mboost-dp1

unknown

Endnu et patent til Microsoft

- Via The Inquirer - , redigeret af hmn

Microsoft fik tidligere på ugen tildelt patent på “to-do” lister i udviklings miljøer. Heldigvis er patentet snævert nok til ikke umiddelbart at skabe problemer. Flere eksperter spekulerer dog i at ordet todo i source kode fremover bliver Microsoft only.

The Inquirer har lavet en ganske morsom liste over hvad Microsoft ellers med fordel kunne tage patent på.





Gå til bund
Gravatar #51 - cybermike
12. jun. 2004 23:53
50#: Tror microsoft kunne bruge dig som tolk for unix folket :)
Gravatar #52 - oc
13. jun. 2004 06:39
#50 nå ja hvis du tror det gavner verden at have patenter kan du så ikke flytte til månen?

HUSK nu for helvede at stemme MOD software patenter, vil gerne se andre end microsoft lave software i fremtiden.

OG nej vi har ikke brug for dem overhovedet , alt der ikke kan beskyttes af en copyright er ikke unikt nok så.
Gravatar #53 - C#
13. jun. 2004 17:45
#52 er imod sw patenter, men derfor kan jeg godt se det smarte ved det de panterer det for (ikke at jeg er enig i det burde patenteres), selve team system er rimelig genialt lavet.


rettelse til #50;
"Hvorfor den kæmpe diskussion om goto statements i kildekoden, når det handler om goto statements i comments "

skulle selvfølgelig være;
"Hvorfor den kæmpe diskussion om goto statements i kildekoden, når det handler om todo statements i comments "

på trods af nick'et bruger jeg stadig ½ win/linux, det seneste projekt jeg har været ved at programmerer er btw, et win. frontend der snakker med webserviceses der kører på en gentoo linux (xsp/mono) :)
Gravatar #54 - GeneralHumpalot
13. jun. 2004 20:19
#44 Nu skal vi jo lige slå fast at det var DIG som kom på idéen, om du har ført den ud i livet er jeg sådan set ret ligeglad med. Motivet er dog hermed slået fast:
[Indsæt billede af dig selv her]
og der er ikke noget som tyder på at det skulle være blevet bedre de sidste 3 år. (Læg mærke til at din rating er faldet siden sidst :), hvor mystisk!!!)
Desuden så var det jo DIG som opfordrede til at søge på google, så må du jo også stå til ansvar for at du tjente til din sidste PC ved at 'pimpe' dig selv ud på nettet. (Fordelen ved det er så at du har fået nogle rigtige gode mandlige venner - på over 50)

Nu kender jeg ikke specielt meget til fiduso.dk, jeg ved bare at linket er smaddergodt til folk som ikke fatter hvordan sammensatte navneord fungerer. At du så har fået et kick ud af at surfe rundt på resten af siden er så bare godt - håber du lærte noget!

Endeligt så er det jo ikke den egentlige historiske handling som du skal kigge på, men mere den sproglige historie. Så når du har lært lidt tysk: Kom igen!

Med hensyn til nick: Tja, igen

#46: Tsk, hvis du skriver "jump instruktioner" , så er det et eller andet niveau af bydeform hvor du beordrer instruktionerne til at hoppe på engelsk, og det giver vist ikke rigtigt nogen mening. Det er netop dette som linket til fiduso er godt til.

Angående det tyske: GoTo besvarelse på #44

Angående tonen: Jeg synes nu heller ikke du selv holder dig tilbage!

#48 Desværre, man skal være mindst 12 år for at deltage i debatten herinde, så du må nok heller smutte ud og lege i sandkassen og så kan du kommer tilbage om 2-3 år.
Gravatar #55 - TullejR
13. jun. 2004 20:40
#54:

du er en pita (pain in the ass)

jeg tror ikke jeg er den eneste der ikke gider høre på dig, så ti nu bare stille og tag til christiania og få dig et fix

god aften!
Gravatar #56 - XorpiZ
13. jun. 2004 21:23
#54

Hva #55 sagde. Jeg vil ikke spilde tid på dig. Har bedre ting at gi' mig til end at "diskutere" med arrogante fjolser.
Gravatar #57 - repsac
13. jun. 2004 21:51
#54 (boegvad):
Jeg er ingenlunde komplet uenig i dine holdninger, men hvis man forklarer, hvorledes det korrekte er, og evt. henviser til dokumentation, så virker det ofte væsentligt bedre end "ET ord!! (...) Nu må folk altså snart lære det - ALLE NAVNEORD SKRIVES I ÉT ORD PÅ DANSK - SÅ LÆR DET DOG!". Det er ikke særligt motiverende – snarere tværtimod.

I øvrigt ville jeg nok selv skrive "goto-instruktioner", fordi jeg synes det ser mystisk ud med halvt dansk-engelske ord ... Om det er korrekt, ved jeg ikke, men jeg vil da prøve at snakke med Dansk Sprognævn (DSN), som faktisk er ganske villige til at svare på spørgsmål. Der må være en regel om hvordan man sammensætter sådanne ord; jeg kan ikke tro andet – er der nogen der ejer en dansk retskrivningsordbog?

Endvidere kunne nogle, der har fuldstændigt styr på dansk komma nok også brokke sig i stride strømme over både din, min og mange andres fejlagtige og/eller mangelfulde kommasætning. De vil kunne fortælle os, at vi skal gøre det rigtigt og sige os én simpel regel (blandt flere). Derefter vil vi måske være bedre til at sætte komma, men langt fra fejlfrie; ydermere kunne de forsmå os og kalde os hver i sær for en "lazy SOB".


#55 (TullejR):
Husker jeg forkert, eller plejer du ikke at være mere sober i dine indlæg?


#56 (XorpiZ):
Nogle gange kan man tie ting ihjel.
Gravatar #58 - TullejR
13. jun. 2004 22:25
#57:


sorry, jo, plejer at være mere sober og objektiv, men kunne ikke stå for at larme lidt... sorry :/
Gravatar #59 - Redeeman
14. jun. 2004 14:40
/me tager patent på at tage patenter
Gravatar #60 - repsac
14. jun. 2004 15:23
#59 (Redeeman):
Du er så den fjerde der forsøger dig med en lignende morsomhed ... :-/
Se #18 (malu05), #20 (sKIDROw) og #41 (CRC).
Gravatar #61 - bjarkehingrumme
15. jun. 2004 10:46
#60 En sand klassiker kan ikke siges for ofte.

Jeg tror at jeg vil tage patent på alle patenteringspatenter..
(get it?)...
Gravatar #62 - GeneralHumpalot
16. jun. 2004 22:35
Nu gider jeg snart ikke at kommentere udtalelser fra diverse prepubertetsknægte, men jeg kan altså ikke lade være denne gang -det er simpelthen for nemt:

#55 Kære Trylledej, hvis du havde fulgt diskussionen så ville du vide at jeg kun har svaret tilbage i samme stil som jeg er blevet tiltalt. Så derfor kan jeg informere dig om at den "PITA" som du føler i øjeblikket må skyldes at din kæreste, John. Så bland dig nu bare uden om og find hellere noget vaseline frem før det begynder at gøre rigtigt ondt.

#56 Jeg ved ikke om prostitution kan kategoriseres som at være 'en bedre ting at tage sig til', men hver sin smag. Arrogant? måske - men kun for at lægge afstand til folk som dig, der alligevel ikke fatter en brik af hvad man prøver at forklare. Fjols? - så er det da fordi jeg overhoved prøver at diskutere med dig.

...og så til repsac:

#57 Nu er det jo sådan at det er en af de simpleste regler som netop beskrives: "ÉT ORD". Det er SÅ NEMT og alligevel er der åbenbart ingen som kan finde ud af det, ikke engang medierne. Samtidig så er det en meget vigtig regel da sætningen med GARANTI betyder noget helt andet end der er ment. Det kan godt være man kan gætte sig til hvad der skal stå, men det er langt fra sikkert. Derfor kan man jo heller ikke sammenligne med kommatering, som er svær og ...ja nærmest ubetydelig for forståelsen af sætningen.

Jeg vil også mene at en "-" (bindestreg) er bedst at bruge når man selv mixer udenlandske ord med danske, det virker som en god måde at markere at det er et specielt sammensat ord.

Til sidst vil jeg sige at hvis nogen finder det direkte umotiverende at få fortalt hvordan det rigtigt skal gøres, så er vejen da mere eller mindre banet til den elektriske stol hvis den holdning fortsætter. Desuden blev der jo også henvist til fiduso, endda flere gange, men det blev åbenbart heller ikke værdsat.
Gravatar #63 - XorpiZ
17. jun. 2004 08:25
Er det muligt at få admin-ban på denne idiot?
Gravatar #64 - sKIDROw
17. jun. 2004 10:02
#63 XorpiZ

Mellem os sagt tilhører han da de folk, men ville ønske ville trække underlæben over hovedet og synke.
Ikke noget jeg giver spilde krudt på.. hehe
Gravatar #65 - XorpiZ
17. jun. 2004 10:55
#64

lol.. det var også en måde at udtrykke det på :D
Gravatar #66 - hundeboll
17. jun. 2004 12:49
Heh... Kan ikke lade være med at grine lidt... For hvorfor overhovedet svare tilbage? Undlader man at svare på latterlige(?) indlæg, så har de ikke mere at skrive om. Dermed EOD! :)
Gravatar #67 - GeneralHumpalot
17. jun. 2004 15:12
#66 Ja det var præcist det jeg tænkte, men som jeg skrev - så var det altså lige lidt for nemt at svare tilbage på.
Gravatar #68 - repsac
20. jun. 2004 21:53
#64 (boegvad):
Det er SÅ NEMT (...)
Hvad så med reglerne om fuge-s? Jeg synes bestemt ikke det er "SÅ NEMT", omend jeg ikke betragter mig selv som dum.
... dameskindhandske vs. dameskindshandske.

(...) og alligevel er der åbenbart ingen som kan finde ud af det, ikke engang medierne.
Jeg ved det; jeg morer mig ofte selv over fejltagelserne, men det er dumt at hovere – at oplyse og informere har langt større effekt, mener jeg.

Samtidig så er det en meget vigtig regel da sætningen med GARANTI betyder noget helt andet end der er ment.
Sludder, det er ikke altid det er muligt at misforstå!

Det kan godt være man kan gætte sig til hvad der skal stå, men det er langt fra sikkert.
Det er derimod korrekt, omend det er sjældent at man ikke ud fra sammenhængen kan gætte sig til hvad der burde have stået.

Derfor kan man jo heller ikke sammenligne med kommatering, som er svær og ...ja nærmest ubetydelig for forståelsen af sætningen.
Her har vi afgørende fravigende holdninger. Kommatering kan i den grad betyde at sætninger kan opfattes på særdeles forskellig vis.
Hvad med "Han spadserede en time før gæsterne kom." (taget fra omatskrive.dk)? Der er afgørende forskel på at sætte komma enten før eller efter "en time", især hvis man ønsker at udtrykke sig koncist.

Jeg vil også mene at en "-" (bindestreg) er bedst at bruge når man selv mixer udenlandske ord med danske, det virker som en god måde at markere at det er et specielt sammensat ord.
Spørgsmålet er ikke, hvad du og jeg mener er bedst, spørgsmålet er hvad der – af folk som vitterligt har forstand på det – bliver anbefalet. I øvrigt hedder det i hvert fald "softwarepatenter" (i ét ord), da "software" er et dansk ord.


#66 (Hunn):
Vær overbærende og ignorer støj :-)
Gravatar #69 - fiduso
21. jun. 2004 14:52
#68 Tja - det viser så bare bare din mangel på grammatisk knowhow (ét ord)- og så ét ord til: fiduso.

Du kan sikkert finde nogle enkelte sjældne eksempler hvor kommateringen har nogen som helst betydning hvorimod ordsammensætning ALTID vil betyde noget direkte andet, så den eneste der sludrer er vist dig.

Mht. s-reglen, så er det jo blot en afart af ejefald, så hvis du finder det svært, tja så vil jeg ikke kalde dig dum, måske nærmere...tilbagestående (ikke tilbagesstående)
Gravatar #70 - GeneralHumpalot
21. jun. 2004 15:03
(Skulle lige lave en fiduso-profil :-))
Gravatar #71 - carb
21. jun. 2004 15:07
Helt ærligt kunne i ikke oprette en ny tråd til alt jeres flueknepperi, det er nu x'te gang jeg tjekker tråden blot for at opdage at det eneste der foregår er mudderkasning omkring ejefald, fuge-s'er og andet ligegyldigt.

Selvfølgelig skal man gøre sig lidt umage med sit sprog for at blive forstået, men i lyder sku som om i er ved at forsvare en phd i grammatikkens finere nuancer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login