mboost-dp1

unknown

Battlegrounds klar i World of WarCraft

- Via WoW europe - , redigeret af Pernicious

Det længe ventede team vs. team PvP system til det populære online rollespil World of WarCraft er nu endelig på vej.

Det er offentligtgjort, at systemet implementeres i den ugentlige patch i dag. Til at starte med giver dette adgang til 2 forskellige scenarier:

-Alterac Valley som er en 40 vs. 40 højniveau spillers bane, som har karakter af et slag, hvor målet er at dræbe modstanderholdets general.

-Warsong Gulch som er en mindre 10 vs. 10 spillers bane, der kan spilles fra level 21 med det klassiske “capture the flag” som tema.





Gå til bund
Gravatar #51 - annes
8. jun. 2005 21:52
#46 Kan du også "flyve" ned i dungeons? Synes ikke rigtig der stod noget om det på hjemmesiden.
Gravatar #52 - Staeren
8. jun. 2005 23:53
Nu har jeg også altid godt kunne lide warcraft universet, men man kan bare ikke sælge et spil på det alene. Blizard vidste måneder inden spillet gik live i USA, at folk ville være level 60 i løbet af kort tid, og at endgame content i WoW var til at grine af, og ALLIGEVEL valgte de bare at smidde spillet på gaden uden noget der bare kunne minde en lille smule om content for dem som nåede level cappen hurtigt. Det er i mine øjne enormt respektløst, og jeg kender rigtig mange som har trukket sig fra WoW meget hurtigt igen på grund af lige netop dette.

Tilføjelsen af battlegrounds gør bare WoW til random_multiplayer_scor-flest-frags-spil_04, men for dem, som lige netop leder efter det, så er det helt fint for mig. Så snakker vi ikke længere MMORPG, men bare et FPS med en god historie og en lille smule rollespil over det.

WoW indeholder _intet_ taktik what-so-ever, PvE handler det om zerg, zerg og mere zerg, og i PvP det handler om hvem har den laveste ping og den hurtigste PC, for WoW enginen er om muligt den dårligste engine jeg endnu har set et online spil tage brug af. Selv Anarchy Online kører bedre, og det siger sgu en del.

For jeg giver ikke en skid for, når der står at jeg har en latency på 190ms, når andre spillere og NPC'ere warper rundt omkring, og andre spillere først dukker op på min skærm, når de er inden for 2 meter af mig.

Og jeg sidder på en 3ghz med 1,5 gb ram og en 2mbit linie, så det kan kun være WoW's engine man kan skyde skylden på her.

Ærligt talt, så synes jeg at det er skammeligt, at Blizard endnu en gang formår at præstere en så latterligt dårlig engine med tilhørende crappy servere, at der opstår serverside warping, for det er dog det groveste man kan tilbyde kunder. Diablo 2 var slemt, men det var nu også gratis at spille, men når de kræver månedelige beløb, som de gør med WoW, så er det fuldkommen skudt i hovedet, at serverne kører så skod om de gør.

I EverQuest har man altid kunne holde en exp gruppe i gang, selv om man havde en ping på 3500ms, faktisk så var en ping på 1000-1500ms optimalt nok til det meste, selv raids kunne sagtens foregå, selvom man havde så høj en ping. Det kan WoW ikke ligefrem prale af, med dens kunstigt lave pingtider og serverside warping.

Skam jer Blizard, i sked på en stor del af jeres core players, ved at give falske løfter om et rigt endgame content.
Gravatar #53 - Dee_Kay
9. jun. 2005 05:45
Forstår virkelig ikke hvad hele det her fuzz ang. serverne er for? Jeg har da selv været ude for at Realms har været nede, men ikke mere end jeg da har et liv udenfor jeg kan fortsætte med. På min maskine kører spillet også fremragende, uanset mængden af spillere på og hvad jeg laver. Jeg valgte så også en knap så spækket Realm (Stormrage) - men i bund og grund er jeg rigtig godt tilfreds - både med spillet, serverne og de udviddelser der nu er kommet - Blizzard har helt klart beholdt en af deres gode kunder gennem lang tid....
Gravatar #54 - Gathond
9. jun. 2005 07:24
Jeg har nu heller ikke haft de store problemer med serveren (Dragonmaw), synes derimod det kører overraskende godt selv når deres ping indikator når det røde område (vil tro at det er det område de selv ville mene det gik galt).

#52, nu er en 2Mbit linie jo ikke i sig selv noget der garanterer lave pingtider, slet ikke hvis det er en adsl så der ikke er ret meget upstream båndbredde. Så at konkluddere at der ikke er andet en gameenginen der kan have skylden pga din CPU/ram/linie er nok lidt at overdrive:)
Gravatar #55 - Disky
9. jun. 2005 08:33
#52
Jeg har en 3.4 GHz med 1 GB ram, på en 1 Mbit/s webspeed linie, og har sjældent en ping på over 70 ms, og det på en af de mere belastede servere.

Så jeg tror ikke hele dit problem ligger hos Blizzard.
Gravatar #56 - ali babba
9. jun. 2005 09:24
#52 intet taktik, så har du vel ikke spillet længe nok...
ta 40 mennesker smid dem ned i MC og sig: "nu nakker i garr" og herefter må i ik snak mere, i bliver wiped de første 87 gange.

hvis der ikke er taktik i pvp ku du jo selv aftale lidt taktik med din bg-gruppe, så burde du jo være uovervindelig !
Gravatar #57 - TWFH
9. jun. 2005 09:28
Mit personlige WoW-problem ligger i, at jeg kun har 2x256MB RAM, hvilket forårsager at andre spillere skaber tonsvis af lag hos mig, da der er en million forskellige textures som skal loades på en gang, hvilket mine sølle 512MB ikke kan klare. Og hvad angår latencies er det MEGET sjældent jeg ryger op over 100, og da spillet (så vidt jeg har kunnet læse mig frem til) har et 500ms delay for at kompensere for mindre latency-problemer iht. bl.a. cooldowns, skal der sgu' meget til, før jeg kan mærke en forskel i spillet - når man når 750ms begynder det at blive kedeligt, men det sker som regel kun hvis
a) der sker noget ekstremt på serveren, som f.eks. 5.000 der logger ind på en gang eller to giga-raids der baldrer sammen
b) der er en eller anden hat på netværket som begynder at lege p2p
c) din linie suger mås

Som Disky også påpeger, er 2Mb/s downstream ingen garanti for lave ping-tider overhovedet - har du f.eks. Stofa skulle du være pænt screwed gaming-wise. Og kører man alle mulige andre former for trafik sammen med WoW må man hellere vænne sig til at det opfører sig dårligt, det lader (sjovt nok) til at have behov for at sende/modtage data når det passer programmet, ikke når der er lejlighedsvist hul igennem :)
Gravatar #58 - Lord
9. jun. 2005 09:37
#52

Du er så fuld af pis du burde få gratis kiks af staten.
AO? min bare røv om du har spillet det spil. De har ikke engang hardware cursor. hva sker der for dig mand? De understødter ikke 3D hardware acceleration. og nej, det er ikke en joke. Gamet er rå CPU rendering.

Der er vist ingen der har spillet AO, som er i tvivl om hvor ebay du er. Du har aldrig været med i en gang Towerwar, thats for sure. Og wow køre fint, ganske fint. Så måske du skulle lade være med at installere spyware og trykke på samtlige popups du kan finde ?

Du kalder 1000-1500ms optimalt ? lol?.. I repeat.. LOLOLOL ?

Der er massere at tage sig til som lvl 60. DM, MC, Strat, Scholo etc. så igen en lodret gang shit fra dig. Add dertil alts som er ganske glimrende til dem der har lyst.

Ingen taktik? pvp er kun om ping ? Hvis jeg ikke allerede kendte svaret ville jeg spøger dig om hvor dum du er. en paladin tæver ikke en rogue med Ping, men med enginering og taktik. og så er det ikke engang sikkert at han vinder.

Og hvordan vil du zerge F.eks. Kazzak ? hvis bare EEN player dør healer han for 75k hp, for slet ikke at tale om at efter 180sekunder går han supreme og så dør hele raidet på små 5-10 sekunder.

Jeg gætter.. du blev lvl 4 og så var der lige den der female night elver der ikke gad at danse med dig.. Så du begyndte at tude, og da du endelig stoppede var din free month gået og du var ikke gammel nok til at fornye med visa. så nu tuder du bare rundt omkring om hvor dårligt alting er.




Lord Kazzak in action
Gravatar #59 - Blade
9. jun. 2005 10:37
/violin
Gravatar #60 - pote
9. jun. 2005 10:44
smider lige dette link der omhandler ventetiderne på battlegrounds

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=w...
Gravatar #61 - xbeeps
9. jun. 2005 11:41
Efter jeg opgraderede computeren kører wow fortrinligt, selv hvis man løber tværs gennem et slag ved Tarren Mill med 30-50 deltagere. Internetforbindelsen er Stofa 4mbit/256kbit, men det kørte ligeså godt med 1mbit og 2mbit Stofa. Det var upgrade af computeren der fik det til at køre godt. Jeg tror RAM er den vigtigste faktor:

Gammel config:
Sempron 2200+
512MB PC3200 RAM
WD800JB Harddisk
Fic Radeon 9200 (ikke SE! - altså 128bit ram båndbredde)

Ny config:
Athlon 64 3000+
1024MB PC3200 RAM
WD800JB Harddisk
Asus GeForce6600GT

Men det kørte ikke direkte skidt før. Det var bare nogen gange for langsom hvis der pludselig kom mere end 4-5 spillere på skærmen på en gang (texture load), hvilket jo betød at man for det meste var færdig i pvp før man kunne nå at reagere. Dertil skal siges at vi er to der spiller på samme internetforbindelse, tit samtidigt, og det giver ikke nogen problemer på trods af den lave uploadrate. Vi kører på serveren Stormscale, men jeg har godt nok hørt at forholdene ikke er de samme på f.eks. Emerald Dream, hvor der nogen gange er serverrelaterede lag-spikes på op mod 10sek. Det er dog noget jeg aldrig ser til på Stormscale. Til gengæld er den så fuld af svenskere :(
Gravatar #62 - pote
9. jun. 2005 12:52
#61 jeps, ram, ram og mere ram, det er den absolut vigtigste faktor til WoW, det er i hvert fald min erfaring.
Gravatar #63 - ali babba
9. jun. 2005 16:25
jeg støtter op om de tmed ram... jeg har p4 2.4 med 1 G ram, og eftersom mit gfx er brændt sammen, bruger jeg gf 2 mx200 uden probs.

eller dvs. min udbyder levere en 1 Mbit med 1200 i ping. så det kører af pis, og nu hvor din placering på mappet ikke længere er client side hakker det så klamt at jeg overvejer at stoppe :(
Gravatar #64 - Staeren
9. jun. 2005 19:30
#58: Spillede AO i 4 måneder, var godt nok før der var mulighed for tower wars, men dengang kørte enginen satme godt, det var kun serverne dengang der ikke altid var skide heldige.

Spyware? Må jeg have lov til at sige "lol"? Jeg har aldrig haft skyggen af det stas på min computer, for der er nogen af os, der kan finde ud af at passe på sin computer.

Hvis der er nogen som er "ebay", så er det vist dig, for du har helt klart aldrig prøvet at spille EverQuest. For det ER en ping på 1000-1500 ganske glimrende. Det kaldes en effin sweet engine, og den er kun blevet bedre gennem årene.

Uhhhh.... Jeg har raidet URBS og Strat nok gange til at det hænger mig laaaangt ud af halsen. Og DM... et dungeon med et max på 5 personer kan man da ikke kalde for highend content uden at stille sin (mangel på?) intelligens til offentlig skue. Highend content er raids på 30+ personer, og det er de færreste af highlevel dungeons der tillader så mange...

At kalde alts for highend content er da om muligt det DUMMESTE jeg nogensinde har hørt, og jeg håber du selv kan se bummerten der.

Jeg gentager mig selv: PvP er pure ping, for hvis ens modstander warper rundt, så er det ualmindeligt svært at få ham ned, uanset hvor godt du kører din rutine.

<dum>
For at synke ned på dit niveau, så vil jeg ud fra din flame, sætte dig til at være en af de små, irriterende 13-årige møgunger, der får hård tissemand af at ganke lowbies med sin rogue, og derfor mener at han er ubar r0xx0r 1337!!!11
</dum>

------

Der hvor Blizard dummede sig big time, var da de besluttede, at man ikke må kunne se NPC'ere og spillere der er meget længere væk end 30 meter. Det er hul i hovedet, for hvis man kommer ridende på sin mount, så er der minus tid at reagere i, hvis bare man har en lille smule lag.

Så giv os da i det mindste muligheden for at skrue op for far clip plane mht. PC'ere og NPC'ere, bare for at rette op på høje ping tider, tak.

EverQuest enginen kører glad 2 kopier på samme tid, uden at klynke der mindste og uden at det har særlig stor indflydelse på gameplay. Måske drainer det 5-8 fps, men det er nu til at leve med. Og det er uden brug af 3. parts programmer til at booste windowed performance.

Footnote: Jeg har en 2048/512, så det er nok ikke lige den der er problemet.
Gravatar #65 - tobiaseld
9. jun. 2005 22:32
#64

Ehmm... Går ud fra at det folk mener er at en høj hastighed ikke nødvendigvis betyder høj svarhastighed...

Det er nok ikke helt et WoW problem at du ikke kan se NPC's etc pga afstand, har aldrig haft det problem.

Strat, BRS, Scholo osv. ER 5 man instances, men der er forskellig mulighed for at farme dem i raids, hvis man vil eller ikke har været der så meget, UBRS er f.eks. en MEGET svær 5 man instance, men der er ikke tilføjet quests der ikke kan laves i raid for at du skal løse dem med dine 14 venner. Og er imponeret hvis du kan klare dem 5 mand uden taktik eller skills.

Hvis du nogensinde har spillet battlegrounds vil du også meget hurtigt forstå at et guildraid mod randoms meget sjældent taber, og det er ikke fordi folk der har et guild ikke lagger...

Som flere andre har skrevet er jeg også meget imponeret hvis du zerger MC... Men ikke desto mindre kan det da være at hvis du har en uber computer, at den så vil klare zerget for dig, vil jeg dog gerne se en dag!

Kan se at du gerne ville have 30+ ind i Stratholme, men det kan du jo ikke, så prøv MC næste gang. Måske skulle du også prøve Blackwing lair og Zul'gurub eller hvad de nu hedder når de kommer, og igen gælder min kommentar til din zerg-teori.

Når det er sagt er jeg enig i at WoW mangler et lige så godt PvP system som så mange andre, men Battlegrounds er dog et stort gremskridt for dem der går efter PvP.

(hvis du vil køre på den kan jeg lige så godt sige nu at ja jeg er en lame rogue der ganker, men hvis du bliver ked af sådan noget, så reroll en PvE carebear eller RP server)
Gravatar #66 - tobiaseld
10. jun. 2005 01:11
#58

"Der er massere at tage sig til som lvl 60. DM, MC, Strat, Scholo etc. så igen en lodret gang shit fra dig. Add dertil alts som er ganske glimrende til dem der har lyst."

Ikke helt enig. Når du har kørt alle de almindelige instances, DM (suger), Strat, Scholo og UBRS i en tid og har fuldt sæt derfra er der ikke noget ved at være der mere. Så er der MC, Onyxia, Kazzak og Azuregus (eller hvordan det staves). Kazzak og Azu er camped 24/7 på de fleste servers afaik, så der kan man ikke lave noget fast. Så er der kun Onyxia og MC tilbage, MC er 2-3 dage om ugen, og Onyxia 2 timer hver 5. dag. Så er der 3-4 dage hvor man absolut ikke kan lave noget PvE, og det er absolut mangel på end-game-content. Når de to næste instances bliver tilføjet er der nok PvE til de guilds der gider det, og med BG's er der nok her i starten, så hvis de snart får tilføjet flere maps til WG, kan man sige at spillet er 'færdigt' når de ting er tilføjet. Men det bliver nok ikke før til efteråret. Og der bliver stadig brug for flere ting.
Gravatar #67 - tobiaseld
10. jun. 2005 01:17
Mht. systemkrav, har 3ghz, ATI 9600, 1GB ram.
Startede med 512 MB ram, spillet kørte som hovedregel fint, men det tog lang tid at Alt+TAB ud, men med 1GB har jeg ingen problemer, så er enig med ovenstående i at ram er det vigtigste for WoW.

(Alts er ikke high end content!)
(skal nok stoppe med at poste flere posts indtil der er nogle svar)
Gravatar #68 - guppy
10. jun. 2005 06:23
#65
[...]at man ikke må kunne se NPC'ere og spillere der er meget længere væk end 30 meter


prøv at se om du kan komme over level 16 og kom så igen.. 41 yards = 37.4 meter på fireball spellen med flamethrowing, tag du og krav tilbage i din hule...
Gravatar #69 - TWFH
10. jun. 2005 07:33
hvis du bliver ked af sådan noget, så reroll en PvE carebear eller RP server

Hold så kæft med det "reroll on carebear" pis, det er lige så lamt som folk der bruger n00b om alt og alle, men ingen anelse har om, hvad det betyder...
Kommentarer som dise bør folk generelt udelade, vi ser nok af den slags ligegyldigt ragelse på WoW-forum'et, ingen grund til at copy-paste fra troldene derinde :(
Tror godt min karma kan tåle et hak i tuden for det her indlæg ;)

Og i øvrigt, når folk whiner over rogues er det fordi det nok er den NEMMESTE klasse at whacke andre spillere med, og det kræver, modsat f.eks. paladin, ikke de store evner at spille rogue og rykke oceaner af såkaldt "honor" ind - får du første slag ind (stealth-svin =D) vinder du i 7/10 kampe, og takket være Blizzards mega-nerf af Restorative Elixir er den eneste reelle mulighed man har for at undgå de spassere, det lamme trinket man får adgang til på PvP Rank 2 - som så lige har en tilpas lang cooldown til at det næsten er morsomt, samt at den sjældent (aldrig for mig) breaker polymorph, sådan som den egentlig skulle...

Jeg er (til en hvis grænse) enig med folk som mener at PvP er en farce i WoW, og fortryder et eller andet sted bittert at mine to højest level chars er på PvP-realms, da det system Blizzard har trukket ned over hovedet på os på INGEN måde lever op til det de lovede i starten (eller også er det bare mig der af uvisse årsage får en dårlig smag i munden når jeg tænker "WoW" og "PvP".
Det mindste de kunne gøre var at lade folk som ikke ønsker den forbandelse PvP er, migrere til PvE-realms, men det har de ingen planer om :(
Gravatar #70 - CpX
10. jun. 2005 08:10
Elooooooooooooh!

MHT problemet med at downloade VIA WOWS ultracrappy torrent program, så prøv den her, til at extracte torrent filen fra patch dataen...

http://capnbry.net/wow/downloads/WoWTorrentEx-1.zi...

Så kan du hente det med bitlord el whatever du nu vil.

Els hent den fra fileplanet... :)
Gravatar #71 - TWFH
10. jun. 2005 08:49
Vil i øvrigt påpege at Blizzards Torrent-klient virker fint hos mig, hentede patchen i onsdags på et kvarter =P
Dog, mens de kørte maintenance (der plejer man at kunne begynde at hente patchen), fik jeg beskeden "this download is not authorized by the tracker".

Også eneste gang det har keglet siden de helt gamle dage tilbage i februar, da alting virkede ad røv til :)

Fileplanet var der sgu' ikke meget fidus i, de første mange timer var det eneste man kunne hente fra dem US-patchen :(

Btw, #58: GODT de fixede det AFSKYELIGE exploit i benyttede jer af... Shame on you - men en fed video alligevel, en af de morsomste jeg har set =D
Gravatar #72 - tobiaseld
10. jun. 2005 08:51
#69

For det første er den eneste grund til at rogues vinder at folk bliver forskrækkede og ikke er forberedte. Det bør man nok altid være - hvis du tager en duel (hvor rogues også altid får det første slag ind) kan vi kun være sikre på at vinde over warlocks, alle andre har en god mulighed.
Det er blevet meget svært at farme CP for rogues efter BG's, det er umuligt at få ret mange point på folk udenfor, da man nemt kan få 5-8 gange så mange i BG's. Hvis rogues går ind i et zerg der, kan man være sikker på at blive primary target og max få et kill. Der er vi underdogs, fordi vi ingen ranged muligheder har, og dør på 2 sekunder.
Vidste ikke at pala's var så meget sværere end rogues, men hvis du har spillet dem, må du vel vide det. Det eneste jeg kan vide er at i 1v1 er de (efter warlocks), dem der er nemmest, hvis man udgår Shield+Heartstone.
Gravatar #73 - TWFH
10. jun. 2005 09:01
#72: En af grundende til at Paladin er "sværere" i PvP er der unehagelige mangel på ranged attacks og speedbuffs - rogue + sprint = no honor kill for pally...
Rogue + crippling poison = no kill for pally (bevares, han kan cleanse, men næppe før du er nået tilpas langt væk til at han ALDRIG fanger dig.

Disse erfaringer er fra test-realm 1, hvor jeg havde både en rogue og en paladin.

Og bevares, paladins kan vælge engineering og så få nogle bomber, men det er USSELT at blive tvunget ind i en profession fordi ens klasse har tydelige mangler. Nu spiller jeg ikke paladin normalt, og har ingen planer om det, så det er "data" indsamlet over en-to uger på test realm i casual mode.

Når alt det bævl så er sagt - en paladin der spilles godt er en hård nød at knække - heldigvis for de af os, som også spiller Horde (der er generelt alt, alt for mange alliance), er der ikke mange seriøst dygtige paladins derude, ligesom de fleste rogues (bemærk: der peges ikke fingre =D) ikke har den store anelse om, hvad det er de egentlig laver. Alligevel, når man står og slås med en god gruppe mobs, bli'r jeg tit wasted af rogues to-tre levels under mig fordi de angriber mig mens jeg slås med mobs, og altid først når man er under 50% health, som om man så får nogen nævneværdig honor score ud af det. Darjligt.
Mange af mine verbale angreb mod rogues skyldes også at jeg finder at klassen er ultimativt kujon i enhver henseende (selv før jeg overhovedet havde mødt en i spillet), og bestemt ikke appelerer til mig på nogen måde - alle rogues er KOS, horde som Alliance :)
Og især hvis de er Undude eller Newbelf =P

Og nå ja, rogues HAR lav survivability, faktisk kun "undergået" af clothwearers, og en af grundene til at rogues har det svært i BGs er - at rogues er KOS =D
Gravatar #74 - xbeeps
10. jun. 2005 11:57
Rogues kan også fint gå og backstabbe i byerne (specielt Gadgetzan), når folk stille og roligt står og taler med en questgiver eller vendor. Når vagterne så kommer, når de lige og smadre en, og så bruger de vanish (typisk i en luft-kolbøtte) og vagterne drøner tilbage på plads som om intet er hændt. Næste gang de går ind i byen har vagterne glemt alt om deres tidligere ugerning og rutinen gentager sig.

Så siger jeg bare lige til det (ikke eksisterende) bystyre i Gadgetzan: Ansæt dog en hunter der kan marke de forpulede rogues, så de ikke kan forsvinde hver gang de begår ulovligheder! men vil de lytte ?
Gravatar #75 - cokester
10. jun. 2005 20:48
En skam at Blizzard havde så travlt med at få BG's ud inden BF2 kommer på gaden for ellers ville vi nok ikke have haft den situation som der er lige nu hvor at man kan vente i timevis uden at komme ind hverken den ene eller den anden battleground :/ For slet ikke at tale om de bugs der er kommet ind i spillet nu som har ødelagt hunter class alt for meget, charge buggen som virkeligt fucker warrior class op, og man kan blive ved..

Blizzard er også sikre på at det skal gå galt når de opfordrer folk til at smutte i andre instances imens at man er i kø til en battleground, jeg er ret sikker på at de fleste bliver pissed når deres maintank eller mainhealer siger hej hej midt i en instance fordi at de endeligt kan komme til at slås i battlegrounds.

Jeg troede ikke at det var muligt at finde et firma der var værre end SOE med henblik på customer support men Blizzard har uheldigvis slået SOE på det punkt med mange længder så min account bliver ikke fornyet grundet alle de problemer der er i det spil nu og et dev team der overhovedet ikke lytter på deres brugere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login