mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
ICH6'en kan max håndtere 20 PCI-E moduler.... lidt en skam når nVidia nu har været så rare at gøre det muligt for os at bruge 32 o.O
Uhh, det kunne jeg godt tænke mig at game Monkey Island 1, 2 og 3 på! ... eller noget
Nu er jeg ikke lige den vilde bruger af vilde grafikkort. Jeg tror ikke engang jeg belaster mit TNT2 kort. Men det er da fedt at man kan smide dem sammen som ét, men kunne en rigtig geek så også smide 3 eller 4 sammen?
Nu er jeg ikke lige den vilde bruger af vilde grafikkort. Jeg tror ikke engang jeg belaster mit TNT2 kort. Men det er da fedt at man kan smide dem sammen som ét, men kunne en rigtig geek så også smide 3 eller 4 sammen?
Det er jo rart til spiludviklerne, men nok ikke for så mange andre. Jeg er sikker på det vil være gavnligt under udviklingen af Unreal 3 enginen:
http://unrealtechnology.com/html/technology/ue30.s...
http://unrealtechnology.com/html/technology/ue30.s...
#7 Meget nice som du lige fik det skiftet væk fra et arrogant "Old news?" :D
Anyways der er forskel, i Alienware's metode så tager hver halvdel sig så af skærmbilledet. I Nvidia's tilfælde der har de de en chip der står og balancerer arbejdet.
Hvilket også var lidt derfor jeg sagde i Alienware nyheden at de nok skulle have taget på vertikale linie istedet, da der måske nok var mindre arbejde til toppen end til bunden.
Hvilket Nvidia så løser ved at bruge en chip til at distributere arbejdet.
Og det kan måske sørge for at hvis et kort brænder af så får det ene kort bare automatisk alt workloadet. Dvs at skærmbilledet ikke bliver halveret af at fx et kort brænder(Det er dog kun ren spekulation).
Samtidig så forventes der også op til 90% ekstra performance ved deres metode, og kan ikke lige huske hvor performance niveauet ville stige med alienwares metode.
Anyways der er forskel, i Alienware's metode så tager hver halvdel sig så af skærmbilledet. I Nvidia's tilfælde der har de de en chip der står og balancerer arbejdet.
Hvilket også var lidt derfor jeg sagde i Alienware nyheden at de nok skulle have taget på vertikale linie istedet, da der måske nok var mindre arbejde til toppen end til bunden.
Hvilket Nvidia så løser ved at bruge en chip til at distributere arbejdet.
Og det kan måske sørge for at hvis et kort brænder af så får det ene kort bare automatisk alt workloadet. Dvs at skærmbilledet ikke bliver halveret af at fx et kort brænder(Det er dog kun ren spekulation).
Samtidig så forventes der også op til 90% ekstra performance ved deres metode, og kan ikke lige huske hvor performance niveauet ville stige med alienwares metode.
#11 Så vidt jeg ved ville Nvidia ellers lave noget de kaldte "PCI-Express 20x". Ligesom AGP 16x til deres geforce kort.
Men det er vel ikke fordi det er umuligt at have 2x16x PCI Express. Især ikke hvis det er meningen den der SLI ting skal ind på markedet. Men ville dog stadigvæk forholde en vis skeptisme i forhold til The Inq.
Men det er vel ikke fordi det er umuligt at have 2x16x PCI Express. Især ikke hvis det er meningen den der SLI ting skal ind på markedet. Men ville dog stadigvæk forholde en vis skeptisme i forhold til The Inq.
Hmm... Var det nu ikke noget med at det kort slugte en fandens masse strøm? gange 2? BAM! :D
Kunne nu være ret cool alligevel... Sikker på at quake 1 ville køre som en drøm... i Int32.MaxValue x Int32.MaxValue opløsning... BAM!
Kunne nu være ret cool alligevel... Sikker på at quake 1 ville køre som en drøm... i Int32.MaxValue x Int32.MaxValue opløsning... BAM!
#13, jo over 100W vidst, hvis det så kombineres med en P4 så er vi så oppe over 300W inden der overhovedet er tænkt bundkort, diske, skærm, tab i strømforsyningen osv.
På den anden side skal der vel findes en eller anden undskyldning for at holde folk der bygger kraftværker beskæftiget:)
På den anden side skal der vel findes en eller anden undskyldning for at holde folk der bygger kraftværker beskæftiget:)
#8
Samtlige af ATI's Radeon series har understøttet en lignede metode. De har bare ikke forsøgt sig med det ud over teststadiet siden Rage Fury MAXX.
Jeg har ikke læst om alienwares løsning men jeg tror du har misforstået noget. Det giver ringe mening at rendere halvdelen af skærmbilledet på et kort og halvdelen på et andet. Det er ikke ret smart hvis man har lidt styr på hvordan grafik renderes.Hvis ikke der deles om arbejdet (som f.eks en chip beregner den ene havldel af PS effekterne i en scene, og den anden chip beregner den anden halvdel), så kunne jeg godt forstille mig en situation hvor hver kort skiftedes til at rendere et billede. Det giver langt mere mening end at hvert kort rendere halvdelen af skærmen.
Synes heller ikke argumentet om at "Jaa halvdelen af skærmbilledet forsvandt ikke da mit kort brændte af" er nogt særlig godt argument for ikke at bruge den løsning som du mener alienware bruger. Hvis ens ene grafikkort dør, er det sidste man gider at bekymre sig om hvorvidt man bliver nakket i Doom3 fordi man ikke kan se halvdelen af skærmen. Tror faktisk jeg ville være pænt meget mere ked af mit 4000+ kroners grafikkort. Desuden er det jo nok ikke noget man regner med sker særligt ofte.
Samtlige af ATI's Radeon series har understøttet en lignede metode. De har bare ikke forsøgt sig med det ud over teststadiet siden Rage Fury MAXX.
Jeg har ikke læst om alienwares løsning men jeg tror du har misforstået noget. Det giver ringe mening at rendere halvdelen af skærmbilledet på et kort og halvdelen på et andet. Det er ikke ret smart hvis man har lidt styr på hvordan grafik renderes.Hvis ikke der deles om arbejdet (som f.eks en chip beregner den ene havldel af PS effekterne i en scene, og den anden chip beregner den anden halvdel), så kunne jeg godt forstille mig en situation hvor hver kort skiftedes til at rendere et billede. Det giver langt mere mening end at hvert kort rendere halvdelen af skærmen.
Synes heller ikke argumentet om at "Jaa halvdelen af skærmbilledet forsvandt ikke da mit kort brændte af" er nogt særlig godt argument for ikke at bruge den løsning som du mener alienware bruger. Hvis ens ene grafikkort dør, er det sidste man gider at bekymre sig om hvorvidt man bliver nakket i Doom3 fordi man ikke kan se halvdelen af skærmen. Tror faktisk jeg ville være pænt meget mere ked af mit 4000+ kroners grafikkort. Desuden er det jo nok ikke noget man regner med sker særligt ofte.
apples nye 30" TFT skærm kræver det nye nvidia kort, hvor hver kort renderer ½ af billedet (vandret), on scene demonstration i keynoten fra WWDC2k4 http://stream.apple.akadns.net/
FED skærm btw :)
(2560x1600 native resolution)
(som jeg ser det ikke dual nvidia kort, men dual dvi indgange til skærmen, hvor hver halvdel har sin egen dvi indgang)
FED skærm btw :)
(2560x1600 native resolution)
(som jeg ser det ikke dual nvidia kort, men dual dvi indgange til skærmen, hvor hver halvdel har sin egen dvi indgang)
Nu hvor jeg lige tænker over det, så går DVI-standarden vist kun op til 1600x1200, så det kan faktisk godt passe at man skal bruge bege DVI-udgange til en enkelt skærm... Det virker bare lidt usmart.
Hvorfor går folk altid op i hvor meget strøm der bliver brugt....køb jer et bibbib spil og en pakke billige AA batterier.
#16.
jeg er ikke den store grafikhaj, men jeg mener nu at kunne regne ud, at det du foreslår ikke vil give nogen hastighedsforøgelse overhovedet!!
Hvis man sætter 2 grafikkort i, med samme hastighed og lader dem rendere 1 billede skiftesvis, så er det da det samme, som at rendere med det ene kort. Hvis det ene skal vente på at det andet er færdig, så er der da ingen hastighedsforøgelse!?!!
Noget helt andet er, at jeg tror det bliver for dyrt for os helt almindelig g33ks, som bare spiller lidt engang imellem.
jeg er ikke den store grafikhaj, men jeg mener nu at kunne regne ud, at det du foreslår ikke vil give nogen hastighedsforøgelse overhovedet!!
Hvis man sætter 2 grafikkort i, med samme hastighed og lader dem rendere 1 billede skiftesvis, så er det da det samme, som at rendere med det ene kort. Hvis det ene skal vente på at det andet er færdig, så er der da ingen hastighedsforøgelse!?!!
Noget helt andet er, at jeg tror det bliver for dyrt for os helt almindelig g33ks, som bare spiller lidt engang imellem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.