mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sjovt deres side så tydeligvis kører videre...
http://web.dsbtalk.dk/
http://web.dsbtalk.dk/
Det er simpelthen utroligt... Hvilken direktør er det lige der finde på, at lave sådan et tiltage uden at få en godkendelse af Staten ?? For satan, og det er da lige det vi mangler... Højere priser på billetter... Geezzzzz...
forstaar ikke helt hvordan dsb kan have lov til at saelge slik, mad og kioskvare, endda med rabat til deres egne kunder(more).. det maa da ogsaa vaere konkurrenceforvridende for fx 7-11?
Jeg har ikke andet at sige end /cry.
Hvem betaler mon for denne fadæse?
1: Transportministeriet?
2: Kunderne?
3: DSBs egen store kasse guldstykker nede i kælderen?
Uanset hvad, så er det kunderne eller skatteborgerne, der kommer til at betale.
Hvad er der tilbage af tragikomik, når man holder op med at grine? DSB! :-/
#6 Nu er det TogService (sjov selvmodsigelse), der sælger det, via at de har købt sig ind hos DSB. :-)
Hvem betaler mon for denne fadæse?
1: Transportministeriet?
2: Kunderne?
3: DSBs egen store kasse guldstykker nede i kælderen?
Uanset hvad, så er det kunderne eller skatteborgerne, der kommer til at betale.
Hvad er der tilbage af tragikomik, når man holder op med at grine? DSB! :-/
#6 Nu er det TogService (sjov selvmodsigelse), der sælger det, via at de har købt sig ind hos DSB. :-)
Ja lavere priser tak.. Eller er i teorien ligeglad.. Var på ferie i DK i august. Med base i Aalborg men tog lidt frem og tilbage mellem Aal og KBH.. DSB alm 404 kr og 4 time og 19 min var det vidst.. Cimber/norwegian kunne det gøres for 150 go det tog 1time ink checkin osv.. Underligt at det går af helvede til for DSB.
Det havde været sjovt hvis det ikke lige var fordi at det er os allesammen som ender med regningen. Det fedeste er at der overhovedet ikke er nogen som tager skraldet eller tager ved lære af den gigantiske brøler. Der sker absolut intet og så ellers videre til næste projekt som kan køres i sænk.
Længe leve den offentlige sektor!
Længe leve den offentlige sektor!
#6: Så vidt jeg ved er det igang med at udskifte alle kort og godt butikkerne med 7-11.
Det kan godt være at DSB får en masse statpenge kastet i hovedet, men jeg syntes ikke at Transportministeriet behøver at blande sig. Jeg tror bare det er de andre teleselskaber som Telenor, Telia og TDC, der er bange for at få en smule konkurrence.
Lad dem dog lave deres teleselskab.
Lad dem dog lave deres teleselskab.
#17
nu er DSB tilfældigvis offentligt og ikke privat. DERFOR skal de holde sig til deres branche som er at stå for togdriften. Hvis de kan lave et mobilselskab hvad er så det næste? En bilforhandler, en restaurant, en elektronik kæde? Det er altså skatteborgerne som ender med regningen når det går galt, hvilket IKKE er i orden. DSB skulle istedet se på deres priser og service istedet for. Ligesom mange kommuner skulle se på deres priser på offentlig transport som busser. Det er helt vildt. F.eks. i odense koster en busbillet 18/20 kr. for 1 vej, så tur/retur er 40 kr. for bare 4 år siden var prisen næsten det halve... Så de kan ikke komme og sige det er inflationen på 4% som har medført denne stigning...
nu er DSB tilfældigvis offentligt og ikke privat. DERFOR skal de holde sig til deres branche som er at stå for togdriften. Hvis de kan lave et mobilselskab hvad er så det næste? En bilforhandler, en restaurant, en elektronik kæde? Det er altså skatteborgerne som ender med regningen når det går galt, hvilket IKKE er i orden. DSB skulle istedet se på deres priser og service istedet for. Ligesom mange kommuner skulle se på deres priser på offentlig transport som busser. Det er helt vildt. F.eks. i odense koster en busbillet 18/20 kr. for 1 vej, så tur/retur er 40 kr. for bare 4 år siden var prisen næsten det halve... Så de kan ikke komme og sige det er inflationen på 4% som har medført denne stigning...
Sådan et fuck up, må da være en fyreseddel. Det er trist at se hvordan de bliver holdt hånden over folk jo højere de kommer op i system. Den var sku da ikke gået andre steder det der, det havde været en fyring og politi anmeldelse, ham den pågældene må da få et erstatskrav på halsen. De Dyre Stats Baner, er allerede for dyre at bruge.
MiniatureZeus (6) skrev:forstaar ikke helt hvordan dsb kan have lov til at saelge slik, mad og kioskvare, endda med rabat til deres egne kunder(more).. det maa da ogsaa vaere konkurrenceforvridende for fx 7-11?
Måtte de vel heller ikke, hvis der var kiosker inde i toget? :)
MiniatureZeus (6) skrev:forstaar ikke helt hvordan dsb kan have lov til at saelge slik, mad og kioskvare, endda med rabat til deres egne kunder(more).. det maa da ogsaa vaere konkurrenceforvridende for fx 7-11?
Der er vel næppe nogen der tager med toget for at bruge dens kiosk..
Jeg hørte nyhederne i går, og jeg hørte at DSB IKKE havde søgt om lov til at lave dette mobilselskab hos transportministeren. Derudover blev prisen for dette lille "adventure" 600.000 kroner, som blev brugt på... ?
Jeg synes det er dybt latterlig, ethvert privat selskab der gjorde noget i den stil, ville blive stillet til regning for det, f.eks. i ledelsen, men åbenbart ikke i den offentlige sektor.
Rettelse: Link til den ovenstående statement:
http://www.business.dk/tech-mobil/dsb-mobil-har-ko...
Jeg synes det er dybt latterlig, ethvert privat selskab der gjorde noget i den stil, ville blive stillet til regning for det, f.eks. i ledelsen, men åbenbart ikke i den offentlige sektor.
Rettelse: Link til den ovenstående statement:
http://www.business.dk/tech-mobil/dsb-mobil-har-ko...
Var det ikke noget med at DSB blev privatiseret? Sådan at staten kun ejede firmaet der står for skinnerne?
#37
Så hvorfor har transportministeriet lov til at blande sig sådan i hvad et privat firma gør uden videre?
Så hvorfor har transportministeriet lov til at blande sig sådan i hvad et privat firma gør uden videre?
Jeg købte mig en bil for nogle år siden, og siden da har jeg ikke benyttet offentlig transport.
#40:
Det er vel fordi det anses for at være en "public service" aktivitet og har relation til TV-/Radio-programmer? Kan du ikke præciserer yderligere hvilke sider du mener, bare lige så jeg er med?
#40:
Det er vel fordi det anses for at være en "public service" aktivitet og har relation til TV-/Radio-programmer? Kan du ikke præciserer yderligere hvilke sider du mener, bare lige så jeg er med?
'Sofus99 (43) skrev:Tænk hvor mange millioner der kunne spares hvis man også nedlagde forbud mod at DSB konstant høvlede tåbelige Harry reklamer ud i æteren.
hvordan skulle vi så vide hvem vi skal rejse med, hvis vi har masser af tid?
Ærligt talt, så kan jeg ik se meningen med DSBs reklamer.. tager man toget, ved man de er der.. tager man bilen, er man ligeglad med toget....
Svarer lidt til at der blev lavet reklamer for "køb benzin på tankstationen" betalt af den samlede branche..
#45:
Jeg kan få mit regnestykke til at ende på ca. 275,- for bilen (alt inkl. også Wunderbaum i forruden) på den strækning. Forestiller man sig at man skal tage en bus eller en cykel (som ej heller er gratis i indkøb eller vedligehold) i den ene eller begge ender af turen, så ender prisen for offentlig transport på ca. det samme som bilen. Og så er der ventetiden - hvor meget er din tid værd?
Men(!) i bilen kan jeg køre når JEG vil, jeg kan ryge hvis jeg vil, jeg kan høre musik så højt jeg lyster, jeg kan køre turen kl. 03 om morgenen/natten og jeg er ikke nødt til at sidde og høre på hende den fede smaske en Daim i ansigtet, eller høre på børnehaven der er på udflugt. Så er der hele det her med transportmuligheder af gods.
Og selv hvis det kostede mig en 50'er mere, ville jeg stadig tage bilen, for jeg er ved at være der i mit liv hvor den tid jeg har til rådighed er mere værd end de penge jeg kan spare. Selvfølgelig ville jeg da overveje muligheden, hvis togbilletten kostede halvt så meget som nu, men 'fat chance' det nogensinde kommer til at ske.
Jeg kan få mit regnestykke til at ende på ca. 275,- for bilen (alt inkl. også Wunderbaum i forruden) på den strækning. Forestiller man sig at man skal tage en bus eller en cykel (som ej heller er gratis i indkøb eller vedligehold) i den ene eller begge ender af turen, så ender prisen for offentlig transport på ca. det samme som bilen. Og så er der ventetiden - hvor meget er din tid værd?
Men(!) i bilen kan jeg køre når JEG vil, jeg kan ryge hvis jeg vil, jeg kan høre musik så højt jeg lyster, jeg kan køre turen kl. 03 om morgenen/natten og jeg er ikke nødt til at sidde og høre på hende den fede smaske en Daim i ansigtet, eller høre på børnehaven der er på udflugt. Så er der hele det her med transportmuligheder af gods.
Og selv hvis det kostede mig en 50'er mere, ville jeg stadig tage bilen, for jeg er ved at være der i mit liv hvor den tid jeg har til rådighed er mere værd end de penge jeg kan spare. Selvfølgelig ville jeg da overveje muligheden, hvis togbilletten kostede halvt så meget som nu, men 'fat chance' det nogensinde kommer til at ske.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.