mboost-dp1

Linux
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Windcape (47) skrev:#46
Og det skulle komme fra dig, som aldrig nogensinde har underbygget et argument, og ikke laver andet end at poste konspirationsteorier :p
Vi har tit diskuteret MSes monopolminsbrug. Er det en konspirationsteorier at MS har udnyttet deres position og er blevet dømt for det?
Jeps. Og derfor er det også urealitisk at et DirectX spil vil blive naturligt understøttet, da der er mange flere faktorer der spiller ind.arne_v (50) skrev:Windcape (45) skrev:Knock yourself our bro
http://en.wikipedia.org/wiki/POSIX#POSIX_for_Windo...
POSIX er en glimrende standard.
Men det er ikke så nemt at lave større programmer som kan køre på ethvert POSIX system.
Folk har det med at bruge programmer som bruger GUI, database etc..
Ligesom at alle Linux programmer heller ikke virker på alle Unix platforme.
Men det ved JEG godt. Det er mere typisk for Linux brugerne, som endnu ikke har opdaget at det er meget få af deres 2010 værktøjer som er 100 kompatible.
Alternativet er jo at porte, og rekompilere til den platform man nu vil køre koden på. Og det kan man så også gøre til Windows, hvis man har lyst.
Windcape (52) skrev:Men det ved JEG godt. Det er mere typisk for Linux brugerne, som endnu ikke har opdaget at det er meget få af deres 2010 værktøjer som er 100 kompatible.
Nonsens. De fleste Linux-brugere har langt større teknisk indsigt i Linux end dig. F.eks. tror de ikke at brugerfladen ser ud som da du prøvede en tidlig version af Red Hat engang for ~10 år siden, eller at Wine er en emulator, osv. osv.
Windcape (52) skrev:Alternativet er jo at porte, og rekompilere til den platform man nu vil køre koden på.
Det er lige præcis hvad det er, og denne state tracker kan snildt bruges som del af en porterings-strategi for, eksempelvis, et spil hvor man så finder POSIX- eller Linux-erstatninger til enkelte kald på almindelig vis, men hvor en stor del af den grafiske kode kan overføres stort set uændret ved at benytte nærværende state tracker. Det gør det langt mindre skræmmende for en udvikler at portere sit spil til Linux, da det er den grafiske kode der volder ~90% af problemerne.
Anders Feder (53) skrev:eller at Wine er en emulator
Nu er Wine en emulator. Bare en OS emulator ikke en computer emulator.
Anders Feder (53) skrev:Det gør det langt mindre skræmmende for en udvikler at portere sit spil til Linux, da det er den grafiske kode der volder ~90% af problemerne.
90% som i 89-91% eller som i >1/2?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.