mboost-dp1

unknown

Flere lasere

- Via Heise -

Vi har tidligere på Newz berettet om amerikanernes udvikling af laservåben til fly. På landjorden er de nu også igang – denne gang sammen med israelerne. Det er firmaet TRW, der har udviklet et laser luftværnssystem ‘THEL’, der bl.a. skal nedskyde de Katyusharaketter, Hisbollah bruger mod Israel. TRW har nu forfinet systemet så meget, at det også kan nedskyde artillerigranater, hvilket netop blev testet med succes. Dermed kan systemet praktisk talt skyde alt undtagen fra små projektiler ned.
 
*Nyheden er på tysk*





Gå til bund
Gravatar #1 - Insight
12. nov. 2002 07:45
nice nice ,, er sikkert rigtigt sjovt legetøj
Gravatar #2 - BurningShadow
12. nov. 2002 08:41
Jamen hvis Amerikanerne begynder at bruge det, så kan de jo passende tilbagelevere de besatte områder på Grønland (Thule), og så ellers skride fra vores nationale territorier.
Gravatar #3 - H.E.R.O.
12. nov. 2002 08:43
thulebasen er da et af de bedre aktiver på grønland
Gravatar #4 - Pr0nking
12. nov. 2002 09:05
Hehe, dagene er ved at være talte for "Kongens Artilleri Regiment" mfl. Gad sq heller ikke sidde i en flyver, der blev ristet af en laserkanon.

Hvordan fanden skal vi så til at føre krig ??

Med store spejle ??
Gravatar #5 - XjaW
12. nov. 2002 09:07
Gravatar #6 - Ordneren
12. nov. 2002 09:08
Hvis nogle skulle have lyst til at læse den på engelsk, var den på Slashdot for et par dage siden.
Gravatar #7 - orb
12. nov. 2002 09:10
#2 Enten kan du ikke din historie, eller så er du kommunist for at komme med sådan noget pis!!!.

Hvad angår laserene så er det en lidt for sej ting.
Jeg har læst at når superlederen når stuetemperatur, så bliver de der impulsvåben håndbårne.(tror det var new Scientist)

Så er der dømt Clone Wars.! woho.
Gravatar #8 - Radek
12. nov. 2002 09:13
Orb:
Det med thulebasen er ikke pis, det er fakta.

Hvad har du forresten imod kommunister ?
Gravatar #9 - Coup de knäse
12. nov. 2002 09:15

Så kom der da noget brugbart ud af alle de milliarder dollars, der bliv smidt ind i starwars programmet.
Nu er min tysk ikke vild god men står der noget om hvorvidt dette system er 100% computer styret ?
Jeg har svært ved at forestille mig at en person skal give lov før den skyder, hvis den skal være hurtig nok til at skyde en gren at eller raket ned, da en laser nu har begrænset rækkevidde pga. vanddråberne i luften.
Gravatar #10 - ScumBag
12. nov. 2002 09:16
Indtil et system med lasere der "bouncer" på fly eller sattelitter, bliver praktisk anvendeligt, læs økonomisk, bliver artilleri næppe overflødigt.

/ScumBag
Gravatar #11 - BurningShadow
12. nov. 2002 09:28
#7
Det er landsforrædere som dig, der ødelægger landet. Du stemte sikkert også på Anders F. Rasmussen?
Skrid over til Amerikanerne, for det er sq da der du hører til. Der er et fucking faktum, at den Danske regering skulle forhandle med amerikanerne FOR AT FÅ EN SKIDE PROCENT AF DET BESATTE OMRÅDE TILBAGE!!! Og så må beboerne ikke engang bygget nye huse, de må kun sætte de huse i stand der allerede var der, da Amerikanerne besatte området. Der er huse, eller rettere hytter, der er flere årtier gamle!!!
Så skrid over og sut pik på din fucking gud.
Gravatar #12 - Hektor
12. nov. 2002 09:35
Just get a bunch of sharks and put friggin' lasers on their heads.

And then you must all pay me *one million dollars*!
Gravatar #13 - Insight
12. nov. 2002 09:42
Hvad sker der for jer .. vi kom pivende til US .. vil i ikk hjælpe os .. efter den mest pinligt episode i dansk historie .. men hva kommer vel heller ikk bag mig hvis i er stolte over det ! (ja jeg snakker om vores besættelse!) så er det squ da klart der siger hey drenge .. når har vi bygget så skal vi lige ha ! og ved ikk helt hvad du mod anders drengen ,, men en ting er 100 % sikkert at han gør det LANGT og jeg gentager lige LANGT bedre en polle har gjort og nogen sinde VIL kunne gøre ( som vi forhåbligvis ALDRIG kommer til at opleve) alle dine kære tanker om at komunister rullez er en kær TANKE men holder bare ikk i virkeligheden ..
Gravatar #14 - Coup de knäse
12. nov. 2002 09:43
11#
Du har ret i at de grønlændere som boede på området hvor Thule basen skulle ligge blev flyttet (også under tvang).
Men hvis skyldes skal gives til nogen er det den nok mere i hænderne på de danske regering end USA.. Det var jo os der gav dem lov til det. Med dette var hvad vi mente var en et offer vi kunne leve med da vi jo var ret bange for at russerne skulle indtage europa.
Gravatar #15 - BurningShadow
12. nov. 2002 09:50
#13
Du da ret i at polle ikke var en hujende skid bedre.

#14
Ja en bunke landsforrædere overlod området til en folk Amerikanere. Disse har så holdt det besat. Det eksistere ganske enkelt ikke andre ord for det, når det forholder sig således at vi skal FORHANDLE for at få bare en fucking lille åndssvag procent tilbage. En procent der knap nok må bruges!
Gravatar #16 - SKPFræser
12. nov. 2002 09:51
#13

nej, men alle dine kære tanker om at USA & Bush rullez er en kær TANKE men holder bare ikk i virkeligheden ..
Gravatar #17 - Insight
12. nov. 2002 09:57
#16 jeg har INGEN kære tanker om bush .. tvært i mod .. at du så forstår mit indlæg som at bush rullez .. weel er vel bare et tegn på din intilligens ! eller mangel på samme :p
Gravatar #18 - funkymonkey
12. nov. 2002 10:00
Nu vi snakker om intelligens, så lær at stave
Gravatar #19 - Insight
12. nov. 2002 10:01
#18 at være ordblind er desværre bevist at havde INTET med intelligens at gøre -- nice try though .. Goat fucker ! men tak for korekturlæsningen !
Gravatar #20 - orb
12. nov. 2002 10:04
#11

Du kan heller ej din historie.!
Lad mig resumere: hvis det ikke var for de mange faldne Amerikanere sikkert yngre end dig, der faldt under 2 verdenskrig, for at forsvare DIT lille Bondeland land!!, jaså havde du idag sikkert sat og svedt i en kulmine i en russisk provins. I bedste fald.!!!
Det er USA´s frihedsbegreber jeg vil forsvare til enhver tid.!

og snak ordentlig knægt, eller dit modem bliver rationeret.!


8#Jeg hader kommunister fordi det er den mest destruktive Ideologi der findes.!!! period.!

og laseroptik er stadig for fed en teknologi.
Gravatar #21 - Coup de knäse
12. nov. 2002 10:04

Er vi ikke ved at komme ud på et skråplan her?
Gravatar #22 - Coup de knäse
12. nov. 2002 10:07
#20 for slet ikke at snakke alle de russere og englændere der faldt.
Gravatar #23 - funkymonkey
12. nov. 2002 10:15
#20
Ideologien bagkommunisme ville virke i en perfekt verden, men jeg forærer dig 5 millioner og min højre hånd hvis du kan bevise over 0.01% af verdensbefolkningen er perfekte
-----
Nåja der faldt mange amerikanere, men du ville sku stadig have sagt heil idag, hvis russerne eller englænderne ikke gjorde noget.
Gravatar #24 - BurningShadow
12. nov. 2002 10:21
#20
Amerikanerne ville have delt Europa med russerne. Det var Russerne der fik sat et stopper for de amerikanske planer, fordi RUSSERNE syntes at Europa skulle bestå af selvstendige nationer.
Husk det. Amerikanerne ville have haft hele nordvest Europa, hvis ikke Russerne havde sagt stop.
Så tag venligst selv at læse på din historie.
Og jeg er faktisk ikke kommunist, dit lille nazisvin.
Gravatar #25 - Hektor
12. nov. 2002 10:21
#23 funkymonkey:
Det vil jeg så ikke lige give dig ret i.
Gravatar #26 - funkymonkey
12. nov. 2002 10:25
#25
Hvilken del?
Gravatar #27 - Coup de knäse
12. nov. 2002 10:29
# Burning Shadow
Dine personlige angreb på Orb er ret trættende at høre på kunne du ikke prøve at holde det på et lidt mere fagligt plan?
Gravatar #28 - Hektor
12. nov. 2002 10:33
#26 funkymonkey:
Den del af det, der lægger op til diktatorisk styre. Marx og Engels socialisme er ikke kommunisme. Kommunisme startede som Lenins implementation af socialisme tilføjet lidt tankekontrol, enkeltmandsstyre, hensynsløs udryddelse af modstandere osv.

En kombination af socialisme og naturlig kapitalisme ville være betydeligt bedre.
Gravatar #29 - funkymonkey
12. nov. 2002 10:36
Okay undskyld, jeg må vist have fejllæst definitionen(ikke newz.dk-definition, men den "historiske" definition) på kommunisme.
Gravatar #30 - Equinox
12. nov. 2002 10:38
#24 BurningShadow
Hvor har du den teori fra ??? Det er første gang jeg støder på den og det undre mig meget... Kan man få en kilde angivelse...!

Eq
Gravatar #31 - BurningShadow
12. nov. 2002 10:47
#30
Du kan starte på biblioteket, for jeg kan ikke huske hvad bogen hed.
Start fra en ende af, på Aars bibliotek, så skulle du finde det.
Gravatar #32 - Equinox
12. nov. 2002 10:56
#31
Nu er det ikke så tit jeg er i nærheden af Aars så desværre du... Men teorien lyder nu også lidt langt ude i mine ører. Specielt hvis man ser den i lyset af amerikansk politik under og efter Anden Verdenskrig.

Eq
Gravatar #33 - funkymonkey
12. nov. 2002 11:00
#32
Du burde da vide der er forskel på hvad de siger og hvad de gør :)
Gravatar #34 - Equinox
12. nov. 2002 11:06
#33
Ja. Og historien fortælles af vinderne... :)
Gravatar #35 - Gnuster
12. nov. 2002 11:16
#33

Undskyld min udtalelser, men med din generelle indstilling til amerikanerne er det så ikke muligt, at du ikke har været tilstrækkeligt kritisk over for indholdet i omtalte bog? Jeg tror mere på at Anders Fjog vil udlicitere driften af Danmark til Kina end at amerikanerne rent faktisk ønskede at overtage europa.
Gravatar #36 - Equinox
12. nov. 2002 11:20
Forholde sig kritisk til kildemateriale.... Hey det her er sku' da Newz.DK.... Hvad tror du selv... :D

Eq
Gravatar #37 - Blue.
12. nov. 2002 11:21
Amerikanerne er/har sq aldrig været de gode der kom ilende til hjælp... de har dog masser af gange prøvet at fremstå som de barmhjertige sammeritanere der skulle "redde" alle.
Der var to grunde til at de gik ind i 2. verdenskrig :
1) De begyndte at føle deres "vi er verdensmagten" truet fordi Hitler klarede sig så godt mod det mangelfulde europæiske forsvar.
2) Tyskerne (Axis) begynde at sænke amerikanske skibe, hvilket jo forstået som "plasfemi" ikke kunne ses overhørigt.

Og så lige :
Amerikanerne (og de allierede i det hele taget) kunne nemt have tabt krigen, hvis ikke Hitlers magtsyge var gået over gevind. Hvis man ser på det scenario hvor Hitler ikke havde udvidet sin front til også at omfatte Sovjet Unionen... kunne hans velorganiserede "krigsmaskine" sandsynligvis have klaret presset på D-dag.... og så ville verdensbilledet nok se anderledes ud i dag.
Gravatar #38 - Acro
12. nov. 2002 11:28
Bare fordi BurningShadow har forstået at USA ikke er alt godt, og at det ikke er en fordel at være med i EU, så behøves i ikke at flame ham.

Det er ligeså typisk som dem der stemmer EU, fordi det er nemmere med en fælles mønt når man skal på ferie, de har jo grundlæggende ikke forstået en brik af det hele - EU er jo meget mere, og når man siger A må man jo som bekendt også sige B.

De fleste af jer lovpriser nye våben, og prøver samtidig at snakke om et godt samfund, består et godt samfund af ting der kan bruges til at udslette hinanden, er krig ikke kun noget der tilhører et ONDT samfund?

EU er ikke en fordel, og USA er ikke de gode.
Gravatar #39 - DiZaster
12. nov. 2002 11:29
Vi har tidligere på Newz berette<STRONG>[t]</STRONG> om amerikanernes, <STRONG>eller </STRONG>Vi har tidligere på Newz <STRONG>kunnet</STRONG> berette om amerikanernes.... Eller er det bare mig?

-----------
Så blev det rettet :-)
Gravatar #40 - Acro
12. nov. 2002 11:29
#19) "Insight"

Må man se et link på det, eller kan du forklare hvad det så afhænger af?
Gravatar #41 - Insight
12. nov. 2002 11:56
#40 tjek har jeg ,,,

Men ordblinde eller dyslektikere er som folk er flest. De er lige så vågne og begavede, de er ligeså arbejdsomme, de har lige så mange resurser som andre, de ser og hører normalt.."http://www.dvo.dk/ordblind/index.htm
men det viser vel bare lidt omkring det alm viden her .. og No wonder at IT branchen mangler BEGAVEDE folk :p Wannabe admins LOL
Gravatar #42 - orb
12. nov. 2002 11:57
#24" Det var Russerne der fik sat et stopper for de amerikanske planer, fordi RUSSERNE syntes at Europa skulle bestå af selvstændige nationer."

Jeg er dybt Uenig.! men vil ikke diskutere på dit plan.

"Og jeg er faktisk ikke kommunist, dit lille nazisvin."

det var da rart at høre!!. Og siden Nazisme grundlæggende er en okult religion, hvorimod den daværende Værnemagts SocialSocialistiske politik nok er den du refererer, vil jeg igen ikke diskutere på dit plan.

Lasere er stadigvæk en ret blæret teknologi. (me out af denne tråd)
"frokost"
Gravatar #43 - Acro
12. nov. 2002 12:00
#42) "orb"

me out af denne tråd

Jamen, det var da rart, så kan vi blive saglige nu?
Gravatar #44 - Pernicious
12. nov. 2002 12:01
Hmmm, jeg skal ikke gøre mig klog på historien omkring anden verdenskrig eller storpolitik, da jeg ikke ved mere om det end jeg har lært i skolen og set på Discovery.

Dog er det påfaldene at folk kommer med den ene (vilde) teori og påstand efter den anden, uden at kunne redegøre for beviser om disse. Denne måde at diskutere på hører til på børnehaveniveau. Man kan kun diskutere ordentligt ved at have styr på sine facts og kilder til disse, ellers vil man kun opnå at fremstå som utroværdig.

Bare et tip, der måske kunne få lidt saglighed tilbage i denne diskussion....... Jaja, jeg er optimist :)
Gravatar #45 - Hektor
12. nov. 2002 12:03
#44 Pernicious:
"Bare et tip, der måske kunne få lidt saglighed tilbage i denne diskussion"

Fuck dig!
Gravatar #46 - Mifan
12. nov. 2002 12:04
Kan man brænde cd'er med den mon?
Gravatar #47 - Acro
12. nov. 2002 12:06
#44) "Pernicious"

Denne måde at diskutere på hører til på børnehaveniveau.

Hvorfor skal vi så ændre det?
Gravatar #48 - Pr0nking
12. nov. 2002 12:13
<STRONG>Pernicious:</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Du er ikke den eneste der kunne tænke sig, at Indlæg i de forskellige "mere eller mindre relevante debatter her på Newz.dk" skulle støttes af kildehenvisninger og evt. (om muligt) bare have lidt hold i virkeligheden.

Var det ikke muligt, at vi kunne lave en aftale, alle brugere imellem; at vi holder os bare NOGENLUNDE til emnet i de forskellige tråde ???

/Pr0nking, der er træt af alle de imbicile påstande om alt mellem himmel og jord, der fylder i fora, i stedte for at oplyse os interesserede læsere om nye vinkler og synspunkter på det specifikke emne!
Gravatar #49 - Acro
12. nov. 2002 12:22
#48) "Pr0nking"

Jeg synes det er godt at stille provokerende spørgsmål, som egentlig ikke er udtryk for egne holdninger, blot for at få andre til at formulere sig anderledes, understrege meningen bedre og fremfor alt gennemtænke sine egne holdninger.

Jeg mener dog ligesom dig at det kunne være en god ide hvis debatten blev overvejet, saglig og velargumenteret - men på den anden side vil det skabe et savn til den underholdning der til tider er herinde.

Hvis det skal ske synes jeg ligeledes at folk bør tjekke deres indlæg for meningsforstyrende fejl, samt lade være med at skrive latterlige kommentarer, eller irettesætte Hektor, blot fordi han retter fejl, så det bliver mere forståeligt.

Samtidig vil jeg ønske at folk begynder at bruge store og små bogstaver, komma, punktum, og anden nødvendig tegnsætning, samt at omtale sig selv som jeg, og ikke "hyperchaotic synes …".
Gravatar #50 - SaD
12. nov. 2002 12:25
@ orb,
"#2 Enten kan du ikke din historie, eller så er du kommunist for at komme med sådan noget pis!!!."

15 posts på newz.dk, og du er allerede igang med at svine folk til? Gider du ikke finde et andet sted at lege, lille ven?

Din patos-bevingede fortolkning af historien som:
"..de mange faldne Amerikanere sikkert yngre end dig, der faldt under 2 verdenskrig, for at forsvare DIT lille Bondeland land!!, jaså havde du idag sikkert sat og svedt i en kulmine i en russisk provins."
, viser hvor lidt du har forstået af hvad der foregik.
Det var rent faktisk russerne, der under vinter-krigen, for første gang begyndte at kunne slå tyskernes fremrykning mod øst, tilbage.
Og først derefter begyndte amerikanerne at interessere sig for krigen.
Hvor er din sympati for de "mange faldne" russere? Franskmænd? Englændere, polakker, ungarere, danskere, etc. etc. etc.

Hop i havnen med din Marvel Comics historie-indsigt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login