mboost-dp1

Linux
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Donkeys can FLY!
Damn da!
Jeg ser frem til en masse spil der nemmere og hurtigere kan portes til Linux nu, fremfor at man skal nosse rundt i at omkode til eks. eks. OpenGL.
Mange applikationer af grafisk og lydmæssig karakter vil vel egentlig også kunne drage nytte af det?
Damn da!
Jeg ser frem til en masse spil der nemmere og hurtigere kan portes til Linux nu, fremfor at man skal nosse rundt i at omkode til eks. eks. OpenGL.
Mange applikationer af grafisk og lydmæssig karakter vil vel egentlig også kunne drage nytte af det?
VMWare er seje. Mon dette trækker kommer med opkøbet af SUSE?
Håber at der sker mere på denne front, så linux kan få glæde af de masse spil som findes til windows. Det er en af få ting som holder mig tilbage. Kommer spil til at virke 100% med linux så varer det ikke længe til hele skiftet sker.
Utorrent er jo også ved at blive kodet til linux native, samt en 64-bit flash player. Nøj der sker meget for tiden.
Håber at der sker mere på denne front, så linux kan få glæde af de masse spil som findes til windows. Det er en af få ting som holder mig tilbage. Kommer spil til at virke 100% med linux så varer det ikke længe til hele skiftet sker.
Utorrent er jo også ved at blive kodet til linux native, samt en 64-bit flash player. Nøj der sker meget for tiden.
Damn man der sker meget på linux fronten!
Det eneste der holder mig tilbage fra linux ER faktisk det at man ikke kan game deri.
Men hvor langt er man fra at kunne game alle spil i linux med dette? Jeg tænker på hvor stor en opgave det egentlig er at portere spil over til linux når man nu ikke længere behøver at lave direct3d om til opengl ?
Det eneste der holder mig tilbage fra linux ER faktisk det at man ikke kan game deri.
Men hvor langt er man fra at kunne game alle spil i linux med dette? Jeg tænker på hvor stor en opgave det egentlig er at portere spil over til linux når man nu ikke længere behøver at lave direct3d om til opengl ?
#13 64-bit flashplayer.. Er den ikke ude som åben beta allerede?
#14 Det burde ikke kræve voldsomt meget. Mange helt nye spil kan idag spilles fint på linux, fx Starcraft II, og det sker efterhånden oftere at selv fps spil virker.
Hvis ikke DirectX ligger som stenen på vejen, så kan jeg ikke se hvorfor producenterne ikke skulle gøre det.
#14 Det burde ikke kræve voldsomt meget. Mange helt nye spil kan idag spilles fint på linux, fx Starcraft II, og det sker efterhånden oftere at selv fps spil virker.
Hvis ikke DirectX ligger som stenen på vejen, så kan jeg ikke se hvorfor producenterne ikke skulle gøre det.
f-style (13) skrev:VMWare er seje. Mon dette trækker kommer med opkøbet af SUSE?
Jeg tror ikke det er VMware der står bag. Eller jo, de står bag Gallium3D der har gjort implementering mulig, men selve state trackeren er så vidt jeg kan forstå udviklet af en frivillig:
Kilden skrev:VMware previously was working on a Direct3D state tracker and it was not going to be open-source and primarily targeted for Gallium3D on Windows, but this is different and is open-source thanks to its development by a community members.
Den kræver bare stadig, i modsætning til Wine at resten af koden portes til linux. En umidlbar fed ting vil være hvis Wine folkene laver direkte understøttelse af DirectX i gennem Gallium3D. Eller hvis VMWare folkene laver DirectX understørrelse direkte i VMWare, så spil kører ved samme framerate som hvis de kørte native. Uhh, jeg glæder mig ;-)
det der så mangler er resten.
at linux med dette kan forstå D3d11 er trodsalt ikke ensbetydende med at linux kan forstå hele spillet/programmet.
det er dog helt klart et stor skridt i den rigtige retning der ultimativt kan munde ud i at linux native kan ræse windows baserede programmer/spil
tages denne teknologi og blandes sammen med fx unifiedkernel projectet så er vi ved at være der hvor det bliver rigtig spændende
unifiedkernel
at linux med dette kan forstå D3d11 er trodsalt ikke ensbetydende med at linux kan forstå hele spillet/programmet.
det er dog helt klart et stor skridt i den rigtige retning der ultimativt kan munde ud i at linux native kan ræse windows baserede programmer/spil
tages denne teknologi og blandes sammen med fx unifiedkernel projectet så er vi ved at være der hvor det bliver rigtig spændende
unifiedkernel
Hvis MacOSX er baseret på UNIX, er det så ikke muligt at dette også kan ske på Mac-fronten? (Hvis vi antager at der ikke er en masse bureaukrati der står i vejen for det / konkurrencehæmmende copyright elskere)
Ang. Steam til Linux, så håber jeg da at det ændre mere ved Linux gaming end Steam til Mac har gjort på den front. Der er stadig kun 100 spil, hvor mange af dem er nogle komplet retarderede udgivelser, plus at nye spiludviklere stadig ikke lave spil til Mac (med meget får undtagelser, tak Blizzard <3 )
Alt dette giver potentiale for Linux/Mac til at blive mere almindeligt... Men jeg tror der skal en markedsandel på 25%+ (for hver af de 2 underdogs) før spiludviklere konsekvent laver til alle 3 platforme.
Hvis det er tilfældet at Linux får mere succes til gaming end Mac, og måske endda matcher Windows', så er det jo bare at Boot-camp'e med Ubuntu.
Synes bare det er tamt at betale 1000kr for at kunne boot camp'e til Windows for at kunne spille en håndfuld spil.
Frem med linux!
Ang. Steam til Linux, så håber jeg da at det ændre mere ved Linux gaming end Steam til Mac har gjort på den front. Der er stadig kun 100 spil, hvor mange af dem er nogle komplet retarderede udgivelser, plus at nye spiludviklere stadig ikke lave spil til Mac (med meget får undtagelser, tak Blizzard <3 )
Alt dette giver potentiale for Linux/Mac til at blive mere almindeligt... Men jeg tror der skal en markedsandel på 25%+ (for hver af de 2 underdogs) før spiludviklere konsekvent laver til alle 3 platforme.
Hvis det er tilfældet at Linux får mere succes til gaming end Mac, og måske endda matcher Windows', så er det jo bare at Boot-camp'e med Ubuntu.
Synes bare det er tamt at betale 1000kr for at kunne boot camp'e til Windows for at kunne spille en håndfuld spil.
Frem med linux!
lol at folk herinde whiner over om de ka forstå mit dansk eller ej
native: The amount of improvement will depend on many factors - including available bandwidth and code efficiency. In this context, native refers to whether one core is independent of its neighbors.
så andet ord for native og bedste oversættelse ville nok være uafhængigt (af windows / wine / andet hack) -.-
oh well :) .. ontopic: lyder fandme godt er nok også eneste grund tilbage til jeg ik køre linux på min workstation her me likes fps ...
native: The amount of improvement will depend on many factors - including available bandwidth and code efficiency. In this context, native refers to whether one core is independent of its neighbors.
så andet ord for native og bedste oversættelse ville nok være uafhængigt (af windows / wine / andet hack) -.-
oh well :) .. ontopic: lyder fandme godt er nok også eneste grund tilbage til jeg ik køre linux på min workstation her me likes fps ...
#31 Troll? Fordi man foretrækker Linux til alt andet end spil?
Windcape (38) skrev:Så kan man jo stadigvæk godt bruge Windows ;-)
Er du ikke rar og udvide min horisont.......hvordan afvikler jeg linux programmer under windows (udover gennen en virtuel maskine)?
nold-i-spolen (40) skrev:Er du ikke rar og udvide min horisont.......hvordan afvikler jeg linux programmer under windows (udover gennen en virtuel maskine)?
Endnu engang er tavs guld. Han skal bare trolle, ikke andet.
Windcape (43) skrev:Det er jo rart du viser hvor lidt du ved om POSIX :-) Hvornår går du selv 100% over til at bruge et hippie OS?
Windcape (45) skrev:Knock yourself our bro
http://en.wikipedia.org/wiki/POSIX#POSIX_for_Windo...
POSIX er en glimrende standard.
Men det er ikke så nemt at lave større programmer som kan køre på ethvert POSIX system.
Folk har det med at bruge programmer som bruger GUI, database etc..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.