mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvad sker der for den kilde side! - Fucking reklame fælde! :(
Droppede helt at læse kilden.. - Og nej ikke kritik at forfatteren eller newz.dk..
Er der nogle der gider oversætte ordet ansvarlighed til 117 forskellige sprog til de to firmaer? - og så lige en extra gang til Sony..
Sørgeligt..
Droppede helt at læse kilden.. - Og nej ikke kritik at forfatteren eller newz.dk..
Er der nogle der gider oversætte ordet ansvarlighed til 117 forskellige sprog til de to firmaer? - og så lige en extra gang til Sony..
Sørgeligt..
Det er kommet frem, at Sony og Dell har kendt til problemet med de Lithium-Ion batterier, der i den seneste tid er overophedet eller sågar sprunget i luften i lang tid.
Hrmmm... sjov formulering, en eksplosion er forholdsvis "øjeblikkelig", vil nødig være personen der er vidne til et batteri der springer i luften over lang tid ;-)
Under alt kritik, men hvor der er penge at tjene, er folk ofte nogle svin.
Sådan forholdsvis offtopic: Antipsykotisk medicin, der meget ofte er skyld i ufrivillige spasmer, trækninger i ansigtet og andre fysiske "skavanker" (permanente som midlertidige) bliver stadig brugt. Bivirkningeren er uforudsigelige hvad angår varighed og alvorsgrad, men alligevel pumpes folk fulde af det.
Sådan forholdsvis offtopic: Antipsykotisk medicin, der meget ofte er skyld i ufrivillige spasmer, trækninger i ansigtet og andre fysiske "skavanker" (permanente som midlertidige) bliver stadig brugt. Bivirkningeren er uforudsigelige hvad angår varighed og alvorsgrad, men alligevel pumpes folk fulde af det.
#5
Generelt så skulle produkter ikke udgives, hvis der kan opstå problemer med dem. Og nu opstod problemt jo, i det her tilfælde.
Det er en underlig holdning: "Det kan sgu godt være, at det her er fyldt med bakterier og væksthormoner, men vi er ikke sikre, så vi håber og tror på det bedste" eller "Måske indeholder 17 procent af de her sutter nitroglycerin, barberblade og søm, men kun måske, så vi sender dem på gade og håber på det bedste, for ellers koster det ekstra penge" (sidste eksempel en smule overdrevet måske) - og det er den vamle holdning "Vi håber og tror på det bedste" jeg ikke kan klare. De har sgu et ansvar overfor forbrugerne, der essentielt er producenternes "levebrød".
Generelt så skulle produkter ikke udgives, hvis der kan opstå problemer med dem. Og nu opstod problemt jo, i det her tilfælde.
Det er en underlig holdning: "Det kan sgu godt være, at det her er fyldt med bakterier og væksthormoner, men vi er ikke sikre, så vi håber og tror på det bedste" eller "Måske indeholder 17 procent af de her sutter nitroglycerin, barberblade og søm, men kun måske, så vi sender dem på gade og håber på det bedste, for ellers koster det ekstra penge" (sidste eksempel en smule overdrevet måske) - og det er den vamle holdning "Vi håber og tror på det bedste" jeg ikke kan klare. De har sgu et ansvar overfor forbrugerne, der essentielt er producenternes "levebrød".
#6
Helt ærligt, find bare ET firma som er 100% sikker på at ALT de sender på markedet er i 100% super duper sikker tilstand og vil aldrig kunne gå i stykke, skade folk, eller være usunde.
Det er ren utopi at tro man kan lave det perfekte produkt.
Ud fra din ide, skulle selv mennesket jo ikke 'udgives'.
Så lad os lige holde os til de reelt mulige ting.
Helt ærligt, find bare ET firma som er 100% sikker på at ALT de sender på markedet er i 100% super duper sikker tilstand og vil aldrig kunne gå i stykke, skade folk, eller være usunde.
Det er ren utopi at tro man kan lave det perfekte produkt.
Ud fra din ide, skulle selv mennesket jo ikke 'udgives'.
Så lad os lige holde os til de reelt mulige ting.
#8 Synes problemet her er, at de har været klar over det.
Og ja, jeg synes man skal kunne købe ting, uden at tænke "Brænder det i morgen, eller i nat, eller er jeg heldig"?
JA, selvfølgelig går ting i stykker, andre gange er underleverandøres produkter skadet, så de brænder eller andet - men så må de jo sige det, så snart de bliver opmærksomme, i stedet for at sidde med deres lommeregnere og vente.
Og ja, jeg synes man skal kunne købe ting, uden at tænke "Brænder det i morgen, eller i nat, eller er jeg heldig"?
JA, selvfølgelig går ting i stykker, andre gange er underleverandøres produkter skadet, så de brænder eller andet - men så må de jo sige det, så snart de bliver opmærksomme, i stedet for at sidde med deres lommeregnere og vente.
Det er en simpel beregning.
1. Hvad koster det at trække produktet tilbage.
2. Hvad er den procentvise fejlmængde og hvad er det gennemsnitlige erstatningskrav.
Det der er billigst, er det firmaet gør. I de fleste tilfælde tror jeg faktisk det er erstatningskravet, der er billigst.
I dette tilfælde er der så kommet så meget negativ media omtale, at der er andre faktore, som gøre at tilbagetrækning er det billigste.
(Ideen er taget fra en eller anden film, men det gør det ikke mindre rigtig)
1. Hvad koster det at trække produktet tilbage.
2. Hvad er den procentvise fejlmængde og hvad er det gennemsnitlige erstatningskrav.
Det der er billigst, er det firmaet gør. I de fleste tilfælde tror jeg faktisk det er erstatningskravet, der er billigst.
I dette tilfælde er der så kommet så meget negativ media omtale, at der er andre faktore, som gøre at tilbagetrækning er det billigste.
(Ideen er taget fra en eller anden film, men det gør det ikke mindre rigtig)
#8 Disky
Det er da noget fis du siger.
Forskellen ligger i om du er bevidst om produktets defekter eller ej?
Er du bevidst om det, men gør ikke noget ved det så er det direkte uansvarligt.
Hvis du ikke tester og dermed ikke er bevidst om det, så skal du oplyse dine potentielle købere om det - det kaldes ansvarlighed
Så længe du giver køber et valg så er det da ganske fint. Som du selv beskriver så er det yderst besværligt at lave noget til perfection. Men oplyser man folk om deres muligheder og konsekvensen af dem så er det jo folks eget valg.
Og det er ikke tilfældet her.
Dell og Sony har bevidst ført folk bag lyset og har endvidere udsat en helt del mennesker for en unødig potentiel risiko og det burde de straffes for.
Det er da noget fis du siger.
Forskellen ligger i om du er bevidst om produktets defekter eller ej?
Er du bevidst om det, men gør ikke noget ved det så er det direkte uansvarligt.
Hvis du ikke tester og dermed ikke er bevidst om det, så skal du oplyse dine potentielle købere om det - det kaldes ansvarlighed
Så længe du giver køber et valg så er det da ganske fint. Som du selv beskriver så er det yderst besværligt at lave noget til perfection. Men oplyser man folk om deres muligheder og konsekvensen af dem så er det jo folks eget valg.
Og det er ikke tilfældet her.
Dell og Sony har bevidst ført folk bag lyset og har endvidere udsat en helt del mennesker for en unødig potentiel risiko og det burde de straffes for.
Jeg har købt et Dell batteri for lidt over et år siden. Har først taget det i brug nu og nu viser det sig at det bliver meget varmt (80+ C) og lugter varmt. Jeg tør ikke bruge det
mere fordi jeg er bange for at det skal gå ild i det.
Jeg har kontaktet Dell, og de vil ikke gøre noget da der ikke er garanti på batteriet. Kan de frasige sig ansvaret på et batteri som ellers fungerer ok. Det er jo farligt. Hvad skal jeg gøre?
mere fordi jeg er bange for at det skal gå ild i det.
Jeg har kontaktet Dell, og de vil ikke gøre noget da der ikke er garanti på batteriet. Kan de frasige sig ansvaret på et batteri som ellers fungerer ok. Det er jo farligt. Hvad skal jeg gøre?
#17 Atomizer
Såfremt Dell ikke vil gøre noget så kan følgende trin udføres:
1: Gem din data et sikkert sted
2: Isæt batteriet
3: Tænd video kamera med focus på bærbar med batteri
4: tænd bærbar, vent til det futter af.
5: smid video på nettet og lad masserne klare det for dig.
NB: Tag god højde for eventuel brandfare i området du vælger at opsætte ovenstående opstilling i.
Såfremt Dell ikke vil gøre noget så kan følgende trin udføres:
1: Gem din data et sikkert sted
2: Isæt batteriet
3: Tænd video kamera med focus på bærbar med batteri
4: tænd bærbar, vent til det futter af.
5: smid video på nettet og lad masserne klare det for dig.
NB: Tag god højde for eventuel brandfare i området du vælger at opsætte ovenstående opstilling i.
#17 som hovedregl har du to års klageret, men du skal bevise at fejlen var der på købstidspunktet. Jeg ville prøve at se lidt på loven, snakke med dem igen, og derefter gå til forbrugerklagenævnet. Hvis batteriet ellers fungerer, kan det selvfølgelig være lidt svært, men kan du bevise at det ikke er normal "operating temperature", så vil jeg mene, at de skal give dig et nyt. Set i lyset af, at de har tilbagekaldt batterier, burde du stå ok. Ellers, ring til forbrugerstyrelsen.
Eventuelt kan du anmelde produktet som farligt til sikkerhedsstyrelsen på 33 73 20 00. Ja der er en del muligheder som forbruger.
edit:
#18s forslag er heller ikke helt tosset. Men gem dine samataler(hvis du kan optage dem)/korrespondence med dell.
Eventuelt kan du anmelde produktet som farligt til sikkerhedsstyrelsen på 33 73 20 00. Ja der er en del muligheder som forbruger.
edit:
#18s forslag er heller ikke helt tosset. Men gem dine samataler(hvis du kan optage dem)/korrespondence med dell.
Ja det er da ved at være et stykke tid siden de første futtede af. Vores brændte i mellem Jul og Nytår 2005. Bærbaren tog vores sofa med i købet. Vi har dog får erstatning for sofa og "svige og smerte" + ny bærbar self.
#8 Det er jo ikke der problemet er, er sikkert mange firma'er der sender noget paa market, men som de saa sidenhen finder ud af at der er noget galt med. Naar de saa sider med denne information, saa SKAL de handle, ikke noget med at sige "ah, det gaar jo nok..." - Hvis de har vidst i over 10 maaneder at der var mulighed for at batterierne fytter af, gaelder det bare om at kalde dem tilbage!
Ved at ihvertfald om et stort firma som har gjort dette.
Nu kan man jo saa bare haaber at Dell og Sony ogsaa faar hvad de har fortjent, nemlig en ordentlig los bagi for den her. Det er jo kun ved rendt hel at der ikke er nogle der er blevet alvorligt skadet endnu....
Ved at ihvertfald om et stort firma som har gjort dette.
Nu kan man jo saa bare haaber at Dell og Sony ogsaa faar hvad de har fortjent, nemlig en ordentlig los bagi for den her. Det er jo kun ved rendt hel at der ikke er nogle der er blevet alvorligt skadet endnu....
#15 Svappe det du siger er jo noget fis. 2 ting:
1) Dell skal roses for at teste deres systemer samlet og ikke kun delene, som andre leverandører.´
2) Skal man hive 4 mill batterier på verdensplan tilbage, fordi man i enkelt tilfælde har haft dårlige oplevelser, før man undersøger omstændighederne ? NEJ! Det er der squ da ingen der vil!
Men sagens kerne er jo den, at der er tale om 400 mill batterier på verdensplanm, som Sony har leveret til MANGE laptop producenter. 1 % af disse sidder i Dell maskiner. Hvor tror I seæv de resterende 99% sidder ???
Måske man skulle vende diskussionen og spørge, hvorfor Lenovo, HP, MAC osv ikke oplyser omkring deres brug af Sony batterier ???
#17 Alle batterier uanset garanti, er der mulighed for at bytte (Erfaring). Benyt dette link og slå dit batteri op: https://www.dellbatteryprogram.com/
1) Dell skal roses for at teste deres systemer samlet og ikke kun delene, som andre leverandører.´
2) Skal man hive 4 mill batterier på verdensplan tilbage, fordi man i enkelt tilfælde har haft dårlige oplevelser, før man undersøger omstændighederne ? NEJ! Det er der squ da ingen der vil!
Men sagens kerne er jo den, at der er tale om 400 mill batterier på verdensplanm, som Sony har leveret til MANGE laptop producenter. 1 % af disse sidder i Dell maskiner. Hvor tror I seæv de resterende 99% sidder ???
Måske man skulle vende diskussionen og spørge, hvorfor Lenovo, HP, MAC osv ikke oplyser omkring deres brug af Sony batterier ???
#17 Alle batterier uanset garanti, er der mulighed for at bytte (Erfaring). Benyt dette link og slå dit batteri op: https://www.dellbatteryprogram.com/
#22 Quindecimus
Så er det jo glimrende at de har så meget styr på de enheder de sender ud således at når de bliver bevidste om hvilken produktion der er blevet kontamineret, så kalder man dem tilbage som enhver anden kød producent gør når der er fundet et eller andet ubehageligt i en produktion.
Om det er 10 eller 500 millioner burde ikke være mit problem som forbruger...
Så er det jo glimrende at de har så meget styr på de enheder de sender ud således at når de bliver bevidste om hvilken produktion der er blevet kontamineret, så kalder man dem tilbage som enhver anden kød producent gør når der er fundet et eller andet ubehageligt i en produktion.
Om det er 10 eller 500 millioner burde ikke være mit problem som forbruger...
#23 Svappe
Tror ikke du fanger den helt. Ansvaret ligger 100% Hos Sony. Når der er tale om så mange batterier, er det en håndfuld i DK, som er i den egentlige risikogruppe. For at være proaktiv, hvilket de 99% andre aftagere ikke er, så er der udskiftning af batterierne uden beregning. Det er da at tage ansvar eller hur ?
Som du nok husker fra sidste batteri episode, så var der også en Dell der gik i Brand (Sony batteri). Ugen efter gik HP samt Lenovo på gaden med en pressemeddelelse, om at de havde samme batteri problem (Samme batterileverandør = Sony).
Denne gang, stikker andre laptop producenter hovedet i jorden og håber den går over af sig selv og deres ikke går i Brand. Men som du måske nu forstår, så benytter de også SOny batterier, men forklarer ikke potentielle kunder, at de benytter Sony batterier, og at de dermed risikerer at købe en maskine, som kan bryde i Brand (#15) !!!
Tror ikke du fanger den helt. Ansvaret ligger 100% Hos Sony. Når der er tale om så mange batterier, er det en håndfuld i DK, som er i den egentlige risikogruppe. For at være proaktiv, hvilket de 99% andre aftagere ikke er, så er der udskiftning af batterierne uden beregning. Det er da at tage ansvar eller hur ?
Som du nok husker fra sidste batteri episode, så var der også en Dell der gik i Brand (Sony batteri). Ugen efter gik HP samt Lenovo på gaden med en pressemeddelelse, om at de havde samme batteri problem (Samme batterileverandør = Sony).
Denne gang, stikker andre laptop producenter hovedet i jorden og håber den går over af sig selv og deres ikke går i Brand. Men som du måske nu forstår, så benytter de også SOny batterier, men forklarer ikke potentielle kunder, at de benytter Sony batterier, og at de dermed risikerer at købe en maskine, som kan bryde i Brand (#15) !!!
#24 Quindecimus
Ahhhhh.... Nu er jeg med, du mener at ansvaret alene påviler Sony eftersom det er dem der har leveret batterierne?
Det har du ret i, til dels, for ligesom med så mange andre der benytter sig af underleverandører, så burde det være lige så meget deres ansvar.
Både Dell og Sony har været bevidst om problemet med Sony's batterier. Jeg er ganske sikker på at de alle som en kan identificeres ud fra den kode der er på dem. Og lige så snart de vidste noget, burde Sony pålægge dem som de levere til at informere deres kunder.
Ahhhhh.... Nu er jeg med, du mener at ansvaret alene påviler Sony eftersom det er dem der har leveret batterierne?
Det har du ret i, til dels, for ligesom med så mange andre der benytter sig af underleverandører, så burde det være lige så meget deres ansvar.
Både Dell og Sony har været bevidst om problemet med Sony's batterier. Jeg er ganske sikker på at de alle som en kan identificeres ud fra den kode der er på dem. Og lige så snart de vidste noget, burde Sony pålægge dem som de levere til at informere deres kunder.
De har været bevidst om at der muligvis var et problem, som jeg forstår sagen.
Jeg kan sq godt forstå at de venter til de ved noget. Du hiver ikke for $2 mia. merchandize hjem på et hunch.
Det kan da lige så godt være, at det er fjolser der selv har været ude om det. Et godt eksempel er fyren med super-hightech pickup trucken (Ja, det eneste han ikke havde i bilen da den futtede af, var vist en rumfærge og et 104" plasma-TV. Nok mest fordi det ikke kunne være der).
Jeg ved sq godt at man ikke bare placerer en tændt bærbar på et sæde og går en tur. Og så endda på en varm sommerdag.
Notebook i Japan der futtede af? Var det et originalt batteri? Hvad var omstændighederne egentligt?
... Hvad jeg mener er, at omstændighederne skal undersøges først, førend man med nogen rimelighed kan forlange at der laves en recall.
Jeg kan sq godt forstå at de venter til de ved noget. Du hiver ikke for $2 mia. merchandize hjem på et hunch.
Det kan da lige så godt være, at det er fjolser der selv har været ude om det. Et godt eksempel er fyren med super-hightech pickup trucken (Ja, det eneste han ikke havde i bilen da den futtede af, var vist en rumfærge og et 104" plasma-TV. Nok mest fordi det ikke kunne være der).
Jeg ved sq godt at man ikke bare placerer en tændt bærbar på et sæde og går en tur. Og så endda på en varm sommerdag.
Notebook i Japan der futtede af? Var det et originalt batteri? Hvad var omstændighederne egentligt?
... Hvad jeg mener er, at omstændighederne skal undersøges først, førend man med nogen rimelighed kan forlange at der laves en recall.
#26 bbdk
Havde det været ok at hive for $1million hjem?
Det er jo ikke et hunch! - De var bevidste om at batterierne var blevet kontamineret, men de vidste ikke den endelige konsekvens af det. De var klar over hvad det kunne medføre, men ville nok gerne lige havde et bekræftet et par gange eller 10 først... Stakklerne skulle jo nødigt tabe $2 mia......
Havde det været ok at hive for $1million hjem?
Det er jo ikke et hunch! - De var bevidste om at batterierne var blevet kontamineret, men de vidste ikke den endelige konsekvens af det. De var klar over hvad det kunne medføre, men ville nok gerne lige havde et bekræftet et par gange eller 10 først... Stakklerne skulle jo nødigt tabe $2 mia......
Nu må Sony tage sig sammen og lave det de er bedst til.
Grillstartere og for min skyld må de gerne incl. et rootkit så de kan holde øje med hvad jeg bedst kan lide at stege.
Grillstartere og for min skyld må de gerne incl. et rootkit så de kan holde øje med hvad jeg bedst kan lide at stege.
#25
Svappe som du nok er bekendt med, så findes der diverse ISO certificeringer, som firmaer er stolte af, og benytter som reklame. I disse certificeringer / Godkendelser ligger, at producentens produkter er gennemgået diverse tests og bestået. Derfor kan en underleverandør stole på det produkt, han køber, da der er professionelle som allerede ar købt produktet.
Til sammenligning, så hiver du jo ikke heller ikke dit laborant udstyr frem, for at være sikker på, at bernaise saucen ikke indeholder andet, end der er angivet ???
Svappe som du nok er bekendt med, så findes der diverse ISO certificeringer, som firmaer er stolte af, og benytter som reklame. I disse certificeringer / Godkendelser ligger, at producentens produkter er gennemgået diverse tests og bestået. Derfor kan en underleverandør stole på det produkt, han køber, da der er professionelle som allerede ar købt produktet.
Til sammenligning, så hiver du jo ikke heller ikke dit laborant udstyr frem, for at være sikker på, at bernaise saucen ikke indeholder andet, end der er angivet ???
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/5283424.stm
Apple er lige landet i samme suppedas :(
Damm de må blive dyrt for Sony som også er medvirkende her.
Apple er lige landet i samme suppedas :(
Damm de må blive dyrt for Sony som også er medvirkende her.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.