mboost-dp1

Boeing
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Wow, turbolens for en helt ny og mere interessant betydning, når scriptkiddie-peter sidder med sin bærbare og et stort smil på!
Overvejer så, hvem ville dog hacke det fly som de selv sidder i? Altså, det da godt dumt? Man prøver vel heller ikke at futte sit flysædde, bare for at se om det kan..(selvmordsaktioner left aside)
Overvejer så, hvem ville dog hacke det fly som de selv sidder i? Altså, det da godt dumt? Man prøver vel heller ikke at futte sit flysædde, bare for at se om det kan..(selvmordsaktioner left aside)
Well hvor stort dette problem er ved ingen.
Facts:
public og flyest eget trafik bevæger sig nogle steder over samme fysiske medium.
Selv om dette ikke er den smarteste løsning så betyder det jo ikke automatisk af det er et problem.
Det er jo det samme som at sige at børsmarkedet mellem børsfirmaer og banker er næsten cracked, da det jo også benytter det samme fysiske medium som resten af nettet. Men det er jo ikke tilfældet.
Facts:
public og flyest eget trafik bevæger sig nogle steder over samme fysiske medium.
Selv om dette ikke er den smarteste løsning så betyder det jo ikke automatisk af det er et problem.
Det er jo det samme som at sige at børsmarkedet mellem børsfirmaer og banker er næsten cracked, da det jo også benytter det samme fysiske medium som resten af nettet. Men det er jo ikke tilfældet.
Det skal lige siges at pga USA's hjernedøde paranoia siden 9/11, har jeg et væsentlig sværere job mht safety & security(sikkerhed og .. øh.. sikkerhed) vedrørende ISPS.
Der er næsten gået kage i hvordan havne-protokol skal foregå pga de klaphoveder...
En ting er at skærpe sikkerhed, men de er gået mere eller mindre bananas, og den slags paranoia de spreder hjælper ikke på det.
Et fly har også turbiner, men det betyder ikke at osama bin laden kommer løbende og smider en turist igennem den.
Så må de bygge nogle lavere bygninger og have lidt omtanke for folk som mig ;)
Der er næsten gået kage i hvordan havne-protokol skal foregå pga de klaphoveder...
En ting er at skærpe sikkerhed, men de er gået mere eller mindre bananas, og den slags paranoia de spreder hjælper ikke på det.
Et fly har også turbiner, men det betyder ikke at osama bin laden kommer løbende og smider en turist igennem den.
Så må de bygge nogle lavere bygninger og have lidt omtanke for folk som mig ;)
He.. Comon skriver "Boeing nye Super jumbo kan hackes"
2 Store fejl i nyheden.. 787 er ikke en jumbo men en langdistance hub passagerjet.
og så havde de et billede af en Airbus 380 :D
2 Store fejl i nyheden.. 787 er ikke en jumbo men en langdistance hub passagerjet.
og så havde de et billede af en Airbus 380 :D
Fly-hijacking-film før 2008:
Kapreren truer piloten med et skydevåben og siger: Glem den oprindelige destination, flyv til Angola.
En masse drama og action hvor helten kan redde dagen ved at tæve bad guy'en.
Fly-hijacking-film efter 2008:
Autopiloten styrer flyvet og piloten lægger ikke mærke til noget som helst.
No drama and even less action.
Kapreren truer piloten med et skydevåben og siger: Glem den oprindelige destination, flyv til Angola.
En masse drama og action hvor helten kan redde dagen ved at tæve bad guy'en.
Fly-hijacking-film efter 2008:
Autopiloten styrer flyvet og piloten lægger ikke mærke til noget som helst.
No drama and even less action.
Ligegyldigt hvor sikkert man mener at man kan lave det, vil det altid være en risikofaktor at have et fysisk netværk der er delt op. Også selv om det muligvis bare deler fysisk medie et eller andet sted på vejen og derudover er splittet.
Man kan selvfølgelig gøre meget for at afhjælpe dette, men jeg tror nu at det er gjort for at spare de få penge det ville koste at trække ekstra kabler. Hvis dette ikke er grunden, så skal personen/personerne der har designet flyets fysiske netværk fyres. Og dem der har godkendt det skal lide samme skæbne.
Det er bare ikke acceptabelt på nogen måde. I hvert fald ikke for mig.
Man kan selvfølgelig gøre meget for at afhjælpe dette, men jeg tror nu at det er gjort for at spare de få penge det ville koste at trække ekstra kabler. Hvis dette ikke er grunden, så skal personen/personerne der har designet flyets fysiske netværk fyres. Og dem der har godkendt det skal lide samme skæbne.
Det er bare ikke acceptabelt på nogen måde. I hvert fald ikke for mig.
#Edit til 11
Det er selvfølgelig ikke kun kabler der bliver sparet på, men også det resterende udstyr :) Bare så det er på plads.
Det er selvfølgelig ikke kun kabler der bliver sparet på, men også det resterende udstyr :) Bare så det er på plads.
Altså hvis folk i flyet kan gå på internettet "som befinder sig på jorden", og dem i flyet er på samme fysiske netværk som selve flyet, så må det jo ikke bare betyde at den reelt kan indeholde en flyvemaskinefuld hackere, men også at dem nede på jorden burde kunne hacke op..
Hvis min kammerat sender mig en besked så jeg har hans ip, kan jeg vel trace den tilbage til sidste router før ham, = flyets ip.. og så er det vel bare igang.. eller hva?
Hvis min kammerat sender mig en besked så jeg har hans ip, kan jeg vel trace den tilbage til sidste router før ham, = flyets ip.. og så er det vel bare igang.. eller hva?
#4 Ja men var det klaphatte der fløj ind i to tårne i new york, eller dem der springer sig selv i luften EFTER de skyder en kvinde. Hvem er så snotdumme =.=?
Selvom Boeing primært laver fly, så må de da have evner og tanker nok, til at se vi lever i en digital verden, og at alt kan muliggøres hvis der er forbindelser mellem passager/mennesker/(surfere?) og kabinepersonale. *Sigh*
Selvom Boeing primært laver fly, så må de da have evner og tanker nok, til at se vi lever i en digital verden, og at alt kan muliggøres hvis der er forbindelser mellem passager/mennesker/(surfere?) og kabinepersonale. *Sigh*
Hvorfor overhovedet tænke hacking? Hvis fjolserne har taget lidt let på sikkerheden ved ikke at implementere fysiske afskilte net, så har de måske heller ikke tænkt videre over QoS (quality of service). Hvis det er tilfældet, så er der nemmere ting end at hacke - et hurtig lille denial of service angreb og vupti - flyet har ikke adgang til de førnævnte systemer (kontrol-, navigation- og kommunikation).
Så er det vel bare at håbe at de stadig har et godt gammelt kompas ombord :)
Så er det vel bare at håbe at de stadig har et godt gammelt kompas ombord :)
Som kommende pilot generer det mig ikke det mindste.. Endelig kan vi også få lov til at arbejde hjemmefra! :D
Men ærligt talt tror jeg vi skal holde fast i at det kun i teorien kan lade sig gøre. Heldigvis findes der jo stadig goe gamle instrumenter til at navigere med, så kan en hacker vist ikke være med mere..
Men ærligt talt tror jeg vi skal holde fast i at det kun i teorien kan lade sig gøre. Heldigvis findes der jo stadig goe gamle instrumenter til at navigere med, så kan en hacker vist ikke være med mere..
#14
Her er TDC's eksterne ip 193.3.142.124 så går du bare igang og prøvet at tilgå deres interne systemer igennem den...
Men jo hvis det er din ven og du med vilje formidler hans angreb igennem din PC så kan folk udefra realt prøve at cracke flyets systemer. Men det ændre ikke rigtig noget.
#16
Ja det er nemlig det mest skræmmende .. Selv hvis flyet laver sikre krypterede tunnels mellem de enkelte systemer, hvis du vil kunne få forbindelsen i knæ via DOS eller hvis udstyr som routers ikke er beskyttet godt nok ville de kunne få store problemer.
Her er TDC's eksterne ip 193.3.142.124 så går du bare igang og prøvet at tilgå deres interne systemer igennem den...
Men jo hvis det er din ven og du med vilje formidler hans angreb igennem din PC så kan folk udefra realt prøve at cracke flyets systemer. Men det ændre ikke rigtig noget.
#16
Ja det er nemlig det mest skræmmende .. Selv hvis flyet laver sikre krypterede tunnels mellem de enkelte systemer, hvis du vil kunne få forbindelsen i knæ via DOS eller hvis udstyr som routers ikke er beskyttet godt nok ville de kunne få store problemer.
#6:
Præcis samme tanke havde jeg da jeg så fly nummer 2 flyve ind i World Trade Center da vi stod og gloede på bygningen... Men der er 1 milliarder af dem, så chancen er der nok.
De skal bare se at få ændret det i en fart, og så lukke for trådløs kommunikation. Ligesom de skal lukke for al adgang til cockpittet under flyvning.
Overvejer så, hvem ville dog hacke det fly som de selv sidder i? Altså, det da godt dumt?
Præcis samme tanke havde jeg da jeg så fly nummer 2 flyve ind i World Trade Center da vi stod og gloede på bygningen... Men der er 1 milliarder af dem, så chancen er der nok.
De skal bare se at få ændret det i en fart, og så lukke for trådløs kommunikation. Ligesom de skal lukke for al adgang til cockpittet under flyvning.
Pas på i Kolding, kære Newz.dk - Inden længe vil Team Gilmore Girls banke et fly ind i jeres hovedkvarter :-)
Heldigvis vil det så betyde at Rory aka Idiot er fortid :-P Men schy - fortæl det ikke til ham!
Heldigvis vil det så betyde at Rory aka Idiot er fortid :-P Men schy - fortæl det ikke til ham!
#22
Offtopic
Jo 250g kan lave en del skade hvis det er i direkte kontakt med det element det skal ødelægges. Men her er det i et lastrum hvor hvis du er uheldig ligger midt i rummet med flere meter ud til skroget og med bagage og muligvis tryk absorberende cargo containers til bagagen.
Derfor valgte jeg 5kg da det burde kunne forsage en del skade alligevel.
Du vil ikke kunne lave et præcist magnetisk felt nede fra lastrummet til at du på nogen måde vil have kontrol over hvordan kompasset peger. Du har jo heller ingen kontrol over hvordan dit udstyr vil være placeret i lastrummet.
Offtopic
Jo 250g kan lave en del skade hvis det er i direkte kontakt med det element det skal ødelægges. Men her er det i et lastrum hvor hvis du er uheldig ligger midt i rummet med flere meter ud til skroget og med bagage og muligvis tryk absorberende cargo containers til bagagen.
Derfor valgte jeg 5kg da det burde kunne forsage en del skade alligevel.
Du vil ikke kunne lave et præcist magnetisk felt nede fra lastrummet til at du på nogen måde vil have kontrol over hvordan kompasset peger. Du har jo heller ingen kontrol over hvordan dit udstyr vil være placeret i lastrummet.
#26
Det har de allerede taget højde for, så du kan sagtens sove roligt!
Det foregår lidt som et LAN, hvor Jonas (bonna), Henrik (hmn) og jeg mødes i newz.dk-bunkeren og arbejder, indtil vi går døde på de dele af møblementet, der er mest behageligt at ligge på. Det er typisk efter de weekender, folk oplever mærkelige ting, hvis deres browser ikke kan finde ud af at forny cachen.
Det har de allerede taget højde for, så du kan sagtens sove roligt!
#30
Enig det er et fint fly der lover en masse gode ting.
Airbus og Boeing har delt marked ret meget med deres 2 nye fly.
Airbus hvis du vil have et kæmpe fly der kan have mange folk /eller og luksus.
Boeing hvis du ønsker at flyve en et mindre antal passagerer i et økonomisk fly evt. over kortere flyvninger.
Enig det er et fint fly der lover en masse gode ting.
Airbus og Boeing har delt marked ret meget med deres 2 nye fly.
Airbus hvis du vil have et kæmpe fly der kan have mange folk /eller og luksus.
Boeing hvis du ønsker at flyve en et mindre antal passagerer i et økonomisk fly evt. over kortere flyvninger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.