mboost-dp1

BMW
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2
Og som der bliver vist i filmen er lygterne bag det fleksible lærred.
Bilen hedder "BMW GINA Light Visionary Model" og som navnet antyder, så er der tale om et koncept. Prototypen som BMW har lavet består af et bevægeligt skelet overtrukket med et fleksibelt lærred.
Og som der bliver vist i filmen er lygterne bag det fleksible lærred.
#2: Nu skal du jo tage i betragtning at det ikke er selve det tynde metal lag uden på en bil som sørger for at bilen holder... men derimod rammen i bilen. Denne bil har en ligeså stærk ramme og derfor vil den kunne holde til ligeså meget som en almindelig bil hvis man kører galt.
Forlygterne er gemt bag bevægelige "øjenlåg" foran.
Eneste ting jeg spekulerer på er om skarpe genstande kan ødelægge stoffet.
Forlygterne er gemt bag bevægelige "øjenlåg" foran.
Eneste ting jeg spekulerer på er om skarpe genstande kan ødelægge stoffet.
#5 - En sten ville vel bare hoppe af det gummi... Mere nitten hvis en eller anden møgunge ridser i den med en kniv :(
nitte, hvis en eller anden møgunge ridser en bil med lak... Det er dyrt at få om lakeret og det tager tid. De nævner at det er billigere og hurtigere at skifte overfladen på den bil.
Det er meget fedt, men hvor brugbart er det? Jeg mener at jeg har haft B&O udstyr der kan dreje tv'et i en retning, det er smart, men det er pokkers langsomt og en unødvendig feature, da det tager så lang tid.
Hvem gider vente på at nakkestøtterne folder ud, eller noget andet folder ud. Gør den det automatisk er det ret smart, men så er det også en killer-feature.
Har boet ved nogen som ejede en Porsche Cayenne Turbo, den kan hæve/sænke sig efter hvor den skal køre, det er smart, og praktisk, men ved dog ikke om den gør det automatisk.
Hvem gider vente på at nakkestøtterne folder ud, eller noget andet folder ud. Gør den det automatisk er det ret smart, men så er det også en killer-feature.
Har boet ved nogen som ejede en Porsche Cayenne Turbo, den kan hæve/sænke sig efter hvor den skal køre, det er smart, og praktisk, men ved dog ikke om den gør det automatisk.
Jeg er nu også mest nervøs for at sidde i den ved et sammenstød. Nok mest fordi, at idéen om store metalplader er bedre end et skelet.
Men den er godt nok spændende. Sådan som motorhjelmen åbnede. Mindede mig næsten om, når en læge åbner brystkassen på en mand. nizzle!
Men den er godt nok spændende. Sådan som motorhjelmen åbnede. Mindede mig næsten om, når en læge åbner brystkassen på en mand. nizzle!
Den bil må jeg eje! Den er da for fræk.
Dog er jeg også bange for en eller anden idiot med en kniv der lige vil spille smart!
Dog er jeg også bange for en eller anden idiot med en kniv der lige vil spille smart!
#14
Har du set en forulykket bil?
"store" metalplader, der er 0,8 mm tykke krøller sammen, og kan endda i værste tilfælde knække, og give meget skarpe kanter, som jeg helst ikke ville hamre hovede i ved en ulykke.
Som der er blevet nævnt er det rammen i bilen, (Som det også er i alle biler i dag) der absorberer kraften i en ulykke, og hvad der er udenpå, kan vel være mere eller mindre ligegyldigt sikkerhedsmæssigt
Har du set en forulykket bil?
"store" metalplader, der er 0,8 mm tykke krøller sammen, og kan endda i værste tilfælde knække, og give meget skarpe kanter, som jeg helst ikke ville hamre hovede i ved en ulykke.
Som der er blevet nævnt er det rammen i bilen, (Som det også er i alle biler i dag) der absorberer kraften i en ulykke, og hvad der er udenpå, kan vel være mere eller mindre ligegyldigt sikkerhedsmæssigt
spark på midten af en bildør, den vil få en god bule, spark til en teltdug, der sker ikke så meget ^^
Ok der er lidt, huen er bedre end cykelhjelmen, når den kastet ud fra 4 sal med en melon i-logik over det :P
Er lidt bekymret for den del af stoffet der skal bevæge sig, specielt over dørene, som man ser næsten i starten, vil det ikke blive hurtigt slidt?
Ok der er lidt, huen er bedre end cykelhjelmen, når den kastet ud fra 4 sal med en melon i-logik over det :P
Er lidt bekymret for den del af stoffet der skal bevæge sig, specielt over dørene, som man ser næsten i starten, vil det ikke blive hurtigt slidt?
#21
Personligt ville jeg ikke føle mig mere sikker bare fordi bilen er tungere...
Formel 1 biler vejer kun 600 Kg, og jeg vil bestemt ikke føle mig utryk ved at køre i sådan en. (Det kan godt være mine medtrafikanter ville føle sig usikre, men det er en anden sag :))
Det handler i bund og grund om teknologi. Der findes materialer der er væsentligt stærkere end alm stål, og som vejer væsentligt mindre.
Personligt ville jeg ikke føle mig mere sikker bare fordi bilen er tungere...
Formel 1 biler vejer kun 600 Kg, og jeg vil bestemt ikke føle mig utryk ved at køre i sådan en. (Det kan godt være mine medtrafikanter ville føle sig usikre, men det er en anden sag :))
Det handler i bund og grund om teknologi. Der findes materialer der er væsentligt stærkere end alm stål, og som vejer væsentligt mindre.
Hmmm, jeg tænker på at hvis nu man ligger på de tyske motorveje med lidt over 200 km/t og man har spoileren slået op, vil bilen så "blaffre i vinden, har lidt svært ved at forestille mig at man kan holde stoffet udspændt de forskællige steder på bilen under det vindtryk.
Men bortset fra det er den super fed, "so ein ding will ich auch haben"
Men bortset fra det er den super fed, "so ein ding will ich auch haben"
21 skrev:Men du ville vel også føle dig mere sikker i noget der vejer 1,5 ton frem for ½ ton.
Jeg ville ikke.
En bil på 1,5 ton indeholder 3 gange så meget energi som en bil på 0,5 ton ved samme hastighed. Energi som skal forsvinde et eller andet sted hen ved sammenstød. Det der rammes og indeholdet i bilen (mig...) vil altid få en eller anden andel, så hvis man kan reducere energien til en tredjedel ved at skifte materialer, så er det alt andet lige en god ting hvad sikkerhed angår.
EDIT: På den anden side, hvis man holder stille og bliver ramt af en anden, er det vel en fordel for en selv at veje mest. En lastbilchauffør kommer jo sjældent til skade af at lastbilen bliver ramt af en cyklist. Lidt pointe er der nok alligevel. Men sikkerheden "overall" tror jeg bliver bedre, hvis køretøjerne er lettere.
#25
ja men hvis det du rammer vejer mindre end dig (og kan flytte sig), vil din hastighed aftage sig mindre (og mindre energi skal derfor flyttes fx over i dig) end hvis tilfældet er det omvendte (altså at det du rammer vejer mere end dig).
ja men hvis det du rammer vejer mindre end dig (og kan flytte sig), vil din hastighed aftage sig mindre (og mindre energi skal derfor flyttes fx over i dig) end hvis tilfældet er det omvendte (altså at det du rammer vejer mere end dig).
9 skrev:#5 - En sten ville vel bare hoppe af det gummi... Mere nitten hvis en eller anden møgunge ridser i den med en kniv :(
Ikke noget problem.... de skal bare lave stoffet efter samme koncept som støbejernspapir ;-)
31 skrev:Jeg snakker udelukkende om det psykologiske.
Tjah. Da jeg fik airbags, ABS, moderne deformationszoner osv osv. ved at skifte bil følte jeg mig nu ikke mere sikkert. Jeg ved godt jeg blev det, men det føles lige sikkert når jeg kører.
Men det kan da godt være jeg ville føle at jeg kørte rundt i et telt i sådan en sjover.
Spørgsmål: Hvordan ser den ud, når den kører 250 km/t ? Den hurtigste burka i verden? (ja undskyld, men kunne ikke dy mig ;) )
#22, har du nogensinde hørt om Dodge Viper? Det var oprindeligt en konceptbil, men amerikanske mænd fik så stor bule i buksen, at over 5000 kunder henvendte sig til Dodge for at få fat i bilen.
Apropos Viper - var den ikke med i en TV-serie, hvor bilen kunne skifte form eller sådan noget?
I øvrigt er det da en voldfed bil.. Tænk at køre et eller andet sted og man ser en lækker pige. Man behøver ikke blinke til hende, det gør bilen! Så forstår jeg pludselig "how a car knows how to pick op chicks" :P ([url=
Apropos Viper - var den ikke med i en TV-serie, hvor bilen kunne skifte form eller sådan noget?
I øvrigt er det da en voldfed bil.. Tænk at køre et eller andet sted og man ser en lækker pige. Man behøver ikke blinke til hende, det gør bilen! Så forstår jeg pludselig "how a car knows how to pick op chicks" :P ([url=
Jaeh det kan da egentlig godt være den oprindeligt var en koncept bil... det jeg mener er at de fleste koncept bilver er med til at fremme produktionen af biler.
Det kan da godt være der kommer en bil somerf lavet af stof. men det bliver ikke den der. Koncept biler er for det meste det nyeste teknologi pakket ned i en nice indpakning så mænd kan side og gøre gulvet vådt i et par timer.
Dodge Viper er måske undtagelsen (Hvis den var koncept) Men selvom om bilen kom ud på det tidspunkt kom ud vil jeg nu sige at en V10 Lastbil motor og Padaler som selv dværge kan nå uden problemer ikke er koncept men direkte dårlig ide... Desværre er de fleste amerikanske bilers store motorer og muskuløse udseender bare ikke godt nok.
Amerikanske biler = Mænd (Som vi gerne ser os selv)
Ford Ka = Piger (Det er det der er indei der gælder)
Riight... :)
My opinion...
Det kan da godt være der kommer en bil somerf lavet af stof. men det bliver ikke den der. Koncept biler er for det meste det nyeste teknologi pakket ned i en nice indpakning så mænd kan side og gøre gulvet vådt i et par timer.
Dodge Viper er måske undtagelsen (Hvis den var koncept) Men selvom om bilen kom ud på det tidspunkt kom ud vil jeg nu sige at en V10 Lastbil motor og Padaler som selv dværge kan nå uden problemer ikke er koncept men direkte dårlig ide... Desværre er de fleste amerikanske bilers store motorer og muskuløse udseender bare ikke godt nok.
Amerikanske biler = Mænd (Som vi gerne ser os selv)
Ford Ka = Piger (Det er det der er indei der gælder)
Riight... :)
My opinion...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.