mboost-dp1

DIBS A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det lyder godt nok ikke særligt gennemtænkt.
Ét er at skifte hostingcenter midt om dagen, noget andet er at lamme netbetaling her op til jul.
Det er desværre ikke muligt at vide hvad der ligger til grund for at skiftet skulle ske netop nu, men det må godt nok have været en god grund - man skulle tro at en virksomhed som DIBS ellers ville gøre hvad som helst, for at kunne udskyde dette til januar - der er trods alt flere butikker, der tjener 80-90% af deres omsætning i forbindelse med julesalget, og det gør altså ret ondt, når betalingen er nede så længe!
Ét er at skifte hostingcenter midt om dagen, noget andet er at lamme netbetaling her op til jul.
Det er desværre ikke muligt at vide hvad der ligger til grund for at skiftet skulle ske netop nu, men det må godt nok have været en god grund - man skulle tro at en virksomhed som DIBS ellers ville gøre hvad som helst, for at kunne udskyde dette til januar - der er trods alt flere butikker, der tjener 80-90% af deres omsætning i forbindelse med julesalget, og det gør altså ret ondt, når betalingen er nede så længe!
GetMore var også ramt i fredags ...
Men det midstede de dog ikke mig som kunde af, de havde den (de) harddiske jeg skulle bruge til firmaet - så det blev købt der :)
De var iøvrigt super fine da jeg ringede til dem for at høre om ordren var gået igennem (betalinten så ud til at være fejlet, uden at det var direkte tydeligt - kun fordi man er nørd man lagde mærke til det).
Maintenance i primetime - dælme da uheldigt! Der er enten nogle teknikere som ikke er deres løn værdig, eller en projektleder som skal være mindre ihærdig!
Men det midstede de dog ikke mig som kunde af, de havde den (de) harddiske jeg skulle bruge til firmaet - så det blev købt der :)
De var iøvrigt super fine da jeg ringede til dem for at høre om ordren var gået igennem (betalinten så ud til at være fejlet, uden at det var direkte tydeligt - kun fordi man er nørd man lagde mærke til det).
Maintenance i primetime - dælme da uheldigt! Der er enten nogle teknikere som ikke er deres løn værdig, eller en projektleder som skal være mindre ihærdig!
Blandt de ramte kunder finder man DSB, SmartGuy og Billetlugen.
Og alle vores webshop kunder tak.
Og det værste var at hvis man endelig kom igennem til DIBS support, sagde de at alt kørte som det skulle, selvom jeg tydeligt kunne se transaktioner der ikke svarede tilbage fra DIBS.
Jeg kan ikke give dig noget definitivt svar, men her er i hvert fald et hint: http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=dibs.dk4 skrev:Ærgeligt man ikke får at vide hvorfor de flyttede og hvorfra/hvortil.
#9 De skal selvfølgelig have styr på deres systemer. Men hvis de ellers får rettet op på deres fejl uden gentagelser hurtigst muligt, så vurderer jeg de ikke vil tabe så mange kunder på det. DIBS har traditionelt været ret stabile igennem tiden og så har de åbentbart været lidt uheldige her på det seneste. Måske der er en teknikker eller to der lige burde udskiftes på holdet...
#10 Så var du da heldigere end os. De første to gange blev telefonen bare taget og lagt på med det samme. Tredje gang kom vi så igennem og der indrømmede de, at de havde tekniske problemer.
Der står i øvrigt i Børsen i dag, at de er parate til at tage et økonomisk ansvar for de kunder der har tabt penge på deres nedetid. Ja dét kan hurtigt blive ret dyrt for dem, hvis de virkelig mener det, når erstatningskravene kommer frem.
#10 Så var du da heldigere end os. De første to gange blev telefonen bare taget og lagt på med det samme. Tredje gang kom vi så igennem og der indrømmede de, at de havde tekniske problemer.
Der står i øvrigt i Børsen i dag, at de er parate til at tage et økonomisk ansvar for de kunder der har tabt penge på deres nedetid. Ja dét kan hurtigt blive ret dyrt for dem, hvis de virkelig mener det, når erstatningskravene kommer frem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.