mboost-dp1

Sandia National Laboratories
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Mnc (19) skrev:No quantitative acoustic measurements were conducted due to limited resources,
Whaaaaat??? Er der ikke bare en enkelt af gutterne bag denne udvikling udstyret med en iPhone eller Android, som bare kunne hente en app, som kan vise lidt dB-måling?
25,4um er fandme noget af en præsision. Begge flader skal være blankpolerede = dyr proces. Lejet skal jo være endnu mere præcist, for at fladerne ikke kan røre hinanden. Også en dyr proces.
Ingen støv i lortet? Hvordan?
Jeg lugter en penge-hungrende-udvikler, som nok aldrig får er produkt i handlen.
Dreadnought (53) skrev:Whaaaaat??? Er der ikke bare en enkelt af gutterne bag denne udvikling udstyret med en iPhone eller Android, som bare kunne hente en app, som kan vise lidt dB-måling?
25,4um er fandme noget af en præsision. Begge flader skal være blankpolerede = dyr proces. Lejet skal jo være endnu mere præcist, for at fladerne ikke kan røre hinanden. Også en dyr proces.
Ingen støv i lortet? Hvordan?
Jeg lugter en penge-hungrende-udvikler, som nok aldrig får er produkt i handlen.
Well hvis man tænker på hvordan det fungere inde i en harddisk så er det ikke umuligt, men de er nok dyre i starten, men der vil sikkert nok også blive producere nogle discount modeller som ikke gør det hele så godt som den de har udviklet der :)
Dreadnought (53) skrev:25,4um er fandme noget af en præsision. Begge flader skal være blankpolerede = dyr proces
Hvad giver du for en harddisk i dag? Så vidt jeg husker er vi under 1 um i afvigelse på en hel plade. Selvfølgelig bliver det dyrere blæsere (jeg gav ca. $ 20 da jeg skulle skifte min egen), men teknikken findes jo.
#44:
Nej, jeg ønsker ikke at vi sænker afgiften, blot at vi omlægger den. Energirigtige biler er oftest dyrere og udvikle og producere, og det er her vores afgiftsystem fejler. El-biler og hybridbiler er dyrere end traditionelle biler drevet af benzin og dieselmotorer - Det jeg personligt foreslår er at man afskaffer den "grønne afgift" på biler og istedet indfører en samlet energiafgift, der "belønner" elselskaber som har en høj udnyttelse af grøn energi og "straffer" dem der kører i benzinbiler med højt energiforbrug - istedet for de afgifter vi har på diesel, benzin og el - Dermed er det motorens evne til at udnytte energien der kommer til at bestemme hvad din bil skal koste, eller dit oliefyr, eller din computer derhjemme.
I dag er der forskellige energirigtige løsninger (også påpeget i denne tråd) der simpelthen ikke kan betale sig - og det er i mine øjne for dårligt.
Nej, jeg ønsker ikke at vi sænker afgiften, blot at vi omlægger den. Energirigtige biler er oftest dyrere og udvikle og producere, og det er her vores afgiftsystem fejler. El-biler og hybridbiler er dyrere end traditionelle biler drevet af benzin og dieselmotorer - Det jeg personligt foreslår er at man afskaffer den "grønne afgift" på biler og istedet indfører en samlet energiafgift, der "belønner" elselskaber som har en høj udnyttelse af grøn energi og "straffer" dem der kører i benzinbiler med højt energiforbrug - istedet for de afgifter vi har på diesel, benzin og el - Dermed er det motorens evne til at udnytte energien der kommer til at bestemme hvad din bil skal koste, eller dit oliefyr, eller din computer derhjemme.
I dag er der forskellige energirigtige løsninger (også påpeget i denne tråd) der simpelthen ikke kan betale sig - og det er i mine øjne for dårligt.
Dreadnought (53) skrev:Whaaaaat??? Er der ikke bare en enkelt af gutterne bag denne udvikling udstyret med en iPhone eller Android, som bare kunne hente en app, som kan vise lidt dB-måling?
25,4um er fandme noget af en præsision. Begge flader skal være blankpolerede = dyr proces. Lejet skal jo være endnu mere præcist, for at fladerne ikke kan røre hinanden. Også en dyr proces.
Ingen støv i lortet? Hvordan?
Jeg lugter en penge-hungrende-udvikler, som nok aldrig får er produkt i handlen.
Lydmåling med en iPhone eller Android, til en videnskablig rapport?
Tror de sikker har brugt sådan en app til at måle med, men når det er i sådan et sammenhæng nævner man man lige brugte en app til at måle det med. Jeg vil tro at kravene er et lyddødt rum og en kvalitets lydmåler for at man vil nævn dB niveauer.
#67 Så længe man gør opmærksom på forholdene, og benytter samme målemetode, så kan man sagtens bruge en "uvidenskabelig" enhed som en mobiltelefon til at måle med.
Men det vil stadig være laveste fællesnævner i forsøget, så man kan lige så godt fjerne det led for at forbedre indtrykket af arbejdet.
#70
Saa du foretraekker altsaa freon koeling?
Jamen tillykke til dig.
Nej, det er det ikke.
Essensen af nyheden er, at man kan faa en bedre koeling med lavere lydniveau.
Derudover saa er det dig der skriver at du hellere vil have vandkoeling end det her, hvilket jeg spoerger ind til.
Da du snakker om "passiv" koeling til vandkoeling, saa er der ioevrigt naeppe bedre koeling end det i nyheden.
Saa du foretraekker altsaa freon koeling?
Jamen tillykke til dig.
Det er jo selve essenen af nyheden ikke....kom nu ind i kampen.
Nej, det er det ikke.
Essensen af nyheden er, at man kan faa en bedre koeling med lavere lydniveau.
Derudover saa er det dig der skriver at du hellere vil have vandkoeling end det her, hvilket jeg spoerger ind til.
Da du snakker om "passiv" koeling til vandkoeling, saa er der ioevrigt naeppe bedre koeling end det i nyheden.
fidomuh (75) skrev:#74
... Og den er sjovt nok kun bedre, fordi lydniveauet er lavere end ved "normale" koelere.
Praecis som jeg skrev.
Den er ikke bedre end de andre pga. lydniveauet - artiklen nævner slet ikke hvor mange dB!..
Den er bedre fordi at den køler bedre med et mindre energiforbrug...
#78
Nejda, det naevnes slet ikke.
Og det er har da ABSOLUT ingen relevans ifht. naeste paragraf:
Saa igen. Pointen er, at blaeseren skal vaere bedre paa flere punkter end "bedre koeling til lavere stroemforbrug".
Hvis den larmer helt vildt, fx, er den 99,9% ubrugelig i alle private henseender.
#80
Tillykke. Du har ikke fattet en meter.
De bevægelige finner er designet aerodynamisk og reducerer laget med 10 gange, hvilket markant øger udvekslingen af varme fra finnerne til luften. Samtidigt gør designet køleren meget lydsvag.
Nejda, det naevnes slet ikke.
Og det er har da ABSOLUT ingen relevans ifht. naeste paragraf:
Køleren har fået navnet "Sandia Cooler", men kaldes også “Air Bearing Heat Exchanger", og har ifølge Koplow muligheden for at blive anvendt i en lang række situationer, hvor der er behov for køling, blandt andet i computere. Således vurderer han, at den har mulighed for at spare op til 7 % af det samlede elforbrug i USA.
Saa igen. Pointen er, at blaeseren skal vaere bedre paa flere punkter end "bedre koeling til lavere stroemforbrug".
Hvis den larmer helt vildt, fx, er den 99,9% ubrugelig i alle private henseender.
#80
Tillykke. Du har ikke fattet en meter.
#82
Jeg, har ikke fattet en meter?
Har du overhovedet åbnet kilden, inden du kæftede op (eller efter, for den sags skyld)?
Kilden siger ordret;
Tror du så selv, at det var mega vigtigt for dem, at den var lydsvag?
At den er lydsvag er et biprodukt, omend et positivt et.
Den forbedrede køler, *drum roll*, køler bedre!
Jeg, har ikke fattet en meter?
Har du overhovedet åbnet kilden, inden du kæftede op (eller efter, for den sags skyld)?
Kilden siger ordret;
No quantitative acoustic measurements were conducted due to limited resources
Tror du så selv, at det var mega vigtigt for dem, at den var lydsvag?
At den er lydsvag er et biprodukt, omend et positivt et.
Den forbedrede køler, *drum roll*, køler bedre!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.