsmaal, netop for at faa det svar du kommer med her.
Det er ret langt at straekke den til "masser".. Jeg kender, som sagt, ingen der ville goere dette..

Ja, men den er også dårligere end flere andre alternativer. Som du selv skriver længere oppe (nede?) så er lydkvalitet subjektivt..altså må din kommentar være din mening og ikke et faktum ;)


Selvfoelgelig er min kommentar min mening, og ikke et faktum.
En anmeldelse af et produkt vil altid vaere subjektivt, specielt fordi en anmeldelse skal ses ifht. et behov. :)

Nææ, men mon ikke alle konkurrenterne også har forbedret lydkvaliteten med årene akkurat ligesom Apple har? I think so.


Jeg tvivler paa at konkurrenterne rent faktisk IKKE bruger samme lydchips i deres afspillere.
Men jeg glaeder mig stadig til at proeve lyden i en iPhone .. ( Ja, det fik jeg faktisk ikke afproevet :( )

Jeg hentyder bare til Nano v2 forbedringen fx.. Hvor Nanoen kom helt op paa hoejde med min samsung og ifoelge mange, creatives zen.. Omend jeg stadig synes den laa lige bag Zen'en :)

---------- JAVASCRIPT ER NOGET LORT --------- *slaar Acro i bollerne*

Jeg synes det er et problem at så mange testere/blade mister objektiviteten når de skal anmelde et Apple produkt. De er simpelthen hovedkulds forelskere i det design at de bare strør om sig med topkarakterer, så Ipod kommer på toppen af charten og efterlader gode afspillere med bedre lydkvali, flere features og et fint design bagude. Jeg synes det er forkert at design tæller så meget i en mp3-lommeafspiller anmeldelse.


Jeg er enig, jeg synes bare ikke problemet er saa udbredt som du lader til at synes.
Men det er nok fordi jeg primaert befinder mig paa nettet :P

Jeg synes det er lidt pudsigt at du andetsteds henviser til at Ipods vinder masser af tests over andre afspillere, også mht. lydkvalitet osv.


Nano v2 vandt over samsung Z5 fx.
Men tabte stadig til Creative Zen og Sandisk.

Og så skriver du efterfølgende at lyd er subjektivt og ser ud til at være enig med mig i, at de anmeldelser nok ikke er helt fair.


Eh? Jeg er enig i at _NOGLE_ tests ikke er fair, det er da logisk?
Hvis jeg ser en skoda lort fra 1902 blive anmeldt som en bedre bil end en spritny bugatti, saaeh ?! :)

Pointen er at jeg laeser MANGE tests som ER fair, baade overfor iPod og Creative fx..

Jeg mente nu at det var helt hen i vejret at mene at helhedsindtrykket er domineret af designet.


Designet har rigtigt meget at goere med hvordan afspilleres "foeles" at bruge.
Derfor har det en stor del af helhedsindtrykket.

Et godt eksempel er Z5.
Paent design, gode funktioner og muligheder. God lyd.

LORTE navigationsting.. Den var lort da jeg koebte den, den er lort og defekt idag.

Et helhedsindtryk indeholder IMO meget mere, deriblandt features, stabilitet, størrelse, batterilevetid, antal af bugs osv.


Selvfoelgelig, men hvad hjaelper features og stabilitet hvis den er irriterende at bruge? :)

Når du mener at Ipod vinder pga. helhedsindtrykket så mener jeg jo at du manipulerer det ord lidt for meget :)


Fair nok :)

Jeg mener bare at da jeg først skrev at der havde væreet problemer med touchscreenen på Iphone, der lod du som om det aldrig havde været tilfældet...ergo "glemt" denne ting.


Mkay, jeg har bare ikke set eller hoert noget om disse problemer, men fair nok..

Som sagt saa googlede jeg det _EFTER_ du havde naevnt det..

Desuden kan jeg ikke helt tage din "du tuder" kommentar seriøst.


Fair nok :P

Nu laver Nokia mange forskellige slags UI til forskellige mobiler (Series 40, 60, symbian, communicator osv.) og hyper ikke deres "fremragende geniale UI" nær så meget som Apple, så det mener jeg ikke du kan sammenligne.


Maaske er det fordi deres UI ikke er "fremragende" ? :P
Jeg skal ikke laegge skjul paa min mening om Symbian, S40/60, etc..

Jeg har endnu ikke set noget som imponerede mig. Det eneste der kommer taet paa er Windows Mobile..
Men det er udelukkende fordi det er saa "aabent" som det er.

Men du kan da prøve en Series40 UI på eksempelvis Nokia 6300 som jeg har. Det kører bare hurtigt og stabilt derudaf med ekstremt få UI bugs, hvis nogen overhovedet.


Kender godt telefonen og UI'et.
Jeg er ikke imponeret.

Lidt sjovt at iPhone's UI er hurtigere og langt mere "snappy", selvom der er langt flere "fancy" ting den skal vise..

Du mener en mobil med risiko for dårlig touchscreen om et par måneder og en 3 dages manglende mobilperiode når der skal skiftes batteri? ;)


Ifht. en mobil med en fejlrate paa 7% hvor jeg skal vaere heldig hvis forhandleren gider at goere noget ved det?

Eller mener du den ( so far ) 1-2% chance ( hoejt sat ) der er for en defekt touchscreen, samt 0 dages ventetid paa batteriskift?
( Du har nok selv opdaget det, men der er rent faktisk kommet "kits" til udskiftning af batteri i iPhone, omend de er fra 3rd parties. )

Jeg synes nu det er rimelig imponerende at de har samme mængde bugs, da både Nokia og SonyEricson laver flere forskellige UIs til forskellige mobiler.


Yeah, for 10+ aars erfaring taeller nemlig ikke for noget?
Udover det saa tror jeg du misforstaar noget naar vi snakker udvikling til disse telefoner.. De fleste af telefonerne koerer samme OS, det er bare tidligere stadier af disse.

Saa vi kan jo kigge paa iPhones UI naar det kommer i v100 ?:)

Apple skal kun lave til 1 mobil, der tilmed har meget få features sammenlignet me de andre,


Tilgengaeld har den langt bedre musik/video afspillere, mulighed for online streaming fra youtube, etc..

"Meget faa features" er nok at straekke den lidt langt, da de features de rent faktisk mangler, ikke er noget der er synderligt avanceret.

ergo bør der naturligvis være færre bugs i Iphonen.


Men da de andre har 10 aars erfaring, burde iPhone jo slet ikke boote..
Hvis man sammenligner med noget af det foerste de andre smed paa gaden :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login