Med navnet DSB Talk lancerer DSB nu deres eget mobilselskab i dag, og de håber at kunne skille sig ud i mængden ved at henvende sig til blandt andet pendlere.
Det nye selskab opererer med flere forskellige abonnementer delt ind i tre kategorier: Fleksibel, fast og mobilt bredbånd. I den fleksible kategori er der to taletidsabonnementer, det ene til de der taler lidt, og det andet til de der taler meget.
I den faste kategori findes der fire forskellige abonnementer, der varierer i pris fra 149 kroner til 449 kroner. Forskellen i prisen bestemmer, hvor mange minutters taletid, sms’er og MB data man kan hente.
Den sidste kategori, mobilt bredbånd, byder på fire løsninger, hvor forskellen er mængden af data, man kan hente, inden der skal betales pr. 10 kB. En 300 MB-løsning koster 39 kr./md. og 10 GB koster 189 kr./md.
Ifølge Niklas Marschall, salgsdirektør i DSB S-tog, som ComON har talt med, vil fordelen for pendlere blive, at visse tjenester, som f.eks. sms-billetter, vil være gebyrfrit at benytte. Det vil også på visse strækninger være muligt at opspare taletidsminutter, når man går på nettet fra toget, dog maksimalt 3 minutter pr. dag, via DSB’s hotspot. Dertil kommer muligheden for at få fribiletter til koncerter og andre goder.