I en tid hvor internettet har svar, på selv de mest kompliceret computerspørgsmål, og alle kan kalde sig IT-eksperter, har de gode gamle trykte it-medier en svær tid.
Det kan blandt andet ses på Audio Medias bundlinje, som desværre kun viser røde tal. Audio Media er blandt andet udgiver af tre af de sidste danske computerblade; ‘Windows Magasinet’, ‘DATAtid’ og det måske nok mest kendte: ‘Alt om DATA’. Men igen i år, er læsertallet for de to sidste magasiner styrtdykket med op til 13 %.
Det får dog ikke Audio Media til at give op, og hverken DATAtid eller Alt om DATA er fortid endnu;
Klaus Wiedemann, direktør for Audio Media skrev:
Vi er godt på vej til at vende den skude som selvfølgelig ramte hele it-branchen i 2000. Der havde vi stort set kun it-blade, så der var det utrolig vigtigt at satse på nye magasinområder, […] At være på en hjemmeside, hvor du søger en eller anden form for information. Det er ikke det samme som at sidde med et blad i hånden, […] Magasinet giver dig overraskelser, og indsigt i noget, som du måske ikke lige havde forventet du ville læse om og internettet skal hjælpe med at finde den helt rigtige artikel, der viser produkt testen eller den specifikke artikel som giver svaret på din søgning,