mboost-dp1

DSB

DSB er nu også et mobilselskab

- Via Comon -

Med navnet DSB Talk lancerer DSB nu deres eget mobilselskab i dag, og de håber at kunne skille sig ud i mængden ved at henvende sig til blandt andet pendlere.

Det nye selskab opererer med flere forskellige abonnementer delt ind i tre kategorier: Fleksibel, fast og mobilt bredbånd. I den fleksible kategori er der to taletidsabonnementer, det ene til de der taler lidt, og det andet til de der taler meget.

I den faste kategori findes der fire forskellige abonnementer, der varierer i pris fra 149 kroner til 449 kroner. Forskellen i prisen bestemmer, hvor mange minutters taletid, sms’er og MB data man kan hente.

Den sidste kategori, mobilt bredbånd, byder på fire løsninger, hvor forskellen er mængden af data, man kan hente, inden der skal betales pr. 10 kB. En 300 MB-løsning koster 39 kr./md. og 10 GB koster 189 kr./md.

Ifølge Niklas Marschall, salgsdirektør i DSB S-tog, som ComON har talt med, vil fordelen for pendlere blive, at visse tjenester, som f.eks. sms-billetter, vil være gebyrfrit at benytte. Det vil også på visse strækninger være muligt at opspare taletidsminutter, når man går på nettet fra toget, dog maksimalt 3 minutter pr. dag, via DSB’s hotspot. Dertil kommer muligheden for at få fribiletter til koncerter og andre goder.





Gå til bund
Gravatar #51 - gnаrfsan
13. sep. 2010 12:56
EULA, nederst:
NB virker ikke i solskins- og snevejr.
Gravatar #52 - 2xmy
13. sep. 2010 13:23
Remmerboy (46) skrev:

der er altså nogle ting, giver mening ikke at tage med i beregning.
f.eks værditab.
værditab er kun reelt, hvis det er realiseret tab. hvis man ikke sælger bilen, er der ingen realiseret værditab.


haha, det var sateme da dagens griner! :)
- bedrag er noget svineri, men selvbedrag være ganske underholdende (for os andre).

el_barto (48) skrev:
Så vidt jeg kan se nævner jeg både afskrivning på bilen og slid. Men du skal da bare opfinde argumenter selv, så vinder du jo diskussionen ;)


Du nævner dem, men du tager dem jo ikke med i din udregning.
Gravatar #53 - Magten
13. sep. 2010 13:32
2xmy (52) skrev:
Du nævner dem, men du tager dem jo ikke med i din udregning.
Nu er værditab jo også ret svært at tage med i beregninger, da det er forskelligt fra bil til bil og ejer til ejer.

Forsikring og afgifter skal betales uanset om man bruger bilen over broen eller ej, så det er altså også svært at tage med i beregningerne.
Gravatar #54 - Alrekr
13. sep. 2010 14:38
Leonhard (17) skrev:
GL HF til DSB, og tak for at give folket endnu mere moralsk grund til at kører uden billet, hvorfor fanden skal vi alle sammen nu til at yde støtte til et opstartende mobilselskab når vi tager toget på arbejde?


NEJ NEJ NEJ!!! JEG VED INTET VÆRRE END FOLK, DER SNYLTER!!!!!

Og ja, det råbte jeg. Der er aldrig, ALDRIG, en acceptabel grund til at snylte. Vi skal alle betale til kollektiv trafik når vi benytter os af den. Ellers kan jeg jo også sige, at Coop skal give mig frie dagligvarer, bare fordi de har Coop Mobil?! Hold nu din kæft om at give moralsk grund, det findes ikke. Har man en moral, så betaler man for bus-/togbillet, musik, film, spil og licens!!

I øvrigt: Gangisproget.dk. Du ville have godt af at læse hvordan man staver til mejeri og benytter sig af nutids-r. Desværre virker siden først fra i morgen...

/galde

blaaoejet (50) skrev:

En anden ting der tynger DSB´s økonomi lige nu er de MEGET forsinkede IC-4 tog.
For det første er der mere vedligehold på de gamle IC-3 fordi de er mere slidte


Det er faktisk ikke IC3-togene der giver de største vedligeholdelsesomkostninger, det er MR-togene og kreaturvognene (Litra Abns-, ADns-e, EA- og ME-klasserne). De skulle være erstattet af både IC3 og IC2-tog (IC2 skulle være produceret af Ansaldobreda som en forkortet IC4, og skulle være leveret i 2006......), men IC3 kan først udskifte kreaturvognene når IC4 er helt godkendt - og jeg kan helt ærligt ikke finde ud af hvordan det går med IC2..

Desuden har DSB ikke meget ansvar i IC4-fadæsen. DSB ligger under for EU-regler, der siger, at DSB skal tage det bedste tilbud. Det bedste tilbud kom fra Ansaldobreda (desværre). Dertil skal det så alligevel siges, at DSB har så mange ingeniører ansat, der alle ville komme med en definition til kontrakten på IC4, så det blev meget svært for Ansaldobreda at bygge toget. Lidt som når der er IT-udbud fra det offentlige.
Gravatar #55 - Jakob Jakobsen
13. sep. 2010 14:42
Var enig med dig indtil dette:

Alrekr (54) skrev:
I øvrigt: Gangisproget.dk. Du ville have godt af at læse hvordan man staver til mejeri og benytter sig af nutids-r. Desværre virker siden først fra i morgen...


Tilykke, du har lige erhvervet dig en flamebait-rating.
Der findes ikke større IDIOTER end dem der skal fremhæve andres stavefejl fordi de selv har et mindreværdskompleks.
Kan du læse og forstå hans indlæg? Så siger det mere om dig end om ham, når du skal komme med sådanne indlæg.
Gravatar #56 - el_barto
14. sep. 2010 08:07
Alrekr (54) skrev:

Det er faktisk ikke IC3-togene der giver de største vedligeholdelsesomkostninger, det er MR-togene og kreaturvognene (Litra Abns-, ADns-e, EA- og ME-klasserne).


Halvdelen af EA-lok har så vidt jeg ved kørt godstog de sidste mange år hos Raillon, resten er hensat eller solgt, dog med nogle enkelte i dansk drift stadig.

Al kørsel med Bn-vogne er fra 13. august erstattet af IC4 eller de indlejede dobbeltdækkere fra Bombardier.

Så...det efterlader ME som eneste "gamle" normal-lok, MR er dog desværre stadig i live - og må trods 2 renoveringer nok betegnes som det dårligste materiel i dansk tjeneste pt.
Gravatar #57 - Cookiemann
14. sep. 2010 12:51
Hvorfor nu dette????

Hvad med bare at sætte den skide billet pris ned med 50-75 procent
Gravatar #58 - OxxY
15. sep. 2010 12:48
Seneste nye på eb.dk er at transportministeren har vendt tommelfingerenen nedaf til DSB's nye mobilselskab.
Gravatar #59 - 2xmy
15. sep. 2010 14:09
#58 Direkte link:
http://nyhederne.tv2.dk/article/33591403/?cbox2

Synes også at DSB & energiselskaberne med flere skulle holde sig til deres kerneområder.
Gravatar #60 - Alrekr
15. sep. 2010 21:07
(Dette bliver så en off-topic rating)

Jakob Jakobsen (55) skrev:
Var enig med dig indtil dette:

Alrekr (54) skrev:
I øvrigt: Gangisproget.dk. Du ville have godt af at læse hvordan man staver til mejeri og benytter sig af nutids-r. Desværre virker siden først fra i morgen...


Tilykke, du har lige erhvervet dig en flamebait-rating.
Der findes ikke større IDIOTER end dem der skal fremhæve andres stavefejl |og stavefejl i menukort| fordi de selv har et mindreværdskompleks.
Kan du læse og forstå hans indlæg? Så siger det mere om dig end om ham, når du skal komme med sådanne indlæg.


Sandt ord, sandt ord, efter jeg fiksede din kommentar ;) Jeg har nu ikke mindreværdskomplekser, jeg synes bare, at der er mange, der burde kigge på den side ;) At jeg kan læse og forstå hans indlæg siger ikke meget om hverken ham eller jeg. Du kan jo osgå stagnes frstoå dttee? Det skrevne sprog bør overholdes, dvs. synes og syntes, masser (masser af ord) og massere (at massere en på ryggen), alt burde staves efter Retskrivningsordbogen. Der er for mange af den slags fejl i det offentlige rum. DSB er en af de eneste virksomheder, der ikke laver (særligt mange) sprog- og stavefejl. At det hele skulle gå ud over Leonhard var så en dårlig beslutning, men den der kommentar om moralsk grund til at køre uden billet fik min galde til at flyde over. Uforbeholden undskyldning til Leonhard skal lyde herfra, nu jeg har tænkt lidt over det. Jeg kiggede da også mit eget indlæg igennem inden jeg skrev min gangisproget-kommentar, og fik da rettet et par fejl, bare for ikke at få smidt stavefejl tilbage i hovedet ;) (Og tak for alligevel at være enig med mig)

#56, du ved vidst mere om togene end jeg gør.. Jeg interesserede mig en del om dem for nogle år siden, og brugte også lidt tid på DSBs side om deres tog da jeg skrev mit sidste indlæg, men DSB vil vist ikke holde listen opdateret. Dertil er mange togfansider ikke specielt opdaterede, så jeg fik vist slynget noget bavl ud. Godt at der findes mere kompetente mennesker end jeg selv udi togdriften.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login