mboost-dp1

Facebook

Facebook blokerer annoncer for myspace m.fl.

- Via TechCrunch - , redigeret af Net_Srak , indsendt af sønderby

Inde på den populære sociale netværksside Facebook, er det muligt at oprette annoncer, men det er ikke alle annoncer der åbenbart er tilladt.

Hjemmesiden TechCrunch har taget et nærmere kig på sagen og kan konstatere, at det f.eks. ikke er muligt at lave en reklame, der indeholder ord som; MySpace, friendster, orkut, hi5 og 3Jam.

Facebook ønsker øjensynligt ikke at reklamere for konkurrenterne, men er ikke konsekvente, idet andre navne som “Bebo” og “OpenSocial” er tilladt. Det undrer desuden ejeren af 3Jam at de er blokeret, da de ikke har et tilsvarende produkt som Facebook, men driver en sms-tjeneste, hvor man kan sende beskeder til flere folk på en gang.

Andy Jagoe, direktør for 3Jam skrev:
It seems crazy to think that they consider us competitive. This is kind of weird. It is like censorship.





Gå til bund
Gravatar #1 - supra2800
5. jun. 2008 10:12
Kunne de så også bare gøre noget ved alt det spam som folk smider ind under "reviews" ved de forskellige applications, hvor de linker til det andet facebook-like site hvor man kan tjene penge på at være aktiv inde. De er (eller var, hvertfald) overalt, de spam reklamer fra folk der brugte deres affiliate link.
Gravatar #2 - Dungdae
5. jun. 2008 10:13
Reklamerer myspace da for facebook?? eller 3jam? Kan ikke se et større problem i det, hvis ingen af dem reklamerer for modparten... personligt ser jeg aldrig på de reklamer der inde i facebook:P
Gravatar #3 - Bimb3r
5. jun. 2008 10:15
Det er vel bare sådan det er ?
Man kan heller ikke skrive speek.dk på arto uden man er i gang med at sende et kædebrev og sådan er det med mange links på arto ?
Gravatar #4 - Ronson ⅍
5. jun. 2008 10:26
TV 2 vil hellere ikke reklamere for ting der kan medføre tab for TV 2 - formentlig andre tv-stationer må man gå ud fra. Det er vel næppe nyt eller uforståeligt?
Gravatar #5 - Sil^
5. jun. 2008 10:38
Altså, de bestemmer jo selv hvad de vil tillade på deres hjemmeside. No big deal.
Gravatar #6 - moveteam
5. jun. 2008 11:00
#5 Lige mine ord.
Gravatar #7 - Kampp
5. jun. 2008 11:04
Nævn et sted hvor man ikke kan bestemme hvem man vil ikke vil reklamerer for? Noget så simpelt som Google Adsense har det også. Er dette en nyhed eller en konstatering?
Gravatar #8 - Leonhard
5. jun. 2008 11:40
Hvis jeg nogensinde skulle finde mig selv i et højsidende politisk embede ville jeg indfører statscensur på brugen af ordet censur, så folk ville fatte i deres små hoveder hvad ordet betyder.
Hvis idioter som ham her bliver ved med at skrige ulv (undskyld censur) hver gang andre ikke lige ønsker at få tatoveret 3Jam i panden, så ender vi sku med at befolkningen om 10-15år ser censur som en helt naturlig ting, fordi de tror at censur blot er retten til at vælge hvad man ønsker at sige/reklamere for/.

Censur er når staten fratager individer retten til at udtrykke sig frit, ikke når fucking facebook ikke lige gider at lade dig smide reklamer for gayporn eller pedofilihjemmesider ind på deres forside.
Gravatar #9 - mathiask
5. jun. 2008 13:26
Veltalt Leonhard.

3Jam skulle stoppe med at klynke og så lave et produkt der er så godt at det spredes "word of mouth".

Facebook er da kun blevet så stort fordi folk nævner det hele tiden. Ikke ved at smide reklamer på nettet.
Gravatar #10 - AndersTR
5. jun. 2008 13:35
#4 Jeg ser da næsten hver dag reklamer for Viasat og Canal Digital på TV 2.
Gravatar #11 - Sil^
5. jun. 2008 13:56
10#

Viasat og Canal Digital er ikke TV 2s konkurrenter - de er distributører af TV 2s signal, og derfor ville det være tåbeligt ikke at lade dem reklamere for det - så ville ingen jo se TV 2.
Gravatar #12 - Winde
5. jun. 2008 13:56
4 skrev:
TV 2 vil hellere ikke reklamere for ting der kan medføre tab for TV 2 - formentlig andre tv-stationer må man gå ud fra. Det er vel næppe nyt eller uforståeligt?


Hvor ville man dog ønske, at DR ville gå måd DR-licens <,<
Gravatar #13 - AndersTR
5. jun. 2008 14:06
#11
Så vidt jeg ved kan alle se TV 2 uden Viasat og Canal Digital. Jeg vil bestemt mene at det giver konkurrence til DR og TV 2, når man pludselig får 30 flere kanaler på sit tv.
Gravatar #14 - Paranut
5. jun. 2008 14:49
Freeway har sikkert købt Facebook og ville bare liiiiige fortælle lidt om deres regler...
Gravatar #15 - Wallhack
5. jun. 2008 14:57
Det er da klart.. Hvem vil reklamerer for en konkurrent?
Så må vi håbe at de ikke kan finde ud af at wallhacke facebook :(
Gravatar #16 - dotdkay
5. jun. 2008 15:01
Den 11. time reklamerede da på Kanal København :-P
Gravatar #17 - keke
5. jun. 2008 15:08
#13:

Men hvad med TV2 sport/charlie/zulu og hvad de ellers hedder?
Gravatar #18 - AndersTR
5. jun. 2008 15:17
#17
God pointe. At de får reklame for deres egne søsterkanaler oven i hatten kan måske være grunden til at de accepterer at reklamere for en masse konkurrenter.
Gravatar #19 - dk-hat
5. jun. 2008 20:20
Facebook reklamerer sku da ikke, ved at lade deres brugere skrive en anbefaling.... Det er kun Brugeren der reklamerer...

Cencur er ikke godt, og ville det ikke være langt ude hvis JEG ikke kunne skrive: pc world har nogle fede artikler.
Forestil jer så, hvordan det bliver når google eller ms ejer det hele.

Eller man ikke kunne skrive yahoo i en gmail..... langt ude...
Gravatar #20 - Ronson ⅍
5. jun. 2008 20:24
#18: TV 2 og Viasat/Canal Digital er jo på ingen måde konkurrenter. Ingen af dem har noget, de andre kan erstatte.

Viasat sælger TV 2, Sport og News (og Zulu/Charlie/Film fra 2009)
Canal Digital sælger Zulu, Charlie og Film (og TV 2 over DVB-T, så det tjener/taber de vel næppe på)

De eneste der er konkurrenter her er Viasat og Canal Digital, hvorfor du nok heller ikke ser dem reklamere for hinanden.
Gravatar #21 - Chewy
6. jun. 2008 01:11
#20

Hva mæ Viasat sport, som bla. viser NFL, hockey og lign, i direkte konkurrence med Tv2/3+...
Når det kommer til NFL kan man oven i købet selv vælge om man vil se det med danske eller engelske kommentarore.
Det kan jeg ikke se som andet end konkurrence...

Og derudover ville en mere korrekt sammenligning være.
Tv2 har en gæst på besøg i et talkshow. Gæsten nævner navnet på et program på en anden kanal, og kanalens navn. Hvilket bliver "bleepet" væk...
Gravatar #22 - Ronson ⅍
6. jun. 2008 16:40
#21: Hvis nogen køber Viasat så får de automatisk bonuspakken og vælger de også sports- og nyheds/underholdningspakken - hvilket langt de fleste gør, specielt fordi det kun kan betale sig at tage alle pakker første år - så får de TV 2, alle TV 2-regionerne, TV 2 Sport og TV 2 News.
Så det er næppe en dårlig forretning for TV 2 at reklamere for Viasat. Der er også mulighed for TV 2 Sport HD.

Det ville også være ret skidt for TV 2 at blokere for Viasat, når de skal til at sælge TV 2 Zulu/Charlie/Film fra januar også.
Gravatar #23 - AndersTR
7. jun. 2008 08:44
20 skrev:
#18: TV 2 og Viasat/Canal Digital er jo på ingen måde konkurrenter. Ingen af dem har noget, de andre kan erstatte.


Så du mener altså ikke, at TV 2's "Så det synger" er erstatteligt af TV 3's "Magi i luften"? (Jeg ved godt du ikke siger TV3, men Viasat, men Viasat medfører TV3)

Faktum er, at jeg den anden dag sad og så et program på TV 3, og hvis jeg ikke havde haft TV3 ville jeg måske have set TV 2 i stedet. Hvis ikke det er konkurrence, så ved jeg ikke hvad det er.
Gravatar #24 - Ronson ⅍
7. jun. 2008 12:29
#23: Egentlig mente jeg at du ikke kan sammenligne en kanal med en distributør. Men jeg mener heller ikke du kan sammenligne TV 2 og TV3 (og slet ikke på ét program) når udgangspunktet er at TV 2 tjener penge ved at folk køber Viasat. Konkurrencen er ikke så stor at det overhovedet kan betale sig for TV 2 ikke at vise Viasat-reklamer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login