mboost-dp1

MidtVest Bredbånd
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
wango (1) skrev:I tilfælde af et salg hvad vil der så ske med alle eksisterende kunder. Kan man forvente at beholde din linie og til samme pris?
Jeg tror at du skal forvente at hastigheden vil sættes ned og priserne kan måske sættes op. Det eneste tilfælde hvor det ikke vil ske er hvis det bliver fusioneret med et ekisterende lavpris-selskab eller bliver beholdt som det er men bare bliver til et datterselskab hos en af giganterne. Telia har en tendens til at fusionere i stedet for at have datterselskaber, men det er de så småt begyndt at lave lidt om på. Det kan være Stofa får lov at køre det hvis det bliver købt af Telia. TDC er svære for mig at spå om.
#1
Hvis det bliver købt som et selskab, så beholder du dit nuværende pris/hastighed, med mindre der står i din kontrakt at de gerne må sænke hastigheden eller øje prisen. Men det bliver nok kun en overtagelse af aktiver, og så får du nok et tilbud fra dem om at få bredbånd igennem dem.
Hvis det bliver købt som et selskab, så beholder du dit nuværende pris/hastighed, med mindre der står i din kontrakt at de gerne må sænke hastigheden eller øje prisen. Men det bliver nok kun en overtagelse af aktiver, og så får du nok et tilbud fra dem om at få bredbånd igennem dem.
Håber de bliver opkøbt af et større firma! Det kan være det ville sætte lidt skub i tingene. Jeg kender et par stykker der har benyttet sig af "grav selv" tilbuddet og de står nu med en voldgrav i indkørslen og ud til fortovet uden nogen som helst grund.
Håber for dem det hele ikke går helt i vasken. det er jo bare spildt arbejde så
Håber for dem det hele ikke går helt i vasken. det er jo bare spildt arbejde så
Som MVB kunde er jeg meget spændt på hvordan det her udarter sig. Vi er mange som har købt PowerPakken. I mit tilfælde en 50/50mbit, 21tv-kanaler og telefon abb for 499kr/måned det første halve år. Og så 100kr. ekstra hver måned derefter. Det er en pris der er til at forstå.
Det jeg frygter lidt, er at TDC overtager og så køre de priserne i vejret for enten at dække deres udgifter på nogle af deres kobber produkter, eller for at få folk til at vælge Yousee fremfor fiber. TDC har fra starten af været stor modstander af fiber udbredelsen i DK, da de mener at der er masser af guf i kobberet endnu. Er der også, hvis man ikke bor længere end 1000m fra centralen... Hvilket rigtig mange ikke gør.
Det jeg frygter lidt, er at TDC overtager og så køre de priserne i vejret for enten at dække deres udgifter på nogle af deres kobber produkter, eller for at få folk til at vælge Yousee fremfor fiber. TDC har fra starten af været stor modstander af fiber udbredelsen i DK, da de mener at der er masser af guf i kobberet endnu. Er der også, hvis man ikke bor længere end 1000m fra centralen... Hvilket rigtig mange ikke gør.
Hvem en der køber det vil uden tvivl sætte prisen op hvis det ikke er en anden fra gruppen af elselskaber der tager penge af vores pengefond.
Elselskaberne kører med noget der ligner 75års tilbagebetaling på en fiberforbindelse så de kører med massivt underskud på de abb. folk har i dag.
Kun elselskaberne har råd til at købe nettet og kører det videre til samme pris, da de ikke er nød til at låne penge for at købe nettet.
Elselskaberne kører med noget der ligner 75års tilbagebetaling på en fiberforbindelse så de kører med massivt underskud på de abb. folk har i dag.
Kun elselskaberne har råd til at købe nettet og kører det videre til samme pris, da de ikke er nød til at låne penge for at købe nettet.
Efter at have læst nogle indlæg så slår det mig at folk har så meget imod virksomheder såsom TDC. Når nu at en virksomhed som MidtVest Bredbånd går i betalingsstansning så betyder det jo netop nok at de ikke har været i stand til at drive et fornuftigt selskab. Alle vil være i stand til at oprette et selskab i et stykke tid og udbyde TV/internet/telefon mv., men de priser som MVB har kørt med har åbenbart været for lave.
Så er der ikke venligst en eller anden f.eks. en af jer der allerede har skrevet et indlæg der kan forklare mig hvorfor jeg skal have ondt i røven over af at et selskab såsom TDC skal skal have lov til at eksistere med priser der for mig virker ganske fornuftige ikke mindst når man ser på muligheden for at downloade gratis musik?
Nu må jeg hellere nævne fra starten at nej jeg hverken ejer, har aktier eller andre relationer til TDC!
*Flamebait begin*
Og P.S. naturligvis vil priserne blive sat op hvis et andet selskab vælger at købe MVB, for hvis et selskab ikke kan tjene penge på en prispolitik hvordan skulle et andet så?
Så er der ikke venligst en eller anden f.eks. en af jer der allerede har skrevet et indlæg der kan forklare mig hvorfor jeg skal have ondt i røven over af at et selskab såsom TDC skal skal have lov til at eksistere med priser der for mig virker ganske fornuftige ikke mindst når man ser på muligheden for at downloade gratis musik?
Nu må jeg hellere nævne fra starten at nej jeg hverken ejer, har aktier eller andre relationer til TDC!
*Flamebait begin*
Og P.S. naturligvis vil priserne blive sat op hvis et andet selskab vælger at købe MVB, for hvis et selskab ikke kan tjene penge på en prispolitik hvordan skulle et andet så?
#15
Du kan have helt ret i af TDC priser virker ganske fornuftige, men det er mere den service de yder til de andre selskaber jeg syntes er kritisabel.
Jeg er personligt kunde ved Cybercity. Da jeg skulle have CC skulle der dog en TDC tekniker ud for at sætte et stik op og foretage en ændring i centralen. Han har brugt ca 20 min på arbejdet og det kostede så 700kr. Da mine forældre skulle have CC kom der også en tekniker ud for at koble deres stik til, hvilket dog tog længere tid end beregnet hvilket han også brokkede sig over højlydt med en kommentar som "I får faktisk mere end I har betalt for". Han har været der i maksimalt en time. TDC sidder stadigvæk på rettighederne til centralerne og styrer derfor også hvor lang tid der skal gå før en linie er koblet om. TDC tager en fast pris for at koble om og nogle gange har de en meget høj timeløn og andre en lav, men det er jo deres egen skyld og ikke forbrugeren. De skal levere en service og ikke brokke sig ved kunden.
Jeg har et eksempel hvor CC har kontaktet TDC og der ville gå 3 uger før der kom en tekniker ud. Dette var for lang tid og brugeren valgte at skifte til TDC hvorefter der gik få dage før forbindelsen var oprettet. Det er vel den samme tekniker der skal ud hvorfor skal det så tage så lang tid.
Cybercity har en service hvor de sætter brugernes forbindelse op en gang i mellem. Hvilket gav mig en 20/1mb ustabil forbindelse. En tekniker ved CC testede forbindelsen og konstaterede at kobberet ikke kunne tække mere en 15mb i alt. Derfor blev min forbindelse ændret.
TDC's påstand med at der er masser af guf i kobberet endnu vil jeg derfor ikke give dem ret i. Kravene til kvaliteten af online programmer stiger og dermed også kravene til nettet. Der skal foretages ændringer i kobberet hvis der skal være masser af guf i det.
Hmm kommentaren blev lidt længere end beregnet
Du kan have helt ret i af TDC priser virker ganske fornuftige, men det er mere den service de yder til de andre selskaber jeg syntes er kritisabel.
Jeg er personligt kunde ved Cybercity. Da jeg skulle have CC skulle der dog en TDC tekniker ud for at sætte et stik op og foretage en ændring i centralen. Han har brugt ca 20 min på arbejdet og det kostede så 700kr. Da mine forældre skulle have CC kom der også en tekniker ud for at koble deres stik til, hvilket dog tog længere tid end beregnet hvilket han også brokkede sig over højlydt med en kommentar som "I får faktisk mere end I har betalt for". Han har været der i maksimalt en time. TDC sidder stadigvæk på rettighederne til centralerne og styrer derfor også hvor lang tid der skal gå før en linie er koblet om. TDC tager en fast pris for at koble om og nogle gange har de en meget høj timeløn og andre en lav, men det er jo deres egen skyld og ikke forbrugeren. De skal levere en service og ikke brokke sig ved kunden.
Jeg har et eksempel hvor CC har kontaktet TDC og der ville gå 3 uger før der kom en tekniker ud. Dette var for lang tid og brugeren valgte at skifte til TDC hvorefter der gik få dage før forbindelsen var oprettet. Det er vel den samme tekniker der skal ud hvorfor skal det så tage så lang tid.
Cybercity har en service hvor de sætter brugernes forbindelse op en gang i mellem. Hvilket gav mig en 20/1mb ustabil forbindelse. En tekniker ved CC testede forbindelsen og konstaterede at kobberet ikke kunne tække mere en 15mb i alt. Derfor blev min forbindelse ændret.
TDC's påstand med at der er masser af guf i kobberet endnu vil jeg derfor ikke give dem ret i. Kravene til kvaliteten af online programmer stiger og dermed også kravene til nettet. Der skal foretages ændringer i kobberet hvis der skal være masser af guf i det.
Hmm kommentaren blev lidt længere end beregnet
#15
Enig.
MidVest Bredbånd er endnu et eksempel på at det var en total forfejlet beslutning bare uden videre at give vores penge til Dong og co.
Vi skulle da have fundet nogle der havde erfaring i at lægge kabel ned, til at lave et fibernet i danmark, hvor forskellige udbydere så kunne leje sig ind.
Lidt som de har i sydlige del af Sverige.
Enig.
MidVest Bredbånd er endnu et eksempel på at det var en total forfejlet beslutning bare uden videre at give vores penge til Dong og co.
Vi skulle da have fundet nogle der havde erfaring i at lægge kabel ned, til at lave et fibernet i danmark, hvor forskellige udbydere så kunne leje sig ind.
Lidt som de har i sydlige del af Sverige.
Du mener det DRM inficerede musik man ikke må noget med? Ellers tak, så vil jeg hellere have en nedsættelse i mit abonnement..Danneck (15) skrev:Så er der ikke venligst en eller anden f.eks. en af jer der allerede har skrevet et indlæg der kan forklare mig hvorfor jeg skal have ondt i røven over af at et selskab såsom TDC skal skal have lov til at eksistere med priser der for mig virker ganske fornuftige ikke mindst når man ser på muligheden for at downloade gratis musik?
Meget muligt TDC har erfaring i det, men ser man på kundernes erfaringer, så er der ufatteligt mange der har utroligt dårlige oplevelser.. Udover det, så har TDC jo været rigtig gode til at holde forbindelser osv nede på et lavt niveau..T_A (17) skrev:Vi skulle da have fundet nogle der havde erfaring i at lægge kabel ned, til at lave et fibernet i danmark, hvor forskellige udbydere så kunne leje sig ind.
Efter at have været kunde ved TDC i 7 år sad mine forældre med en 2048/128 kbit ADSL som de havde haft i 1½ år.. Der kommer et tilbud til NYE kunder om en 4096/512 kbit forbindelse, til samme pris som mine forældres forbindelse.. Jeg tænker "wtf" er det kundepleje, og ringer ind for at høre om ikke jeg kan få det.. Nope, nix, nej, det er for at trække nye kunder til... Jeg spørger om jeg kan opsige mit abonnement og oprette et nyt på det tilbud (der var ingen oprettelses gebyrer eller noget) og det kunne jeg godt.. Så en helvedes masse papirarbejde og lige gyldige ting blev sat igang og jeg fik en ny linje..
#18
Du misforstår mig det er ikke meningen at TDC skulle ligge vores danske fibernet ned.
TDC ville bare bagefter være en af de udbydere der kunne vælge at leje sig ind på dette "stats-net" som alle andre der måtte have lyst.
På den måde ville alle udbydere have samme vilkår de var nød til at konkurrere direkte på pris og service.
I stedet har vi valgt at give pengene til en mest privat virksomhed der egentlig ikke har lyst til at drive et fibernet men bare ikke vil af med pengene som de egentlig hellere ville bruge på sig selv.
Du misforstår mig det er ikke meningen at TDC skulle ligge vores danske fibernet ned.
TDC ville bare bagefter være en af de udbydere der kunne vælge at leje sig ind på dette "stats-net" som alle andre der måtte have lyst.
På den måde ville alle udbydere have samme vilkår de var nød til at konkurrere direkte på pris og service.
I stedet har vi valgt at give pengene til en mest privat virksomhed der egentlig ikke har lyst til at drive et fibernet men bare ikke vil af med pengene som de egentlig hellere ville bruge på sig selv.
@flemse (#16)
Der er da ingen der forhindre CC i at sendes deres egen tikniker ud til dig (kunderne)? At CC så vælger at bruge TDC skyldes med al sandsynlighed at det er billigere for dem, end at hyre in-house teknikere.
Mht. linje-leje/TDC-centraler: CC må gerne lave deres egne centraler, som de har adgang til, og så ellers få en bad-ass pipe ind i en TDC central, men igen har de valgt at lade TDC styre showet. Tror du ikke det har noget at gøre med at TDC reelt løser opgaven billigere end CC kunne på egenhånd?
At TDC prioritere egne kunder højere end CC's kan jeg sådan set godt forstå. Det ville jeg også gøre i min virksomhed.
Sagt på en anden måde: pengene afgører hvem der får service og hvilken. CC vil ikke betale for det, ergo får CC's kunder en ringere service.
Der er da ingen der forhindre CC i at sendes deres egen tikniker ud til dig (kunderne)? At CC så vælger at bruge TDC skyldes med al sandsynlighed at det er billigere for dem, end at hyre in-house teknikere.
Mht. linje-leje/TDC-centraler: CC må gerne lave deres egne centraler, som de har adgang til, og så ellers få en bad-ass pipe ind i en TDC central, men igen har de valgt at lade TDC styre showet. Tror du ikke det har noget at gøre med at TDC reelt løser opgaven billigere end CC kunne på egenhånd?
At TDC prioritere egne kunder højere end CC's kan jeg sådan set godt forstå. Det ville jeg også gøre i min virksomhed.
Sagt på en anden måde: pengene afgører hvem der får service og hvilken. CC vil ikke betale for det, ergo får CC's kunder en ringere service.
#21 det er jo begrænset hvad en CC tekniker egentlig må røre ved.
Hvis kunden sidder på en CC central så må CC teknikeren kun røre ved CC's eget udstyr - så det eneste de egentlig kan tjekke er om udstyret på centralen er futtet af... og vi ved jo alle hvor sjældent det sker iforhold til hvor tit der er kabler som er gravet over, kabler der er gået fugt/vand i, NTP bokse som er håbløst forældede og skal repareres, og teknikhuse som fejler... etc etc.
Det er jo stadig TDC's kabler og NTP bokse der sidder hos kunderne... ergo, det er kun TDC teknikere der må rode ved deres egne kabler og NTP bokse...
= det er en nødvendighed at det er en TDC tekniker som kobler kablerne på og evt. fejlsøger på linjen hvis nødvendigt.
Kan udmærket godt forstå at TDC opprioritere deres egne kunder, det vil enhver virksomhed med bare lidt hjerne gøre... jeg er dog meget imod at TDC har monopol på kobbernettet og dermed laver det unfair konkurrence for de andre firmaer, da de umuligt kan levere samme fejlservice.
Imo burde kobbernettet være statseget så vi fik en fair konkurrence på nettet dette område af Tele markedet.. det ville kun gavne os forbrugere.
Hvis kunden sidder på en CC central så må CC teknikeren kun røre ved CC's eget udstyr - så det eneste de egentlig kan tjekke er om udstyret på centralen er futtet af... og vi ved jo alle hvor sjældent det sker iforhold til hvor tit der er kabler som er gravet over, kabler der er gået fugt/vand i, NTP bokse som er håbløst forældede og skal repareres, og teknikhuse som fejler... etc etc.
Det er jo stadig TDC's kabler og NTP bokse der sidder hos kunderne... ergo, det er kun TDC teknikere der må rode ved deres egne kabler og NTP bokse...
= det er en nødvendighed at det er en TDC tekniker som kobler kablerne på og evt. fejlsøger på linjen hvis nødvendigt.
Kan udmærket godt forstå at TDC opprioritere deres egne kunder, det vil enhver virksomhed med bare lidt hjerne gøre... jeg er dog meget imod at TDC har monopol på kobbernettet og dermed laver det unfair konkurrence for de andre firmaer, da de umuligt kan levere samme fejlservice.
Imo burde kobbernettet være statseget så vi fik en fair konkurrence på nettet dette område af Tele markedet.. det ville kun gavne os forbrugere.
#15
TDC's priser er helt godnat...
Mine forældre skal have en lille forbindelse så de kan tjekke mails, surfe lidt osv.. Hos CC koster det 219kr/måned for en 2048/512(SOLO Bredbånd) inkl. telefon abb. Og 199kr. i oprettelse. Men da der er ged i TDC's database og de mener at deres hus/adresse ikke findes, så vil det tage flere måneder at få til at køre, netop fordi det skal gennem TDC... Anyways, de først 6mdr. løber op i 1513kr.
Jeg har derfor undersøgt priserne hos TDC. Det koster for en 2048/512 inkl. telefon abb. 387kr. og så 1228kr. i oprettelse. De første 6mdr koster det 3550kr. Altså over det dobbelte.
Hvis det ikke er total åndsvage priser, så vil jeg nødig se dem ihvertfald o_O
Begge priser er med gør-det-selv-install.
TDC's priser er helt godnat...
Mine forældre skal have en lille forbindelse så de kan tjekke mails, surfe lidt osv.. Hos CC koster det 219kr/måned for en 2048/512(SOLO Bredbånd) inkl. telefon abb. Og 199kr. i oprettelse. Men da der er ged i TDC's database og de mener at deres hus/adresse ikke findes, så vil det tage flere måneder at få til at køre, netop fordi det skal gennem TDC... Anyways, de først 6mdr. løber op i 1513kr.
Jeg har derfor undersøgt priserne hos TDC. Det koster for en 2048/512 inkl. telefon abb. 387kr. og så 1228kr. i oprettelse. De første 6mdr koster det 3550kr. Altså over det dobbelte.
Hvis det ikke er total åndsvage priser, så vil jeg nødig se dem ihvertfald o_O
Begge priser er med gør-det-selv-install.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.