mboost-dp1

unknown

EverQuest fylder 5 år

- Via Sony Station - , redigeret af Pernicious

Det er nu 5 år siden EverQuest blev lanceret, og det fejres inde i spillet de næste par uger. Siden starten har der været lavet over 12 millioner forskellige karakterer i spillet. Af disse har 3 millioner været aktive inden for det sidste halve år. Det spilles for tiden af mere end 420.000 personer fordelt over hele verden.

Blandt ‘festlighederne’ i spillet, vil det bl.a. være muligt at se store festfyrværkerier, finde og kæmpe mod fabel versioner af gamle boss mobs.

Derudover vil der også være nye quests og muligheden for at deltage i en jagt på ‘Scavengers’ med tilhørende præmier. Har man en gammel konto som tidligere er blevet deaktiveret pga. inaktivitet, er det i festperioden muligt at aktivere den igen.





Gå til bund
Gravatar #1 - [email protected]
17. mar. 2004 14:00
For folk med hang til EQ kan jeg kun opfordre til at prøve Star Wars Galaxies, som også er lavet af Sony Entertainment.
Gravatar #2 - Pingu
17. mar. 2004 14:05
Meget fair at det på trods af den dårlige grafik holder så godt fast. Det viser jo bare at gameplay er det vigtigste.

ellers så fatter jeg nada af boss mobs, fabel versioner, eller alle de andre ord..
Gravatar #3 - Staeren
17. mar. 2004 14:11
#1 --> Prøv lige at læs lidt om emnet før du lukker en masse ud der overhovedet ikke passer.

Det var Verant der i sin tid udgav EverQuest, og Sony Online Entertainment stod for at holde spillet kørende med servers og derud af. Senere tog SoE dog over.

Star Wars Galaxies er dog, ligesom EverQuest, udviklet af Verant. Så vidt jeg ved har SoE ikke noget som helst at gøre med SWG.

Og så kan man desuden ikke sammenligne EQ med SWG på nogen måde, da EQ i bund og grund er meget raid-baseret, dvs. 50+ players om et target. SWG er ligesom Anarchy Online meget mere singleplayer og gruppe baseret.
Gravatar #4 - Disky
17. mar. 2004 14:12
Pingu:
Dårlig grafik ? Hvad forventer du virkeligheden ?

Lad mig gætte du har aldrig haft en C64'er vel ?
Gravatar #5 - kiwi
17. mar. 2004 14:15
#4 Sammenlignet med andre MMORPGs er EQ da dårlig grafik.
Gravatar #6 - Staeren
17. mar. 2004 14:19
Tjo, nu bliver det spændende at se når SoE snart sætter Tunare 3.0 på gaden.

Tunare er (ud over Gudinden, Mother Earth herself) grafikenginen i EverQuest. Tunare 1.0 er den første engine.

Sammen med den 3. exspansion (Shadows of Luclin) lancerede Verant en ny grafikengine, Tunare 2.0, som de åndsvagt nok havde købt og modificeret til at køre EQ.

Tunare 2.0 var (og er stadig) et kæmpe flop der er langt fra optimeret, og som tvinger selv top-end P4'ere og 1GB+ ram i knæ.

Tunare 3.0 er SoE's egen opfindelse, som er skrevet op fra grunden (yay) og er en DirectX 9.0 engine, så det bliver MEGET spændende at se hvad det bliver til.
Gravatar #7 - Onde Pik
17. mar. 2004 14:21
Grafik betyder intet i online spil.


Ultima Online (PRE:UOR som kan spilles på diveser free shards), er stadig klart klart klart det bedste Online Spil.

PvP i samtlige andre spil har været usselt i sammenligning.
Gravatar #8 - Staeren
17. mar. 2004 14:24
#5 --> Og var Ultima Online ikke også skod grafik?

Hovsa, så er det jo nok fordi at gameplayet i UO/EQ er så sublimt at det holder uanset grafikken. :)

Jeg spiller jo for fanden stadig Diablo, og det kan ikke ligefrem siges at være prima grafik i forhold til andre spil på markedet i dag. :P
Gravatar #9 - BigChief
17. mar. 2004 14:25
#3 --> ingen grund til at svine folk som har ret til :p Check selv din information før du begynder at smide med beskyldninger.

SW:G (Star Wars Galaxies) er udgivet af Sony Online Entertainment ligesom EQ - et hurtigt kig på www.starwarsgalaxies.com havde smidt denne information i hovedet på dig. Men er dog som du skriver Verant som har udviklet det, i tæt samarbejde med SoE.
Gravatar #10 - [email protected]
17. mar. 2004 14:30
#9
Thx for the backup :D

/Let's have some new cliches.
Gravatar #11 - helmar
17. mar. 2004 14:34
Star Wars Galaxies er dog, ligesom EverQuest, udviklet af Verant. Så vidt jeg ved har SoE ikke noget som helst at gøre med SWG.


Nope, SoE har opkøbt Varant og er derved udgiver at SWG som efter min mening ikke er pengen værd, men nu er jeg også en gammel ræv af en EQ spiller.
Gravatar #12 - Disky
17. mar. 2004 14:49
Grafikken er da rigeligt godt nok til den slags spil.

Måske betyder grafikken meget i 'pløk alle ned spil' (læs CS og lign.) men i rollespil som Everguest, AO, Dark age of Camelot osv, betyder GamePlay meget, og grafikken mindre.

Men i takt med grafik kort osv er blevet hurtigere er gameplayet faldet tilsvarende.
Gravatar #13 - Herskegut
17. mar. 2004 14:52
#9

hovedforskellen var jo netteop at EQ går ud på at mange i en gruppe spiller sammen om et mål.. at nakke en boss f.eks..

mens det er SWG mere en centreret om den enkelte spiller.. det er den store forskel
Gravatar #14 - knekker
17. mar. 2004 17:06
tjaa nu er jeg saa en af de spillere som startede med at game EQ siden EverQuest gik online officielt.

SWG har taget en del ideer og grundprincipper fra EQ, men laengere hen i udviklingen har SWG dannet sin egen genre. Jeg synes ikke selv SWG kan sammenlignes saa for faerdelig meget med EQ.

#6

den nye engine er live inde paa test serveren, saa der gaar nok ikke saa lang tid foer den bliver emplimenteret. Glaeder mig sku til at se nogle de nye ting som den nye engine giver grafikerne mulighed for at lege med.
Gravatar #15 - CRiSpY
17. mar. 2004 18:24
#12 ikke fordi jeg selv spiller cs. Men i de spil er gameplayet da lige så vigtigt. Sådan er det med alle spil.. hvis det ikke er sjovt så kan grafikken jo heller ikek bruges til noget. Det kan gøre et godt spil bedre og det kan få en til at spille visse spil længere. Desuden kører halflife på en modificeret quake1 (2?) motor så man kan vel heller ikke lige kalde det for verdens flotteste grafik.
Gravatar #16 - blop
17. mar. 2004 20:54
#13

Det handler da ikke kun om den enkelte spiller det handler om i SWG... Eller, det kommer vel an på hvordan man spiller det...
Der er guilds man kan joine, som kæmper mod hinanden..
Være på Imperiet eller Rebellernes side, hvor der tit bliver kæmpet store slag.. Som gerne vare flere timer...

Og joine hunting groups, hvor man dræber større ting som man aldrig selv ville kunne klare...

Jo, man kan da solo sig igennem spillet, men det bliver da bare kedeligt i længden...
Gravatar #17 - Pingu
18. mar. 2004 06:12
#4 der ramte man nok en nerve, hva.. face it, det har jo dårlig grafik, men som jeg siger viser antallet af brugere jo bare at det ik betyder noget. Og nej, jeg har aldrig haft en c64'er, men det havde min bror, så jeg ka da huske lidt.
Gravatar #18 - xiphias
18. mar. 2004 08:20
Man skal også huske at store MMORPG skal kunne vise 30+ fuldt animerede figurer på samme tid. Ok, det hakker af lort når der er 70 mennesker på et sted, selv med en ok computer. Men i det store og hele synes jeg at grafikken er ok, når man tænker på hvad den skal kunne.
Jeg glæder mig dog også til den nye engine kommer :)
Gravatar #19 - briped
18. mar. 2004 08:37
Alle de personer som jeg kender som forlod EverQuest for at prøve spil som Anarchy Online, Horizons, Lineage 2, Dark Age of Camelot er alle kommet tilbage til EverQuest.

EverQuest har langt fra verdens bedste grafikmotor, men jeg vil da ikke kalde New Models (Shadows of Luclin+) grimme, jeg vil da tværtimod kalde dem på niveau med mange andre spil.

Effekter i EverQuest er ret tamme i forhold til Dark Age of Camelot, men de er som regel alligevel slået fra. At skulle kigge på en million milliard blink, farver og virvlende lyseffekter når der er 70 personer omkring hinanden, mens man raider et bossmob er ikke lykken. Prøv at raide Coirnav (boss i Plane of Water) med effekter på, den zone er slem nok uden effekter ;)
Quarm er heldigvis ikke så slem, er dog glad for at der ikke er nogen raidmobs i Plane of Time A, den zone lagger sgu uanset hvad man gør :p
Gravatar #20 - AndersAndersson
18. mar. 2004 14:54
Alle "snyder" jo i EQ!! man kan jo sætte en linux box op og så kan man se alt muligt shit!

det holder da ikke! et online spil skal man sgu ikke kunne cheat'te i!
Gravatar #21 - Staeren
18. mar. 2004 15:24
#20 --> For det første er det langt fra en brøkdel der snyder i EverQuest.

For det andet var det sgu noget lort at lukke ud, helt ærligt.

Det er 100 gange nemmere at exploite i Anarchy Online (har selv prøvet det), plus jeg har kigget lidt på en vens account til multiplayerstrategies.com (eller hvad det nu hedder) og det er fandme ikke så lidt cheats/exploits man finder til samtlige MMORPGs som er på markedet --- LIGE PÅ NÆR EVERQUEST!

Så du skal sgu ikke dømme EQ ud fra et exploit som en håndfuld tabere bruger.

Det ville være det samme som at skrive følgende indlæg:

"BAH, Counter-Strike er bare det store taber spil, man kan jo snyde herre meget..."
Gravatar #22 - knekker
18. mar. 2004 21:04
jeg elsker folk som 20# der kaster lort ud som de overhovedet ikke har nogen viden om.

jo du kan godt bruge linux til at tjekke hvad der er i zonen, men laengere er den sku ikke. (en ret mild form for snyd hvis du spoerger mig)

samtidig synes jeg du lige skal sammenligne EQ set i forhold til hvor lidt snyd der egentlig er i spillet i forhold til alle andre spil der findes.

Jeg toer naesten paastaa at EQ er et af de faa spil der eksistere som har mindst muligheder for snyd.
Gravatar #23 - Lagzilla
19. mar. 2004 11:10
Nu er jeg en af dem som nok har prøvet dem alle, UO, EQ, AC, DaoC, AO, AC2, EVE, SWG. Har i øvrigt været i alle pånær UO's beta test, så jeg vil roligt tillade mig at skrive at EQ til dato er den ukronede konge, da intet andet spil af denne type kommer bare tæt på det samme antal subscribers som godvilligt betaler 13$ om måneden og smider yderlige 20$ hver 3-5 måned til en ny udvidelse.

Ultima Online (UO) spilles stadig i stor stil, men lad os se om folk ville hvis de skulle betale for det ?

Dark Age of Camelot (DaoC), spillet som jeg købte i sintid var den Amerikanske version, og på det tidspunkt var det som jeg ser det stadig et spil i beta fasen og jeg stoppede hurtigt igen, Mythic har lavet et rigtig godt spil, men i konkurrence med EQ taber det stort, group og raid funktionerne er simpelhen for dårlige imo.

Anarchy Online (AO), nok det spil jeg nød mest i beta fasen, spillet er stort, grafikkener god, musikken slår ALT, og Gaute som var lead designer fuldte os hardcore beta testere personligt, hvilket rent faktisk gjorde beta'en sjovere end final, hvilket oxo gjorde at at stoppede med at spille rimelig hurtigt, da den final de releasede var i dårligere stand end beta 4 udgaven. Her 2 år efter må man komme til den konklusion at FunCom har fået styr på deres spil, og med Shadowlands Exspansion har de begået et mesterværk, grafisk ser det skønt ud, quest's og puzzles er gode og udfordrende, klart pengene værd.

Asherons Call 1+2, AC skulle være en direkte konkurrent til EQ med fejlede fatalt, da spillets historie var låst alt for meget og de endte med at blive dets død. AC2 satsede mere på grafik end på gameplay og det kan vist kun være Microsofts egne folk der spiller det.

Star Wars Galaxies (SWG). Det var med stor forventning at jeg købte dette spil, men skuffelsen var fæl. Grafikken er middelmådig, styrringen er dårlig, og kravne til computeren er enorme, er man i et raid med 20 mennesker lagger det fælt selv med alt slået fra. Rent gameplay mæssigt er der nok masser at komme efter, men min glød blev slukket hurtigt. Beta testen var præget af alt for meget LucasArt kontrol, og ikke særlig morsom.

EVE : The Second Genesis (EVE). Nok den værste beta test jeg har været med i, vi var 1000 beta testere, og chancen for at man mødte en anden beta tester i dette gigantiske spil var alt for lille, og spillet var så fyldt med fejl da det gik live at jeg slet ikke købte spillet. Nu her 8 måneder efter har jeg så købt det, og der er sket meget.

EverQuest : Spillet kom for 5 år siden, og idag er der kommet ikke mindre end 7 udvidelser, Ruins of Kunark, Scars of Velious, Shadows of Luclin, Planes of Power, Legacy of Ykesha, Lost Dungeons of Norrath, og ikke mindst den nye Gates of Discord. Alene denne enorme udvidelse af spillet har skabt spillets succes, og idag er EQ vist rundet de 600.000 subscribers, som alle smider 13$ om måneden, hvilket kroner EQ som kongen over dem alle. At Sony så presser citronen til det yderste er så den anden side af sagen, og jeg er selv en af dem som ikke kan dy mig, skal lige ha den nye exspansion oxo, og så skal den selvfølgelig afprøves oxo.

Til #20 som mente at alle snyder i EQ, flot fjols. Af alle de MMORPGS jeg har spillet har man kunne snyde i dem alle, og kan det gøres, ja så gør 99% det hvis de kan komme til det. I AO blev hele økonomien smadret totalt, og i SWG kan jeg fortælle dig at jeg har en char med over 900.000.000 creds som jeg fik tilfældigt. I AC er det samme sket, og i DaoC skete det oxo i stor stil, det sker i dem alle. Og skal vi begynde med fps og aimbots ?????? :)

Jeg håber i har nydt læsningen, jeg er godt klar over at jeg bliver flamet nu, men what the fuck.

min maskine er som følger inde i bitcher mig for lamt hardware

p4-3.06ht
1 gb ddr ram
GeForce FX5800 ultra


p.t. subsciber jeg til EVE og EQ, resten salmer støv på hylden.
Gravatar #24 - Expatriate
19. mar. 2004 15:38
#23 Du glemte Earth & Beyond fra EA Games. Men de lukker det aligevel snart, så skidt med det ;)

Derudover kan jeg ikke se nogen grund til at flame dig. Jeg er ikke helt enig med dig i din analyse af de forskellige spil, men det er jo bare et spørgsmål om preferencer. Jeg har også spillet dem alle og Asherons Call 1 er efter min mening den bedste af hele flokken. Mest fordi der er fokus på at have det sjovt og man tager ikke alting så alvorligt som i EQ. Jeg kan ikke lide ideen med at man skal campe et spawn point i 20 timer for at få lov til at nakke en eller anden boss mob, eller at man skal være i en uber guild for at komme med på de hårdeste raids. Men det er der jo nogen der kan lide :)

Desværre dummede Turbine sig med Asherons Call 2. De valgte at lave det flotteste MMORPG rent grafisk, men glemte lige at putte noget indhold i det. Med High-Res textures og en meget kraftig computer sparker grafiken så meget røv at det er utroligt. De var så bange for at miste kunder fra AC1 at de ikke ville overføre alle de gode ideer fra 1'eren, og derfor er AC2 næsten dødt på nuværende tidspunkt. Der er færre spillere online på en gang en der er på bare en DAoC eller EQ server.
Gravatar #25 - Pally
19. mar. 2004 22:31
#24
For præcist et år siden var jeg 100% enig med din AC2 beskrivelse, derfor stoppede jeg med at spille det. Nu et år efter prøvede jeg for sjov at se hvad der er sket.

Nu er spillet faktisk forbløffende stabilt og *gasp* sjovt. Det er formodenlig det bedste casual MMOG på markedet (dvs MMOG for folk der har et liv). Der kan forventes en relancering snart fordi Turbine har købt rettigheder fra MS
Gravatar #26 - Lagzilla
20. mar. 2004 11:32
#23 Du glemte Earth & Beyond fra EA Games. Men de lukker det aligevel snart, så skidt med det ;)

Nej jeg glemte ikke E&B, men E&B's samlede univers er en brøkdel af EVE, og de burde straffes for at tage penge for E&B. Jeg købte selv spillet, men droppede det hurtigt igen. Bedste Casual MMORPG ? hmm....jeg vil nok mene AO har den title
Gravatar #27 - Lagzilla
21. mar. 2004 08:28
http://www.gamesector.dk/nyhed.asp?ID=1964

Electronic Arts trækker stikket til Earth & Beyond.

Online rollespillet Earth & Beyond har kun et par år på bagen, men nu vil Electronic Arts droppe det for "at befri ressourcer til andre projekter". Det betyder at udviklerne, der tidligere arbejdede med at vedligeholde og udvikle på Earth & Beyond flyttes til anre projekter som det nye Ultima.

Spillet var anderledes end de fleste andre online rollespil da det forgik i rummet, hvor spillerne skulle flyve rundt i deres rumskibe og handle, slås og udforske.



mjaaa....derfor nævnte jeg det ike :)
Gravatar #28 - xas3r
22. mar. 2004 11:45
"Ultima Online (UO) spilles stadig i stor stil, men lad os se om folk ville hvis de skulle betale for det ?"

Lagzilla:

Du har tydeligvis IKKE spillet UO, da det på intet tidspunkt har været free at spille, jeg har haft en activ account der i 6 år. Det startede med at koste $10 pr. mdr. og her for nylig steg det dog til $13, men til det kan jeg kun sige, at folk er blevet, og der er stadig op imod 400.000 + der spiller det.
Gravatar #29 - xas3r
22. mar. 2004 11:52
og idag er EQ vist rundet de 600.000 subscribers, som alle smider 13$ om måneden

Lagzilla:

Overdrivelse fremmer forståelsen, men 180.000 mere end hvad adminen her på news.dk skrev er lige i over kanten. Flot

"Det spilles for tiden af mere end 420.000 personer fordelt over hele verden."
Gravatar #30 - briped
24. mar. 2004 12:52
Spillere og subscribers er ikke det samme. Der er flere som rent faktisk betaler til deres EQ account men ikke spiller. Jeg ville ikke blive den mindste smule overrasket hvis der rent faktisk er ~180.000 der bare betaler til EQ fordi de enten har glemt at opsige det, frygter sletning af char eller anden grund.

Ang. snyd til EQ, ja det findes, men der bliver gjort -meget- for at komme den smule snyd til livs der er.

Det der blev snydt mest med var macroer der gjorde at man bare kunne gå AFK mens man tradeskillede. Nu har SOE lavet deres nye tradeskill UI som gør at man ikke skal klikke så mange gange (som var hovedårsagen til macrotradeskilling), samt de har sat en lås på hvor mange combines du kan lave i minuttet etc. Det har bl.a. gjort at det slet ikke kan betale sig at bruge macros'.

Så er det der d SEQ (ShowEQ ) som du nævnte som krævede en linuxmaskine. Den er også mere eller mindre overflødig efter SOE udgav Legacy of Ykesha som havde deres eget in-gmae map.

Den nok mest kende for for snyd i EQ er MQ (MacroQuest) som giver brugeren en stor stak ekstra/udvidede kommandoer. Nogen folk misbruger det andre folk bruger det til simple ting som:
1. Zonewide tracking.
2. Zonewide targeting.
Og så ikke mere.

Dem som udnytter det laver det de kalder offset hacking som bl.a. gø at du kan warpe dig selv gennem en zone til specifikke koordinater, eller du kan få superbardspeed. Der var også nogen som lavede noget PP hacking.

Hvis man har mistanke om at nogen snyder ved at bruge sådanne programmer kan man petition det, og så vil en GM tage et kig på den person og se om det virkelig passer at de snyder. Hvis de finder ud af at folk bruger sådanne hjælpemidler er det øjeblikkelig ban. Så det er med stor risiko at folk snyder.

Det som de fleste ser som et stort problem er Yantis (www.playeraucitons.com) hvor folk sælger in-game materialer til real-world valuta, hvilket bl.a. ofte ødelægger spillet da folk har deikerede farmteams som udelukkende farmer PP eller andre dropable materialer og sælger det online.

Måden det ødelægger spillet på er at spillere som rent faktisk går efter nogen af de ting til personligt in-game brug næsten aldrig får muligheden fordi farmteams har sådanne camps permacamped. Eller jo, de har muligheden for at få fat i sådanne ting hvis de gider at spare flere hundrede tusinde PP op og så købe det af et farmteam, og dermed hjælper farmteam til endnu flere RL $.
Gravatar #31 - H.E.R.O.
26. mar. 2004 16:28
Onde Pik jeg er lige startet på In Por Ylem der er nælsten alle de gamle danskere hvis det var noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login