mboost-dp1

Fisker Automotives
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fjolle (1) skrev:Kan de så kombinere to metoder så man kan styre computeren fuldstændigt via dæk-dimserne?
Formegentligt ikke nej, de kan bare sende et vilkårligt dæktryk til computeren.
Troede ikke at man brugte trådløse enheder i en bil. Sikkerheden ved trådløse enheder er altid mindre, og i en bil afstanende så korte af det kan være fuldstændigt ligegyldigt :S
BESKED: Venstre for er flad
SAGT: Pis...
BESKED: Venstre for er OK
SAGT: Nice nok, så kommer jeg ikke for sent...
BESKED: Venstre for er flad
SAGT: Arg, satans, så må jeg ind til siden alligevel.
BESKED: Venstre for er OK
SAGT: Okay, den må være halv flad, lorte computer i biler, tsk tsk..
BESKED: Dit f¤cking dæk er flad, pull over!!!
SAGT: okay okay!!!
BESKED: Venstre for er OK bare en Joke, Ha Ha Ha!!
SAGT: Det er mandag right?
- - - - -
Min pointe er:
Den dag min nye bil, begynder at have samme ondskabsfuld humor som mig, så har jeg endelig fundet mit rette element :-)
Elsker teknologien :D
SAGT: Pis...
BESKED: Venstre for er OK
SAGT: Nice nok, så kommer jeg ikke for sent...
BESKED: Venstre for er flad
SAGT: Arg, satans, så må jeg ind til siden alligevel.
BESKED: Venstre for er OK
SAGT: Okay, den må være halv flad, lorte computer i biler, tsk tsk..
BESKED: Dit f¤cking dæk er flad, pull over!!!
SAGT: okay okay!!!
BESKED: Venstre for er OK bare en Joke, Ha Ha Ha!!
SAGT: Det er mandag right?
- - - - -
Min pointe er:
Den dag min nye bil, begynder at have samme ondskabsfuld humor som mig, så har jeg endelig fundet mit rette element :-)
Elsker teknologien :D
BeLLeDK (4) skrev:#3
Lige præcis på hjulet kan jeg godt forstå at det bruger trådløse enheder på....
Ledningen ville blive frygtelig snoet og viklet ind i akslen når hjulet drejer rundt
Skulle til at sige det samme, ville sgu være provokerende (selv med lange ledninger) at skulle løfte bilen op ved hver 100meter for at skrue hjulene tilbage... :P
buchi skrev:Troede ikke at man brugte trådløse enheder i en bil. Sikkerheden ved trådløse enheder er altid mindre, og i en bil afstanende så korte af det kan være fuldstændigt ligegyldigt :S
Problemet er at det bliver en lille smugle kompliceret at skulle have en ledning ind til sensoren når den sidder inde i dækket!!
Det kunne være rigtig sjovt hvis man ku overtage styringen af en bil på den måde.. :D se lige hvis man ku sende beskeder op på skærmen.. hvis man nu har dårlig humor.. og så skrive Sikerheds Advarsel: din penis er for lille :P :D og sådan nogle beskeder..tror han ville blive overrasket :D herligt.. det ku være sjovt.. og se lige mekanikerens ansigt udtryk når han kommer på værksted og siger at hans bil skrev at hans penis var for lille.. haha :D
Well, der snakkes om at de kunne crashe computeren i en bil. Og hvad hvis bilen automatisk reagerer på et fladt dæk?
Desuden er der den med unikke sensor id'er som kan spores. Ffs, bilindustri, så tag jer dog sammen.
Det næste bliver vel at McDonalds tilbyder betaling vha. dæk-sensor tech (CRS - Car Recognition System). Så behøver man ikke engang at have sin mobiltelefon med i Drive-Thru'en, de genkender dig på din bil! Fuck det er smart!
Desuden er der den med unikke sensor id'er som kan spores. Ffs, bilindustri, så tag jer dog sammen.
Det næste bliver vel at McDonalds tilbyder betaling vha. dæk-sensor tech (CRS - Car Recognition System). Så behøver man ikke engang at have sin mobiltelefon med i Drive-Thru'en, de genkender dig på din bil! Fuck det er smart!
@alle der siger det er problematisk med ledninger til hjul:
Nej det er ej :) det bliver brugt rigtig mange steder (elektrisk propeller til både). Det er selvfølgelig en sværere løsning end at bruge trådløse enheder, men hvis man undgår at blive kompromitteret rent sikkerhedsmæssigt, smider jeg gerne de par hundrede kroner ekstra :)
Nej det er ej :) det bliver brugt rigtig mange steder (elektrisk propeller til både). Det er selvfølgelig en sværere løsning end at bruge trådløse enheder, men hvis man undgår at blive kompromitteret rent sikkerhedsmæssigt, smider jeg gerne de par hundrede kroner ekstra :)
#9: lorric skrev:Well, der snakkes om at de kunne crashe computeren i en bil. Og hvad hvis bilen automatisk reagerer på et fladt dæk?
Bilen reagerer ikke på lavt tryksensor den kommer bare med en advarsel, så har meget svært ved at se de kunne lave noget aktivt.
Så længe de bare kan spofe en "slave" sensor der ikke fremprovokerer en fysisk reaktion så er denne "nyhed" ikke meget værd.
#12
Forestil dig en sløv dag på værkstedet....
Mester: Hmm, hvordan skaffer vi kunder??
Lærling: Hey Mester, jeg kan et trick....
<kode>
Broadcast_tire_sensor==Low
</kode>
Forestil dig en sløv dag på værkstedet....
Mester: Hmm, hvordan skaffer vi kunder??
Lærling: Hey Mester, jeg kan et trick....
<kode>
Broadcast_tire_sensor==Low
</kode>
De burde være smarte nok til at de lavede signal styrken så lav at den ikke virker på 40m. For eksempel bare trådsløst ind til bilens karroseri og så videre med ledning til central computeren.
Jeg tror dog i fremtiden at vi kommer til at se meget mere til dette emne, og trådløs kommunikation med(og i) biler bliver mere almindeligt (fordi det er nemmere, kan smarte ting og muligvis også er biligere)
Jeg tror dog i fremtiden at vi kommer til at se meget mere til dette emne, og trådløs kommunikation med(og i) biler bliver mere almindeligt (fordi det er nemmere, kan smarte ting og muligvis også er biligere)
#15
Styrken på bilens sender er jo ligemeget. Du kan altid bare bruge en kraftigere sender på afstand.
Jeg kan ikke se et egentligt problem ved dette, det eneste der kan ske, er at bilen tænder for en advarselslampe og evnt. begrænser tophastigheden.
Og når man så er kommet 50 meter længere hen af vejen, får bilen igen det rigtige signal og kører videre uden problem.
Styrken på bilens sender er jo ligemeget. Du kan altid bare bruge en kraftigere sender på afstand.
Jeg kan ikke se et egentligt problem ved dette, det eneste der kan ske, er at bilen tænder for en advarselslampe og evnt. begrænser tophastigheden.
Og når man så er kommet 50 meter længere hen af vejen, får bilen igen det rigtige signal og kører videre uden problem.
Jakob Jakobsen (18) skrev:Og når man så er kommet 50 meter længere hen af vejen
Det går i de fleste tilfælde nok hurtigere at køre 50m end det gør at registrere og læse hvad den brokker sig over. så no biggie ^^
Ser mere et problem i at en sådan sensor findes..
Hvis man ikke fysisk er i stand til at tjekke dæktryk på sin bil eller mærke hvornår hjulet er fladt burde man ikke engang have adgang til en 3 hjulet med støtte hjul.
Jo mere elektronik der er i billerne uden der stilles krav omkring kvaliteten af komponenter og kode jo større er risikoen for det kommer til at koste liv NÅR det fejler. Men hvad forbrugerne er jo så glade for at alpha teste produkter som de har betalt fuld pris for...
Hvis man ikke fysisk er i stand til at tjekke dæktryk på sin bil eller mærke hvornår hjulet er fladt burde man ikke engang have adgang til en 3 hjulet med støtte hjul.
Jo mere elektronik der er i billerne uden der stilles krav omkring kvaliteten af komponenter og kode jo større er risikoen for det kommer til at koste liv NÅR det fejler. Men hvad forbrugerne er jo så glade for at alpha teste produkter som de har betalt fuld pris for...
#20
Hvis du ved i hvilken stand hvordan, specielt kvinder, kører i deres biler, ville du ændre mening :)
Mange af mine veninder har kørt med så forkert dæktryk at jeg kunne se det med det blotte øje og derfor har måtte påpege det for dem. De mener så at man kan pumpe luft i et dæk en gang og så køre til man skifter det.
Jeg har desuden 2 kammerater som konsekvent fyldte dækkene op til det maksimale tryk der stod på dækkene.
Men på en moderne bil, er det normalt at man ikke kan mærke at man kører med en bar over- eller undertryk ved almindelig kørsel, på trods af at det kan gøre forskellen på en ulykke eller en succesfuld undvigemanøvre.
Hvis du ved i hvilken stand hvordan, specielt kvinder, kører i deres biler, ville du ændre mening :)
Mange af mine veninder har kørt med så forkert dæktryk at jeg kunne se det med det blotte øje og derfor har måtte påpege det for dem. De mener så at man kan pumpe luft i et dæk en gang og så køre til man skifter det.
Jeg har desuden 2 kammerater som konsekvent fyldte dækkene op til det maksimale tryk der stod på dækkene.
Men på en moderne bil, er det normalt at man ikke kan mærke at man kører med en bar over- eller undertryk ved almindelig kørsel, på trods af at det kan gøre forskellen på en ulykke eller en succesfuld undvigemanøvre.
TKB (20) skrev:Ser mere et problem i at en sådan sensor findes..
Hvis man ikke fysisk er i stand til at tjekke dæktryk på sin bil eller mærke hvornår hjulet er fladt burde man ikke engang have adgang til en 3 hjulet med støtte hjul.
Det ville da også løse problemet med de overbelastede veje.
Personligt ville jeg hellere af med dem som overhaler indenom, skifter bane uden at signalere osv. Det ville nok også være de fleste, og muligvis ca. de samme.
TKB (20) skrev:Jo mere elektronik der er i billerne uden der stilles krav omkring kvaliteten af komponenter og kode jo større er risikoen for det kommer til at koste liv NÅR det fejler.
Jeg har svært ved at forestille mig en dæksensor koste liv. Faktisk er jeg temmelig sikker på at al den fancy teknik sammenlagt redder langt flere liv en den koster.
TKB (20) skrev:Men hvad forbrugerne er jo så glade for at alpha teste produkter som de har betalt fuld pris for...
Alpha? WTF?
myplacedk (24) skrev:Personligt ville jeg hellere af med dem som overhaler indenom,
Jeg vil så hellere af med de idioter der ikke har forstået at vi har højrekørsel her i Danmark, så de andre idioter ikke har mulighed for at overhale højre om.
myplacedk (26) skrev:Der er nu rig mulighed for at overhale inden om folk som kører ordentligt.
Nej, hvis man kører efter reglerne, er det ikke muligt at overhale højre om, medmindre der er tale om en ekstremt hasarderet overhaling.
Politiet er, heldigvis, begyndt at give bøder til personer der over en kilometer, har haft mulighed for at trække til højre på motorvejen.
Jeg mener dog det burde indbære et ti timers kørekursus, hvor der fokuseres på placering.
Faktisk mener jeg at der burde være x timers kursus med relevans som straf til mange af disse ulovligheder.
Det er jo ofte fordi folk har tillagt sig en dårlig vane, eller bare er uvidende.
#27
I højrebane kører en lastbil, 90 km/t. Den venstre for den er en anden lastbil, 91 km/t. Bag lastbilen i venstre bane er der 3 biler. Du kører med 130 km/t, og der er masser af biler bag dig med ca. samme hastighed. Hvilken bane placerer du dig i?
Jeg vil placere mig i venstre. Dels fordi ellers får jeg et fandens bøvl med at komme i overhalingsbanen igen, dels fordi loven siger jeg gerne må.
Da jeg holder en fornuftig afstand fra bilen foran mig, har bilen bag mig rig mulighed for at smutte over i højre bane, køre forbi mig, og så smutte ind foran mig i køen. Det ville jeg ikke kalde "ekstremt hasarderet".
I højrebane kører en lastbil, 90 km/t. Den venstre for den er en anden lastbil, 91 km/t. Bag lastbilen i venstre bane er der 3 biler. Du kører med 130 km/t, og der er masser af biler bag dig med ca. samme hastighed. Hvilken bane placerer du dig i?
Jeg vil placere mig i venstre. Dels fordi ellers får jeg et fandens bøvl med at komme i overhalingsbanen igen, dels fordi loven siger jeg gerne må.
Da jeg holder en fornuftig afstand fra bilen foran mig, har bilen bag mig rig mulighed for at smutte over i højre bane, køre forbi mig, og så smutte ind foran mig i køen. Det ville jeg ikke kalde "ekstremt hasarderet".
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så mener du at fordi andre ikke kan finde ud af at holde til højre, så behøver du heller ikke?
Selv om jeg kan se at jeg skal overhale en lastbil om en kilometers tid, kører jeg altid ind i højre spor, lige meget om der er biler foran eller bag mig. Det har en tendens til at få dem der kører bag mig til at gøre det samme, så det er sjældent at jeg oplever at jeg ikke kan komme ud igen.
Desuden har det den fordel at det lader andre der måske har lidt mere travlt, komme forbi uden at de skal overhale højre om.
Selv om jeg kan se at jeg skal overhale en lastbil om en kilometers tid, kører jeg altid ind i højre spor, lige meget om der er biler foran eller bag mig. Det har en tendens til at få dem der kører bag mig til at gøre det samme, så det er sjældent at jeg oplever at jeg ikke kan komme ud igen.
Desuden har det den fordel at det lader andre der måske har lidt mere travlt, komme forbi uden at de skal overhale højre om.
Jakob Jakobsen (29) skrev:Hvis jeg har forstået det rigtigt, så mener du at fordi andre ikke kan finde ud af at holde til højre, så behøver du heller ikke?
Nej, det er fordi det er sådan jeg har fået forklaret loven. I tæt trafik (dvs. det er køretøjet foran som bestemmer min hastighed) er det lidt anderledes. Der er det ham foran som skal holde til højre, ikke mig. Og i min situation i #28 fortsætter den så fremad hen den det køretøj som ikke venter på at overhale.
Hvis der kun er to biler , og den bagerste er hurtigst, så er det jo indlysende at det er den forreste der skal holde til højre. Hvis den bil ikke gør det, betyder det ikke at den bagerste bil skal.
Jakob Jakobsen (29) skrev:Selv om jeg kan se at jeg skal overhale en lastbil om en kilometers tid, kører jeg altid ind i højre spor, lige meget om der er biler foran eller bag mig. Det har en tendens til at få dem der kører bag mig til at gøre det samme, så det er sjældent at jeg oplever at jeg ikke kan komme ud igen.
Jeg oplever en af to ting: Jeg kan trække tilbage til venstre bane, og jeg har foretaget to baneskift uden at opnå noget. Eller folk kører så tæt at jeg ikke kan komme tilbage igen uden at komme et stykke bag i køen eller gøre noget farligt.
Jakob Jakobsen (29) skrev:Desuden har det den fordel at det lader andre der måske har lidt mere travlt, komme forbi uden at de skal overhale højre om.
Jeg kan rigtigt godt lide den tanke, jeg tror bare ikke på at det fungerer sådan i Danmark. Jeg er overbevist om at langt de fleste som har så fandens travlt, har egentlig ikke så travlt når det kommer til stykket. Der er for mange af dem, der er for mange som ikke ser stressede ud, der er for mange som øjeblikke før eller efter slet ikke har travlt længere, der er for mange som selv siger at de kører (for) stærkt "bare fordi"... Og det kan ikke passe at dem i sorte Audier bare har så travlt.
Jeg er overbevist om at langt de fleste af dem bare kan lide at køre stærk, eller bare hellere vil noget andet end at køre bil.
Jeg vil også gerne nå frem så hurtigt som muligt. Så når jeg bliver forsinket af tæt trafik ser jeg ingen grund til at formode at alle andre har mere travlt. Jeg stiller mig pænt i kø (ligesom alle andre).
#29
Det har en tendens til at få dem der kører bag mig til at gøre det samme, så det er sjældent at jeg oplever at jeg ikke kan komme ud igen.
Der har jeg mærkelig nok en anden oplevelse af det,meget sjælden de følger med ind bag ved en men forsætter overhalingen. Og hvorfor ikke,de køre 130 km så dem bag ved må ikke køre hurtigere alligevel, så hvorfor trække ind til højre vis du alligevel skal overhale en lastbil snart.
Det har en tendens til at få dem der kører bag mig til at gøre det samme, så det er sjældent at jeg oplever at jeg ikke kan komme ud igen.
Der har jeg mærkelig nok en anden oplevelse af det,meget sjælden de følger med ind bag ved en men forsætter overhalingen. Og hvorfor ikke,de køre 130 km så dem bag ved må ikke køre hurtigere alligevel, så hvorfor trække ind til højre vis du alligevel skal overhale en lastbil snart.
Jakob Jakobsen (29) skrev:Selv om jeg kan se at jeg skal overhale en lastbil om en kilometers tid, kører jeg altid ind i højre spor, lige meget om der er biler foran eller bag mig. Det har en tendens til at få dem der kører bag mig til at gøre det samme, så det er sjældent at jeg oplever at jeg ikke kan komme ud igen.
Jeg praktiserer samme taktik, når jeg kører på motorvejen. Min opfattelse er faktisk, at når folk ser man giver plads til andre, så lader de gerne en komme ud igen, når det er den tid.
Da jeg var yngre kørte jeg noget mere aggressivt - altid i overhalingssporet, hvor jeg bandede og svovlede over dem, der kun kørte 110 (da grænsen var det) og spærrede for mig.
Nu her kører jeg langt mere afslappet, giver plads og har intet imod at ligge bag en lastbil en kilometer eller to, hvis det betyder, at jeg ikke skal trække ud foran en, der kommer bagfra og derved tvinge ham til at bremse.
oh, the good old "midtbanehugger"-discussion :)
Det er blevet endnu værre nu syd for KBH, hvor der er kommet fire spor. Der er simpelthen bare nogle inkompetente bilister, der lægger sig ud i 3. spor og fløjter rundt uden at fatte noget som helst. Som regel har de et tomt blik i hovedet, som nok også er ret tomt. Hvis jeg kommer bagra i indersporet skal jeg lave 3 (!) vognbaneskift til venstre og dernæst 3 (!) vognbaneskift til højre for at lave en lovlig overhaling. Og husk på, at dobbelte vognbane skift er ikke tilladte, så hvis det skal være by-the-book, er det et af gangen med blink og hele pivetøjet.
Jeg gør det nogle gange... bare for at vise idioten hvilket besvær han skaber. Som regel får han også et blink eller to med på vejen. Andre gange tager jeg dem indenom. Det er garanteret de samme idioter, der parkerer deres indkøbsvogne midt på gangene i Netto og ikke kan flytte deres korpus fra mælkekøleskabet.
Suk, nogle mennesker...
Det er blevet endnu værre nu syd for KBH, hvor der er kommet fire spor. Der er simpelthen bare nogle inkompetente bilister, der lægger sig ud i 3. spor og fløjter rundt uden at fatte noget som helst. Som regel har de et tomt blik i hovedet, som nok også er ret tomt. Hvis jeg kommer bagra i indersporet skal jeg lave 3 (!) vognbaneskift til venstre og dernæst 3 (!) vognbaneskift til højre for at lave en lovlig overhaling. Og husk på, at dobbelte vognbane skift er ikke tilladte, så hvis det skal være by-the-book, er det et af gangen med blink og hele pivetøjet.
Jeg gør det nogle gange... bare for at vise idioten hvilket besvær han skaber. Som regel får han også et blink eller to med på vejen. Andre gange tager jeg dem indenom. Det er garanteret de samme idioter, der parkerer deres indkøbsvogne midt på gangene i Netto og ikke kan flytte deres korpus fra mælkekøleskabet.
Suk, nogle mennesker...
marty (33) skrev:oh, the good old "midtbanehugger"-discussion :)
What? Jeg har opfattet diskutionen som "to-sporet" indtil nu.
Der skal rigtigt meget til for at jeg overhaler inden om. Men hvis det en sjælden gang er relevant for mig at overhale på et tre-sporet stykke, så har jeg ikke noget moralsk problem med at overhale indenom, hvis der er et toms spor imellem os.
Men ja, folk som insisterer på at midtersporet er bedst får gerne et signal af en art mens jeg kører rundt om dem i en kæmpe bue.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article13...
Kun et par dage for sent
Kun et par dage for sent
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.