mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
sjovt hvordan man fortolker statistik.. jeg vil da sige at det er faktisk "kudos" til Windows, som åbenbart kan klare at lave et helt OS på samme antal linjer kode som Facebook skal bruge til at styrre noget database og html side ...
udover det som #1 siger - det er nok det dummeste sammenligning på antal linjer kode, hvor i virkeligheden flest linjer kode betyder ikke bedre men spagetti kode...
udover det som #1 siger - det er nok det dummeste sammenligning på antal linjer kode, hvor i virkeligheden flest linjer kode betyder ikke bedre men spagetti kode...
ibyte_dk (2) skrev:Det er meget sjovt. Men Windows Linux er vel skrevet i noget C? Facebook er skrevet i php, med noget server software omkring? Syntaxen og længden af en kode kommando har vel ret så meget at sige for hvor mange linjer det bliver til.
Jeg er ret sikker på at det meste af Facebook er C++ :-)
Hvornår er kvantitet blev noget man praler med?
Personligt ville jeg da helst have min kode fylder så lidt som muligt og kan gøre så meget som muligt og samtidig være overskueligt og nemt for andre at læse.
Så jeg ville aldrig prale med at min hjemmeside bruger lige så mange kodelinjer som et OS.
Personligt ville jeg da helst have min kode fylder så lidt som muligt og kan gøre så meget som muligt og samtidig være overskueligt og nemt for andre at læse.
Så jeg ville aldrig prale med at min hjemmeside bruger lige så mange kodelinjer som et OS.
ibyte_dk (2) skrev:Syntaxen og længden af en kode kommando har vel ret så meget at sige for hvor mange linjer det bliver til.
Nåh, jeg ville antage at det havde noget at gøre med om man brugte tekstombrydning - og såfremt man gjorde, hvad størrelse skærm og opløsning man kørte med >_<
Lyder det ikke bare som om, at facebook burde foretage et omfattende code review og se at få slanket systemet lidt?
Jeg læste også på et tidspunkt noget om, at når de enkelte udviklere sidder og arbejder med nye features, så commit'er de direkte på det live system i stedet for først liiiige at teste på et .. ja, test-miljø. Det har de forhåbentlig lavet om siden, men man kan godt blive i tvivl, når simple features som at sende beskede pludselig ikke virker.
Jeg læste også på et tidspunkt noget om, at når de enkelte udviklere sidder og arbejder med nye features, så commit'er de direkte på det live system i stedet for først liiiige at teste på et .. ja, test-miljø. Det har de forhåbentlig lavet om siden, men man kan godt blive i tvivl, når simple features som at sende beskede pludselig ikke virker.
Reck (7) skrev:Jeg er ret sikker på at det meste af Facebook er C++ :-)
Etherial (8) skrev:PHP der bliver transformeret til C++, afaik :) Sååå, det er vel en dejlig blanding
epic noobs !
håber satme ikke i arbejder med IT
Montago (18) skrev:Etherial (8) skrev:PHP der bliver transformeret til C++, afaik :) Sååå, det er vel en dejlig blanding
epic noobs !
håber satme ikke i arbejder med IT
Du udstiller som sædvanligt hvor hamrende uintelligent du er.
The original version of HipHop (known as HPHPc) was a source code transformer which translated PHP code into C++ files then passed those into a standard compiler such as gcc to build a single monolithic binary containing native code for all pages on a given site. While Facebook used this approach for several years, it was unfriendly to developers who would have had to wait hours for Facebook's massive code base to recompile after every minor change. This version of HipHop was officially deprecated on 19 February 2013.[5]
De er gået væk fra det nu og bruger istedet dette:
The current version of HipHop (known as hhvm) was developed to replace the separate HPHPc and HPHPi implementations previously in use for production and development. HHVM works by compiling PHP source to Bytecode which is run in a virtual machine environment or compiled at run-time to machine code using a custom JIT. All PHP driven traffic on Facebook currently runs on HHVM.
Jeg håber virkelig ikke du arbejder med IT til daglig. Du har gang på gang udstillet hvor uvidende du er.
XorpiZ (20) skrev:epic noobs !
håber satme ikke i arbejder med IT
Du udstiller som sædvanligt hvor hamrende uintelligent du er.
The original version of HipHop (known as HPHPc) was a source code transformer which translated PHP code into C++ files then passed those into a standard compiler such as gcc to build a single monolithic binary containing native code for all pages on a given site. While Facebook used this approach for several years, it was unfriendly to developers who would have had to wait hours for Facebook's massive code base to recompile after every minor change. This version of HipHop was officially deprecated on 19 February 2013.[5]
De er gået væk fra det nu og bruger istedet dette:
The current version of HipHop (known as hhvm) was developed to replace the separate HPHPc and HPHPi implementations previously in use for production and development. HHVM works by compiling PHP source to Bytecode which is run in a virtual machine environment or compiled at run-time to machine code using a custom JIT. All PHP driven traffic on Facebook currently runs on HHVM.
Jeg håber virkelig ikke du arbejder med IT til daglig. Du har gang på gang udstillet hvor uvidende du er. [/quote]
For at citere den gode Terracide:
Pot, kettle, black!
Det var da en fjollet måde at opgøre, ja, noget som helst.
For det første kan man ikke sammenligne linjer af kode direkte mellem flere forskellige kodesprog med forskellige abstraktionsmønstre. F.eks er det meget nemmere at skrive et CakePHP script og få et print, end det er at gøre det samme i assembler med maskinkode.
Derudover - hvor lang er en linje?
jeg kunne da hurtigt forvandle et simpelt script til mange tusinde linjer kode. Men det er jo ingenlunde det mest optimale for en udvikler.
Sidst men ikke mindst.
Hvis facebook virkelig fylder det samme som Windows 8. Så ville jeg måske overveje at fyre mine programmører på stedet. Windows 8 er jo langt mere komplekst og featurerigt end Facebook.
For det første kan man ikke sammenligne linjer af kode direkte mellem flere forskellige kodesprog med forskellige abstraktionsmønstre. F.eks er det meget nemmere at skrive et CakePHP script og få et print, end det er at gøre det samme i assembler med maskinkode.
Derudover - hvor lang er en linje?
<html><body><marquee>dette er 1 linje kode</marquee></body></html>
<html>
<body>
<marquee>dette er 5 linjer kode</marquee>
</body>
</html>
jeg kunne da hurtigt forvandle et simpelt script til mange tusinde linjer kode. Men det er jo ingenlunde det mest optimale for en udvikler.
Sidst men ikke mindst.
Hvis facebook virkelig fylder det samme som Windows 8. Så ville jeg måske overveje at fyre mine programmører på stedet. Windows 8 er jo langt mere komplekst og featurerigt end Facebook.
CrapIn/CrapOut...
Desuden, en meget vigtig pointe at antal linjer kode, langt fra er en indikation på god kodeskik.
At prale af antallet af linjer kode, er nogenlunde lige så fornuftigt at "prale" med, som at udstille egen idioti.
Men, okay jeg har også arbejdet i en virksomhed, som blamerede sig med at produktet nu var oppe på x antal linjer - og den kodebase var en uhyrlig lektion i, alle de forkerte principper.
Desuden, en meget vigtig pointe at antal linjer kode, langt fra er en indikation på god kodeskik.
At prale af antallet af linjer kode, er nogenlunde lige så fornuftigt at "prale" med, som at udstille egen idioti.
Men, okay jeg har også arbejdet i en virksomhed, som blamerede sig med at produktet nu var oppe på x antal linjer - og den kodebase var en uhyrlig lektion i, alle de forkerte principper.
Montago (24) skrev:#7, #8, #20, #21
i al den tid jeg har kendt til PHP har det været et fortolket/semi-compiled sprog i samme stil som ASP og .NET
kendte ikke til HipHop som åbenbart kan compile PHP til C++
(hvilket virker komplet tåbeligt)
sorry !
Måske man skulle gå mere stille til værks med sine kommentar i så fald man skulle tage fejl.
Man kunne jo have argumenteret for sin påstand i stedet for at grine og pege fingre. At det så blev til et selvmål kan andre jo bare muntre sig over :)
Er der nogen der kan huske kodesektionen i de gamle commodore blade, hvor konkurrencen var at lave mest muligt på 10 linjer c64 basic?
Jeg tror ikke facebook kunne vinde.
Jeg tror ikke facebook kunne vinde.
Montago (24) skrev:#7, #8, #20, #21
i al den tid jeg har kendt til PHP har det været et fortolket/semi-compiled sprog i samme stil som ASP og .NET
kendte ikke til HipHop som åbenbart kan compile PHP til C++
(hvilket virker komplet tåbeligt)
sorry !
Det er absolut ikke tåbeligt:
https://developers.facebook.com/blog/post/2010/02/...
"Vi er lige så store som Microsoft".....
Så skimmer jeg ned i artiklen og finder ud af at det er Windows der sammenlignes med.... "Lige så store som Microsoft" Yeahh! Riiiiight'.
Så Microsoft er kun Windows? Slet ikke Ms Office?
Eller hvad med Visual Studio, for det er da slet ikke bygget af kode vel? Uhmm.... Hvad med MS-Sql Server?
Eller er det bare mig der har forkert fat i den, eller er det en doven journalist? Eller en meget uheldig udtalelse fra Facebook?
Så skimmer jeg ned i artiklen og finder ud af at det er Windows der sammenlignes med.... "Lige så store som Microsoft" Yeahh! Riiiiight'.
Så Microsoft er kun Windows? Slet ikke Ms Office?
Eller hvad med Visual Studio, for det er da slet ikke bygget af kode vel? Uhmm.... Hvad med MS-Sql Server?
Eller er det bare mig der har forkert fat i den, eller er det en doven journalist? Eller en meget uheldig udtalelse fra Facebook?
mrF0x (23) skrev:CrapIn/CrapOut...
Desuden, en meget vigtig pointe at antal linjer kode, langt fra er en indikation på god kodeskik.
At prale af antallet af linjer kode, er nogenlunde lige så fornuftigt at "prale" med, som at udstille egen idioti.
Men, okay jeg har også arbejdet i en virksomhed, som blamerede sig med at produktet nu var oppe på x antal linjer - og den kodebase var en uhyrlig lektion i, alle de forkerte principper.
Big is better.... USA for USA (meget ironisk smiley)
brostenen (28) skrev:Eller er det bare mig der har forkert fat i den, eller er det en doven journalist? Eller en meget uheldig udtalelse fra Facebook?
Dårlig overskrift på den originale artikel er blevet endnu dårligere her på newz.dk
Hvis man som du åbenbart har læser artiklen kan man se følgende... has now expanded to the point where it’s about the same size as the code that underpins the Windows operating system.
Decipher (16) skrev:Lyder det ikke bare som om, at facebook burde foretage et omfattende code review og se at få slanket systemet lidt?
Jeg læste også på et tidspunkt noget om, at når de enkelte udviklere sidder og arbejder med nye features, så commit'er de direkte på det live system i stedet for først liiiige at teste på et .. ja, test-miljø. Det har de forhåbentlig lavet om siden, men man kan godt blive i tvivl, når simple features som at sende beskede pludselig ikke virker.
Altid kommentere.... ALTID!
Så en kommentar, kan meget nemt blive til 6 linier kode i mine CSS eller C# filer.
#30
Lige nøjagtig det jeg mener og pointerer. GG
Jeg har den regel, at jeg helst ikke gider læse hele artiklen, hvis den er SÅ dårlig konstrueret. Det lugter lidt af at journalisten rent faktisk er på det tech-niveau, hvor MS naturligvis kun laver Windows. Jeg blev selv klogere tilbage i 2010, for godt nok kendte jeg til Office, de forskellige udgaver af Windows, samt Ms Spil.
Men jeg anede simpelthen ikke at de havde et så smukt program som Visual Studio. Der blev jeg noget så overrasket over at Ms rent faktisk kunne levere kvalitet, og ikke semi-kvalitet.
Lige nøjagtig det jeg mener og pointerer. GG
Jeg har den regel, at jeg helst ikke gider læse hele artiklen, hvis den er SÅ dårlig konstrueret. Det lugter lidt af at journalisten rent faktisk er på det tech-niveau, hvor MS naturligvis kun laver Windows. Jeg blev selv klogere tilbage i 2010, for godt nok kendte jeg til Office, de forskellige udgaver af Windows, samt Ms Spil.
Men jeg anede simpelthen ikke at de havde et så smukt program som Visual Studio. Der blev jeg noget så overrasket over at Ms rent faktisk kunne levere kvalitet, og ikke semi-kvalitet.
#33
Ohhh.... Det er verdens bedste IDE'er. Hvis man er ligeglad med pris altså. Der findes alternativer som er darn close. Eksempelvis mono devel på linux.
Anyway.
Visual studio kan så meget mere, og så ligger der naturligvis også den at man ikke kan udvikle kvalli kode med et skod program.
Så bare det, er indikation på at VS er et godt program (suite/ide om man vil).. It better be' :-D
Ud over det, så ville det være en katastrofe, hvis den dyreste udgave af VS ikke var kvalitet og rock stable, når prisen nu er så høj.
Dog. Hvis man er "fattig" så er de der 100 tusinde kroner nok lidt meget at give ud, når man gratis kan få mono devel. ;-)
Jeg er glad for at have fået en gratis udgave af VS 2010 igennem skolen. Nå ja. Godt nok kun premium Eller prof. (kan aldrig huske), men jeg kan udvikle små sider så som forum, samt programmer til min Windows med den.
Ohhh.... Det er verdens bedste IDE'er. Hvis man er ligeglad med pris altså. Der findes alternativer som er darn close. Eksempelvis mono devel på linux.
Anyway.
Visual studio kan så meget mere, og så ligger der naturligvis også den at man ikke kan udvikle kvalli kode med et skod program.
Så bare det, er indikation på at VS er et godt program (suite/ide om man vil).. It better be' :-D
Ud over det, så ville det være en katastrofe, hvis den dyreste udgave af VS ikke var kvalitet og rock stable, når prisen nu er så høj.
Dog. Hvis man er "fattig" så er de der 100 tusinde kroner nok lidt meget at give ud, når man gratis kan få mono devel. ;-)
Jeg er glad for at have fået en gratis udgave af VS 2010 igennem skolen. Nå ja. Godt nok kun premium Eller prof. (kan aldrig huske), men jeg kan udvikle små sider så som forum, samt programmer til min Windows med den.
Facebooks udviklere har vist også en tendens til at vælge løsninger der er urimeligt komplicerede. Prøv at læse den vanvittige historie om deres android app:
https://www.facebook.com/notes/facebook-engineerin...
https://www.facebook.com/notes/facebook-engineerin...
brostenen (34) skrev:#33
Ohhh.... Det er verdens bedste IDE'er. Hvis man er ligeglad med pris altså. Der findes alternativer som er darn close. Eksempelvis mono devel på linux.
Anyway.
Visual studio kan så meget mere, og så ligger der naturligvis også den at man ikke kan udvikle kvalli kode med et skod program.
Så bare det, er indikation på at VS er et godt program (suite/ide om man vil).. It better be' :-D
Ud over det, så ville det være en katastrofe, hvis den dyreste udgave af VS ikke var kvalitet og rock stable, når prisen nu er så høj.
Dog. Hvis man er "fattig" så er de der 100 tusinde kroner nok lidt meget at give ud, når man gratis kan få mono devel. ;-)
Jeg er glad for at have fået en gratis udgave af VS 2010 igennem skolen. Nå ja. Godt nok kun premium Eller prof. (kan aldrig huske), men jeg kan udvikle små sider så som forum, samt programmer til min Windows med den.
Det er uden tvivl et godt værktøj hvis man er udvikler på windows platformen. Jeg bedst forestille mig at det ikke er optimalt hvis man udvikler til andre platforme. Men jeg er ikke udvikler og skriver sjællent andet end et simpelt script til at løse små opgaver.
Thoroughbreed (11) skrev:Og hvor mange procent af den kode handler om user-farming og reklamer? o_O
Præcis 118%
;)
#37: Det kan lade sig gøre at skrive og kompilere java-kode i Visual Studio gennem et plugin - Men det er ikke en understøttet feature af Microsoft.
Principielt kan C# også køre på både Mac og Linux gennem mono, så svaret er ja, du kan skrive cross-platform desktop programmer i VS.
Udvikling til de mobile platforme er der kun understøttet Windows Phone. Men der findes til gengæld heller ikke noget IDE der kan det.
Principielt kan C# også køre på både Mac og Linux gennem mono, så svaret er ja, du kan skrive cross-platform desktop programmer i VS.
Udvikling til de mobile platforme er der kun understøttet Windows Phone. Men der findes til gengæld heller ikke noget IDE der kan det.
#44
99,99% / 2 minutter giver 20.000 minutter, eller 13,89 døgn om man vil ... 5 minutter giver dog 34,72 døgn, hvilket er unpossible!
99,99% / 2 minutter giver 20.000 minutter, eller 13,89 døgn om man vil ... 5 minutter giver dog 34,72 døgn, hvilket er unpossible!
ibyte_dk (2) skrev:Det er meget sjovt. Men Windows Linux er vel skrevet i noget C? Facebook er skrevet i php, med noget server software omkring? Syntaxen og længden af en kode kommando har vel ret så meget at sige for hvor mange linjer det bliver til.
Ja.
Der antages normalt at C har 128 LOC/FP og PHP har 67 LOC/FP (ja - der er faktisk lavet statistik på den slags).
Og derfor vil samme funktionalitet i C fylde næsten dobbelt så mange linier som i PHP.
KILLER_BEE (4) skrev:det er nok det dummeste sammenligning på antal linjer kode, hvor i virkeligheden flest linjer kode betyder ikke bedre men spagetti kode...
ragemar (12) skrev:Personligt ville jeg da helst have min kode fylder så lidt som muligt og kan gøre så meget som muligt og samtidig være overskueligt og nemt for andre at læse.
Det er jo en glimrende pointe for små projekter.
Men for store projekter som FaceBook og Windows gælder de store tals lov.
Forskellen mellem den gennemsnitlige kvalitet af udviklerne hos Facebook, udviklerne på Windows og udviklere generelt vil være så lille at der er en rimelig proportionalitet mellem antal linier og funktionalitet (dog skal der korrigeres for sprog - se #48).
Mikkelpf (1) skrev:Antal kodelinjer er muligvis den dårligste parameter at måle virksomhedsstørrelse på jeg nogensinde har hørt.
ko (10) skrev:Antallet af kodelinjer siger da heller ikke noget om deres færdigheder.
ragemar (12) skrev:Hvornår er kvantitet blev noget man praler med?
De gør vel heller ikke nogen af delene.
Facebook man Joel Pobar calls it “a holy-fuck comparison.” The massive collection of software code needed to create that Facebook page inside your web browser, he says, has now expanded to the point where it’s about the same size as the code that underpins the Windows operating system.
The larger point here — the point Pobar is trying to make — is that Facebook now faces an excruciatingly difficult task. Juggling that much code isn’t easy — particularly when you have to deliver it over the web at speed. If you assume that Facebook now spans 30 million lines of code, Schillace says, that’s the equivalent of about 300 paperback books filed with programming language. “It’s harder to maintain code that that’s big. It’s harder for any one person to know about everything,” he says. “The bigger the ship, the harder it is to turn.”
Han er jo netop bekymret over maintenance af den kode mængde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.