mboost-dp1

Ryan
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det værste ved de her historier er, at det er så nemt at snyde. Enhver kan jo smide nogle sten i æsken, og gå tilbage til butikken.
Vil jo alt andet mene at en terrasseflise er noget tungere end en macbook pro... Det er meget nemt at lave sådan en røver som #1.
Dengang jeg arbejdere i detail med computere ville vi jo heller aldrig have godtaget sådan noget kom ind.
Og vil stadig mene at der er en væsentlig vægtforskel, eller at man kunne se at kasse havde været åbnet for tvivler stærkt på at Apple ville have nogen som helst interesse i at lave sådan et stunt for at spare penge....
Dengang jeg arbejdere i detail med computere ville vi jo heller aldrig have godtaget sådan noget kom ind.
Og vil stadig mene at der er en væsentlig vægtforskel, eller at man kunne se at kasse havde været åbnet for tvivler stærkt på at Apple ville have nogen som helst interesse i at lave sådan et stunt for at spare penge....
Prøvede noget lignende med et par trådløse telefoner. I stedet for originalerne lå der er par gamle der tydligvis havde set en del brug. Det er utvivlsomt nogen some har været inde og bytte kassen og scoret de nye. Samtidig er æsken så bare blevet lagt sammen med de andre.
ZM4573R (3) skrev:at man kunne se at kasse havde været åbnet for tvivler stærkt på at Apple ville have nogen som helst interesse i at lave sådan et stunt for at spare penge....
Et eller andet sted er der nogle lavtlønnede arbejdere, som putter dyrt elektronik i pæne æsker, og forsegler dem.
Steneren! Bogstavelig talt.
Læste lige denne nyhed på yahoo om at en mor, der havde købt en Nintendo DS i et Wallmart, til sin søn, og fik en NDS box med ubrudt imballage, men med en kinesisk avis og en håndfuld sten i i stedet.
http://videogames.yahoo.com/events/plugged-in/flor...
Læste lige denne nyhed på yahoo om at en mor, der havde købt en Nintendo DS i et Wallmart, til sin søn, og fik en NDS box med ubrudt imballage, men med en kinesisk avis og en håndfuld sten i i stedet.
http://videogames.yahoo.com/events/plugged-in/flor...
Plejer de ikke ved kassen at kontrollere, om tapen/seglene er intakte ved salg?
Jeg mener også at have hørt et sted, at man selv har pligt til at undersøge sådan noget i Danmark. Så kan man nemlig ikke komme valsende med en flise og have byttet til et æble-vaffeljern.
Hihi, gode gamle: http://www.boredportal.com/picture/USB-Owned.html
Jeg mener også at have hørt et sted, at man selv har pligt til at undersøge sådan noget i Danmark. Så kan man nemlig ikke komme valsende med en flise og have byttet til et æble-vaffeljern.
Hihi, gode gamle: http://www.boredportal.com/picture/USB-Owned.html
Raistin (13) skrev:Som jeg husker det, eksisterer bytteretten i danmark kun ved fjernsalg (postordre/via nettet).
Hvis du går i butik og køber dine varer er din pligt at sikre dig at varen lever op til dine forventninger inden du betaler.
Bytteret, ja. Men i dette tilfælde har kunden ikke fået det, som kunden har betalt for. Det har intet med bytteret at gøre
#17
Jo han har lige præcis fået det han har betalt for.
Han købte en kasse med 'en forventning om' at der var en computer i den.
Men han kontrollerede ikke om det passede. Om reglerne er det samme i USA som i Danmark ved jeg ikke, men han valgte at lade være med at kontrollere inden han forlod butikken, og dermed har han accepteret salget.
Jo han har lige præcis fået det han har betalt for.
Han købte en kasse med 'en forventning om' at der var en computer i den.
Men han kontrollerede ikke om det passede. Om reglerne er det samme i USA som i Danmark ved jeg ikke, men han valgte at lade være med at kontrollere inden han forlod butikken, og dermed har han accepteret salget.
#16 Du siger noget!
Med garanti vejer flisen noget andet end en bærbar. Jeg tror minsandten, at det er ret almindeligt at veje de kasser, man sender ud fra fabrikkerne. Da de alle burde veje præcist det samme, er det en nem metode til at se, om der er kommet alle manualer og kabler osv med i pakken, uden at man skal bryde forseglingen og se efter.
Så det er nok enten butikken eller kunden. Alternativt er det fragtselskabet, der har leveret dem.
Med garanti vejer flisen noget andet end en bærbar. Jeg tror minsandten, at det er ret almindeligt at veje de kasser, man sender ud fra fabrikkerne. Da de alle burde veje præcist det samme, er det en nem metode til at se, om der er kommet alle manualer og kabler osv med i pakken, uden at man skal bryde forseglingen og se efter.
Så det er nok enten butikken eller kunden. Alternativt er det fragtselskabet, der har leveret dem.
***********Total Flame***************
Så fik han da i det mindste noget brugbart for sine penge......
;-)
Ka-ching!
***********************************
Så fik han da i det mindste noget brugbart for sine penge......
;-)
Ka-ching!
***********************************
Hjælp mig lige her - var det ikke Iphonen, der blev kaldt for en "brick"?
Nåja, kan være, at de er ved at udvide sortimentet...
Nåja, kan være, at de er ved at udvide sortimentet...
Hvorfor skal vi have ondt af fyren?
Han har givet 10000kr for en papkasse, og kigger ikke efter hvad der er inde i den?
Man kigger da på varen man har købt, inden man tager den med hjem... (Eller det er måske kun mig...?)
Jeg har købt hardware 'offline' 3 gange inden for de sidste 3 år, og alle gange har jeg set indholdet i kassen før jeg gik.
En bærbar til konen, en dvd-brænder og et trådløst netværkskort.
Den bærbare kostede 200kr mere end online, men så havde vi en 'ægte' person der kunne kontaktes ved evt. problemer. Netkort og dvd var 'panik' køb der bare skulle bruges her og nu, men pointen er, at man kigger da på sit indkøb før man betaler...!
Han har givet 10000kr for en papkasse, og kigger ikke efter hvad der er inde i den?
Man kigger da på varen man har købt, inden man tager den med hjem... (Eller det er måske kun mig...?)
Jeg har købt hardware 'offline' 3 gange inden for de sidste 3 år, og alle gange har jeg set indholdet i kassen før jeg gik.
En bærbar til konen, en dvd-brænder og et trådløst netværkskort.
Den bærbare kostede 200kr mere end online, men så havde vi en 'ægte' person der kunne kontaktes ved evt. problemer. Netkort og dvd var 'panik' køb der bare skulle bruges her og nu, men pointen er, at man kigger da på sit indkøb før man betaler...!
Jeg har prøvet stort set det samme.
Købte et dyrt (3.000 kr.) grafikkort i ComputerCity, kom hjem og så lå der bare en stak papirer i stedet for ... tror lige jeg fik sved på panden ... hvordan hellevede skulle jeg kunne bevise det???
Heldigvis kunne ekspedienten i ComputerCity husk han havde undret sig over at æsken var forseglet i plastik, hvilket de normalt ikke var, så jeg fik den byttet uden problemer.
Pyha og tak for en ærlig ekspedient.
Købte et dyrt (3.000 kr.) grafikkort i ComputerCity, kom hjem og så lå der bare en stak papirer i stedet for ... tror lige jeg fik sved på panden ... hvordan hellevede skulle jeg kunne bevise det???
Heldigvis kunne ekspedienten i ComputerCity husk han havde undret sig over at æsken var forseglet i plastik, hvilket de normalt ikke var, så jeg fik den byttet uden problemer.
Pyha og tak for en ærlig ekspedient.
11:
Så længe det er tape, kan det fifles med. Jeg har personligt ALDRG set en plombering jeg ikke kunne komme uden om... ikke at jeg snyder med mursten eller defekte varer ( eks. en brændt af ps2 )... Men jeg har da retuneret ting som efter 1 uge, ikke var pengene værd alligevel.
PS skod net handel, når det kommer til hardware, har bilka det,,, køb det der...... never nogen pis, eller ekspedienter der kan mærke ( det direkte på egen pung ) som et web firma eller mindre butik kan....
Så længe det er tape, kan det fifles med. Jeg har personligt ALDRG set en plombering jeg ikke kunne komme uden om... ikke at jeg snyder med mursten eller defekte varer ( eks. en brændt af ps2 )... Men jeg har da retuneret ting som efter 1 uge, ikke var pengene værd alligevel.
PS skod net handel, når det kommer til hardware, har bilka det,,, køb det der...... never nogen pis, eller ekspedienter der kan mærke ( det direkte på egen pung ) som et web firma eller mindre butik kan....
Og til de tosser der mener at vi skal pakke pc, en op, OG tilslutte den i butikken for at se om den virker... tag jer sammen...
Det kan kun være butikkens ansvar at der er i pakken hvad der skal være...
Ellers skulle vi jo også tjekke...
Hører eller spille en hel cd/dvd. for at se efter fejl på den
pakke møblerne ud, for at se om alle skruer er der osv....
Det kan kun være butikkens ansvar at der er i pakken hvad der skal være...
Ellers skulle vi jo også tjekke...
Hører eller spille en hel cd/dvd. for at se efter fejl på den
pakke møblerne ud, for at se om alle skruer er der osv....
#7
Det er korrekt at butikken ikke har pligt til at ombytte en vare, det er op til butikken. Hvordan man så finder ud af om kunden snyder aner jeg ikke, men det er vel op til kunden selv at bevise. Men i det her tilfælde er der jo solgt noget som er udgivet for at være noget andet. Dette vil være ulovligt i Danmark.
#13
Det er ikke alle steder at du har mulighed for at tjekke det inden du betaler. F.eks er bærbare computere tit forseglet, når denne først er brudt "hænger" du på købet.
Hvis du f.eks køber store/værdifulde ting i Bilka, vil du jo typisk skulle betale for så at hente dem på et udleveringlager. I dette tilfælde kan du ikke tjekke før du betaler. Men du kan selvfølgelig tjekke inden du forlader udleveringslageret.
#27
Mange af de nyere plomberinger er snittet rundt i kanten, så det er stort set umuligt at hive af uden at det går i stykker.
#28
Jeg er ret sikker på at det er kunden der har bevisbyrden i sådanne sager.
Hvis der er tale om en CD, eller manglende skruer til nogle møbler, så er tabet for butikken så lille, at en sur kunde koster mere. Men i det her tilfælde er det 12000kr vi snakker om. Så her vil butikken uden tvivl forlange bevis.
Det er korrekt at butikken ikke har pligt til at ombytte en vare, det er op til butikken. Hvordan man så finder ud af om kunden snyder aner jeg ikke, men det er vel op til kunden selv at bevise. Men i det her tilfælde er der jo solgt noget som er udgivet for at være noget andet. Dette vil være ulovligt i Danmark.
#13
Det er ikke alle steder at du har mulighed for at tjekke det inden du betaler. F.eks er bærbare computere tit forseglet, når denne først er brudt "hænger" du på købet.
Hvis du f.eks køber store/værdifulde ting i Bilka, vil du jo typisk skulle betale for så at hente dem på et udleveringlager. I dette tilfælde kan du ikke tjekke før du betaler. Men du kan selvfølgelig tjekke inden du forlader udleveringslageret.
#27
Mange af de nyere plomberinger er snittet rundt i kanten, så det er stort set umuligt at hive af uden at det går i stykker.
#28
Jeg er ret sikker på at det er kunden der har bevisbyrden i sådanne sager.
Hvis der er tale om en CD, eller manglende skruer til nogle møbler, så er tabet for butikken så lille, at en sur kunde koster mere. Men i det her tilfælde er det 12000kr vi snakker om. Så her vil butikken uden tvivl forlange bevis.
29* Så du mener at man lige skal hente naboen ELLER optage det på video.... ( nå nej video eller nabo kan jo også meget nemt manipuleres ) Så vi skal have fat i chefen HVER ENESTE gang vi køber noget over hovedet...... ( den med et lille tab holder ikke ) enten har vi retigheder, ellers har vi ikke..
PS,,, hvad betyder "købt som beset" når vi snakker bilkøb.
og vedrørende plombering... der er nok nogle plomberinger det er svært at komme uden om, men mange har plasic forseglere, sekundt lim osv der hjemme, og jeg vil stadig påstå at jeg vil kunne åbne og lukke ( stort set alle plomberinger) At du mangler fantasi, har vel intet med mig at gøre...?
PS,,, hvad betyder "købt som beset" når vi snakker bilkøb.
og vedrørende plombering... der er nok nogle plomberinger det er svært at komme uden om, men mange har plasic forseglere, sekundt lim osv der hjemme, og jeg vil stadig påstå at jeg vil kunne åbne og lukke ( stort set alle plomberinger) At du mangler fantasi, har vel intet med mig at gøre...?
dk-hat (32) skrev:PS,,, hvad betyder "købt som beset" når vi snakker bilkøb.
Hvis det er fra en forhandler betyder det ikke noget, da han har, for loven, ufravigelige forpligtelser. Dertil vil jeg sige at jeg ikke ville ønske at handle med en bilforhandler, der skriver at den er "købt som beset". Det er en tung proces at skulle gennem forbrugerklagenævnet eller være tvunget ud i en retssag hvis du har betalt over 100.000 kr. for dytten.
Men hvis du køber en bil fra en privat, så betyder det at du ikke kan gøre nogen krav gældende overfor sælger.
"Købt som beset" har ingen betydning overhovedet.
Køber man f.eks. en bil hos en forhandler, så har man altid sine 2 års reklamationsret. Køber man en bil hos en privat, har sælger ingen forpligtigelser over for køber. Og det er uanset om han skriver "købt som beset" eller ej.
Køber man f.eks. en bil hos en forhandler, så har man altid sine 2 års reklamationsret. Køber man en bil hos en privat, har sælger ingen forpligtigelser over for køber. Og det er uanset om han skriver "købt som beset" eller ej.
37** Det er også helt urelevant, jeg bragte det bare på banen, for at *29* kunne tænke over hvorfor den sætning eksistere...
Men tak for at oplysningen.. Hvis en (privat) bilhandler nogen sinde siger til mig, at vi ikke behøver en " købt som beset" aftalle, bliver jeg først mistænksom....)
Men tak for at oplysningen.. Hvis en (privat) bilhandler nogen sinde siger til mig, at vi ikke behøver en " købt som beset" aftalle, bliver jeg først mistænksom....)
#37: Det er ikke rigtigt. Det er rigtig at du ikke har en reklamationsret - men hvis køber kan bevise at fejlen må have været til stede før købet, eller at sælger har undladt at fortælle om den - så har sælger i den grad forpligtigelser overfor køber. Det er svært at bevise.
Men kan du bevise, evt. igennem sælgers tidligere serviceværksted, forsikringsselskaber, politi mm, at bilen har fået større reparationer, har haft større skader eller mangelfulde serviceringer - og du ikke er blevet gjort opmærksom på dette. Ja, så har sælger et gevaldigt problem.
Men kan du bevise, evt. igennem sælgers tidligere serviceværksted, forsikringsselskaber, politi mm, at bilen har fået større reparationer, har haft større skader eller mangelfulde serviceringer - og du ikke er blevet gjort opmærksom på dette. Ja, så har sælger et gevaldigt problem.
#41 der var ikke noget galt med flisen.
Jeg kan godt se problematikken, i teorien kunne kunden havde udskiftet sin macBook med en flise for at få to eller den han har snuppet gratis, men det kan også være kunden er oprigtig og faktisk fik en flise...men i et tilfælde som dette skulle man nok havde tjekket æsken først, men det tænker man jo ikke rigtig over :/
Jeg kan godt se problematikken, i teorien kunne kunden havde udskiftet sin macBook med en flise for at få to eller den han har snuppet gratis, men det kan også være kunden er oprigtig og faktisk fik en flise...men i et tilfælde som dette skulle man nok havde tjekket æsken først, men det tænker man jo ikke rigtig over :/
#35
Tag følgende situation:
En kunde køber en pc, og senere kommer kunden tilbage og siger at der lå en mursten i kassen i stedet for en pc.
Butikken holder fast i at der var en pc i kasen, og kunden at der var en mursten.
Sagen går i retten, og butikken bliver dømt til at udlevere en ny pc.
(Om det er butikken eller kunden der snyder er ligegyldigt)
Sådan en afgørelse vil danne præcedens, og det vil skabe kaotiske tilstande i butikkerne. For så ville enhver kunne udnytte at butikken skal bevise at kunden har byttet rundt.
Det vil betyde at alle plomberede pakker skal åbnes og tjekkes og dokumenteres af butikkerne, for det er den eneste måde de kan bevise sin uskyld på. Det vil medfører store omkostning, og alle produkter vil stige i pris.
Jeg siger ikke at man skal tjekke det hele fuldstændigt igennem når man køber. Bare at tjekker at produktet rent faktisk er der er nok. For fejler det noget, har butikken pligt til at afhjælpe dig fejlen.
Derfor tvivler jeg stærkt på at det er butikken der skal fører bevisburden. Det er jo kunden der anklager butikken og ikke omvendt.
Tag følgende situation:
En kunde køber en pc, og senere kommer kunden tilbage og siger at der lå en mursten i kassen i stedet for en pc.
Butikken holder fast i at der var en pc i kasen, og kunden at der var en mursten.
Sagen går i retten, og butikken bliver dømt til at udlevere en ny pc.
(Om det er butikken eller kunden der snyder er ligegyldigt)
Sådan en afgørelse vil danne præcedens, og det vil skabe kaotiske tilstande i butikkerne. For så ville enhver kunne udnytte at butikken skal bevise at kunden har byttet rundt.
Det vil betyde at alle plomberede pakker skal åbnes og tjekkes og dokumenteres af butikkerne, for det er den eneste måde de kan bevise sin uskyld på. Det vil medfører store omkostning, og alle produkter vil stige i pris.
Jeg siger ikke at man skal tjekke det hele fuldstændigt igennem når man køber. Bare at tjekker at produktet rent faktisk er der er nok. For fejler det noget, har butikken pligt til at afhjælpe dig fejlen.
Derfor tvivler jeg stærkt på at det er butikken der skal fører bevisburden. Det er jo kunden der anklager butikken og ikke omvendt.
XorpiZ (37) skrev:"Købt som beset" har ingen betydning overhovedet.
Køber man f.eks. en bil hos en forhandler, så har man altid sine 2 års reklamationsret. Køber man en bil hos en privat, har sælger ingen forpligtigelser over for køber. Og det er uanset om han skriver "købt som beset" eller ej.
Det passer ikke helt.
Dels gælder det som #39 skriver
Dels gælder der at hvis man køber fra en privat skal sælger eksplicit gøre opmærksom på at der ikke er 2 års reklamationsret. Hvis sægler ikke gør det, så fanger bordet.
se: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
Hvis du køber en brugt vare af en anden privatperson, kan I godt aftale, at der ikke er reklamationsret på varenUndtagelsen bekræfter reglen
I følge købeloven så hvis der er noget galt med produktet så FORMODER man at fejlen har været der fra start af (inden for de første 6 måneder), herefter (de resterende 18 måneder) er det kundens ansvar at bevise af fejlen har været der fra start af.
Men jeg tror desværre ikke at man kan anvende denne regel i sådan et tilfælde her da det ville give fuldstændigt vanvittige konsekvenser hvis man antog at stenen nok var der fra start af.
Jeg vil stadig mene at ekspedienten (som formentligt har solgt mange Macbook forinden) eller køberen kunne mærke at der lå 5-10 kg terrasse flise i kassen i stedet for en bærbar inkl. tilbehør på 3-4 kg.
Men jeg tror desværre ikke at man kan anvende denne regel i sådan et tilfælde her da det ville give fuldstændigt vanvittige konsekvenser hvis man antog at stenen nok var der fra start af.
Jeg vil stadig mene at ekspedienten (som formentligt har solgt mange Macbook forinden) eller køberen kunne mærke at der lå 5-10 kg terrasse flise i kassen i stedet for en bærbar inkl. tilbehør på 3-4 kg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.