mboost-dp1

SXC - nighthawk7
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er vel at forvente med de discount udbydere, der tilbyder webhoteller til 5kr/md.
Intet ondt mod det, men hvis man forventer meget af ting til de priser, så er der sku noget galt.
Som med så meget andet får man hvad man betaler for.
Men ok, er nok lidt farvet hvad det angår, sidder til dagligt med drift af highend clusterede web løsninger :/.
Intet ondt mod det, men hvis man forventer meget af ting til de priser, så er der sku noget galt.
Som med så meget andet får man hvad man betaler for.
Men ok, er nok lidt farvet hvad det angår, sidder til dagligt med drift af highend clusterede web løsninger :/.
http://www.facebook.com/group.php?gid=69570781691
Facebook gruppe til andre der skulle være ramt af problemet her fra.
Facebook gruppe til andre der skulle være ramt af problemet her fra.
Nextnx (7) skrev:Nogen der ved hvem der står bag Needhost og Firebee?
Uden at vide noget, vil jeg skyde på den samme.
#OnTopic:
Stort af HostNordic at hjælpe til på den måde...
Den enes død, den andens brød
thethufir (4) skrev:Så kan man vel lade være med at hoste sin hjemmeside hos et useriøst selskab?
Det kan desværre være lidt svært for selv den kritiske forbruger at gennemskue. Men jeg er meget enig i, at Firebee har været dybt useriøse. De har forsøgt at afhænde selskabet gennem flere måneder, og alligevel lukkes kunderne på denne måde.
Så sent som i torsdag var jeg i kontakt med Per Mariager fra Firebee omkring en overtagelse. Btw er det ikke den samme person som der stod bag NeedHost.
Man kan ikke forvente meget af et billigt hostingfirma, men at deres advokat direkte går imod at give deres brugere lov til at de uheldige brugere kan få lov til at komme ind for at lave en backup af deres data før de forsvinder helt. Nu da muligheden ligger der, virker det meget underligt at de siger at folk ikke må få lov til det
http://209.85.229.132/search?q=cache:OKR4FGh_lD8J:...
Google's cache af "Om Firebee". Der står de har datacentre placeret både i Danmark og England. At det så "bare" er et lejet rackskab hos et 3parts hostingcenter skriver de ikke noget om.
Derudover skriver de at "deres backbone" er fiberbaseret med redundant backbone. Det er jo ikke deres backbone?
Personligt ville jeg aldrig nogensinde kunne finde på at købe et webhotel hos et firma der skriver sådan noget vås på deres hjemmeside.
Men som #11 skriver kræver det at man har har noget viden om det, så hr. og fru jensen vil ikke have en jordisk chance for at gennemskue det, det lyder jo flot altsammen.
Nu har jeg siddet og undersøgt firmaet lidt... Og Per Mariager virker ikke som en person med det reneste mel i posen. Se nedenstående link!
http://www.eksperten.dk/spm/662139
Desuden synes jeg det virker enormt suspekt at Per Mariager har slettet sine profiler fra både LinkedIn, Facebook osv så sent som idag!
Google's cache af "Om Firebee". Der står de har datacentre placeret både i Danmark og England. At det så "bare" er et lejet rackskab hos et 3parts hostingcenter skriver de ikke noget om.
Derudover skriver de at "deres backbone" er fiberbaseret med redundant backbone. Det er jo ikke deres backbone?
Personligt ville jeg aldrig nogensinde kunne finde på at købe et webhotel hos et firma der skriver sådan noget vås på deres hjemmeside.
Men som #11 skriver kræver det at man har har noget viden om det, så hr. og fru jensen vil ikke have en jordisk chance for at gennemskue det, det lyder jo flot altsammen.
Nu har jeg siddet og undersøgt firmaet lidt... Og Per Mariager virker ikke som en person med det reneste mel i posen. Se nedenstående link!
http://www.eksperten.dk/spm/662139
Desuden synes jeg det virker enormt suspekt at Per Mariager har slettet sine profiler fra både LinkedIn, Facebook osv så sent som idag!
Hold kæft jeg er glad for at jeg valgte at rykke mit hotel fra dem i efteråret, da jeg synes de virkede voldsomt uproffesionelle. Træls dog at have smidt så mange penge efter dem. (Det er måske peanuts for nogen men når det er 3 gang på 5 mdr man er nødt til at skifte fordi de selskaber man er hos er inkompetente er det fandme pisse træls)
Fik anbefalet gigahost, som fik sikkerhedsproblemer, herinde anbefalede man så firebee, som ikke havde styr på noget som helst, og nu er jeg på servage. De virker ihvertfald som om de tager en seriøst.
Fik anbefalet gigahost, som fik sikkerhedsproblemer, herinde anbefalede man så firebee, som ikke havde styr på noget som helst, og nu er jeg på servage. De virker ihvertfald som om de tager en seriøst.
Kan ikke se noget problem i at købe billige webhoteller. Var selv Needhost kunde, og man fik hvad man betalte for. Indtil de gik net altså. 5-9 kr om måneden er jo ingenting.
Problemet hos alle de skakkels kunder er deres politik omkring backup. De kan jo være oppe og køre på 24 timer hos en anden udbyder hvis de havde filerne.
Problemet hos alle de skakkels kunder er deres politik omkring backup. De kan jo være oppe og køre på 24 timer hos en anden udbyder hvis de havde filerne.
Det er nok ikke den sidste konkurs vi har set. Spørgsmålet er om prisen fremover udfordres af andre parametre hos forbrugerne?
Her tænker jeg på bla. på service, stabilitet og kundevilkår.
Her tænker jeg på bla. på service, stabilitet og kundevilkår.
Når jeg læser en artikel som denne er jeg nu glad for at have min mobile me konto. 20GB er måske ikke vildt meget, og det koster måske også en lille smule, men ved at have mobile me fra Apple kan jeg derfor roligt læne mig tilbage trygt.
Jeg ville aldrig turde tage et ukendt firma blot for at spare penge. Og jeg ved at der selvfølgelig også er andre gode and Apple. Men lige for mit vedkommende så føler jeg mig sikker på at min data ikke bliver holdt tilbage på samme måde.
Jeg ville aldrig turde tage et ukendt firma blot for at spare penge. Og jeg ved at der selvfølgelig også er andre gode and Apple. Men lige for mit vedkommende så føler jeg mig sikker på at min data ikke bliver holdt tilbage på samme måde.
Det er da selvfølgelig ærgeligt for de mennesker som har mistet deres data ved at have det liggende på en server hvor firmaet går ned. Og selvfølgelig er det ikke alle der sikre sig at have en backup af alle sine ting liggende lokalt. Men man skal da bare være glad for man så i dag fik mulighed for at hente sit data ned igen :)
Det er selvfølgelig rigtig at man får hvad man betaler for, men alligevel så betaler man jo da for at få noget hostet og så vil jeg sige at det er sikkerheden i ens filer og ikke hastighed/webspace man betaler for. Ret mig hvis jeg er forkert på den, men hvis der er 2 scenarier: Dine filer er sikre men vi er lidt langsomme og du har ikke så meget plads. Eller vi er ekstrem hurtige og du har uendelig plads, men dine filer kan godt forsvinde uden du aner det. Så er jeg da ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.
Og det håber jeg da også meget er det som diverse webhotel udbydere satser på, ellers burde de ihvertifald gøre det ;)
#15 Ret dejligt at se en decideret konkurrent til Firebee blande sig i diskutionen. :)
#17 Det er selvfølgelig et stort skridt at tage og blive kunde hos et total ukendt firma som lige er startet op. Men jeg kan jo næsten kun sige at jeg er glad for vi alle ikke er som dig, da vi jo så kun ville have de samme store "kendte firmaer".
Når nyt skrider frem bliver man nogengange nød til at tage en chance og håbe på at de måske har præsteret at lave noget som andre ikke kunne. Det er vel derfor at mange konkurrende virksomheder dukker op hist og her, fordi de mener de kan gøre det bedre end dem der er på markedet i forvejen. :)
Det er selvfølgelig rigtig at man får hvad man betaler for, men alligevel så betaler man jo da for at få noget hostet og så vil jeg sige at det er sikkerheden i ens filer og ikke hastighed/webspace man betaler for. Ret mig hvis jeg er forkert på den, men hvis der er 2 scenarier: Dine filer er sikre men vi er lidt langsomme og du har ikke så meget plads. Eller vi er ekstrem hurtige og du har uendelig plads, men dine filer kan godt forsvinde uden du aner det. Så er jeg da ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.
Og det håber jeg da også meget er det som diverse webhotel udbydere satser på, ellers burde de ihvertifald gøre det ;)
#15 Ret dejligt at se en decideret konkurrent til Firebee blande sig i diskutionen. :)
#17 Det er selvfølgelig et stort skridt at tage og blive kunde hos et total ukendt firma som lige er startet op. Men jeg kan jo næsten kun sige at jeg er glad for vi alle ikke er som dig, da vi jo så kun ville have de samme store "kendte firmaer".
Når nyt skrider frem bliver man nogengange nød til at tage en chance og håbe på at de måske har præsteret at lave noget som andre ikke kunne. Det er vel derfor at mange konkurrende virksomheder dukker op hist og her, fordi de mener de kan gøre det bedre end dem der er på markedet i forvejen. :)
Storgaard88 (18) skrev:Når nyt skrider frem bliver man nogengange nød til at tage en chance og håbe på at de måske har præsteret at lave noget som andre ikke kunne. Det er vel derfor at mange konkurrende virksomheder dukker op hist og her, fordi de mener de kan gøre det bedre end dem der er på markedet i forvejen. :)
Jeg er helt enig, og ønsker heller ikke at male fanden på væggen. For det vil blot ramme de mindre udbydere, der rent faktisk forstår at levere varen.
Og denne cowboy-branche trænger netop til at blive udfordret, så vi får noget mere gennemsigtighed og kan få skilt fårene fra bukkene - det vil ihvertfald komme forbrugerne til gavn ;-)
#12 - han er stadig på Facebook?
Kan ikke sige så meget om situationen.
Har faktisk en enkelt gang været til jobsamtale ved Per Mariager.
Af samme årsag jeg faktisk har ham på facebook og MSN.
Ingen tvivl om manden har nogle suspekte sider, men tror absolut han gør ting i den bedste mening og at han selv troede på at han kunne løfte opgaven med et lavpris webhotel løsning.
Dertil skal jeg være hurtig om at sige, at hvis jeg gik ned med et selskab ville jeg da gøre alt for at hjælpe kunderne videre.
Enten ved at informere, eller lave en overtagelses aftale med et andet selskab.
Det har han jo i hvert fald ikke formået. Hvilket man godt kan være en smule mukken over som kunde.
Tilgengæld som mange har sagt - man får det man betaler for.
Kan ikke sige så meget om situationen.
Har faktisk en enkelt gang været til jobsamtale ved Per Mariager.
Af samme årsag jeg faktisk har ham på facebook og MSN.
Ingen tvivl om manden har nogle suspekte sider, men tror absolut han gør ting i den bedste mening og at han selv troede på at han kunne løfte opgaven med et lavpris webhotel løsning.
Dertil skal jeg være hurtig om at sige, at hvis jeg gik ned med et selskab ville jeg da gøre alt for at hjælpe kunderne videre.
Enten ved at informere, eller lave en overtagelses aftale med et andet selskab.
Det har han jo i hvert fald ikke formået. Hvilket man godt kan være en smule mukken over som kunde.
Tilgengæld som mange har sagt - man får det man betaler for.
#12
Han er skam fint på facebook.
Men det er så slemt ikke 1. eller 2. gang det er sket for ham, der har været noget med HC Nord og så var der også noget engang tilbage omkring 2000, hvor han havde noget der hed Nordic Web så vidt jeg kunne huske, der var der nogle kunder der blev efterladt i samme situation.
Men den branche er meget suspekt, for hvem kan finde ud af om det de skriver passer? Tror ikke det er ret mange der har råd til at drifte sit eget datacenter.
Han er skam fint på facebook.
Men det er så slemt ikke 1. eller 2. gang det er sket for ham, der har været noget med HC Nord og så var der også noget engang tilbage omkring 2000, hvor han havde noget der hed Nordic Web så vidt jeg kunne huske, der var der nogle kunder der blev efterladt i samme situation.
Men den branche er meget suspekt, for hvem kan finde ud af om det de skriver passer? Tror ikke det er ret mange der har råd til at drifte sit eget datacenter.
Efter hvad jeg kan se fra at kigge i Googles cache så kunne man få billig webhosting "helt ned til kun 5.- pr mdr. og stadig få telefon support".
Så er man da noget naiv hvis man forventer at der backup af ens data.
Der er 2 basale ting man altid bør gøre hvis ens website er vigtigt for en:
1. Sørg for at registrere dit domain, så du selv er ejeren og kan ændre på det.
-Hav altid backup af dit site.
På den måde kan man altid flytte det til et andet firma hvis man får problemer og ens site bliver ikke holdt gidsel ved uenigheder og proglemer.
Så er man da noget naiv hvis man forventer at der backup af ens data.
Der er 2 basale ting man altid bør gøre hvis ens website er vigtigt for en:
1. Sørg for at registrere dit domain, så du selv er ejeren og kan ændre på det.
-Hav altid backup af dit site.
På den måde kan man altid flytte det til et andet firma hvis man får problemer og ens site bliver ikke holdt gidsel ved uenigheder og proglemer.
Ejerne af webhotellerne
Firebee:
Per Mariager og hans kæreste Charlotte Marianne Nielsen (direktør for selskabet)
Needhost:
Nicolai Frank Dalsgaard (direktør for selskabet)
Firebee:
Per Mariager og hans kæreste Charlotte Marianne Nielsen (direktør for selskabet)
Needhost:
Nicolai Frank Dalsgaard (direktør for selskabet)
Nu er jeg heldigvis ikke kunde hos dem, men det er først nu her kl 16.45 at jeg læser om det. Og så ser man "at man kan hente sine data mellem 12:30 og 15:30". Jeg er selv lige kommet hjem fra arbejde, det samme må rigtig mange andre folk da også først være nu. Er det ikke bare en smuuule fesen at de kun åbner deres servere i så lille et tidsrum og på et så dumt tidspunkt på dagen?
Hvorfor ikke bare åbne FTP access i 24timer? Så har man da en ærlig chance for at få hentet sine sager jo. F.eks. sige at "idag er FireBee gået konkurs, i morgen kl 06 og 24timer frem er der åbnet for alle Firebee's kunder, så de kan få adgang via FTP."
Hvorfor ikke bare åbne FTP access i 24timer? Så har man da en ærlig chance for at få hentet sine sager jo. F.eks. sige at "idag er FireBee gået konkurs, i morgen kl 06 og 24timer frem er der åbnet for alle Firebee's kunder, så de kan få adgang via FTP."
#23 og #24
Det er ikke filerne jeg ville frygte ikke at have back-up af, men derimod de data der evt. ligger unikt på den tilknyttede SQL server (som jeg forventer at de havde). Der kan jo løbende være tilføjet data efter et sitet er blevet published. Hvordan havde de tænkt sig at man skulle kunne hente dem via FTP access?
Det er ikke filerne jeg ville frygte ikke at have back-up af, men derimod de data der evt. ligger unikt på den tilknyttede SQL server (som jeg forventer at de havde). Der kan jo løbende være tilføjet data efter et sitet er blevet published. Hvordan havde de tænkt sig at man skulle kunne hente dem via FTP access?
#28
Hvis man har database hos sin host har man med garanti også et interface ala phpmyadmin, som man kan tage backup af databasen gennem. Med en pris til 5 kr/måned burde man gøre det til en hyppig vane at tage backup af sine sites.
EDIT
Ah, du mener den FTP access som der er lukket kortvarigt op for nu?
Hvis man har database hos sin host har man med garanti også et interface ala phpmyadmin, som man kan tage backup af databasen gennem. Med en pris til 5 kr/måned burde man gøre det til en hyppig vane at tage backup af sine sites.
EDIT
Ah, du mener den FTP access som der er lukket kortvarigt op for nu?
Hvorfor mener den advokat, at han kan nægte kunderne adgang til deres data?
Som jeg forstår artiklen har Firebee forsømt deres forpligtelser både overfor deres kunder og deres leverandør.
At Needhost så vælger at give Firebees kunder midlertidig adgang til services de har betalt for (men hvor betalingen aldrig er nået frem til Needhost), burde Firebee da ikke kunne få ondt i røven over.
Havde de forestillet sig, at de måske kunne få kunderne til at betale igen for blot at få adgang til deres data? Gad vide om der er en advokat der har fået kolde føder. (Bange for sagsanlæg fra kunderne?)
Det er selvfølgelig stadigvæk kundernes egen fejl, hvis de ikke har haft backupkopier. Jeg forstår selvfølgelig godt problematikken omkring en database, som man ikke bare kan lave en lokal kopi af, da den ændres hele tiden. Men man er simpelthen nødt til at have en backupstrategi, hvor man ikke er afhængig af en enkelt leverandør.
Som jeg forstår artiklen har Firebee forsømt deres forpligtelser både overfor deres kunder og deres leverandør.
At Needhost så vælger at give Firebees kunder midlertidig adgang til services de har betalt for (men hvor betalingen aldrig er nået frem til Needhost), burde Firebee da ikke kunne få ondt i røven over.
Havde de forestillet sig, at de måske kunne få kunderne til at betale igen for blot at få adgang til deres data? Gad vide om der er en advokat der har fået kolde føder. (Bange for sagsanlæg fra kunderne?)
Det er selvfølgelig stadigvæk kundernes egen fejl, hvis de ikke har haft backupkopier. Jeg forstår selvfølgelig godt problematikken omkring en database, som man ikke bare kan lave en lokal kopi af, da den ændres hele tiden. Men man er simpelthen nødt til at have en backupstrategi, hvor man ikke er afhængig af en enkelt leverandør.
#23
Det du skriver med at sørge for at domænet er registreret i ens eget navn, burde være en selvfølge, MEN det er ikke altid det er så enkelt at flytte domæner, .com og .net domæner kan f.eks. være låst ved den nuværende udbyder, hvilket ikke er så fedt vis man ikke kan få fat i dem, eller man har ikke fået Auth. koden udleveret (nogle udbydere skifter også koden regelmæssigt, så det hjælper ikke altid at få den udleveret fra starten!) dertil kommer at hvis domænet lige er flyttet til en ny registrator er det låst i normalt 60 dage. Man bør også sørge for at man selv står som adminisrativ kontakt på domænet da man ellers risikere at en flytning bliver forlænget med ca. 5 dage da det er den tid den administrative kontakt har til at afvise en flytning...
Det du skriver med at sørge for at domænet er registreret i ens eget navn, burde være en selvfølge, MEN det er ikke altid det er så enkelt at flytte domæner, .com og .net domæner kan f.eks. være låst ved den nuværende udbyder, hvilket ikke er så fedt vis man ikke kan få fat i dem, eller man har ikke fået Auth. koden udleveret (nogle udbydere skifter også koden regelmæssigt, så det hjælper ikke altid at få den udleveret fra starten!) dertil kommer at hvis domænet lige er flyttet til en ny registrator er det låst i normalt 60 dage. Man bør også sørge for at man selv står som adminisrativ kontakt på domænet da man ellers risikere at en flytning bliver forlænget med ca. 5 dage da det er den tid den administrative kontakt har til at afvise en flytning...
#31 Jeg er helt enig i hvad du skriver.
Jeg udtrykte mig nok heller ikke klart nok. Jeg ville personligt have mit domain registeret hos et andet sted end hvor jeg køber webhosting så jeg bare kunne ændre IP.
Jeg ved godt at nogle billige webhosts ikke kan finde ud af det hvis man ikke også bestiller domainet hos dem men så måtte ville jeg bruge nogen andre.
Jeg udtrykte mig nok heller ikke klart nok. Jeg ville personligt have mit domain registeret hos et andet sted end hvor jeg køber webhosting så jeg bare kunne ændre IP.
Jeg ved godt at nogle billige webhosts ikke kan finde ud af det hvis man ikke også bestiller domainet hos dem men så måtte ville jeg bruge nogen andre.
Jeg synes folk maler fanden på væggen, og Hr. Folmann fra Surftown, samt andre, har været lige hurtigt ude.
Jeg har løbende haft kontakt med en medarbejder fra firebee, som også kontaktede mig da HostNordic, cirka. en time senere end sagt, tændte for DNS serveren, så folk kunne tilgå databaserne.
Derudover havde HostNordic f.eks. slet ikke bekræftet over for Firebee at der ville blive åbnet, det er noget de har besluttet uden om dem.
Firebee ejer vel i princippet stadigvæk den data der lå hos deres hosting selskab (HostNordic). Så uden tilladelse fra Firebee (dermed deres Advokat) kunne HostNordic ikke rigtig tillade sig noget.
Jeg synes også det er noget rod Per har rodet sig ud i, men folk blæser det op på et overdrevent niveau.
Den tidligere konkurs med Hosting Center Nord var ikke pga. Per, men hans kompanion, det er ihvertfald den historie jeg kender til.
Derudover er der slet ikke meldt ud om hvad der er sket endnu.
Jeg har løbende haft kontakt med en medarbejder fra firebee, som også kontaktede mig da HostNordic, cirka. en time senere end sagt, tændte for DNS serveren, så folk kunne tilgå databaserne.
Derudover havde HostNordic f.eks. slet ikke bekræftet over for Firebee at der ville blive åbnet, det er noget de har besluttet uden om dem.
Firebee ejer vel i princippet stadigvæk den data der lå hos deres hosting selskab (HostNordic). Så uden tilladelse fra Firebee (dermed deres Advokat) kunne HostNordic ikke rigtig tillade sig noget.
Jeg synes også det er noget rod Per har rodet sig ud i, men folk blæser det op på et overdrevent niveau.
Den tidligere konkurs med Hosting Center Nord var ikke pga. Per, men hans kompanion, det er ihvertfald den historie jeg kender til.
Derudover er der slet ikke meldt ud om hvad der er sket endnu.
Og som kunde, er jeg skuffet, og har nu skiftet til Surftown. Surftown der selv i fortiden har haft et blakket ry, problemer med hastighedsgrænser og andre useriøse regler.
De har tydeligivs forbedret sig, men nu må vi jo se.
Allerede efter de første par timer fandt jeg mangler som Firebee faktisk havde mht. ASP.NET setup, så som Connection Strings håndtering, og at Surftown stadigvæk benytter IIS6 og ASP.NET 2.0
Jeg gad nok vide om Surftown stadig har et ligeså uprofessionelt PHP setup som de plejede, med usikre settings og mere.
Webhoteller er generelt en meget skrøbelig forretning, og alt for mange af dem som driver det kender kun til forretning, og ikke de tekniske og sikkerhedsmæssige aspekter. Hr. Folmann er ingen undtagelse.
Jeg valgte Firebee fordi jeg kendte Per, og ville se om det var en god løsning. Det var det ikke. Det har været meget ustabilt, og om det så er fordi HostNordic rent faktisk også er nogle fjolser, er svært at sige uden indsigt i detaljerne.
Men penge er ikke noget jeg bekymre mig om, jeg vil bare have en løsning der kan hvad den skal kunne. Og jeg vil ikke betale for diskplads når min Gmail har 8gb gratis data til rådighed.
Hosts som wannafind er til grin med plads niveau som "100mb".
De har tydeligivs forbedret sig, men nu må vi jo se.
Allerede efter de første par timer fandt jeg mangler som Firebee faktisk havde mht. ASP.NET setup, så som Connection Strings håndtering, og at Surftown stadigvæk benytter IIS6 og ASP.NET 2.0
Jeg gad nok vide om Surftown stadig har et ligeså uprofessionelt PHP setup som de plejede, med usikre settings og mere.
Webhoteller er generelt en meget skrøbelig forretning, og alt for mange af dem som driver det kender kun til forretning, og ikke de tekniske og sikkerhedsmæssige aspekter. Hr. Folmann er ingen undtagelse.
Jeg valgte Firebee fordi jeg kendte Per, og ville se om det var en god løsning. Det var det ikke. Det har været meget ustabilt, og om det så er fordi HostNordic rent faktisk også er nogle fjolser, er svært at sige uden indsigt i detaljerne.
Men penge er ikke noget jeg bekymre mig om, jeg vil bare have en løsning der kan hvad den skal kunne. Og jeg vil ikke betale for diskplads når min Gmail har 8gb gratis data til rådighed.
Hosts som wannafind er til grin med plads niveau som "100mb".
Og nu kan jeg sidde og sukke i en times tid mens jeg venter på at der bliver åbnet for remote adgang til min database... Og grine af deres latterlige web-interface til MS SQL som er fyldt med fejl, f.eks.
Derudover kan jeg ikke lade være med at le over at Surftown benytter ASP.NET 1.1 som standard for nye webhoteller / domæner / subdomæner.
Firebee var måske billigt, men deres opsætning var en del mere professionel end hvad Surftown har vist mig indtil videre... til trods for en næsten femdobling af prisen :-)
Microsoft VBScript runtime error '800a01f4'
Variable is undefined: 'myArrTbl2'
/scripts/tools/insertsql_2.asp, line 57
Derudover kan jeg ikke lade være med at le over at Surftown benytter ASP.NET 1.1 som standard for nye webhoteller / domæner / subdomæner.
Firebee var måske billigt, men deres opsætning var en del mere professionel end hvad Surftown har vist mig indtil videre... til trods for en næsten femdobling af prisen :-)
#34 Den forklaring med Hosting Center Nord lyder meget bekendt, det var ca. den samme som der var omkring hans andet firma Nordisk Web (ndw.dk)
Og mht. MSSQL /ASP.NET så får du hvad du betaler for, og fordi en host ikke vil give dig mere end 100 MB betyder det ikke firmaet er useriøst. Det vil være det samme som at sige at DanDomain, TDC Hosting og andre er useriøse, og det vil jeg ikke sige de er.
Og mht. MSSQL /ASP.NET så får du hvad du betaler for, og fordi en host ikke vil give dig mere end 100 MB betyder det ikke firmaet er useriøst. Det vil være det samme som at sige at DanDomain, TDC Hosting og andre er useriøse, og det vil jeg ikke sige de er.
Men du vil godt have den gode service og stabilitet til ingen penge, det er lidt at modsige sig selv.
Disk plads koster ingen penge nej, men det gør det at have folk der ved noget om servere/software til at sidde og holde det kørende. Samt at have nogle servere der er lavet af godt hardware, samt en stabil infrastruktur.
Disk plads koster ingen penge nej, men det gør det at have folk der ved noget om servere/software til at sidde og holde det kørende. Samt at have nogle servere der er lavet af godt hardware, samt en stabil infrastruktur.
Hvis man skal bruge så meget stabilitet at man vil betale 100 gange normalprisen pr. gigabyte, så er det smarterer at sætte sine egne servere op.
Diskplads er noget jeg vil have nok af, og det skal ikke være det der sætter prisen.
---------
Surftown rant part 3.
Det ser ud til at idioterne har konfigueret deres MS SQL så den kun kan tilgåes via. OleDB , og ikke en rigtig SQL Connection.
Fandme meget hovedpine allerede for at få noget til at køre som bare burde virke fra første sekundt.
Hele branchen er fyldt med inkompetente fjolser *sigh*
Diskplads er noget jeg vil have nok af, og det skal ikke være det der sætter prisen.
---------
Surftown rant part 3.
Det ser ud til at idioterne har konfigueret deres MS SQL så den kun kan tilgåes via. OleDB , og ikke en rigtig SQL Connection.
Fandme meget hovedpine allerede for at få noget til at køre som bare burde virke fra første sekundt.
Hele branchen er fyldt med inkompetente fjolser *sigh*
#40 Det er igen som der er skrevet før, du får hvad du betaler for.
Og nej det vil ikke nødvendigvis være billigere at sætte sin egen server op, det er helt afhængig af hvilke krav m.v. man har. Hvis man som hosting virksomhed har individuelle løsninger, kræver det jo der er nogen der igen holder styr på dem m.v. og det er ikke gratis at have folk til at sidde nogen steder.
Og hvis det er den måde Surftown har valgt at lave deres løsning på, så har de vel sikkert en grund til det, hvis du er utilfreds med det du får, er der jo som sådan ingen der holder dig fast.
Eller også så er det en branche fyldt med kunder der forventer at få alt for intet.
Og nej det vil ikke nødvendigvis være billigere at sætte sin egen server op, det er helt afhængig af hvilke krav m.v. man har. Hvis man som hosting virksomhed har individuelle løsninger, kræver det jo der er nogen der igen holder styr på dem m.v. og det er ikke gratis at have folk til at sidde nogen steder.
Og hvis det er den måde Surftown har valgt at lave deres løsning på, så har de vel sikkert en grund til det, hvis du er utilfreds med det du får, er der jo som sådan ingen der holder dig fast.
Eller også så er det en branche fyldt med kunder der forventer at få alt for intet.
Nej, den måde de har sat MS SQL op på, er lidt ligesom at love folk de får MySQL og når det kommer til stykket er det PostgreSql.Bews (41) skrev:Og hvis det er den måde Surftown har valgt at lave deres løsning på, så har de vel sikkert en grund til det, hvis du er utilfreds med det du får, er der jo som sådan ingen der holder dig fast.
Ved du overhovedet noget som helst om software udvikling?
Kun at jeg har betalt for et produkt jeg kun for halv-færdigt.Bews (41) skrev:er der jo som sådan ingen der holder dig fast.
Ellers kan man jo sige at firebee's kunder har fået hvad de har betalt for i denne her sag? Altså ingen ting, det er måske acceptabelt?
Du er da en komplet idiot hvis du mener at man kan tillade sig at leverer noget lort bare fordi det er relativt billigt.
Skal vi ikke sige til DK hostmaster at der gerne på være 50% nedetid på alle .dk domæner, fordi .dk domæner er billige!
Jeg ved intet om udvikling, men ved noget om at det koster penge at have folk til at sidde og drifte nogle maskiner, og det ikke kan gøres gratis.
Så må du jo klage over det produkt til firmaet, istedet for at svine det til her inde.
Men tilsyneladende så virker dit MS SQL? så har du jo fået det du har betalt for. Bare ikke efter dit hoved?
Så må du jo klage over det produkt til firmaet, istedet for at svine det til her inde.
Men tilsyneladende så virker dit MS SQL? så har du jo fået det du har betalt for. Bare ikke efter dit hoved?
Nej, det virker ikke efter defacto standard, som 9/10 produkter er skrevet til.Bews (43) skrev:Bare ikke efter dit hoved?
dvs. jeg står med 90% software der vil virke på stort set alle andre danske webhosts (ink. Firebee) som IKKE virker på surftown.
Jeg synes begge dele er meget passende.Bews (43) skrev:Så må du jo klage over det produkt til firmaet, istedet for at svine det til her inde.
Hr. Folmann gør en stor del ud af at poste hvor dygtig surftown er når andre hoteller lider, så jeg synes da ikke han skal gå fri for lidt kritik.
Hvis du ikke er udvikler har du alligevel ingen grund til at kommentere på hvad jeg skriver.
Fordi jeg var kunde hos firebee, som nu er nede? doh!el_barto (44) skrev:#42 Hvis du er så skide klog undrer det mig at du har valgt at skifte til Surftown?!
Men eksemplerne er fine på hvorfor Firebee faktisk var en ganske god host. Der var 20 andre som ævlede op før mig.
Det er et forum, get it?
Eksemple (denne gang PHP)lorenzen (47) skrev:Men du havde selvfølgelig undersøgt hvordan surftown havde valgt at konfigurere deres MSSQL inden du købte plads hos dem?
---
Kunde A skal bruge hosting til et forum. Kunde A finder PHPBB.
Kunder A køber PHP hosting hos firma X, fordi firma X tilbyder PHP og MySQL, som er kravene.
Efter kunde A har købt og betalt, finder han ud af at mysql_* er disabled og man kun kan benytte mysqli->*, og at hans forum nu ikke virker overhovedet.
---
Og det mener i tydeligvis er helt acceptabelt, og slet ikke uforventet, vel ? :-)
Jeg forventer at ting der er DEFACTO OG SUPER DUPER MEGA ALMINDELIGT og STANDARD SETTINGS vil virke.
Hvem siger det er almindeligt? en hosting udbyder finder vel selv ud af, hvordan de vil levere dere produkt? og der er jo inden der har forbudt dig at undersøge det inden?
phpBB er just ikke et forum der er kendt for at holde standarderne selv.
phpBB er just ikke et forum der er kendt for at holde standarderne selv.
Eksemple (denne gang PHP)
---
Kunde A skal bruge hosting til et forum. Kunde A finder PHPBB.
Kunder A køber PHP hosting hos firma X, fordi firma X tilbyder PHP og MySQL, som er kravene.
Kunde A ved altsaa intet om opsaetningen og accepterer at det er random.
Efter kunde A har købt og betalt, finder han ud af at mysql_* er disabled og man kun kan benytte mysqli->*, og at hans forum nu ikke virker overhovedet.
Kunde A har nu opdaget at det er en utroligt god ide at undersoege hvad det er man koeber.
Kunde A har samtidig opdaget at ikke alle er lige professionelle, og naar man saetter sig ned som en 5-aarig kaelling og tuder over prisen paa harddisk-plads, saa faar man hvad man betaler for: LORT.
Og det mener i tydeligvis er helt acceptabelt, og slet ikke uforventet, vel ? :-)
Nej, det er ikke uforventet at der sidder inkompetente folk rundt omkring og synes det er rigtig smart at rode ved diverse indstillinger.
Det er derfor man undersoger hvad det er man koeber.
Det svarer lidt til at du gaar ned i Fona og ser en "musik-afspiller".
Du kigger og ser den kan afspille AAC og taenker "YES!".
Men du har ikke undersoegt om den kan afspille AAC+ eller ITMS-sikret-AAC ( som jo er det du har brugt for ), hvorfor du kommer herind og tuder over at den billigste afspiller du kunne finde, ikke virker og ikke foelger "standarderne".
Jeg forventer at ting der er DEFACTO
Altsaa, markedsstandard?
OG SUPER DUPER MEGA ALMINDELIGT
Det er ganske almindeligt at det er random.
og STANDARD SETTINGS vil virke.
Det vil de stort set ingen steder.
Hey, vidste du at TDC som udgangspunkt lukker for port 25?
Det goer de, fordi de synes du ikke skal saette SMTP op! ... :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.