mboost-dp1

unknown

Battlegrounds klar i World of WarCraft

- Via WoW europe - , redigeret af Pernicious

Det længe ventede team vs. team PvP system til det populære online rollespil World of WarCraft er nu endelig på vej.

Det er offentligtgjort, at systemet implementeres i den ugentlige patch i dag. Til at starte med giver dette adgang til 2 forskellige scenarier:

-Alterac Valley som er en 40 vs. 40 højniveau spillers bane, som har karakter af et slag, hvor målet er at dræbe modstanderholdets general.

-Warsong Gulch som er en mindre 10 vs. 10 spillers bane, der kan spilles fra level 21 med det klassiske “capture the flag” som tema.





Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
8. jun. 2005 09:49
yay yay
Gravatar #2 - Tenzer
8. jun. 2005 09:51
Det er godt nok længe ventet, men så bliver der også noget nyt til dem som er nået level 60 som mangler nye udfordringer.

Det bliver spændene at se hvor udbredt det bliver.
Gravatar #3 - C#
8. jun. 2005 09:54
Lol ja lad os nu se om det overhovedet kommer, ligenu har de server problemer igen, igen, igen.

(ja jeg er skuffet over de har så lidt orden på tingene på et så dyrt spil)
Gravatar #4 - mech0z
8. jun. 2005 09:55
Lige en ekstra ting

Alterac valley er også opdelt i lvl zoner

20-30 spiller i deres egen zone
30-40
40-50
50-60
Ved ikke om det præsist er sådan men nogenlunde... kan ikke huske om det er 31-40 og 41-50 eller om det er 40-49 50-60 osv...

#3 Jeg er igang med at downloade det... så ja det kommer idag
Gravatar #5 - TheUnknownSaint
8. jun. 2005 09:56
Holder mig sq stadig til Dark Age of Camelot... :)
Gravatar #6 - Snuden
8. jun. 2005 10:05
Uh, kanon fedt... Så behøver man ikke længere løbe rundt for at finde nogen at tæve, så kan man bare gå derind hvis man føler for at slås:-)
Gravatar #7 - elxx
8. jun. 2005 10:09
Det hedder battlegrounds. Ikke Battlefield :D :D :D :D~~
Gravatar #8 - DEEF
8. jun. 2005 10:14
PvP er ikke en ny ting i WoW, der har længe været et honor-system som gør det værd at kæmpe for CP. :)
Det nye er bare er nu er der flere måder at få CP på, før var man nød til at opsøge det selv, enten ved raids eller ved random kills.

Bare ærgeligt serverne ikke var oppe ret længe før de blev taget ned igen.
Gravatar #9 - DiZaster
8. jun. 2005 10:17
Nice... Dette er fra min side en længe ventet addon. Håber at dette kan tage noget af presset af "lag city", eller Tarren Mill :-)

Lvl. 49 Priest on Emerald Dream.
Gravatar #10 - addlcove
8. jun. 2005 10:19
#5 vil du købe en theurg? på prydwen :p

---

gamer selv WoW nu, overvejede at starter daoc igen og havde lige betalt €60 og så... "Server clustering" fandme nej!
Gravatar #11 - surfer99
8. jun. 2005 10:29
spiller paa de amerikanske server i baade daoc/wow
offtopic/ daoc pvp system er langt bedre men er ligesom blevet lidt gammelt

ontopic/ wow battlegrounds er nok den mest ventede feature af dem alle men i sidste uge paa test realm var der stadig en del problemer ikke sikker pa jeg tror paa de har loest dem endnu anyways spanden staar derhjemme og dler mens jeg er paa arbejde glaeder mig til at taeve nogle fol i bg,

53 shadow priest
|may the darkness bless you!
Gravatar #12 - guppy
8. jun. 2005 10:38
Håber det løser de massive lag problemer honour patchen gav ( tænk Tarren mill ) der kommer forresten flere ændringer med denne patch bla. en kæmpe stak bug fixes til rouge.. og mages får et nyt ikon :P

Er der en der gidder at post når ER er oppe igen, så jeg ved hvornår det kan betale sig at tage fri ;)
Gravatar #13 - TWFH
8. jun. 2005 10:44
#3 Jeg er igang med at downloade det... så ja det kommer idag


Ja, men mon det så også VIRKER? Blizzard har en tendens til at lægge et par timer til når der er maintenance, og da de implementerede PvP-systemet var det ikke muligt at komme på før hen under aftenstid - det virker mest som om de kaster tingene forhastet ud, blot for at fastholde os i vores afhængighed - bevares, nogle ting kan kun testes i stor skala på mange mennesker, men alligevel - vi er sgu' ude af betaen forlængst, alligevel er der intet gjort for de mere grelle fejl, og mange af de klasser som seriøst trænger til et eftersyn er der, mere end et halvt år efter US launch, endnu intet sket med, eller i visse tilfælde har de rettet fejl med endnu større fejl. Way to go!
Ret beset føler jeg ind i mellem at Blizzard holder os for nar - at vi så er dumme nok til at holde fast, er en helt anden ting ;)
Gravatar #14 - TheUnknownSaint
8. jun. 2005 10:50
#10 > Hvis der er en lvl 50 BB med, så kender jeg en der godt vil :P

#11 > Ved ikke om du har læst om de nye patches der kommer til New Frontier?
De introducere Tower Razing (Som muliggøre at man kan skyde et tower helt i stykker, så der kun er et fundament tilbage)
Samt RvR missions, hvor ens realm hver dag modtager en "quest" de ska løse, man kan ydermere få gruppe missioner og single missioner.. Som kunne ære at man ska eliminere en fjende, Beskytte en karavan, og så ska et andet realm angriben den karavan... Sådan nogle ting.. personligt glæder jeg mig ekstremt meget.. :)

Og det bedste af det hele - Den er vidst lige rundt om hjørnet :D
Gravatar #15 - TheUnknownSaint
8. jun. 2005 10:54
#10 > Ohh, læste lige dit indlæg igen...
Server clustering er sq da en positiv ting for RvR området.. Flere fjender = mere action... Syntes det er fedt det GoA / Mythic har gang i...
Gravatar #16 - TWFH
8. jun. 2005 10:58
#4: Forkert. Alterac er level 51-60. End of story.

Warsong Gulch blev tilføjet, netop for at ikke-højlevels også kan lege med i BG's

Warson Gulch:
Style: Return enemy's flag to your base while protecting your flag
Location: Kalimdor (Between Ashenvale and Barrens)
Limits: Level 21-60 players (level range breakup: 21-30, 31-40, 41-50, and 51-60)
Maximum players per team: 10 Horde/10 Alliance

Alterac Valley:
Style: Destroy the enemy towers on your path to defeating the enemy NPC general
Location: Eastern Kingdoms (Alterac/Hillsbrad Foothills)
Limits: Level 51-60 players
Maximum players per team: 40 Horde/40 Alliance
Minimum players per team: 30 Horde/30 Alliance
Gravatar #17 - dadlen
8. jun. 2005 11:53
#7
DOH - du har fuldstændig ret! Tror jeg har læst for mange anmeldelser om battlefields 2 mens jeg har ventet på battlegrounds :-)
Gravatar #18 - TWFH
8. jun. 2005 12:05
Hehe, personligt tog jeg skiftet til et PvE-realm fordi det bare var for magert med den masse-zerging der foregik - det er jo umuligt at tage noget som helst solo (quests og mobs ænker jeg på) efter level 48, desværre frygter jeg at meget af den effekt Blizzard har "lovet" (dvs. at gankingen tager af, idet folk migrerer til Bgrounds) ikke bli'r til noget, for der vil stadigvæk være talentløse nødder (70% af alle undead rogues jeg har battlet mod, f.eks.) som kun kan høste Contribution Points, ved at de er fem level 60'ere som jagter solo spillere (som mig =D) - den slags "mennesker" vil næppe få et ben til jorden i Alterac Valley, hvor Warsong Gulch stadig er så ny (og buggy) at der er rig mulighed for at exploite - navnlig som rogue =P
Bedste ved Warsong Gulch er dog, at hunters, som ellers er en ildeset klasse af de fleste ikke-huntere, spiller en afgørende rolle - navnlig når der er rogues (homoklasse) til stede på modstanderholdet...
Gravatar #19 - mopos
8. jun. 2005 12:09
Hehe, jeg synes de har ganske pænt styr på det - men jeg spiller også på US serverne. Vi fik patchen i går og har ikke haft nogle problemer overhovedet... nå ja så dyrt er de jo heller ikke når dollaren er lav.... 70-85dkr slipper jeg hver månede det er ok :)
Gravatar #20 - beon
8. jun. 2005 12:21
BG er et længe ventet tillæg, men jeg synnes hellere de skulle konsentrere sig om at fixe "bugs and balance issues". Tag f.eks. warlocks! de er blevet "nerfet" i stort set alle patces som er kommet, og deres idé om at fixe dem er dat give Suc. patter som for larecroft til at ligne en A-skål!
Gravatar #21 - DusteD
8. jun. 2005 12:23
Hmm, gad vide om det ikke snart var på tide med en gamez.dk ?
Altså når gamez.dk domainet bliver ledigt igen :P
Gravatar #22 - DuVedHvem
8. jun. 2005 12:23
@ #20

Har du overhovedet læst de nye patch-notes? Warlocks bliver buffet i alle henseender.. (Nå jah, at der så er en temmelig slem bug med PvP-Shards er så ikke så heldigt..)
Gravatar #23 - CHrunz-z
8. jun. 2005 12:28
Battlefields..? øhh er det ikke battlegrounds..?
Gravatar #24 - kongnico
8. jun. 2005 12:28
#21 hmm, gad vide om det ikke snart var på tide at du fandt ud af at du kan slå spilnyheder fra? altså når du er færdig med at bitche.
Gravatar #25 - smiley
8. jun. 2005 12:29
#20

haha... Til gengæld nu hvor de får Soulgems for PvP bliver de über hardcore med deres sindssyge gem-spells...!
Gravatar #26 - beon
8. jun. 2005 12:36
#22

Alt det er jo meget godt men de ignorere stadig stadigt det største problem som er "Soul-Shards" Som warlock kan man sagtens bruge 3 timer på at farme efter shards, og når det er gjort så kan man være efektiv i ca. 40-60min, og så har vi slet ikke begynt at snakke om alle de problemer der er med at ens pet ikke kan følge med en så man kan få lov til at summon det igen hvert 5min... Og Warlocks CM har ikke svaret på deres forum siden: 5/10/2005 9:28:59 PM PDT | WoW Warlock Discussion
Gravatar #27 - beon
8. jun. 2005 12:39
#25 soulgems? og gem spells
Gravatar #28 - Onde Pik
8. jun. 2005 12:46
Hvis man vil spille seriøs PvP så hvorfor ikke spille Guild Wars? Det er klart det mest gennemførte PvP system der til dato har været i et online spil.

Virkelig genialt.
Gravatar #29 - TheUnknownSaint
8. jun. 2005 13:01
#28 > Har ikke spillet det så meget, men personligt syntes jeg ikke Guild Wars minder om et MMORPG.. Det er kun i byerne at man er sammen, og ude i PvE hvis man da valgte at tage en gruppe med ud.. og så i disse meget korte kampe - som jeg har erfaret er meget svære at få fat i..
Gravatar #30 - fallen_dk
8. jun. 2005 13:16
#26: har du overhovedet spillet på BG test serveren ?
warlocks får soul gems af kills i pvp nu, og dit pet bliver rezzed med dig (når i en BG). Så alt i alt, så er soulshards et meget lille problem i Battlegrounds.
edit: venligts ignorer min rating som informativ på #26, var scrollwheel accident :)
Gravatar #31 - DuVedHvem
8. jun. 2005 13:19
Beon, hvis du nu havde læst patchnotes ville du vide at:

- Honorable kills will now generate a Soul Shard when Drain Soul and Shadowburn are used.

Der er godt nok en bug i øjeblikket, hvor de nye "PvP-shards" erstatter et eksiterende item i din Backpack.. Uden at man kan få det tilbage igen.. Bliver hot-fixed i øjeblikket..
Gravatar #32 - Onde Pik
8. jun. 2005 13:37
#28

Der er skam heller ikke et MMORPG men et CORPG (Competitive Online RPG). Hele spillet er bygger om omkring PvP motoren, og det ses da også med enkelte ballancing issues i PvE delen.

Men PvP er det som spillet handler om. Ikke hvad jeg kalder "hjernedød level-grinding", så som f.eks WoW.

I Guild Wars kan du lave en max level karakter på et par dage, og der igennem unlocke de fleste skills således at de kan bruges af en PvP character. (En karakter der ikke må forlade PvP områder men i som i stedet har mulighed for at sammensætte en maxlevel karakter fulstændig som du har lyst med de items/skills du har "unlocket" ved at spille PvE)

Det betyder at man ikke får nogen specielt stor fordel af at grinde og farme i det uendelige. Således at folk som ikke har tid til at spille 4+ timer om dagen sagtens kan være med i PvP og sparke numse. Samtidig kan powergamers grinde alt det de har lyst og unlocke de sidste ting der giver en lille fordel.

Det mest geniale er skills systemet. F.eks er nogle af de mest brugte skills de skills som folk starter med. Det er altså ikke sådan at man hver anden level får en ny "Fireball" agtig spell der giver 10% mer skade end den sidste.
Gravatar #33 - beon
8. jun. 2005 13:41
#30 & #31

Jeg ved godt at man får 1 shard for et HK, men i skal regne med at man stadig skal kaste Souldrain eller shadowburn, og det er jo ikke lige frem fordi at folk stille og slår videre på dig eller din pet logesom en mob gør, det vil sige at i hvert fald 7 ud af 10 gange vil det ikke lykkes dig at få en shard fordi at spellet skal være aktivt når personen dør. Og første gang du løber tør for shards så er du "screwd", med mindre du kender en flok tumper fra det andet hold som gider at stå stille så du kan få shards! ;0)
Gravatar #34 - UltimateW
8. jun. 2005 13:45
#7 hehe tænkte også, cool mon man så også får en M1 Abrams til at nakke toons med ;)
Gravatar #35 - DuVedHvem
8. jun. 2005 13:53
Onde Pik:

Nu er det jo sådan af en del af os (mig, f.eks.) købte WoW for at opleve Warcraft universet på en anden måde.. Og de mange lokaliteter, items, figurer og quests har da absolut heller ikke skuffet mig.. PvP er bare en sjov bonus..

Har været level 60 i et stykke tid.. men vejen derop var absolut ligeså vigtig som selve målet.. Hvilket mange power-levelers ikke fatter når de hyler fordi der ikke er nok indhold i spillet..
Gravatar #36 - Staeren
8. jun. 2005 14:00
Bah, Battlegrounds kommer ikke til at ændre det faktum at WoW sutter den brede gren. At kalde WoW for et MMORPG er ligesom at kalde tombraider for rollespil.

WoW er for mig det tætteste man kommer på et MMOFPS uden at kalde det for det.

Der er så dårligt endgame content, at det er til at slå sig selv i hovedet over. Det var præcis det samme der skete for EverQuest 2, men det der undrer mig mest, er at Blizzard har fra starten vidst at folk ville blive level 60 hurtigt, og alligevel har de ikke sørget for nok content til high-level guilds. Tsk tsk.

Efter at have prøvet både EverQuest 2 og World of Warcraft, er jeg endt tilbage i gode, gamle EverQuest 1, hvor monstre tager 2-3 minutter for en helt gruppe. Skønt.

Jeg er da godt klar over, at EverQuest heller ikke havde så meget endgame content, i form af bosser and shit, da det først udkom, men der var trods alt masser af zoner at udforske, og så tog det heller ikke lige 1 måned at blive max level.

#33: Det kaldes Fel Concentration... (duh)
Gravatar #37 - addlcove
8. jun. 2005 14:32
#36, se #35

læs, forstå, tud...

(ja ok det her er flamebait :))
Gravatar #38 - MrCyrus
8. jun. 2005 14:49
Syns det blir cool nok med de nye battlegrounds hvis det hjælper lidt på den overall performance der har været i hvert fald på bladefist indtil videre. i hvert fald er der mange brændpunkter for pvp som ku aflastes meget - Southshore ikke mindst

men ku de for Hel... ikke tage at gøre noget ved deres patch system. sidder på en 8Mbit linje og henter med 2kbit/s det kan man da ikke byde folk. syns de burde sætte et par store servere op som alternativ til det p2p system der er nu - med de penge vi betaler for at spille burde det vel lige kunne løbe rundt.
Gravatar #39 - addlcove
8. jun. 2005 15:05
Gravatar #40 - ScumBag
8. jun. 2005 15:05
#38

Har du åbnet for de porte bittorrent skal bruge? Hvis de ikke er åbne, ryger du nederst i hierarkiet og henter meget langsomt.
Gravatar #41 - Gathond
8. jun. 2005 15:25
#38, helt enig i at deres bittorrent agtige ting stinker.

#40, har faktisk oplevet det modsatte (da jeg hentede beta'er ned, har opgivet nu). Hvis jeg ikke har forwardet de porte til den maskine der henter så nagger den godt nok over at man er bag en firewall men den henter da lidt. Så snart jeg faktisk forwardede de porte gik der 5 min, så konstaterede den at trackeren var væk og den hentede intet.
Gravatar #42 - Onde Pik
8. jun. 2005 15:39
#36

Jamen det lader til at det er det rigtige spil du har købt. Til dem der ikke ved det vil jeg så lige sige at GW har en lang og god historie (dog med en lidt brat slutning). En ting som WoW ikke har. Og dertil hundredevis af gode sidequests som mange af dem passer ind i historien. Desuden er AI på monstre ret god og man skal virkelig være taktisk snedig for at gennemføre en del af de senere missioner.

Men som sagt, den virkelige værdi for mig ligger i PvP der er virkelig er genialt skuret sammen. Taktik og "skill" er altbetydende, så kan man sågar være level 15 og tæske level 20(max level) fuldstændig vildt hvis man er god. (Svare jo til at tæve en level 60 med en level 45 i WoW) Omvendt kan det være at der er en anden level 10 der har et rigtigt godt "chracter built" til lige at counter dit og så er du færdig.
Gravatar #43 - kongnico
8. jun. 2005 15:47
#42 nu handler den her nyhed jo ikke om "OMG NY UNDERSØGELSE VISER AT GUILDWARS ER RINGERE END WORLD OF WARCRAFT LOLE!!!", så jeg synes det er lidt trivielt at samtlige nyheder om app X, det være sig spil eller ikke, skal forvandles til en religionskrig, ganske som i de uendelige microsoft vs. the world tråde.

Det er temmelig irrelevant om nogen synes at Guildwars er et bedre spil, så måske skulle vi prøve at holde os til emnet?
Gravatar #44 - El_Coyote
8. jun. 2005 15:50
men lad nu folk spille det de gerne vil! :)

man kan vel under alle omstændigheder ikke klage over at WoW spillere har fået mere content uden at skulle betale mere end de ellers ville.

at andre så hellere vel spille noget andet er vel sagen lidt uvedkommende
Gravatar #45 - nocture
8. jun. 2005 16:54
#42 syntes du skal kigge på
http://www.worldofwarcraft.com/info/story/

og hvis du rent faktisk gad at læse quests i spillet vil du senere hen også begynde at finde ud af at meget hænger sammen, bl.a. de end bosses i instances.
Gravatar #46 - neckelmann
8. jun. 2005 19:41
Off-topic:

Fandt et sjovt program wowmapview. Så kan man da i det mindste se lidt på hvordan de forskellige battlegrounds ser ud, uden at skulle spille sig til en lvl 60.

Får næsten helt nødt til at fornye mit abonnement :P
Gravatar #47 - Azo
8. jun. 2005 19:57
Bliver rart med noget at tage sig til når man ikke er på raid =)

For mig bliver PVP dog kun til tidsfordriv når der ikke lige er andet at lave, hvilket også er en fin feature imo ..

Glæder mig dog endnu mere til nogle af de nye high-level instances åbner, lige pt. har vi taget alle bosser undtagen Ragnaros .. (and we'll get to that very soon)

Azo of Bad Omen - Warsong
Gravatar #48 - .dot
8. jun. 2005 20:43
#42 - Ingen historie? LOL jeg må le, aldrig har jeg set et spil med så meget historie som Warcraft (RTS som MMO)
Gravatar #49 - hundeboll
8. jun. 2005 20:46
#42 kongnico:
Jeg er ikke helt enig med dig (for nu at spore debatten endnu mere af sporet.). Jeg synes noget af charmen ved newz.dk, er alle de off topic tråde der kommer til nyhederne. Jeg vil tro, at en stor del af min viden om Computere kommer fra newz.dk, og her er det ikke kun nyhederne der har leveret viden, men især de medfølgende tråde.

Hvis du vil fortsætte denne debat, så foreslår jeg, at du opretter en ny tråd. Så skal jeg nok svare uddybbende for min holdning.
Gravatar #50 - ali babba
8. jun. 2005 21:40
hører fra guildm8s at der er en del problemer med BG's i wow, folk venter i over 1½ time for at joine... men det er vi så vant til med instance server og kalimdor nedbrud på en del af de europæiske server...

Men nok endnu vigtigere er at de alle er begejstrede for det nye kampsystem, dog er der en del forviring på 30-40 players bg's :)

Glæder mig til vi kan komme i bg som guild i vores über endgame gear, og lære en ny del af spillet som nok må være en del anderledes end at nakke dumme men hårde MC elites.

men vi står hvor vi altid har stået med wow. fedt spil som hele tiden bliver federe, med crap servere, og dårlig information og svar fra staff. (til høj pris)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login