mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fint at FDIH kommer med nogle retningslinier, men det kan der da ikke være noget nyt i. Det burde være helt almen viden, at man skal sikre sig at man ved hvem man handler med og at man får hvad man betaler for!
Er det mon tilfældigt at FDIH kommer med disse retningslinier i kølvandet på Cliche-sagen? I think NOT!
Er det mon tilfældigt at FDIH kommer med disse retningslinier i kølvandet på Cliche-sagen? I think NOT!
Og her gik jeg og troede at det var alm. god skik at vide hvem man handler med og hvad man fik for prisen.
Har selv gennem en del år brugt Wannafind som udbyder ikke de billigeste men oppe tiden supporten både tlf. og E-mail har været fantastisk så har under ingen omstændigheder tænkt mig at skifte ej heller for at spare lidt penge for at få forringet service.
CCOS
Har selv gennem en del år brugt Wannafind som udbyder ikke de billigeste men oppe tiden supporten både tlf. og E-mail har været fantastisk så har under ingen omstændigheder tænkt mig at skifte ej heller for at spare lidt penge for at få forringet service.
CCOS
Danhost og Unoeuro er nok dem jeg har størst tiltro til, C|1ch3 (133731 af hensyn til C|1ch35 advokat) dem jeg har mindst - men det er nu helt deres egen skyld.
Jeg har ellers altid haft den holdning at man bør gennemlæse handelsbetingelserne og undersøge kontaktoplysningerne/cvrnummer inden man handler på nettet.
Jeg kan ikke se hvorfor man skulle lade være med det når det handler om et webhotel.
Hvis det ikke var fordi jeg hoster mig selv, ville jeg sku også være helt sikker på hvem jeg handlede med inden jeg overlod mine visakort oplysninger til firmaet.
Det er jo ganske ligesom al anden handel på nettet.
Jeg kan ikke se hvorfor man skulle lade være med det når det handler om et webhotel.
Hvis det ikke var fordi jeg hoster mig selv, ville jeg sku også være helt sikker på hvem jeg handlede med inden jeg overlod mine visakort oplysninger til firmaet.
Det er jo ganske ligesom al anden handel på nettet.
#9
Nogen gange kan vi godt bande over regler og love i Danmark, med markedsføring osv., men netop de eksempler er en god grund til at have dem, især når det er jo er en løgn man sælger produktet på, det bliver det nye hos DSB, fri transport i hele landet, 200kr, dog max 3 zoner på hverdage og 2 i weekenderne, god rejse!.
Nogen gange kan vi godt bande over regler og love i Danmark, med markedsføring osv., men netop de eksempler er en god grund til at have dem, især når det er jo er en løgn man sælger produktet på, det bliver det nye hos DSB, fri transport i hele landet, 200kr, dog max 3 zoner på hverdage og 2 i weekenderne, god rejse!.
Noget som undrer mig er at der slet ikke nogle
som retter skyts mod dem som driver websites.
Hvordan kan man som "VIP Erhvervskunde" satse alt
på at spare nogle småpenge for en åbenbart "meget vigtig"
e-butik?
Det er efter min mening nytteløst at diskutere priser
kontra kvalitet, når man tænker på hvor mange udbydere
der er på markedet. Det jeg mener er folk har travlt med at
kritisere webhoteller for ditten og datten, men glemmer selv
egen "nærighed".
Seriøst, hvis man har en butik som fungerer som en økonomisk livsnerve, hvorfor køber man så et webhotel til eks. 10 kr. uden at undersøge betingelserne?
Det siger mere om butiksejeren at man ikke engang giver sin e-butik den overvejslse at man eks. betaler for en skriftlig DRIFTGARANTI, osv. Folk betaler glædeligt tusindevis af kroner for at få designet og programmeret hjemmesider, men når det kommer til driftudgifterne skal der bare spares...
Comon!, det er tilladt at tænke selv, webhoteller yder den service som de bliver betalt for og stort set samtlige webhoteller har publiceret deres handelsbetingelser på deres hjemmesider, og her står tydeligt om der er driftgaranti eller ej. Og har du ikke råd til at sikre en driftgaranti på din webshop eller webhotel så stop brokkeriet. Enhver kunde accepterer typisk betingelserne ved bestillingen og her står der typisk om der er driftgaranti eller ej.
Og er en webshop så vigtig og driftig som ejeren påstår, så må der også være økonomi til at sikre driften og dermed fremtiden for websiden. - Hvis man altså skal anskue kommercielle websideejere som fornuftigt tænkende mennesker.
som retter skyts mod dem som driver websites.
Hvordan kan man som "VIP Erhvervskunde" satse alt
på at spare nogle småpenge for en åbenbart "meget vigtig"
e-butik?
Det er efter min mening nytteløst at diskutere priser
kontra kvalitet, når man tænker på hvor mange udbydere
der er på markedet. Det jeg mener er folk har travlt med at
kritisere webhoteller for ditten og datten, men glemmer selv
egen "nærighed".
Seriøst, hvis man har en butik som fungerer som en økonomisk livsnerve, hvorfor køber man så et webhotel til eks. 10 kr. uden at undersøge betingelserne?
Det siger mere om butiksejeren at man ikke engang giver sin e-butik den overvejslse at man eks. betaler for en skriftlig DRIFTGARANTI, osv. Folk betaler glædeligt tusindevis af kroner for at få designet og programmeret hjemmesider, men når det kommer til driftudgifterne skal der bare spares...
Comon!, det er tilladt at tænke selv, webhoteller yder den service som de bliver betalt for og stort set samtlige webhoteller har publiceret deres handelsbetingelser på deres hjemmesider, og her står tydeligt om der er driftgaranti eller ej. Og har du ikke råd til at sikre en driftgaranti på din webshop eller webhotel så stop brokkeriet. Enhver kunde accepterer typisk betingelserne ved bestillingen og her står der typisk om der er driftgaranti eller ej.
Og er en webshop så vigtig og driftig som ejeren påstår, så må der også være økonomi til at sikre driften og dermed fremtiden for websiden. - Hvis man altså skal anskue kommercielle websideejere som fornuftigt tænkende mennesker.
#13 Driftsgaranti er jo et vidt begreb... 99.9x% skriver mange, mens netcraft statistikker og brugere rapporterer noget andet. Branchen er såmænd ikke anderledes and andre kommercielle services: man har krav på hvad man betaler for... ellers bør de relevante marketingskræfter skrue lidt ned til mere realistiske oppetider.
Jeg er ikke anderledes når jeg handler webhotel fra når jeg køber ind, jeg kigger reklamefolderne igennem og sammenligner. Kan jeg få xyz i Netto til halv pris af hvad jeg kan få xyz for i Føtex, så køber jeg naturligvis xyz i Netto.
At jeg så ikke køber kød i Netto skyldes min egen sikkerhed, ligesom jeg ej heller køber hosting hos C|ich3.
Jeg er ikke anderledes når jeg handler webhotel fra når jeg køber ind, jeg kigger reklamefolderne igennem og sammenligner. Kan jeg få xyz i Netto til halv pris af hvad jeg kan få xyz for i Føtex, så køber jeg naturligvis xyz i Netto.
At jeg så ikke køber kød i Netto skyldes min egen sikkerhed, ligesom jeg ej heller køber hosting hos C|ich3.
Tjah så er det godt at man hoster sit eget WEB selv :-)
Stoler ikke nok på de Webudbydere. og med en 4096/768 ADSL er det nok med den trafik der er på mit WEB.
Så er det jo bare spørgsmålet om TDC kan holde oppetiden på linjen
;-)
Stoler ikke nok på de Webudbydere. og med en 4096/768 ADSL er det nok med den trafik der er på mit WEB.
Så er det jo bare spørgsmålet om TDC kan holde oppetiden på linjen
;-)
#4 Det er jo cool nok at de har fantastisk oppetid på deres supporttelefoner. Men, man burde jo slet ikke have brug for dem?
Nej, jeg ved selvfølgelig at der altid vil komme nok få forvirringer. Men hvis man betaler det ekstra, skulle man ikke behøve at få fantastisk dækning på hht. telefonerne og e-mails.
Nej, jeg ved selvfølgelig at der altid vil komme nok få forvirringer. Men hvis man betaler det ekstra, skulle man ikke behøve at få fantastisk dækning på hht. telefonerne og e-mails.
Da jeg laver hjemmesider for kunder, der selv bestemmer hvor deres site skal ligge, kan jeg mærke en utrolig forskel på servere.
Jeg tror de dårligste jeg har stødt på er Azero og B-One.
Deres oppetid er da ok, men når man arbejder i PHP så sux deres hastighed på PHPMyAdmin. Værst var det på B-One, da en enkelt post tog ca. 1½ minut.
Noget jeg syntes er relavant også er serverens software.
Eksempel. ImageCopyResize. En meget god kommando. Kræver GDLib2.0. Har brugt den MASSER af gange på mit eget site, som ligger hos kleinweb, men hos B-One er det kun en GDLib1.6, så det er jo ikke nemt. 2.0 kom forresten i 2002, og B-Ones server software er ikke opdateret siden. Betykkende!
Jeg tror de dårligste jeg har stødt på er Azero og B-One.
Deres oppetid er da ok, men når man arbejder i PHP så sux deres hastighed på PHPMyAdmin. Værst var det på B-One, da en enkelt post tog ca. 1½ minut.
Noget jeg syntes er relavant også er serverens software.
Eksempel. ImageCopyResize. En meget god kommando. Kræver GDLib2.0. Har brugt den MASSER af gange på mit eget site, som ligger hos kleinweb, men hos B-One er det kun en GDLib1.6, så det er jo ikke nemt. 2.0 kom forresten i 2002, og B-Ones server software er ikke opdateret siden. Betykkende!
Well min sympati for jeres lille "opgør" med Cliché - selvom de naturligvis ikke synes det er skide sjovt, at blive udhængt som det bad boys, er ytringsfrihed jo en fantastisk ting, især i betragtning af, at der jo er en del mennesker som er deres kunder, som sikkert vil synes det er en ufattelig brugbar info?
Men (og jeg husker muligvis forkert) Var -Miklo- som var med til at starte Newz.dk ikke også ham som startede Cliché? For så ville der muligvis være noget inziderviden indblandet?
Men (og jeg husker muligvis forkert) Var -Miklo- som var med til at starte Newz.dk ikke også ham som startede Cliché? For så ville der muligvis være noget inziderviden indblandet?
#18 Ja, som nyheden lægger op til, er webhotel-branchen lidt af en jungle at finde rundt i. At man kan diskuttere fordele og ulemper, tidligere erfaringer, support og sikkerheds -niveau med andre brugere, falder for langt de fleste ind under ytringsfrihed. På samme måde som man jo iøvrigt kan diskuttere og sammenligne produkter på f.eks. www.edbpriser.dk mf.
#20 yntringsfrihed ja, og jeg siger bestemt ikke Clichés håndtering af denne sag har været hverken rimelig eller fair, og jeg mener heller ikke at virksomheder skal pushe frivillige sites ud i retssag, det er jo som regel de små græsrodssites som gør nettet ekstra fedt:) Mine egne erfaringer med Nettonet (en anden virksomhed under Bonevant) er heller ikke særlig god. Men hvis historien har eksalreret pgr. af der har siddet bare éen som har været med til at skabe Cliché, som har tilknytning til dette site. Er der bare flere sider af historien, som ikke kommet frem.. endnu
hmm
hvad fandne skal vi brugere af newz du mene?
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&...
Sikkerhed, eller knyt sylten cliche my ass.
hvad fandne skal vi brugere af newz du mene?
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&...
Sikkerhed, eller knyt sylten cliche my ass.
Ok - nu er det sq for grotesk - hmm i gamle dage da jeg var hos Jubii, blev folk der kunne komme med hjælp tilbudt et job...
Har heller ikke skide gode erfaringer med Nettonet (som jo er ejet er samme ejer)
Jeg arbejder selv rigtig meget med PR/medie og må vedkende, at det er en skidt måde Cliché håndtere sagen på..Desuden kan Newz jo ikke sættes til last for at folk skriver om det i fora eller deres blogs (og rss wil do the rest)
Har heller ikke skide gode erfaringer med Nettonet (som jo er ejet er samme ejer)
Jeg arbejder selv rigtig meget med PR/medie og må vedkende, at det er en skidt måde Cliché håndtere sagen på..Desuden kan Newz jo ikke sættes til last for at folk skriver om det i fora eller deres blogs (og rss wil do the rest)
Hmm overvejede lige om folk der har webhotel hos Cliche ikke kunne slå sig sammen og skrive et fælles brev over folks disrespekt overfor cliche's fremgangsmåde, og skrive at alle samtidig ønsker at opsige sit webhotel ved dets udløb.
det er nemlig kr og øre... Det eneste cliche har respekt for.
Har pt selv 3 konti hos cliche som jeg agter at opsige.
Men folk der overvejer det samme kan evt, skrive en pm eller en email til mig på [email protected]
P.s fotæl lige videre til folk i kender der bruget cliche
det er nemlig kr og øre... Det eneste cliche har respekt for.
Har pt selv 3 konti hos cliche som jeg agter at opsige.
Men folk der overvejer det samme kan evt, skrive en pm eller en email til mig på [email protected]
P.s fotæl lige videre til folk i kender der bruget cliche
Tjaa nu betaler jeg selv ca 50 for mine tre. Og desuden, er mere ideen at de så ville kunne se de mistede kunder pga deres håndtering af sagen.
Jeg synes det er en smuk tanke, omvendt tror jeg at der findes for mange folk, der mere eller mindre Kun folkusere på pris/penge..
czo
czo
Ja jeg ved da at hvis der er nogle firmaer som jeg har kontakt til , som opfører sig på en måde som jeg ikke kan lide. Ja så opsiger jeg da straks mit eventuelle forhold til denne virksomhed. Har skrevet en mail, og selvom det kun drejer sig om 120 kroner om året så vil jeg sku hellere _prøve_ end bare at lade stå til. Syntes det er underligt at mange forbrugere finder sig i dårlig behandling fra virksomheder, om det så er for at spare $$ eller af dovenskab.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.