mboost-dp1

Electronic Arts

Electronic Arts vender tilbage til Mac

- Via News.com.com - , redigeret af Net_Srak

Under Steve Jobs keynote til WWDC kom der mange ting frem, især vedrørende det kommende OS X Leopard, men der var også godt nyt til dem som gerne vil spille på deres Mac.

Electronic Arts (EA) kunne således informere at de til juli vil komme med 4 titler til Apples computere, det drejer sig om: Command & Conquer 3, Battlefield 2142, Need For Speed Carbon og det seneste Harry Potter spil.

Yderligere vil EA til august, frigive deres kommende sportsspil samtidigt til både PC og Mac. Det drejer sig bl.a. om NFL Madden 2008 og Tiger Woods 2008.





Gå til bund
Gravatar #1 - tgr
12. jun. 2007 07:53
Som jeg forstod det betyder det også at EA fremover vil frigive (størstedelen af) deres spil samtidig til både Mac og PC.
Gravatar #2 - Alm
12. jun. 2007 07:55
Det er dejligt at høre, nogle gider lave spil til andet end Windows (Ihvertfald nogle store nogle ;))

Hvad er egentligt den store forskel i, at lave spilene til Linux også? Er springet så stort, jeg mener; de er begge "UNIX".
Gravatar #3 - TWFH
12. jun. 2007 07:59
Nu er det vel primært OS-X der menes, og ikke Macs generelt, idet den seneste generation fint afvikler Windows - vil dog gætte på at det bliver ligesom en række øvrige 'runs on OS-X' spil, hvor der kræves en af 'de nye' Macs med Intel-indmad for at det kan køre.

Med andre ord, hvis du har en præ-Intel Mac kan du godt skyde en hvis pind efter ovenstående spil, så vidt jeg er orienteret. Problemet skulle i højere grad være arkitekturen end OS'et.
Gravatar #4 - f-style
12. jun. 2007 08:00
Yderligere vil EA til august, frigive dees kommende sportsspil samtidigt til både PC og mac


Det er vel til windows og mac der skulle stå, eller virker det til et hvilket som helst andet OS end de 2 =)?

[offtopic]Ret lige [dees] til deres
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
12. jun. 2007 08:02
#2 Hm, i princippet burde det vel virke, jeg ved ikke så meget om det, men det vil jeg da mene. Osx kan i hvert fald trække de fleste *nix-applikationer hvis man har X.app/X11 (eller hvad den hedder installeret)

Men det lyder godt, det kan være det får andre udgivere med på vognen, og det skal nok sætte lidt mere skub i salget af Macs
Gravatar #6 - BurningShadow
12. jun. 2007 08:05
#2

Hvad er egentligt den store forskel i, at lave spilene til Linux også? Er springet så stort, jeg mener; de er begge "UNIX".
Ja, det grundlæggende er det samme, men GUI og highlevel API er forskelligt.
Det er (desværre) en meget udbredt misforståelse, at software kan flyttes (mere eller mindre) problemfrit mellem UNIX (og UNIX-like) systemer, for det er ikke tilfældet.

Du kan dog gøre det den anden vej rundt; Lav et spil til Linux, og med relativt få tilpasninger få det til at virke i MacOS X, idet du kan få en X server til MacOS X.

En anden løsning kunne være SDL, men det er tvivlsomt at de vil vælge det, da det primært er til små spil. En SDL løsning, vil dog give adgang til stortset samtlige platforme, men da de fleste platforme er for små til at det kan betale sig at compile spillet til dem, og teste det, så er det lidt ligegyldigt.
Gravatar #7 - fidomuh
12. jun. 2007 08:06
#5

Der er forskel da bla Wine ikke virker native i OS X :)

#Topic

Ser rigtig godt ud..
Jeg spaar en endnu lysere fremtid for de gamere der har et lille aeble ikon i maven ;)
Gravatar #8 - TullejR
12. jun. 2007 08:10
#6

Man kan bruge OpenGL i SDL. Jeg *ved*, at der er et par kommercielle linux-spil, der bruger den model - SDL til menu-værk, og så opengl til 3d-grafikken. Jeg kan desværre bare ikke huske hvilket det var :|
Gravatar #9 - BurningShadow
12. jun. 2007 08:18
#8

Helt rigtigt, der er faktisk en del kommercielle SDL spil (jeg mener faktisk at Civilization: Call To Power var et af de spil), men det ændre ikke på at det primært er til de "små" spil.
Gravatar #10 - Cloud02
12. jun. 2007 09:02
Skridt i den rigtige retning, blot ærgerligt at mere end 90% af EA's spil stinker.
Gravatar #11 - Lakrids
12. jun. 2007 09:08
Yes, det seneste Harry Potter spil på Mac! Det her er bare guds gave til folket! Farvel PC! ... ;)
Gravatar #12 - machinae
12. jun. 2007 09:12
Det var måske en *lidt* større nyhed at id fremviste deres nye engine ved sammen lejlighed ?



edit: doh, så kom nyheden endelig op :D
Gravatar #13 - ysangkok
12. jun. 2007 13:00
Nogle af de spil der bruger SDL ifg. Wikipedia:
* Civilization: Call to Power
* Quake 4
* Doom 3
* Unreal Tournament

Alle bruger kun SDL i Linux.
Jeg synes ikke det er "små" spil. Men de bruger vist ikke udelukkende SDL til alt deres multimedia-stuff, så det er nok forklaringen.
Gravatar #14 - dasbutt
12. jun. 2007 14:32
hmm så tror jeg at jeg vil købe c&c 3, hvis jeg altså kan spille den på min MBP den har kun 128mb grafik ram. Men den er da dual core.
Gravatar #15 - trylleklovn
12. jun. 2007 14:39
#14 Det vigtigeste er at du har et dedikeret grafikkort, samt hvor kraftigt det er (gpu+ram). F.eks. er Macbooksne (ikke pro) udelukkende notebooks og derfor har de intel onboard grafikkort, som bestemt ikke kan trække spil.
Gravatar #16 - Redeeman
12. jun. 2007 14:39
#6:
sdl er da oplagt til mange spil.... men uanset er det sgu ikke langt tid det tager at få et spil der er skrevet ordentligt, og som kører på osx, til at køre på linux.

#9:
ut2004 bruger også sdl.

jeg kan ikke se hvorfor du mener sdl skulle være primært til "små" spil, sdl er beregnet til at slappe et vindue op, give key input, og ellers lade dig enten bruge basic 2d, eller for eksempel opengl. Dette er alt rigeligt til "store" spil.
Gravatar #17 - jeppester
12. jun. 2007 15:02
Er det bare mig eller er begreberne PC og mac rimelig forældede? altså en mac er apple-computer med osx, men med windows på er det en "pc". Samtidig må man gå ud fra at en computer med linux på ikke er hverken mac eller PC.
Forstår ikke man stadig bruger ordene på den måde. Det er jo 100% styresystemet der afgører for om at spil kan køres.
Gravatar #18 - TWFH
12. jun. 2007 15:44
#17: Det er i særdeleshed også et spørgsmål om hardware; men prøv da endelig at køre Windows eller Linux på en G4 eller G5, eller OS-X på en standard bambus-PC.
Gravatar #19 - mikr
12. jun. 2007 16:08
#4 Sørgeligt med omvandrende menneskelige ordbøger som DEJ der bruger deres tid på at kontrollere at folk staver rigtigt på diverse fora's (og nej jeg retter det ikk til DIG, heller ikk selvom du spørger pænt)
Gravatar #20 - jeppester
12. jun. 2007 16:27
#18
Jeg ved skam godt at der også er tale om hardware-forskelle, men som det ser ud i dag kan både OSX (ja jeg ved godt man ikke "må"), Linux og Windows køre på både en "PC" og en "mac" da der netop er tale om samme slags hardware, det er derfor jeg mener at de to begreber efterhånden ikke er relevante at bruge mere.
Desuden kan man sagtens installere Linux på en powerpc-baseret computer, selvom det nok er ret svært at installere powerpc-versionen af osx på en såkaldt "PC".
Gravatar #21 - BluepaiN
12. jun. 2007 16:56
#2 Blizzard og dem der laver UT-spillene laver da også til MAC, og mig bekendt er Blizzard ikke ligefrem blandt de mindste ;)
Gravatar #22 - trylleklovn
12. jun. 2007 17:40
#20 PC = BIOS
Mac = EFI

Sådan. Så har jeg rettet dit indlæg ud for dig.
Gravatar #23 - fidomuh
13. jun. 2007 21:24
#22

Eh?

PC = Personal Computer.
Uanset hvordan du vender og drejer den saa er det et _MEGET_ vidt begreb.

Men ud fra det udgangspunkt er alle computere vel Macs da EFI nok bliver BIOS'ens afloeser snart?
( Vista paastaar jo at supporte det fx :) )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login